Az Accord sorsa Európában még kérdéses, de Észak-Amerikában a Honda egyik húzómodellje. Nem csoda, hogy a következő generációt ott mutatják be. Egyelőre csak egy rajzot hoztak nyilvánosságra az újdonságról, de ezen is látszik a lényeg.
Négyféle motorral mutatta be a Kia az új Stonic típust, amelyek közt meglepetés is akad: az olcsóbb változatokba egyszerű benzines szívómotorokat építenek. Egy másik érdekesség a kétszínű fényezés – a képeken látható fekete-sárga kombináció például nagyon feldobja az összhatást.
A Hennessey Venom sorozat eddig is félelmetes utcai autókból állt, de az F5 lesz az első, amely nem egy Lotus vázszerkezete köré épül. Már a korábbi Venom GT is a világ leggyorsabb autói közé tartozott – tartja is a 300 km/h-ra gyorsulás világrekordját – de az F5-tel továbblépne az amerikai tuningcég.
Az amerikai Car and Driver híre szerint a VW csoport egyik márkája sem tervezi, hogy a jövőben bármikor dízelmotoros modelleket kínáljon az Egyesült Államok területén, annak ellenére, hogy a botrány is régebbi, és nem az aktuális TDI motorok miatt tört ki.
Korábban csak vázlatokat mutattak a Kia kompakt szabadidő-autójáról, ahol még csalhatnak az arányokkal, ám idő előtt kiszivárgott néhány gyári fotó is, amely sokkal pontosabban megmutatja, mire számíthatunk.
A Rolls-Royce afféle előzetesként a következő Phantom bemutatója előtt előszedett néhány különlegességet a naftalinból, és a Nyolc Nagyszerű Phantom néven mutatják meg a közönségnek, mielőtt július 27-én a modern utód megérkezik.
A még be sem mutatott A8-as újabb műszaki megoldását részletezte az Audi egyik szakembere. A futómű-fejlesztést vezető Thomas Müller beszélt az új, kamera-vezérelte aktív futóműről, amely a Mercedes Magic Carpet rendszeréhez hasonló előnyöket kínál.
Az aktuális Civic Type R kifejlesztése hosszú időt, és sok pénzt emésztett fel. A Honda viszont szeretné látni a befektetésnek legalább egy részét, így most újabb változatokon dolgoznak.
Sokszor felmerült már a kérdés, hogy az ódivatú, farmotoros sportkocsiból mit lehet még kihozni, ám úgy tűnik, mindig ki lehet belőle hozni még egy kicsit. A vadiúj GT2 RS kiváló példa erre, legalábbis a számok alapján.
A számok egyértelműek: Németországban a 2012-es 48,1%-ról az idei évben 40%-ra csökkent a dízelmotoros személyautók aránya az új autók közt. Egész Európában a csökkenés szintén látványos, 50% helyett 46% a dízelek aránya. Az összes okot persze képtelenség felderíteni, de sokan úgy vélik, hogy az egyik legerősebb visszatartó erő az a tény, hogy a nagyvárosok vezetése a dízelek betiltását fontolgatja.
Ötezer új munkahelyet hoz létre Nagy-Britanniában jövőre a britek legnagyobb autógyártója, a Jaguar Land Rover. Egymillió autó/év és egy villanyautó a brit-indiai gyártó célja.
Hiába voltak a leggyorsabbak, most sem jött össze a Le Mans-i győzelem a Toyotának. A Porsche mellől megint kihullott a konkurencia, de most nagyot kellett hajrázniuk a győzelemért. Másfél órán múlt, hogy Jackie Chan autója a másodvonalas kategóriából nyerje az idei futamot.
Parádés sztorit írt az élet a kaliforniai San Rafaelben. A történet főszereplője Rocky Jimenez autótolvaj és ez a vörös Ferrari 488 GTB.
Már az előző rekord híre is emészthetetlen volt, most sikerült ráfejni: 664 260 dollárt, azaz nagyjából 182 millió forintot fizettek egyetlen parkolóhelyért. A helyszín megint Hongkong.
Kétéves adatokat összegzett az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat az unió országainak autóbirtoklásáról. Mint kiderült, Luxemburgnál sehol sem jut több autó egy lakosra az EU-ban – kétszer több autója van átlagban az apró nagyhercegség egy lakójának, mint egy magyarnak.
Az aquincumi vízvezeték egy darabja és két BMW lett a veszte egy péntek esti balesetnek a Szentendrei úton. A bulvárlapok gyorsulási versenyről írnak.
168,502 kilométer – ha a világ leghosszabban driftelő embere lennél, immár ezt a rekordot kell becéloznod. Egy GT86-tal és sok-sok vízzel hozták össze az új csúcsot.
Egyre több szó esik a villanyautózásról, és már az autóversenyeken is felbukkantak tisztán villamos hajtású gépek. A Pikes Peak hegyi felfutón, ahol húsz kilométer a leküzdendő táv, már győzelmet is szereztek, de a korlátozott hatótáv miatt nem gondoltuk volna, hogy a hosszú távú sportkocsi-versenyeken is találkozhatunk efféle versenygéppel.
A GTI a Volkswagen kínálatban (majdnem) mindig valami vidám, könnyed, az autózás élményét előtérbe helyező típusváltozatot jelölt. Herbert Diess, a márka vezérigazgatója pedig azt mondja, ez így is marad.
Sokat hallottunk már az új Polóról, de a Volkswagen most megejtette a hivatalos világpremiert, így nincs több titok, ami számokkal leírható, képeken megmutatható, azt nyilvánosságra hozták az új típusról.
Messziről nézve egész formásnak tűnik az Eindhoveni Műszaki Egyetemen kifejlesztett jármű, pedig a formaterv a legkevésbé érdekes ebben a járműben. A tervezőcsapat annak bemutatására építette, hogy mit lehet kihozni a lenrost-alapú biokompozit alapanyagból, amelyet szintén itt fejlesztettek ki.
A Fiat-Chrysler óriási összeget ölt az új, hátsókerék-hajtású Alfa Romeo platform, a hozzá tartozó új motorok és váltók, illetve a köré épülő típusok fejlesztésébe, de az eddigi eredmények nem azt mutatják, hogy érdemes volt erre ellocsolni azt a néhány milliárd dollárt.
Teherautókkal és más járművekkel már évtizedek óta támadnak a terroristák, így több nagyon hasonló elv szerint működő berendezés is elérhető a piacon. Ezek a fajta útakadályok hamarosan több európai nagyváros belvárosában is megjelennek.
A Prius luxuskivitelű testvérmodellje ugyan nem valami nagy siker, Észak-Amerikában ki is vették a kínálatból, de a korábbi pletykákkal ellentétben a japánok egy darabig még biztosan piacon tartanák. Ennek érdekében egy kicsit átszabták a CT200h-t.
A Visionary Concept igazán érdekes ötleteket ötvöz egyetlen tárgyban, és megmutatja, hogy a francia gumigyártónál mit gondolnak a jövőről. Azt mondják például, hogy a nagy tapadású gumik napjai megszámláltattak, hisz az önvezető autókkal együtt kipusztul az élményautózás műfaja. És azt is, hogy gumi helyett könnyen lebomló anyagokból készülhetnek a kerekek, amelyeket igény szerint változtathatunk meg.