Bár nyolcvan autó nem hangzik soknak, a Koenigseggnek eddig a Regera a legnagyobb szériában előállított autója. Egyben valószínűleg a legveszélyesebb is, hisz 1500 lóerő hajtja egy 1,4 tonnás kupét. Bő két éve mutatták be – ennyi kellett, hogy minden példányra találjanak vevőt.
Legalább tíz éve hallani az Apple autófejlesztési terveiről, de tavaly óta arra utalnak a jelek, hogy a tech-óriásnak beletört a foga a feladatba.
Az új McLaren 570S Spider ugyan húszezer angol fonttal drágább, mint a kupé, de az autón használt megoldást látva ezen már nem is csodálkozik az ember annyira. A nyitható tető ugyanis kifejezetten igényes darab: a kétrészes összecsukható kemény tető zárt állapotban kupénak mutatja az autót, és közben kifejezetten könnyű.
Sokat árthat az amerikai sportkocsilegenda jó hírének, ha a kellemetlen ügy méregfogát nem tudja kihúznia a General Motorsnak. Kiderült ugyanis, hogy a Corvette Z06-tal egyszerűen nincs értelme versenypályára menni, mivel nem bírja az ott jellemző terhelést.
Több mint másfél tonna, mégis a 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, és háromszázhúsz felett állíthatjuk be vele a sérót. Tudják, mi az? A legújabb Audi R8 változat, a Spyder Plus. Aki nem tudná, ebbe az 5,2 literes V10-es motor 610 lóerős változata kerül, amelyet már ismerhettünk a csukott változatból, de ez itt a vászontetős változat.
Két évvel a szedán után megérkezett a második generációs Jaguar XF kombi változata is. A neve Sportbrake, és ránézésre illik is rá.
Az aukciókon elkelt szupersportkocsikkal kapcsolatban érdekes jelenséget mutat a Classic Car Auction Results nevű kutatás. Az évtized csúcs-sportkocsijainak ára nem nő tovább, sőt, egyre nehezebb eladni egy-egy ilyen csodát. A problémát a komplikált hajtáslánc okozza, amelynek karbantartása, illetve felújítása nagy költséget jelent, és erre lassan a gyűjtők és befektetők is rájönnek.
A BMW váratlanul bemutatott egy újabb modellt, amely a korábban kupéknak fenntartott hatos számot kapta. A 6-os Gran Turismo az 5 GT helyére érkezik, de annál jóval karcsúbb és lendületesebb jelenség. Ha ezzel nem is mondtunk sokat a formatervről, azt azért megkockáztatnánk, hogy ennek az autónak több esélye lesz a sikerre, mint tömbszerű elődjének volt.
Nagy meglepetést már aligha okoz ez a két kép, hiszen már márciusban láthattuk az egyik prototípust mindenféle álcázás nélkül. Így legfeljebb annak a megerősítésében segítenek, hogy a Polóval ezúttal sem vállal nagy kockázatot a Volkswagen: az új generáció részleteiben ugyan eltér az elődjétől, de jellegében nem változik sokat.
Már a Model S is kirívóan jól szerepelt a törésteszteken, és ezen a téren a Model X sem tűnik rosszabbnak. A villanyautó persze eleve nagy előnyben van, hisz az orrában nincs nagy, nehéz motorblokk, így a tervezők kitömhették gyűrődőzónákkal.
Az autó nem olyasmi, amit az interneten rendelnénk meg, de ez hamarosan változhat. A netes kereskedő-óriás, az Amazon állítólag Európában készül forradalmasítani az autókereskedelmet.
Az év elején mutatták meg a C-Aircross tanulmányt, és már akkor sejteni engedték, hogy ezen alapul majd a C3 magas változata. A Citroën nem is okozott csalódást: a szériamodell a tanulmány épp csak egyszerűsített változata lett. Épp annyival kevesebb a dekoráció az autó külsején, hogy ne érezzük túlzónak, így, bár az autó arányai szokatlanok: az az érzésünk, erre könnyen ráharap majd a közönség.
A Hyundai csoport teljes erőből támad, ahogy már megszokhattuk tőlük. Ezúttal a kompakt városi terepjárók szegmense a célpont. Az offenzíva éle a Hyundai Kona lesz, amellyel láthatóan valami ütőset próbáltak összehozni. Az eredmény furcsának furcsa, de abban nem vagyunk biztosak, hogy tényleg elég feltűnő.
A villanyautók ára alapján eddig is sejthettük, hogy az akkumulátor nem olcsó egy ilyen járműhöz, de most az is kiderült, hogy pontosan mit kérnek egy ilyen csomagért. Ám a GM szerint ennek nincs sok jelentősége, de még nincs elég tapasztalat, hogy biztosak lehessenek ebben.
Ez a vizsgálat is Volkswagen eredetű dízelmotorokat érint: a Cayenne-be épített V6-os TDI motorokban sejtenek hasonló csalószoftvert, mint amilyet a Volkswagen motorjaiban már találtak.
Az idén már negyedik évét tapossa a Honda kisautója, így némi átalakításon esik át a típus. Elsősorban az autó elején és hátulján igazítottak a tervezők, de úgy hallani, hogy egy 1,5 literes négyhengeres motort is beépítenek.
Az Opel eddigi vezetője a mai nappal lemondott, bár addig biztosan marad, amíg a cég tulajdonosváltása le nem zajlik. Utódja házon belülről érkezett.
A szerteágazó Porsche 911-es kínálat mindig tartogat még egy meglepetést. Az idei újdonság a GT2 RS, a 911 Turbo legsportosabb utcai változata, amelyről egyelőre a gyáriak is csak hozzávetőleges adatokat közöltek. A premier szokatlan helyszínére pedig az a magyarázat, hogy a Forza Motorsport 7 konzol-játékkal együtt leplezték le az új Porschét, amelyben a típus természetesen szerepelni fog.
Meredeken esnek az ázsiai eladások, félmilliárd eurós pénzpumpával tenné színesebbé helyi kínálatát és venné fel a versenyt a kínai konkurenciával a PSA.
Alábecsülték a villany Ioniq piacát, megmásfélszerezik az ötajtós kompakt EV gyártását a Hyundainál.
A brit Auto Express idén is megcsinálta nagy elégedettségi statisztikáját. Hetvenezer újautó-tulajdonost (12 hónapnál újabb autók) kérdeztek meg arról, hány százalékban elégedettek autójukkal olyan alap szempontok szerint, mint például a kényelem, a csomagtartóméret, a fenntartási költségek, a fogyasztás, stb. A Skoda hagyományosan jól teljesít ezen a felmérésen, de most akkorát taroltak, hogy a Lexusnál is csak pislognak.
Chevrolet-motorral tér vissza Brazília rég tetszhalott sportautó-márkája. Versenyautóval kezd, de jövőre már egy utcai sportautót is piacra dobna a Puma.
Tavaly év végén láthattuk először Henrik Fisker legújabb autójának néhány részletét, majd számítógépes rendereken az egész autót. Az EMotion névre keresztelt modellről most végre valódi fotók is befutottak: a prototípuson néhány változást is megfigyelhetünk.
Egy Svájcban zajló hegyi felfutóversenyen, a The Grand Tour című műsor forgatása közben szenvedett súlyos balesetet Richard Hammond, akit korábban a Top Gear műsorokból ismerhetett a közönség. Az esetről társa, Jeremy Clarkson tájékoztatta a nyilvánosságot, aki Twitter-üzenetben azt írta, soha nem látott még ijesztőbbet.
Nehéz értelmezni az alábbi videót. Az sem teljesen egyértelmű, hogy az ott a sarkon még parkolóhelynek számít-e vagy sem, mindenesetre ha a vonal mellé szeretett volna beállni az idős hölgy, hát nagyon nem sikerült. Aztán amikor a padka megtámasztotta, érezte, hogy valami nem oké, adott hát egy nagy gázt.