Németországi értesülések szerint a Volkswagen up! alapjaira tervez saját modellt az Audi. Az elektromos kisautó akár a BMW i3 riválisa is lehet, de a hivatalos megerősítésre még várni kell.
A Fiatnál már dolgoznak az 500L megnyújtott változatán, a hétüléses 500XL-en. Az új modellt eddig csak kiszivárgott vázlatokon láthattuk, de most megérkezett az első kémfotó – a gyárban sikerült lekapni a kompakt egyterűt.
Franciaországi üzemében, a Párizstól nem messze található Flinsben készíti majd a Nissan Micra következő, ötödik generációját a márkában negyvenkét százalékos tulajdonrésszel rendelkező Renault. Mint ismeretes, aMicra aktuális verziójátIndiában gyártják, a korábbiakat az angliai Sunderlandben, míg az ősmodell japánban készült. A három év múlva esedékes költözés oka összetett. Egyrészt, a Renault így szeretné kihasználni anyaországbeli gyártókapacitását: a következő Micrából évente 180 ezer darabot készítenének és adnának el világszerte.
Másrészt így kezelné az európai autópiac elhúzódó válságából adódó nehézségeinek egy részét. A harmadik ok pedig talán az lehet, hogy a Micra fontos piaca Európa, így optimálisabb is helyben gyártani, mégha a helyi munkaerő drágább is, mint az Indiai.
Óriási és egyáltalán nem kellemes meglepetés érte a Mercedest, amikor nyilvánosságra került új modelljuk a nálunk is bemutatott Citan EuroNCAP töréstesztje. A bumfordi orrú modell a megszerezhető ötből mindössze három csillagot kapott, így a magát amúgy a biztonságos autók gyártójaként aposztrofáló márka elmúlt tizenöt évben elért legrosszabb törésteszt-eredményét produkálta.
Legutóbb a korabeli C osztály szerepelt ilyen rosszul az akkori mérce szerint végzett referenciateszten, a maga két csillagos eredményével. Nézzük a lassított felvételeket, minden szögből. Az ütközési sebesség 64 kilométer óránként, az autó orrának negyven százalékos átfedése mellett.
Többen is kísérleteztek mostanság a lendkerekes energia-visszanyerő rendszerekkel, de a legtöbb ilyen szerkezet elektro-mechanikus elven működik. A Volvo mérnökei más utat választottak: az ő rendszerük tisztán mechanikus, ami a lendkerék hatalmas fordulatszámát ismerve legalábbis meglepő.
A Twizy villanyautó finoman szólva is egyszerű jármű: az akkumulátortól eltekintve olcsó hatású, néhol kísérleti jellegről árulkodó termék – mi sem áll távolabb tőle, mint a Formula 1-es versenygépek makulátlan kidolgozottsága. Ráadásul lassú, keskeny, rövid és magas, a versenyautók szöges ellentéte. De a gigászi spoiler és a széles slick-gumik még ennek az elektromos törpének is jól állnak.
A Volkswagen csoport hagyományosan különleges autókkal készül Európa legnagyobb Audi-Skoda-Seat-VW találkozójára, amelyet a Wörth-i tó mellett tartanak minden évben. A GTI Worthersee találkozóra az Audi ezúttal a TT Ultra Quattro nevű egyedi járművel készült, amely a TTS típuson alapul, de annál sokkal erősebb és könnyebb, így aztán gyorsabb is.
Nobuhiro Tajima, közismertebb nevén Monster Tajima, aki éveken át tartotta a rekordot a Pikes Peaken, az idén gyári támogatás nélkül, saját tervezésű autóval indul a világ leghíresebb hegyi felfutóján. Toyota GT86-osnak nevezett prototípus kívülről is csak a lámpák formájában emlékeztet a japán sportkocsira, belülről pedig még kevésbé.
A Fiat az utóbbi évtizedben szinte csak a kisautó-piacon ért el jelentősebb sikereket – a nagyobb típusokkal rendre befürödtek. Úgy hallani, épp ezért az a bizarr döntés született, hogy a modellpalettát a közeli jövőben már csak különböző méretű Panda és 500-as jellegű modellek alkotják majd.
Tegnapi hírünk nyomán kaptunk néhány újabb fotót egy kedves olvasónktól, amelyen szintén az új S osztályú Mercedes, a W222-es látható. A színe ugyan fekete, és több rajta az álcázást szolgáló fólia is, viszont a belső tér is jól kivehető a képeken.
A lengyel autóipar bástyája, az FSO művek fejlesztette ki az 1950-es évek végén a Syrena Sport nevű formás kétajtóst, amely csak a pártvezetés közvetlen utasítása miatt kerülte el a sorozatgyártást. Azóta is csak elvétve próbálkoztak Lengyelországban sportautó-készítéssel – szériagyártásba legalábbis egy sem került a mai napig – ám most egy helyi befektető úgy döntött, elkészítteti az FSO kupéjának modern megfelelőjét.
A ME.WE fantázianevű jármű igazi elvetemült tanulmányautó, abból a fajtából, ami gyártásba ugyan biztosan nem kerül, de megmutatja a fejlesztések egy lehetséges irányát. Ebben a járműben semmi nem szokványos, még az sem, ami egyébként annak látszik.
A kínai autóipar szórakoztatóipari ágát olyan cégek dobják fel, mint a Hawtai. Simán vesznek valami régi, pardon, jól bevált alvázas technikát, és az aktuális trendeknek megfelelően becsomagolják.
Ahogy várható is volt, a formáján kívül nincs sok köze a 208-as versenyváltozatának a szériamodellhez. A Peugeot Pikes Peak versenygépének valójában több köze van a korábban Le Mans-ban indított 908-as sport-prototípushoz.
Az elmúlt években számtalan olyan rendszer jelent meg az autókban, amelyek a biztonságot hivatottak növelni, de a legtöbb nem ér sokat, ha nem figyelünk rá. A Continental ezért egy olyan rendszert dolgozott ki, amely a megfelelő irányba próbálja terelni a sofőr figyelmét.
Nyolc év után dobja piacra a Mercedes a következő S osztályt, gyári nevén a W222-est. Bár a premierre valószínűleg csak az ősz folyamán kerül sor, a Mercedes már most sem takargatja nagyon új csúcsmodelljét, így legfeljebb néhány jelentéktelen külső részlet marad, amely meglepetés maradhat az első gyári fotósorozat megjelenéséig.
Már csak a hivatalos adatokra kell várni egy keveset - úgy tűnik, a 918-as összeállt. Hiszen nem lehet véletlen, ha egy matt feketére festett, Martini-csíkokba öltöztetett előszériás példányt megsétáltatnak Monacóban és Milanóban.
Valószínűleg a Bentley és a Rolls standjai adták az ötletet a FAW számára, a Hongqi luxusautók prezentálására. Mondjuk egy apró különbség elkerülte a figyelmüket: az említett cégeknél például tudnak angolul.
Hakan Samuelsson vezérigazgató véget vetett a találgatásoknak, a Volvo nem száll harcba a német bálnák ellen. Inkább a kis és közepes luxusautók piacára koncentrálnak.
Közel hétezer gyorshajtót szűrtek ki a rendőrök a múlt hét utolsó két munkanapján és szombaton tartott sebességellenőrző akciójuk során az ország közútjain - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a honlapján.
Így is nagyon nehéz eligazodni a kínai autómárkák dzsungelében: csak a nagyobbakból több tucatnyi létezik, és ehhez jönnek még a kisebbek – egyes becslések szerint a számuk megközelíti a százat. De hogy még nagyobb legyen a káosz, a kínai pártvezetés hazafias rendelkezései nyomán a meglevő gyártók is újabbakat alapítanak.
Amikor az Alfa Giulietta megjelent, nem csináltak titkot abból, hogy a modell számára kidolgozott platform lesz a jövő Fiatjainak, illetve Amerikában a kis Dodge-oknak is a műszaki alapja. Ez az ígéret Európában semmiféle változást nem hozott a Fiat életében, hisz azóta a Fiat 500 különböző változataival és a Panda megújításával foglalkoztak, a Bravo utódlásáról, netán leváltásáról pedig még pár hónapja sem volt döntés.
A kínai Geely durván másfél éve vette meg a Volvót a Fordtól, de csak most készültek el az első közös tanulmányautóval. A KC modern külsejű, hatalmas luxusmodell, hibátlan – sőt, már-már sterilen tökéletes – formatervvel.
Nem újdonság, hogy Kínában szinte kötelező minden nagyobb autóból sofőrös kivitelt kínálni, hisz egy ilyen változattal megtöbbszörözhetőek az eladások. Most a Mercedes is beáll a sorba: az új E osztály nyújtott, több mint öt méteres változatát kifejezetten a legnagyobb távol-keleti piac kedvéért fejlesztették ki.
Érdekes célközönséget talált magának egy beszédes nevű tanulmánnyal a Nissan. A Sanghaji Autószalonon bemutatott Friend-Me koncepció a kínai Y generáció végi fiatalokat veszi célba, amely az ázsiai országban leginkább az olyan ma huszonévesekre értendő, akik a sajátos családpolitikából fakadóan többnyire egykék.