A Porsche vezérigazgatója, Matthias Müller már korábban bejelentette, hogy egy új sportkocsin dolgoznak, melyet a 911 és a 918 Spyder közé pozícionálnának. A 961-es csak 2015-re várható, de a vállalat vezetője szerint nincs is okuk a sietségre.
Időnként a legnagyobb autógyártók is elkalandoznak a motorizált közlekedés határmezsgyéire: a Szöuli Autószalonon a Hyundai mutatott egy furcsa teremtményt, amivel egyetlen, ámde bátor személy közlekedési igényeinek egy részét lehetne lefedni.
Alig telik el nap, hogy ne találkoznánk egy tévelygő, bizonytalanul kóricáló autóssal, akiről aztán kiderül, hogy éppen a telefonálással van elfoglalva. Ezen aztán rendszerint jól fel is húzzuk magunkat. Pedig egy friss tanulmány szerint ennél sokkal gyakoribb, hogy egyszerűen elbambulunk, és emiatt történik a baleset.
Úgy tűnik, a Lotus Elise-nek hét élete van. Az évek során gyúrtak belőle Opel Speedstert, Tesla Roadstert, Hennessey Venom GT-t, hogy csak párat említsünk. És még mindig nincs vége: a legújabb inkarnáció a Detroit Electric SP:01.
Ismeretlen kínai autókkal tele a padlás, de ezek közül kevésnek van esélye eljutni Európáig. Nem felelnek meg a helyi szabványoknak, nem elég igényes kivitelűek, vagy a gyártó nem is tervezi az exportot. Van azonban néhány kivétel – ilyen a Kínában a napokban forgalomba kerülő Chang'an egyterű, az Ouliwei.
Amióta a Renault átvette a Lada irányítását, egyetlen új modellel bővítették a kínálatot: Dacia Logan MCV előző generációjával. A folytatás a pletykák szerint ennél valamivel érdekesebb lesz – készül egy kisebb, ötajtós modell, amely nem lesz ennyire szolgai másolata egy már meglevő modellnek.
Amikor megjelent az X6-os, senki, még a BMW sem tudta biztosan, hogy kelendő lesz-e. A kísérlet azonban kifizetődőnek bizonyult: hiába tűnik teljesen haszontalannak az X6-os, jellegzetes stílusa világszerte eladja. Így most kipróbálják a receptet egy számmal kisebb méretben is: néhány héten belül bemutatkozik az X4-es.
Egy aktuális 3-as BMW-t foghatott be festővászonnak Andy Reiben Csehországban, egy helyi kereskedés jóvoltából. Az eredmény megdöbbentően látványos, ugyanakkor ha kell, gyorsan meg lehet szabadulni az elképesztő mintázattól.
Eddig nem láttunk sokat a Mercedes-Renault együttműködés eredményeiből – összesen egy Mercedes jelvényes Renault Kangoora futotta. Ugyanakkor úgy hallani, egyre többféle közös modellen dolgozik a két gyártó. Az egyik legnagyobb durranás a Mini riválisának szánt X osztály lehet, amelyet a következő Clio műszaki alapjaira építenének.
Négy év után nyúltak hozzá először érdemben a Porsche négyajtós sportkocsijához. Az ilyenkor szokásos formai igazításokon túl készült néhány új változat is – köztük a hosszított Executive és a benzin-elektromos E-Hybrid, amely elvileg akár 3,1 liter benzinnel is megtehet száz kilométert.
Öt éve gyártják változatlan formában a legnagyobb Skodát, így eljött az ideje egy alapos átdolgozásnak. A várakozásokkal ellentétben ez még nem az új, MQB platformra épülő modell – az úgy két év múlva érkezik – de láthatóan igyekeztek annyira felfrissíteni, hogy a hátra levő idejében még versenyképes maradhasson.
New Yorkban, a Broadway kellős közepén korzóztak az örvénymintás behemót BMW-vel, amikor olvasónk, Csaba meglőtte róla ezt a két fotót. Első ránézésre egyértelműen X7-esnek tűnik, bár kicsit gyanús az ügy.
A jégen való erőfitogtatás nem áll távol az autógyártóktól, most éppen a Nissan próbálta ki az aktuális GT-R-t a Bajkál tó jegén. A kísérlet több szempontból sem mindennapi, hiszen a csapat nem használt szöges gumit , és a pályáról is csupán a havat takarították le, az egyenetlenségeket nem szüntették meg. Roman Rusinov, a G-Drive versenyzője vállalta el az istenkísértéssel is felérő mutatványt, amiről később úgy nyilatkozott, hogy a nyolc kilométer folyamatos küzdelem volt az autóva
l.
A Hennessey évek óta reszelgeti a Venom GT-t, és a munka mostanra meghozta az eredményét. Az amerikai sportkocsi persze nem tűnik olyan egzotikusnak, mint egy Pagani vagy Lamborghini, hisz csak egy túlméretezett hátsó felű Lotus Exige-nek látszik, de a hétliteres, turbófeltöltéses Corvette V8-as és az 1,244 tonnás össztömeg révén gyorsabb, mint bármely más pénzért vehető utcai sportkocsi – és ezt most be is bizonyította.
A hónap végén mutatják be az új Maseratit Sanghajban, de addig is megopróbálják felcsigázni az érdeklődést. A Maserati Ghibli, amely az 5-ös BMW közvetlen ellenfele lesz, már a lepel alatt is ígéretesen néz ki.
A ritka 1410 Sport óta – amely 1989-ig készült – a Daciának ugyan nincs gyári kupé modellje, de az AutoK9 nevű román vállalkozás megmutatta, hogy nem teljesen lehetetlen ötlet a Loganból valami sportosabbat szabni.
Már a kiszivárgott fotókon alaposan kiszörnyülködtük magunkat, nem érdemes nagyobb feneket keríteni a formaterv-kérdésnek. A vásárlók majd eldöntik, hogy elfogadható-e a számukra az új C4 Picasso furcsasága, vagy sem. Annyit viszont biztosra veszünk, hogy sokkal jobban megosztja majd a közönséget, mint az elődje.
Bár európai szemmel az Egyesült Államokban továbbra is olcsó a benzin, az Audi és a BMW is úgy döntött, bővíti a dízel modellek kínálatát a tengerentúlon. Tapasztalataik szerint egyre népszerűbbek a gázolaj hajtotta autók Amerikában.
A cseh Zetor traktorgyárral írt alá szerződést a 113 éves múltra visszatekintő Közlekedési Műszergyártó (KMGY) Zrt. Az Ikarus buszok korábbi beszállítója közel 300 millió forintos megállapodást kötött a csehekkel.
A 2009-es Genfi Autószalonon mutatta be a Bentley 621 lovas, Continental Supersports névre keresztelt erőgépét. Nemcsak az addigi legerősebb Bentley született meg, az autó különlegessége volt, hogy bioüzemanyaggal is működött. Akkor korlátozott darabszámban készült a Supersports, az utóddal azonban hosszabb távra terveznek.
Aligha túlzás azt állítani, hogy a Kia ma a világ egyik legdinamikusabban fejlődő márkája. A koreaiak azon dolgoznak, hogy az európai és amerikai piacon is egyre több vásárlót vonzzanak be a kereskedésekbe, és a fiatalabb generációt is igyekeznek megcélozni.
Tavaly, a világon elsőként mutatott be gyalogos-légzsákot az új V40-esben a Volvo – nem álltak azonban le a biztonságtechnikai fejlesztésekkel, újabb lépést tettek távlati céljuk felé. 2020-ra – igen optimista módon – azt kívánják elérni, hogy a vállalat autóiban ne halhasson meg senki.
Lassan eléri modellciklusa végét a 2006-ban bemutatott, második generációs Audi TT, a németek azonban már készülnek az utód leleplezésére. Az ígéretek szerint egy vérbeli TT-t kapunk majd, mely az első két széria erősségeit ötvözi.
Nem ez az első alkalom, hogy képregényhőshöz tervez autót a Kia: a koreai autógyár többek közt Supermannek és Batmannek is készített egy különkiadású modellt. Ezúttal Csodanőre esett a választás.
Egy vérbeli utcai sportautót mutatott be a New York Auto Show-n az SRT. A Corvette ZR1 ellenfelének szánt Viper TA (Time Attack) kimagasló teljesítmény helyett ritkaságával és sportosságával próbált kitűnni a kiállításon.