Korábban sokan temették már, de a PSA és a Toyota kisautós együttműködése folytatódik. A közös kisautók első generációja azonban már kilenc éve készül a csehországi Kolinban, így nem várhattak tovább a modellváltással. Ezúttal is háromféle néven forgalmazzák majd az azonos gyökerű kiskocsikat, de elsőként a Peugeot mutatta meg saját változatát, a 108-ast – véletlenül egyazon napon a Renault Twingo harmadik generációjával.
Bár a Nemzeti Corvette Múzeum egy magángyűjtemény, mégiscsak a GM történetének egyik legismertebb modelljéről szól. Nem csoda, hogy a váratlan baleset után, ahol a múzeum központi csarnokának padlója szakadt be az alatta kialakult víznyelő miatt, a General Motors felajánlotta a segítségét a múzeum számára.
Hosszú előkészítés – tanulmányautók és kémfotók sora – után a Renault most megmutatta a Twingo harmadik generációjának sorozatgyártásra alkalmas változatát. Az apróságot már a Mercedesszel közösen fejlesztette a Renault, de azt mondják, nincs benne régebbi műszaki megoldás.
A drótnélküli töltés nem újdonság, kisebb elektromos berendezésekben egyre elterjedtebb – villanyautó-töltésre viszont eddig inkább vaskos drótokat használtak. A Toyota azonban azt ígéri, rövidesen felállítja az első ilyen villanykutakat.
Kiderült, hogy mibe építették be a Polestar nemrég bemutatott versenymotorját. A 650 lóerős, ötliteres V8-as S60-as formájú gépbe került, bár ennek tényleg nincs sok köze utcai névrokonához.
Durván két éve folyik az Alpine fejlesztése a Caterham segítségével, de állítólag megtorpant a munka, miután a Renault megmutatta az egyik prototípust néhány potenciális vevőnek.
Úgy tűnik, a német luxusautó-gyártóknál nem lassul a típusválaszték bővítése. A BMW most a Mercedes és az Audi után ugrik: elsőkerék-hajtású modellekkel szélesítik a palettát, méghozzá hihetetlen mértékben.
Kisautókra jellemző méretű üzemanyagtartályt épít a Mercedes az új C osztályba. Aki nagyobbat szeretne, némi plusz pénzért megkaphatja. De miért is jó ez?
A Ferrari korábban még 149M néven emlegetett modellje valójában a California alaposan áttervezett változata, amely a Genfi Autószalon mutatkozik be élőben. Nem csak a régi V8-ast cserélték ki az orrmotoros belépőmodellben, de a burkolatot is alaposan áttervezték – megkockáztatnánk, hogy harmonikusabb lett, mint az elődje volt.
A Honda nem sieti el a Civic Type R bemutatóját, de láthatóan igyekszik életben tartani a rajongók lelkesedését. Ezúttal már nem csak kiszivárogtatott információ-morzsákkal és zártkörű tesztvezetésekkel, de egy tanulmány-változattal is, amelyet az idei Genfi Autószalonon lepleznek le. A végleges, gyártásra érett modell premierjéig azonban még legalább egy évet várnunk kell.
Végre megjött az Audi A1 sportváltozata, bár nehéz megmagyarázni, hogy mi tartott a németeknek négy évig. Az S1 kétféle karosszériával, összkerék-hajtással és kétliteres turbómotorral készül.
Egy kiszivárgott fotó alapján már korábban képet alkothattunk róla, hogy milyen is lesz a Mercedes kínálat szebb, de haszontalanabb csúcsmodellje, az S osztály kupé változata. Most azonban minden lényeges részletre fény derült.
A BMW almárkákért felelős igazgatója, Peter Schwarzenbauer beszélt róla, hogy hogyan képzeli el a Mini jövőjét. Érdekes módon erős kritikával illette a jelenlegi terveket.
Az Octavia kombi változatából alakították ki a terepjárós fazonú Scout változatot, amely kemény terepre nem való, földútra, hóba, nedves aszfaltra annál inkább.
Lélekben már el is temettük a Volvo kompakt V8-asát, hisz a jövőben már csak négyhengeres motorokat gyárt a svéd luxusmárka. Ám a korszerű nyolchengeresnek még lesz egy fellépése, méghozzá meglepő módon az S60-asban.
Olaszországban már régóta egyedül a Fiat jelenti a nagysorozatú autógyártást, de úgy látszik, egyre kevésbé. Tavaly például alig 400 ezer autót szereltek össze az országban, kevesebbet, mint amennyi a Nissan angliai üzemében készült ugyanennyi idő alatt.
Még épp csak elkezdett terjedni a LED-es világítás az autóiparban, de a BMW már kész bemutatni a világítás következő generációját. A diódás fényszórók következő fejlődési lépcsőjében már lézerfényt kibocsátó LED-eket alkalmaznak.
Hónapokon belül a Toyota a harmadik autógyártó, amely bejelenti, hogy bezárja ausztrál üzemét. Ezzel 2017-re teljesen megszűnik a helyi autógyártás.
A Mercedesnél eddig is figyeltek rá, hogy az óriás-kupé mindig a piac legelegánsabb autói közé tartozzon, de a most érkező modell egy fokkal talán még dögösebb lett, mint vártuk. Pedig a tervezők semmi igazán eredetit nem villantottak, csak a már ismert stíluselemeket igyekeztek még harmonikusabb egységbe foglalni.
Hibridhajtást és a koncepcióénál messze visszafogottabb formát kap a Lexus új városi terepjárója, az RX alá pozícionált NX. A prémiummárkák kis crossoverei erős vetélytársat kaphatnak vele.
Ahogyan azt korábban ígérték, egy Bugatti Veyronnal bővült a dubaji rendőrség eddig sem hétköznapi autós flottája. Bár a Veyron érkezése már tavaly májusban biztosnak tűnt, csak most jött el az ideje annak, hogy zöld-fehérre matricázott, szirénás sportautó-ikon megjelenjen a város utcáin.
Alig több mint három nap kellett két Model S-nek, hogy Los Angeles-ből New Yorkba érjen. Elektromos autó saját lábán korábban még nem tette meg ilyen gyorsan a keleti és a nyugati part közti távot. A rekord a Tesla üzenete ügyfeleinek: kellő háttér-infrastruktúrával autóik nem jelentenek kompromisszumot.
Először 2012 őszén röppentek fel a hírek arról, hogy a Koenigsegg egy minden eddiginél erősebb szupersportkocsi bemutatására készül. A céljuk az volt, hogy minden ma létező utcai autó teljesítményét és végsebességét túlszárnyalják. Úgy tűnik, ez sikerült is nekik, a One:1 hivatalos bemutatójára már csak néhány hetet kell várni: a márciusi Genfi Autószalonon leplezik le.
Nem mindennapi kisautót kínál a tehetős családok gyermekeinek egy londoni Aston Martin-kereskedés. A DB Junior névre keresztelt, benzinmotoros járművet az 1960-as évek legendás Astonjai ihlették. Ezzel igazán menő lehet egy tízéves.
Tavaly ősszel, Frankfurtban a BMW már az i8 végleges változatát is kiállította. Az autóval kapcsolatos legfontosabb adatokat is ismerjük, októberben pedig Münchenben az R nineT nagyszabású bemutatóján is alkalmunk volt testközelből szemügyre venni a bajor csúcshibridet.