Az egyliteres fogyasztású, karbon-karosszériás dízel-hibrid, az XL1 ugyan inkább a vakítás eszköze – amelytől azt várják, hogy egy szupersportkocsihoz hasonlóan megdobja a Volkswagen presztízsét – de szuper-takarékos hajtásláncát sokkal célszerűbb módon is felhasználhatják. Ha igazak a hírek, épp erre készülnek: az Up!-ba kerülhet be a kétkengeres dízelmotor és az erős villanymotor kombinációja.
A pécsi Uránvárosban kapta rajta egy lakó a három fiatalt, amint éppen egy parkoló autó ajtaját feszegették Ahogy hozzájuk szólt, elfutottak, de a rendőrség nem sokkal később megtalálta őket egy közeli utcában.
Egyik gyártónak sem tesz jót egy visszahívás, de olykor még egy ilyen patinás márkával is megesik az efféle, mint a Rolls-Royce. A probléma hatvannégy autót érint, amiből huszonhét 2013-as Phantom, a többi 2009 és 2011 közötti Ghost. Már korábban is kényszerült visszahívásra a BMW-tulajdonú brit márka, akkor a korai Ghostok fékasszisztense miatt. Öröm az ürömben, hogy most az akkorinál kevesebb autót kell átvizsgálni és kijavítani.
A Dacia az elmúlt évtized nagy meglepetése: bár nem készül belőle annyi, mint eredetileg tervezték, épp Európa nyugati részén, ahol manapság a Renault is inkább csak kínlódik, meglepően sikeresek lett szuperegyszerű, szuperolcsó autóival. Nem csoda, hogy folytatódik a kínálat fejlesztése: az új Logan és Sandero után, amelyeket még tavaly lepleztek le, most két másik újdonság érkezik.
A C3-as talán a legfontosabb modell a Citroen számára, hisz az elérhető árú kisautóból még válságos időkben is többet lehet eladni, mint a drágább modellekből. A típus azonban kezdett már korosodni, így most gondoskodtak róla, hogy legyen miért rátenni az "Új" feliratú matricát. A modellciklus közébe eső felújítás alaposra sikerült, szinte minden téren változott a kiskocsi.
Nem sokat aludhatnak mostanában az ingolstadti fejlesztőrészlegénél. Három új hobbiterepjárót terveznek, és közben tovább reszelik a hosszú távú versenyautóikat, nehogy egy Toyota megelőzze őket. Mert mindenki ott támad, ahol a legjobban fáj. Talán ezért rukkol elő még egy kiállítási autóval jövő hónapban a Volkswagen konszern presztízsmárkája.
Régi hagyomány a Volkswagennél, hogy kis fogyasztású autókkal igyekeznek igazolni mérnöki tudásukat. A 3 literes fogyasztású Lupo óta azonban leginkább csak tanulmányautókat láttunk ebben a műfajban – egészen mostanáig. A német óriásvállalat ugyanis betartotta az ígéretét: szériagyártásba küldik az XL1-est, amelyet eddig csak prototípusként láthattunk.
Már az első Golf generáció óta használja a VW a GTD jelzést, amely a mindenkori legerősebb dízel-változatot jelöli. Ez most 185 lóerőt jelent, és persze látványos külsőségeket.
Szegény embert még az ág is húzza. Ennél jobban nem is jellemezhetnénk a Fisker tavalyi évét. Több mint háromszáz eladásra váró autójukat kapta el a Sandy hurrikán és az ír biztosítójuk nem fedezte a káresetet. Ha ez nem lett volna elég, az akkumulátoraik kizárólagos beszállítója az A123 Systems is csődöt jelentett, így leálltak a gyártással.
Az Audi már most szép kerek választékot kínál hobbiterepjárókból, de a konkurencia, különösen a BMW egyelőre színesebb palettával rendelkezik. Az X6-osnak például nincs Audi-jelvényes megfelelője, de ez már nem lesz így sokáig. A VW csoport prémium-márkája már tervezi a Q2, Q4 és Q6 bemutatását – ezek valószínűleg kétajtós, kupé-jellegű autók lesznek.
Eddig csak láthattuk, hogy milyen lesz a britek erősebbik sportkocsija, de a műszaki tartalomról mélyen hallgatott a McLaren. Mostanáig.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala juttatta el hozzánk az alábbi levelet. Sok mindent nem is érdemes hozzátenni, vagy ha igen, csak annyit, hogy reméljük, használ majd Szabó Máté felszólítása.
A World Endurance Championship névre keresztelt, hosszú távú autósverseny-sorozat egyik főszereplője lehet idén a TS030. A tavalyról ismert, LMP1-es osztályban versenyző hibridet komolyan átdolgozták a Toyota Motorsport kölni szakemberei. A 3,4 literes V8-as már 530 lóerős. Ezen kívül a villanymotorokból még 300, így összesen 830 lóerő áll a pilóta rendelkezésére.
Eddig is bőven akadtak gyors szabadidő-autók az Audi kínálatában, de ez az első alkalom, hogy az egyik megkapta a legsportosabb modellek RS jelzését. Az RS Q3 ugyan kizárólag aszfalton való használatra tűnik alkalmasnak, de ott a leggyorsabbak közé tartozik a kategóriában.
A Bentley tervezői nincsenek könnyű helyzetben, hisz tartaniuk kell magukat a márka jellegzetes stílusához és a keveset változó műszaki alapokhoz, de egy új típusnál mégis muszáj valami karakteres újdonságot mutatniuk. Az új Flying Spur azonban hibátlan megoldása a problémának.
A Rinspeed évről-évre újabb jövőbe mutató megoldásokat mutat be a Genfi Autószalonon. Idén a közösségi autóhasználat előnyeit sűrítették egy tanulmányba. A microMAX név beszédes, kis területen kínál nagy helyet.
Az ötajtós után a Skoda leleplezi az Octavia kombi változatát, amely akár a sorozat húzómodellje is lehet. A szedánhoz hasonlóan ez is sokat növekedett, és ez a térkínálaton is jól látszik, mind a csomagtérben, mind a hátsó üléssorban.
Eddig elsősorban elektromos hibridekkel próbálkoztak az autógyárak, pedig számos más elv is használható a fogyasztás csökkentésére. Az egyik ilyen a pneumatikus hibrid, ahol az energiát sűrített gáz – célszerűen levegő – formájában tárolják. Ezt alkalmazzák a Peugeot 2008 Air Hybrid tanulmányban.
A Volvo viszonylag kis szereplő a piacon, így nem mutathatnak be egy-két évente új modelleket. Talán ezt kompenzálandó, most egyszerre újították fel az S60, a V60, az XC60, a V70, az XC70 és az S80 típusokat. Ugyan egyenként csupán kisebb ráncfelvarráson esnek át a modellek, de az autók tömeges átszabása a márka arculatát is befolyásolja.
A presztízsmárkák körében időnként felüti a fejét a hengerszám-szaporítási őrület. Annak idején, amikor a 750i-ben megjelent a BMW első modern V12-ese, a konkurencia vakon követte. Most a Rolls-Royce készül hasonló lépésre, bár egy V16-os értelme méginkább megkérdőjelezhető.
Az Alpina eddig is rendre megelőzte a BMW sportos modelljeit. Ezúttal a 3-as sorozatot vették kezelésbe, és tették közel olyan erőssé, amilyen várhatóan az M3-as lesz. Ráadásul ugyanúgy csinálták, ahogy a gyáriak is tervezik: a 3 literes hathengeres turbómotor teljesítményét növelték meg alaposan.
Sokáíg úgy tűnt, Észak-Amerikában már senki nem kíváncsi a nagy, hátsókerék-hajtású cirkálókra, csak terepjáró és pick-up kell a népnek, de úgy tűnik, mégsem ilyen egyértelmű a helyzet. A Chrysler 300C és a Dodge Challenger töretlenül népszerűnek tűnik, és a GM sem mondott volna le annak idején a Pontiac G8-asról, ha magasabb gazdasági érdekek miatt nem szüntetik meg az egész márkát. Most visszatér a G8, csakhogy Chevrolet jelvénnyel, finoman áttervezett formában, hogy ismét legyen egy gyors, hátsókerekes négyajtós a kínálatban.
A Global 500 felmérés évente sorba rakja a világ márkaneveit, majd a listát kiadják így az év elején. Eddig jellemzően olyan nevek uralták az élmezőny, mint az Apple, a Microsoft, a Google vagy az IBM, de az idén meglepően kezdődik a lista: az első helyre a Ferrarit sorolták.
A Renault mellett a Nissan eléggé háttérbe szorul Európában. Mivel hagyományos személyautókat egyáltalán nem kínál a márka, jó eséllyel a francia anyavállalat nyomására, egyterűekkel és szabadidő-autókkal próbálja fenntartani magát a kontinensen. Így lehet, hogy a Nissan Note, amely a legtöbb gyártónál csupán egy rétegmodell lenne, a Nissannál kulcsfontosságú típus lett.
Noha már csak heteket kell várni, és a Genfi Autószalonon a Ferrari megmutatja végre a régóta titkolt Enzo-utódot, az egyelőre F150 név alatt futó új csúcsmodellt, vannak, akik várakozás helyett inkább megalkotják az autót a saját elképzelésük szerint.