Hírek

Bárki megkaphatja a VW űrtechnikáját

2013. február 23., 06:23 Módosítva: 2020.08.03 16:20
4

Az egyliteres fogyasztású, karbon-karosszériás dízel-hibrid, az XL1 ugyan inkább a vakítás eszköze – amelytől azt várják, hogy egy szupersportkocsihoz hasonlóan megdobja a Volkswagen presztízsét – de szuper-takarékos hajtásláncát sokkal célszerűbb módon is felhasználhatják. Ha igazak a hírek, épp erre készülnek: az Up!-ba kerülhet be a kétkengeres dízelmotor és az erős villanymotor kombinációja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tolvajtempó, magyar módra

2013. február 22., 17:31 Módosítva: 2013.02.22 17:31
19

A pécsi Uránvárosban kapta rajta egy lakó a három fiatalt, amint éppen egy parkoló autó ajtaját feszegették Ahogy hozzájuk szólt, elfutottak, de a rendőrség nem sokkal később megtalálta őket egy közeli utcában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lángoló Rolls-Royce-ok

2013. február 22., 16:38 Módosítva: 2013.02.22 16:39
7

Egyik gyártónak sem tesz jót egy visszahívás, de olykor még egy ilyen patinás márkával is megesik az efféle, mint a Rolls-Royce. A probléma hatvannégy autót érint, amiből huszonhét 2013-as Phantom, a többi 2009 és 2011 közötti Ghost. Már korábban is kényszerült visszahívásra a BMW-tulajdonú brit márka, akkor a korai Ghostok fékasszisztense miatt. Öröm az ürömben, hogy most az akkorinál kevesebb autót kell átvizsgálni és kijavítani.

Távolról sincs vége, olvasson még

Két új Dacia Genfben

2013. február 22., 15:24 Módosítva: 2013.02.22 15:24
14

A Dacia az elmúlt évtized nagy meglepetése: bár nem készül belőle annyi, mint eredetileg tervezték, épp Európa nyugati részén, ahol manapság a Renault is inkább csak kínlódik, meglepően sikeresek lett szuperegyszerű, szuperolcsó autóival. Nem csoda, hogy folytatódik a kínálat fejlesztése: az új Logan és Sandero után, amelyeket még tavaly lepleztek le, most két másik újdonság érkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felzárkózik a Citroen C3-as?

2013. február 22., 12:24 Módosítva: 2013.02.22 12:24
1

A C3-as talán a legfontosabb modell a Citroen számára, hisz az elérhető árú kisautóból még válságos időkben is többet lehet eladni, mint a drágább modellekből. A típus azonban kezdett már korosodni, így most gondoskodtak róla, hogy legyen miért rátenni az "Új" feliratú matricát. A modellciklus közébe eső felújítás alaposra sikerült, szinte minden téren változott a kiskocsi.

Távolról sincs vége, olvasson még

A katalógusok sztárja

2013. február 22., 05:43 Módosítva: 2013.02.22 05:44
7

Nem sokat aludhatnak mostanában az ingolstadti fejlesztőrészlegénél. Három új hobbiterepjárót terveznek, és közben tovább reszelik a hosszú távú versenyautóikat, nehogy egy Toyota megelőzze őket. Mert mindenki ott támad, ahol a legjobban fáj. Talán ezért rukkol elő még egy kiállítási autóval jövő hónapban a Volkswagen konszern presztízsmárkája.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egyliteres fogyasztású VW, és megvehető

2013. február 21., 17:39 Módosítva: 2013.02.22 13:09
87

Régi hagyomány a Volkswagennél, hogy kis fogyasztású autókkal igyekeznek igazolni mérnöki tudásukat. A 3 literes fogyasztású Lupo óta azonban leginkább csak tanulmányautókat láttunk ebben a műfajban – egészen mostanáig. A német óriásvállalat ugyanis betartotta az ígéretét: szériagyártásba küldik az XL1-est, amelyet eddig csak prototípusként láthattunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sport-Golf négy literes fogyasztással

2013. február 21., 14:59 Módosítva: 2013.02.21 16:52
115

Már az első Golf generáció óta használja a VW a GTD jelzést, amely a mindenkori legerősebb dízel-változatot jelöli. Ez most 185 lóerőt jelent, és persze látványos külsőségeket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportkocsigyárat vennének a kínaiak

2013. február 21., 14:17 Módosítva: 2013.02.21 14:17
2

Szegény embert még az ág is húzza. Ennél jobban nem is jellemezhetnénk a Fisker tavalyi évét. Több mint háromszáz eladásra váró autójukat kapta el a Sandy hurrikán és az ír biztosítójuk nem fedezte a káresetet. Ha ez nem lett volna elég, az akkumulátoraik kizárólagos beszállítója az A123 Systems is csődöt jelentett, így leálltak a gyártással.

Távolról sincs vége, olvasson még

Három új Audi érkezik

2013. február 21., 12:11 Módosítva: 2013.02.21 12:12
6

Az Audi már most szép kerek választékot kínál hobbiterepjárókból, de a konkurencia, különösen a BMW egyelőre színesebb palettával rendelkezik. Az X6-osnak például nincs Audi-jelvényes megfelelője, de ez már nem lesz így sokáig. A VW csoport prémium-márkája már tervezi a Q2, Q4 és Q6 bemutatását – ezek valószínűleg kétajtós, kupé-jellegű autók lesznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

920 McLaren lóerő, gombnyomásra

2013. február 21., 10:54 Módosítva: 2020.08.03 16:20
43

Eddig csak láthattuk, hogy milyen lesz a britek erősebbik sportkocsija, de a műszaki tartalomról mélyen hallgatott a McLaren. Mostanáig.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szokásjog alapján szívatott a parkolási társaság

2013. február 20., 17:54 Módosítva: 2013.02.20 17:54
7

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala juttatta el hozzánk az alábbi levelet. Sok mindent nem is érdemes hozzátenni, vagy ha igen, csak annyit, hogy reméljük, használ majd Szabó Máté felszólítása.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vége az Audi-uralomnak?

2013. február 20., 14:17 Módosítva: 2013.02.20 14:17
9

A World Endurance Championship névre keresztelt, hosszú távú autósverseny-sorozat egyik főszereplője lehet idén a TS030. A tavalyról ismert, LMP1-es osztályban versenyző hibridet komolyan átdolgozták a Toyota Motorsport kölni szakemberei. A 3,4 literes V8-as már 530 lóerős. Ezen kívül a villanymotorokból még 300, így összesen 830 lóerő áll a pilóta rendelkezésére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Terep-Audi szupersport-kivitelben

2013. február 20., 11:21 Módosítva: 2013.02.20 11:21
15

Eddig is bőven akadtak gyors szabadidő-autók az Audi kínálatában, de ez az első alkalom, hogy az egyik megkapta a legsportosabb modellek RS jelzését. Az RS Q3 ugyan kizárólag aszfalton való használatra tűnik alkalmasnak, de ott a leggyorsabbak közé tartozik a kategóriában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megmutatták az új Bentley luxuslimót

2013. február 20., 07:30 Módosítva: 2013.02.20 07:30
49

A Bentley tervezői nincsenek könnyű helyzetben, hisz tartaniuk kell magukat a márka jellegzetes stílusához és a keveset változó műszaki alapokhoz, de egy új típusnál mégis muszáj valami karakteres újdonságot mutatniuk. Az új Flying Spur azonban hibátlan megoldása a problémának.

Távolról sincs vége, olvasson még

Micromax: közösen, kényelmesen

2013. február 19., 17:45 Módosítva: 2013.02.19 17:46
9

A Rinspeed évről-évre újabb jövőbe mutató megoldásokat mutat be a Genfi Autószalonon. Idén a közösségi autóhasználat előnyeit sűrítették egy tanulmányba. A microMAX név beszédes, kis területen kínál nagy helyet.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Passatra is veszélyes az új Skoda?

2013. február 19., 16:47 Módosítva: 2013.02.19 22:09
88

Az ötajtós után a Skoda leleplezi az Octavia kombi változatát, amely akár a sorozat húzómodellje is lehet. A szedánhoz hasonlóan ez is sokat növekedett, és ez a térkínálaton is jól látszik, mind a csomagtérben, mind a hátsó üléssorban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Levegővel megy az új Peugeot

2013. február 19., 16:01 Módosítva: 2013.02.19 16:01
85

Eddig elsősorban elektromos hibridekkel próbálkoztak az autógyárak, pedig számos más elv is használható a fogyasztás csökkentésére. Az egyik ilyen a pneumatikus hibrid, ahol az energiát sűrített gáz – célszerűen levegő – formájában tárolják. Ezt alkalmazzák a Peugeot 2008 Air Hybrid tanulmányban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Volvo mega-felújítás

2013. február 19., 12:23 Módosítva: 2013.02.19 13:08
27

A Volvo viszonylag kis szereplő a piacon, így nem mutathatnak be egy-két évente új modelleket. Talán ezt kompenzálandó, most egyszerre újították fel az S60, a V60, az XC60, a V70, az XC70 és az S80 típusokat. Ugyan egyenként csupán kisebb ráncfelvarráson esnek át a modellek, de az autók tömeges átszabása a márka arculatát is befolyásolja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tizenhat hengerre vált a Rolls-Royce?

2013. február 19., 12:22 Módosítva: 2013.02.19 16:08
16

A presztízsmárkák körében időnként felüti a fejét a hengerszám-szaporítási őrület. Annak idején, amikor a 750i-ben megjelent a BMW első modern V12-ese, a konkurencia vakon követte. Most a Rolls-Royce készül hasonló lépésre, bár egy V16-os értelme méginkább megkérdőjelezhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Alpina, BMW M3-as helyett

2013. február 18., 17:02 Módosítva: 2013.02.18 18:22
67

Az Alpina eddig is rendre megelőzte a BMW sportos modelljeit. Ezúttal a 3-as sorozatot vették kezelésbe, és tették közel olyan erőssé, amilyen várhatóan az M3-as lesz. Ráadásul ugyanúgy csinálták, ahogy a gyáriak is tervezik: a 3 literes hathengeres turbómotor teljesítményét növelték meg alaposan.

Távolról sincs vége, olvasson még

SS: itt a Chevrolet családi izomautója

2013. február 18., 16:57 Módosítva: 2013.02.18 16:57
44

Sokáíg úgy tűnt, Észak-Amerikában már senki nem kíváncsi a nagy, hátsókerék-hajtású cirkálókra, csak terepjáró és pick-up kell a népnek, de úgy tűnik, mégsem ilyen egyértelmű a helyzet. A Chrysler 300C és a Dodge Challenger töretlenül népszerűnek tűnik, és a GM sem mondott volna le annak idején a Pontiac G8-asról, ha magasabb gazdasági érdekek miatt nem szüntetik meg az egész márkát. Most visszatér a G8, csakhogy Chevrolet jelvénnyel, finoman áttervezett formában, hogy ismét legyen egy gyors, hátsókerekes négyajtós a kínálatban.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Ferrari a legerősebb márka

2013. február 18., 16:02 Módosítva: 2013.02.18 16:02
61

A Global 500 felmérés évente sorba rakja a világ márkaneveit, majd a listát kiadják így az év elején. Eddig jellemzően olyan nevek uralták az élmezőny, mint az Apple, a Microsoft, a Google vagy az IBM, de az idén meglepően kezdődik a lista: az első helyre a Ferrarit sorolták.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Nissan új népautója, nekünk

2013. február 18., 10:54 Módosítva: 2013.02.18 11:39
8

A Renault mellett a Nissan eléggé háttérbe szorul Európában. Mivel hagyományos személyautókat egyáltalán nem kínál a márka, jó eséllyel a francia anyavállalat nyomására, egyterűekkel és szabadidő-autókkal próbálja fenntartani magát a kontinensen. Így lehet, hogy a Nissan Note, amely a legtöbb gyártónál csupán egy rétegmodell lenne, a Nissannál kulcsfontosságú típus lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lesz a Ferrari F150?

2013. február 18., 05:42 Módosítva: 2013.02.18 05:42
21

Noha már csak heteket kell várni, és a Genfi Autószalonon a Ferrari megmutatja végre a régóta titkolt Enzo-utódot, az egyelőre F150 név alatt futó új csúcsmodellt, vannak, akik várakozás helyett inkább megalkotják az autót a saját elképzelésük szerint.

Távolról sincs vége, olvasson még