Az autógyártók többsége már rég lemondott a Wankel-motor alkalmazásának lehetőségeiről, úgy tűnt, már a végsőkig kitartó Mazda sem kér belőle. Maga a vezérigazgató, Masamichi Kogai jelentette be, hogy belátható időn belül nem számíthatunk bolygódugattyús blokkal szerelt modellekre. Egy kiskaput persze nyitva hagyott: a mérnökök vizsgálják ugyanis a továbbfejlesztés lehetőségeit.
Miután a Lamborghini leállt a Gallardo gyártásával, elkezdtek kiszivárogni az első képek az utódról. A Huracan névre keresztelt modellt már álca nélkül is láthattuk, később pedig kiderült, valóban a végleges kivitel fotói kerültek nyilvánosságra.
A Ford a december eleji hivatalos bemutatóig igyekezett mindent megtenni azért, hogy titokban tartsa az új Mustang formáját és műszaki tartalmát. Ez persze nem igazán sikerült, egy nappal korábban már teljesen lelepleződött a sportautó, a kémfotósok pedig már nyáron is vadásztak rá.
A britek harmada nem szeret autót vezetni – áll egy friss felmérés eredményében. A legnagyobb gondjuk a drága üzemanyag és a sok dugó, de sokan csak beleuntak az autózásba.
Újabb részletfotót adtak ki a Detroiti Autószalonra várt új sport-Lexusról, az RC-F kupéról. A kerékjárati ív után most az orrból mutatnak egy keveset.
Az idén januárban bemutatott új RS7-essel az Audi határozott lépéssel beállt az M6 Gran Coupé és a CLS 63 AMG mellé sportos óriáskupé-fronton. A Mercedes akkor egy kevéssel lelépte őket lóerőben, az Abt csomagjaival azonban visszavágnak.
Korábban úgy nézett ki, a koreai vállalatóriáson belül a Hyundai kiváltsága, hogy sportos modelleket készítsen, de a jelek szerint ez a szabály sincs kőbe vésve.
Eddig legfeljebb pletykákat hallhattunk róla, hogy a Mini nagyobb méretű modellen dolgozik, most azonban láthatjuk is az első bizonyítékot. A következő Clubman egy hagyományos kombi lesz, és ha nem is szélesebb, mindenképp jóval hosszabb, mint az aktuális generáció.
Korábban már láttuk az új Lamborghini alapmodellt, lelkendeztünk is eleget a formáján – most kiderült, hogy ez valóban a végleges modell, és az is, milyen technikát tartalmaz.
A kínai vásárlók felforgatták az autóipari trendeket. Néhány éve még úgy nézett ki, szép lassan eltűnnek a nagy szedánok az európai gyártók kínálatából, hisz Európában és Észak-Amerikában egyre inkább háttérbe szorultak a szabadidő-autók és az egyterűek mögött. Ám Kínának hagyományos, autó-formájú autó kell, és mivel Kína már a legnagyobb piaccá nőtt, a gyártók oda is figyelnek ezekre az igényekre. Itt a legújabb példa, a Citroen, amely most egy tágas, felső középkategóriás négyajtóssal igyekszik megszorongatni a Volkswagen és a Buick helyi modelljeit.
Mindig akkor romlanak el a dolgok, amikor a formatervezők munkáját felülbírálja a pénzügyi és a technológiai osztály. Itt ilyentől nem kellett tartani – látszik is a végeredményen.
A Lamborghini nemrég leállt a Gallardo gyártásával, de csak azért, hogy felkészüljön az utód gyártására – ezt azonban eddig csak alaposan álcázva láttuk. Ez az első alkalom, hogy olyan képek kerültek ki az autóról, amelyek már gyári minőségűnek tűnnek.
Bár az Aston Martin egyelőre még a Ford motorgyárából kapja V8-as és V12-es motorjait, ez a helyzet egyre kevésbé tartható, így a brit sportkocsigyártó új parthert keres egy ideje, és most meg is találta. A jövőben az AMG-től jönnek majd az Aston Martin blokkjai: várhatóan V8-ast és V12-est is kaphatnak a Mercedes tuningrészlegétől.
Bár a Skodára az alacsony presztízsű mára szerepét osztották ki a VW csoporton belül, a tágas és viszonylag elegáns Superb kifejezetten népszerű. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy gyártásba küldenek egy újabb nagykocsit, ezúttal egy szabadidő-autót.
Régóta hallani, hogy a Peugeot-ban jelentős részesedést vásárolna a cég kínai partnere, a Dongfeng, ám most a részletek is kiszivárogtak.
Folyamatosan növekszik az igény az új S osztály iránt, amelyet a Mercedes központi gyárában, Sindelfingenben szerelnek össze. Így a Mercedes kénytelen tovább nyújtani a munkanapot a gyárban.
Évek óta tart a Bertone agóniája, de miután a Fiat átvette a cég autógyárát, úgy nézett ki, megoldódnak a problémák, de mivel egyre ritkábbak a megrendelések, már az autótervező részleg sem képes fenntartani saját magát. A nevet talán megveszi valaki, de úgy néz ki, a 165 fős vállalaton már ez sem segít.
A Daciának már volt egy platós modellje az előző Logan alapjain, de a modellváltás során ez is kikerült a kínálatból, méghozzá utód nélkül. A képeken látható modell lehetne a következő gyári Dacia pick-up, de úgy hallani, csupán egy kisebb sorozat – néhány száz példány – készül majd.
Frank Stephenson, a McLaren vezető tervezője beszélt az ablaktörlőt leváltó megoldásról, amely egyenesen a repülőgép-technikából érkezik.
A Mini generációváltásához természetesen a csúcsváltozat cseréje is hozzá tartozik, és most a Cooper JCW még ígéretesebbnek tűnik, mint bármikor korábban.
A Porsche már sokmindent elárult az idei Le Mans-i 24 órásra szánt prototípusról, de csak most derült ki, hogy hogyan nevezhetjük: az új versenygépet 919 Hybridnek keresztelték.
Betiltaná az autóstopot a román kormány: az erről szóló sürgősségi rendelet tervezetét a közlekedési tárca honlapján bocsátották közvitára – írja egy román hírportál.
Harmadik hónapja bővül az európai autópiac, amely úgy tűnik, túljutott a mélyponton: 1,2 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba novemberben, mint egy évvel korábban - közölte az európai autóipari szövetség (ACEA).
A zsűri nagy tesztjén, a Tannistesten már láttuk, hogy nehéz lesz az idei döntés. Tavaly, hasonló időben már mindenki sejtette, hogy a Golf 7-es lesz a befutó, bár én a rövid lista kihirdetése előtt még hittem a Mazda 6-ban, gondoltam a Volvo V40-re is, de a lelkem mélyén éreztem, hogy nem lehet más a befutó, mint a legvágyottabb népautó.
Hosszas szivárogtatás után a Mercedes végül megmutatta, milyen lesz az új hátsókerék-hajtású belépőmodell. Az elődmodell még a legerősebb karakterű modell volt a bemutatása idején, ez az új viszont inkább egy kicsinyített S osztálynak tűnik. A Mercedes azonban már próbálta ezt a módszert – alighanem tudják, mit csinálnak.