2015 október 21-e, a dátum, amikorra a Vissza a jövőbe című filmben az időgéppel érkeznek, alig egy hét múlva eljön, és mivel a film még most, harminc évvel a bemutatása után is népszerű, az autógyárak is meglátták benne a reklám lehetőségét.
Az olasz gyártó már készített néhány platós modellt Brazília számára, de a Toro nagy lépés felfelé. Ez az első alkalom, hogy a Fiat is beszáll az egy tonna teherbírású közepes pickupok versenyébe.
Szigorúan véve nem is a Volvo fejleszti az új platformot, amellyel az utolsó Ford alkatrészeket is kiválthatják. De persze a svéd mérnökök dolgoznak rajta Göteborgban, és az első autó, amiben használni fogják, történetesen egy Volvo lesz.
A Mercedes az idén kezdte bevezetni a második, visszafogottabb sportmodell-sorozatát, az AMG Sportot. A C és a GLE Coupé után az M osztályt váltó GLE-ből is elkészült a 450 AMG változat, amely inkább hétköznapi, mint kőkemény sportváltozat, de azért bőven elég gyors.
A német biztosítók szövetsége, a GDV tette közzé a legnagyobb arányban ellopott autók listáját. Az adatok ugyan a tavalyi évből valók, de jól mutatják a trendeket: a Németországban tevékenykedő autótolvajok ugyan kevesebb autót kötnek el, de azok átlagosan drágábbak, mint korábban.
Max Siedentopf fotóművész érdekes hobbit talált magának: autókat tuningol percek alatt, maszkolószalaggal és hullámkartonnal, majd fotókat készít a műveiről. Persze az autók tulajdonosai nem biztos, hogy örülnek ennek, de úgy néz ki, a bosszúságuk nem akkora, hogy panaszkodjanak miatta.
Ilyen keményen még soha nem léptek fel autógyártóval szemben Európában: a német szövetségi közlekedési hatóság, a KBA ma kötelező visszahívást rendelt el arra a 2,4 millió autóra, amelyet a Volkswagen EA189-es sorozatú dízelmotorjaival adtak el az országban.
Szép lassan profi szépségversennyé vált a Bodeni-tó mellett tartott Tuning World éves Miss Tuning választása. Az idén a naptárat is egy hivatásos fényképész, a berlini Max Seam készítette.
A felvételt állítólag a moldáv Liberális Demokrata Párt kisinyovi központjának biztonsági kamerája rögzítette, és ami rajta látható, az elég egyértelmű kinyilvánítása az ellenszenvnek.
Bár az aktuális Subaru Imprezából már nem is készült gyári WRC változat, az Impreza WRX erős kétliteres turbómotorjával és összkerék-hajtásával még mindig jó alap versenyautó-építéshez. A Subaru ezúttal egy ausztrál céggel, a Possum Bourne Motorsporttal együtt alakította ki a típus versenykész raliváltozatát.
A Volkswagen-csoport egyik ismert vezetője távozik, annak ellenére, hogy korábban úgy tűnt, rábízzák a teljes észak-amerikai régió irányítását.
Talán az Audi számára a legnehezebb közvetlenül hasznosítani a német túrakocsi-bajnokságban, a DTM-ben elért eredményeket, hisz a hátsókerék-hajtású, orrmotoros versenygéphez hasonlót sem forgalmaznak. Most mégis megpróbálnak lehúzni egy bőrt a témáról: az A5-ösből kiadnak egy DTM Selection nevű, kifejezetten sportos kiállású változatot.
Bár évekre előre ritkán jelentik be terveiket a gyártók, a szakszervezettel kötött szerződésből sok minden kiderül. A Fiat-Chrysler és az UAW – az autóipari dolgozók szakszervezete – közt létrejött szerződés például részletezi, hogy mely modellek gyártását hol végzik majd, és a Viper 2017 után ezek szerint nem készül sehol.
Az új M2-es közel úgy megy, mint az M3/M4 páros, és a műszaki megoldásai is csaknem ugyanazok. Még az sem lehetetlen, hogy valójában ez lesz a jobb élményautó.
Hainan Xiaohuohua – ez a neve a fura, sportautónak látszó tárgynak, amelyet egy kínai férfi készített el, durván egy év munkával és úgy 1,4 millió forintnyi jüan ráfordítással.
Kisebb nemzeti bajnokságokban eddig is versenyzett a Volvo, de nemzetközi szinten viszonylag régen nem indult a márka komolyabb csapattal. 2007-ben és 2013-ban ugyan kipróbálták magukat a WTCC-ben, de úgy tűnik, komolyabb befektetés és szándék nélkül. Jövőre azonban két vadonatúj fejlesztésű autóval indítanak gyári csapatot, amely komoly ellenfele lehet a Citroënnek, a Hondának és a Ladának.
A Porsche Hungária közleménye szerint összesen 35 283 Magyarországon eladott dízelmotoros Audi, Seat, Škoda és Volkswagen típusú járműbe került EA 189 jelzésű dízelmotor. Ezeknek a károsanyag-kibocsátását a későbbiekben visszahívás keretében javítják a szervizek, bár azt még nem tudni, hogy pontosan mikor és hogyan.
Az erősebb motor nem az egyetlen újdonság: az F12tdf könnyebb lett, és összkerék-kormányzást kapott, és a váltóját is gyorsabbá tették. Viszont ez is csak korlátozott mennyiségben készül majd.
Bár még senki nem tudja biztosan, hogy mibe kerül majd a dízel-botrány a Volkswagennek, az egyértelmű, hogy nem lesz olcsó. Mire kifizetik az összes visszahívás költségét, az összes bírságot, lezárul minden vizsgálat, eljárás és per, biztos, hogy euró-tízmilliárdok hiányoznak majd a kasszából, és ezzel a gyáriak is tisztában vannak, ezért már most tervezik a költségcsökkentéseket.
Természetes, hogy a 911-es leggyorsabb változataihoz igyekeznek minél hatékonyabb, nagyobb leszorítóerőt termelő légterelőket kialakítani, de úgy tűnik, ezúttal nem igazították hozzá megfelelően a futómű hangolását az új aerodinamikai csomaghoz.
A műszaki részletekkel nem fárasztotta a Toyota a Frankfurti Autószalon közönségét, aminek az lett az eredménye, hogy jobb híján az egész szaksajtó a formájáért rugdosta a japánok új hibridjét. Talán jobb lett volna, ha már akkor beszélnek az autó megoldásairól, amelyekről csak most kezdik csepegtetni a információkat.
A világ egyik legdrágább autója, 536 lóerő, 3,7 tonnás, irreálisan hosszú és magas, és nehéz megmondani, mi a haszna. De úgy tűnik, a fövenyen való csapatásra kiválóan alkalmas.
A Ford Performance Europe-nál fejlesztették ki a lefulladás utáni motor-újraindító rendszert, amely igazából nem sokkal több egy egyszerű ötletnél és néhány programsornál. Ettől azonban még nagyon hasznos lehet.
Úgy néz ki, villanyautós ígéret földjén, Kaliforniában újfajta problémák kezdenek kialakulni abból adódóan, hogy a töltőhálózat nem bővül elég gyorsan. Jelenleg már tíz elektromos autó jut egy villanyautó-töltőre, és ez bizony fura helyzeteket szül.
A Fiat tavasszal még Aegea néven mutatta be a Linea utódját, de nagyon hamar jelezték, hogy ez a név nem végleges. Törökországban végül az Egea név mellett döntöttek, de Európának kerestek egy másik, könnyebben emészthető típusjelzést. Végül a múltba nyúltak vissza, egészen a 80-as évek végére: a szögletes Golf rivális, a Tipo nevét porolják le.