Először a Rinspeed tanulmányok közül az Etost nem Genfi Autószalonon mutatják be, hanem Las Vegasban, de a lényeg ugyanaz. Legnagyobb részt ez is a Rinspeed partnereinek termékeiből áll össze.
A Toyota alig néhány nappal ezelőtt mutatta meg a Tokiói Autószalonra készülő S-FR tanulmányt. Akkor azonban még sokat nem lehetett tudni arról, milyen műszaki tartalommal töltik meg az aprócska karosszériát. Most viszont kiszivárgott néhány adat.
A Bugatti új szupersportautó-tanulmányt ígért a szeptemberi Frankfurti Autószalonra, és ígéretüket be is tartották. Világmegváltó újdonság helyett azonban a Gran Turismo 6 konzoljátékhoz készített Vision Gran Turismo Conceptet ültették át a valóságba. Alaposan meg is osztották vele a közvéleményt, az azonban kétségtelen, hogy a most még nem teljesen kiforrott formatervnek vannak biztató részei.
Az autonóm járművek tervezése és az egyre fejlettebb változatok tesztelése ma már számos gyártónál napirenden van. Sokan határidőket és céldátumokat is tűztek ki maguk elé, hogy minél hamarabb sorozatgyártásba vigyék a technológiát. Ami persze megosztja az autósokat.
Néhány hete már úgy tűnt, kiszivárgott az ex-Top Gear trió új műsorának címe, ugyanis már be is jegyeztették a Gear Knobs és a Gear Nobs elnevezéseket. Előbbi váltógombokat, utóbbi sebességfejeket jelent alapvetően, de a knobs szónak van más jelentése is: némi altesti vonatkozással így illetik az utálatos embereket is.
Az utóbbi időben már úgy tűnt, a Toyota hibridjei nem igazán mozgatják meg az amerikaiakat, visszaestek ugyanis a Prius eladásai. Az alternatív hajtású autóktól azonban mégsem fordultak el teljesen: a Mirai forgalmazását még meg sem kezdték, de máris nagyon népszerű a modell.
Október 14-én szerdán bárki megveheti a ralitörténelem egy fontos darabját, a Prodrive első Subaru Impreza WRC-jét, egyben a WRC-korszak első futamának győztes autóját.
Mount Panorama az a versenyhelyszín, ahol csak a legtökösebb pilóták merik eltolni a határokig. A hibák mellé itt nagykanállal adják a következményt, amire a legújabb példa egy testvérpár balesete, két nappal a legendás Bathurst 1000 kilométeres futam előtt.
Új fordulatot vehet Paul Walker lánya és a Porsche ügye: a Yahoo Autos talált egy ügyvédet, Craig McClellant, aki több családot képviselt sikerrel hasonló ügyekben a Porsche ellen harminc éve. A tragédia oka ott is a gyorshajtás volt, de ez nem érdekelte az esküdteket.
Furcsa helyzet a technosznobok két nagyon kedvelt gyártóját acsarkodni látni, pedig ez a helyzet. Az elektromosautó-gyártás első nagy háborúja van kialakulóban a Tesla és az Apple között.
Egyelőre csak pletyka, hogy a Mercedes hamradik négyajtós kupéja is fejlesztés alatt van, de nem logikátlan. Végülis konkurencia akad – például a BMW 4-es Gran Coupé – és a C osztály szabvány padlólemezére nyilván gyorsan ki lehet fejleszteni egy ilyen autót.
A nyers adatokat olvasva az ember sokszor nem tudja elképzelni, hogy azok pontosan mit jelentenek. A Toyota azt probálta szemléletesen megmutatni, hogy a TS040 Hybrid versenyautó által egy Le Mans-i körön visszanyert 6 MJ energia milyen elképesztő mennyiség is.
A Škoda azoknak készíti a ScoutLine modelleket, akiknek a terepjárókból elsősorban a stílus a lényeges, a többlet-képességek kevésbé. Az aktuális Fabiából viszont nem készült ilyen, egészen mostanáig.
A Las Vegas-i SEMA Show eleve a túlzásokról szól - végül is itt találkozik Észak-Amerika minden autótuninggal foglalkozó szakembere és cége, aki valamit is számít – de a Blood Type Racing Hyundai Veloster alapú gépe még az ottani mércéhez képest is túlzásnak tűnik.
Nagy kék üvegfelületeivel és különleges formájával az FCV Plus tanulmány kiválóan illene bármilyen sci-fibe, ahogy a benne rejlő műszaki megoldások is. Mégsem valószínű, hogy ebben a formában gyártásba kerülne.
Nehezen érthető, hogy egy magas súlypontú, nehéz és rossz aerodinamikájú járművel miért akarna bárki sportos stílusban közlekedni, de az igény létezik. Bizonyíték erre például a BMW X5M vagy bármelyik AMG tuningos Mercedes szabadidő-autó: szép számban adják el ezeket az egész világon. Most a Nissan is készített egy efféle gépet, méghozzá legnagyobb terepjárójából, a Patrolból.
A Rüffer Performance egy viszonylag kevéssé ismert német tuningcég, de nem csodálkoznánk, ha a Troubleshooter láttán sokan megjegyeznék ezt a nevet. Látszik, hogy a gép egykor Camaro volt, de az is, hogy az átalakítások nyomán már nincs sok köze az eredeti izom-kupéhoz.
A Toyotánál mostanában látványosan kínlódnak a formatervezés feladatával, de úgy néz ki, a Kikai tanulmány esetében kikerülték a problémát: az autónak egyszerűen nincs formaterve. Ez így furán hangozhat, de tulajdonképp olyan, mintha a legkülső réteget lehagyták volna a tanulmányról, így a szabadon hagyott gépelemek határozzák meg a jármű stílusát.
Ma a braunschweigi rendőrség mintegy ötven fős csapata, három nyomozóval kutatta át a Volkswagen irodáit, és egyes munkatársak lakásait.
Látszik, hogy a Tokiói Autószalonra a Mitsubishi is igyekezett olyan autót készíteni, amely megmutatja, mire számíthatunk a gyártótól a jövőben. Az eX-en felbukkan néhány új formai ötlet, a hajtáslánca pedig állítólag már a következő generációs Mitsubishi villanyautó-hajtás elemeiből épül fel.
A törésteszteket végző EuroNCAP ezúttal a Mazda MX-5-öst, az Opel Karlt és a Hyundai Tucsont vizsgálta. Az eredményekből a felületes szemlélő számára annyi derül ki, hogy a Tucson biztonsága hibátlan, a Mazda roadstere és az Opel kisautója viszont egyformán négy csillagot érdemelt az ötből. Ez azonban meglehetősen félrevezető.
Hosszú ideje a Mazda uralja a kis sportkocsik szegmensét: az MX-5 ma lényegében egyetlen a saját kategóriájában. Ám egy ideje már hallani a pletykákat, hogy a Toyota dolgozik valami hasonlón, és most itt az első bizonyíték.
Matthias Müller, a Volkswagen vezére mai beszédében nem csak a dízel-visszahívás részleteiről beszélt, de azt is vázolta, hogy hogyan próbálja hatékonyabbá tenni a vállalatot a jövőben, és milyen eszközökkel szeretné elérni, hogy a dízel-botrányt átvészelve ha lehet, még erősebbé váljon a cég.
A huzakodás Franciaország kormánya és Carlos Ghosn Renault-vezér között tavasz óta folyik. A kormány egyértelműen több beleszólást szeretne a cég ügyeibe, és ez a vezérnek láthatóan nem tetszik. A Ghosn legújabb terve az, hogy némi Nissan részvény eladásával változtat a cégen belüli szavazat-arányokon.
A Tokiói Autószalonon mutatja be a BMW a legerősebb M4 változatot, amely sok tekintetben inkább rendszámos versenygép, mint utcai autó.