Az elmúlt évek nem tettek jót a kisebb német autógyáraknak. Kettőt is bezártak: a Gumpertnek és az Artegának mára nyoma sincs. Augusztusban egy harmadik jól csengő név is beadni látszott a kulcsot: a Wiesmann csődvédelmet kért, hogy valahogy megmeneküljön a kifizetetlen számláktól, legalább időlegesen.
A Tune it! Safe! kampány keretében már tucatnyi rendőr-egyenruhás autót készítettek német tuningcégek – ezúttal az AC Schnitzer készített egyet az új 4-es BMW legerősebb négyhengeres változatából.
A Kizashi nem igazán vált be a Suzukinak. Észak-Amerikában és Kínában egyaránt a túl magas ár akadályozta meg, hogy sikeressé váljon, Európában pedig a manuális váltó és a dízelmotor hiánya miatt szorult háttérbe. Ám úgy néz ki, a Suzuki a látszat ellenére nem adta fel ezt a vonalat: úgy tervezik, a tavasszal leleplezett Authentics tanulmányból sorozatgyártmányt csinálnak.
Ausztriában állított meg egy hegyeshalmi benzinkútról fizetés nélkül távozó osztrák autóst a burgenlandi rendőrség csütörtökön. A fegyverrel fenyegetőző osztrákot a rendőrök csak lövésekkel tudták megállásra bírni.
A legutóbbi Quattro tanulmány, sőt, a Nanuk terep-kupé is gyártásba kerülhet, miután az Audinál is belátták, szükség van arculatépítő rétegmodellekre, még akkor is, ha ezeken nem nyernek pénzt.
A Saleen hosszú kálváriája véget ért: ismét az alapító kezében van, és ott folytathatja, ahol abbahagyta. A cél ezúttal ismét egy amerikai szupersportkocsi megtervezése és gyártása, és ahogy Steve Saleent ismerjük, a mérce ezúttal is elég magas lesz.
A Subaru a nagyszerű tanulmány után bemutatta az Impreza WRX ügyetlen megjelenésű szériaváltozatát, ám a típust eddig sem a külsejéért szerették a rajongók. Most viszont legalább nagyjából elmondták, mit is tud majd a legújabb generáció.
Észak-Amerikából ugyan kivonult a japán gyártó, a világ más részein viszont rákapcsoltak. Tokióban is mutattak néhány újdonságot egy hete, és most Thaiföldön is kiállítottak egy tanulmányautót, amelyből már jövőre szériamodell lesz, ha minden a tervek szerint megy.
A Lancia manapság jobbára átrajzolt orrú Chrysler modelleket árul, de egyik utolsó önálló modellje, a Delta sem emlékeztet a 80-as évek legendás Integraléira, inkább csak egy jobb külsejű Fiat Bravónak tűnik. Ám az olasz Angelo Granata tervezett egy lehetséges utódot, ami tényleg tökéletesen hozza az egykori versenygépek hangulatát. Reméljük, a gyáriak is jól megnézik az alkotást.
Ma már minden sarkon terem egy autós díj, de azért akad néhány, amire érdemes odafigyelni. Az egyik ilyen a japán Év Autója, amelyet már 34 éve osztanak ki a helyi szakújságírók, és eddig kizárólag japán gyártmányú autó kapta meg.
A Mazda rég nem készített olyan kisautót, amely Európában igazán sikeres lett volna, de most olyan helyzetben van a cég, amelyben nem hibázhat nagyot. Ezért a következő 2-es más karakterű lesz, mint a jelenlegi, vagy akár a kínálat többi tagja – sokkal inkább a közönségre próbálják szabni.
Összesen 11 autó friss teszteredményeit közölte az EuroNCAP, és bár a többség öt csillagot kapott, akad öt kivétel is.
Ahogy már korábban is sejteni lehetett, a Peugeot is megkezdte az átállást a kis benzinmotorokra. Az 1 és 1,2 literes szívómotorok csak a kezdetet jelentették, hamarosan jönnek a turbós háromhengeresek is.
Olvasónk, Lajos Ausztriában dolgozik, ott szúrta ki az utcán, fényes nappal két alaposan álcázott autót, amelyekről annyi biztosan látszik, hogy Mercedes.
A Hyundai sikeresen megvetette a lábát a luxusautók piacán a Genesis első generációjával – a másodikkal viszont már a térnyerés a cél. Ennek megfelelően minden téren igyekeztek tökéletesíteni a típust: a formaterv érdekesebb és egyénibb, a belső tér célszerűbb, a műszaki tartalom korszerűbb lett a gyáriak szerint.
A Lamborghini évtizedeken át egyet jelentett a teljességgel elérhetetlen sportkocsikkal – a Gallardo volt az első modell, amely változtatott ezen a képen. A típus kerek tíz évig maradt gyártásban, de tegnap elkészült az utolsó példány, egy vörös LP570-4 Spyder Performante. Ugyanezen a gyártósoron legközelebb már a Gallardo utódmodellje készült, amelyet azonban még be sem mutattak.
A Volvo maga ugyan nemigen készít hangsúlyozottan sportos változatokat sorozatgyártású modelljeiből, de a szintén svéd Polestar a gyáriak aktív segítségével gondoskodik azokról, akik mégis ilyesmire vágynának.
Most, hogy teljesen új padlólemezre költözik a teljes kínálat, a Mini sokkal szabadabban kalandozhat a kategóriák közt – mondta Ian Robertson, a BMW marketing-főnöke. Ez annyit jelent, hogy a jövőben akár 4,5 méternél hosszabb autók is felbukkanhatnak a márka választékában.
A PSA Peugeot-Citroen a Renault korábbi második emberét, Carlos Tavarest állítja a kormányhoz, abban bízva, hogy az új vezérigazgató ki tudja kormányozni a vállalatot a jelenlegi krízisből. A feladat nem könnyű, de korábbi nyilatkozatai alapján Tavares pontosan erre a lehetőségre várt.
A BMW bejelentette, hogy az i8 sportkocsira már annyi megrendelés érkezett, ami egy évre leköti a tervezett kapacitást. Hogy ez pontosan mennyi, azt nem mondták meg, de úgy tűnik, az aggodalmak feleslegesek voltak, hisz ez a rendelésállomány összesen két hónap alatt jött össze.
Egy időben egyértelműen a City szedán volt a legfurcsább külsejű Honda, de úgy néz ki, változik a helyzet. A negyedik generáció, ha szépnek nem is neveznénk, mindenképp nagy előrelépésnek tűnik esztétikai szempontból.
A típus történelmében rekordot jelentő összegért, 14,3 millió dollárért (3,14 milliárd forintért) vittek el egy 1964-es Ferrari 250 LM-et a Sotheby's és az RM Auctions New York-i árverésén.
Gyalogos gázolás történt a Ferenciek terénél vasárnap este nyolc óra előtt, emiatt jelentős torlódás alakult ki mindkét irányban.
Rövid időn belül másodszor fotózták le a következő Volkswagen Passat prototípusait. Az autókból most sem látszik több, mint legutóbb: egyelőre teljes álcában viszik forgalomba őket.
Jó ideje pletykálnak már arról, hogy hamarosan megérkezhet a második kecskeméti Mercedes, a CLA kombiváltozata, a CLA Shooting Brake. A Photoshop-bűvészek már meg is mutatták, hogyan képzelik el az autót, a hivatalosan idén januártól gyártott CLA-ból, valamint a CLS Shooting Brake-ből kiindulva pedig nem is járhatnak messze a valóságtól.