Már korábban megírtuk, hogy a Porsche felélesztené a legendás 911 Safarit. Itt a következő megerősítés. A médiagépezet beindult, és egy videót tettek közzé, melyben Jeff Zwart hétszeres Pikes Peak győztes vezeti Jackie Ickx 953-asát. Hol máshol, mint a Pikes Peaken. A videóban szereplő, Párizs-Dakar győztes 953, azaz Safari állandó helye egyébként a Porsche Museum.
Van egy kategória az USA-ban rendkívül népszerű gyorsulási versenyekben, ahol se feltöltést, se nitrót, se különleges üzemanyagokat nem használnak. Ehhez építették ezt a brutális V8-ast, amely 1950 lóerőt présel ki magából a fékpadon.
Úgy tűnik, Kanadában más az időjárás idén télen, mint nálunk. Elég hideg van például ahhoz, hogy platós jégszobrot faragjanak - egy üzemképes alvázra.
Míg a BMW az M3-assal és M4-essel, a Toyota az RC-F-fel készül a Detroiti Autószalonra, a Mercedes a vattaúj C osztállyal támad. De hogy ne tűnjön túl visszafogottnak, rádobtak egy AMG-csomagot.
Vörös tanulmányautót visz az Infiniti a Detroiti Autószalonra. A Q50 Eau Rouge egyelőre csak látványával hódít, de az óriási igyekezet eredménye nem feltétlenül meggyőző.
Egy csalit már bedobott a Kia a Detroiti Autószalonra készülő tanulmányautójáról, de most, tíz nappal a bemutató előtt elárulták a lényeget is.
Egy egész sor részletfotóval híresztelte az elmúlt hetekben a Lexus, hogy a Detroiti Autószalonra elhozzák az RC-F-et, de most egy japánnak látszó újságban vagy katalógusban megjelent egy teljes kép a sportkocsiról.
Nagy lendületben van az utóbbi években a világítástechnika: az ívkisüléses és a LED-es fényszórók után a lézerdiódában látja az Audi a jövőt. A jövő héten nyitó Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n a Sport Quattro tanulmányautóval mutatják be a németek az új technológiát.
Nincs már messze a Detroiti Autószalon, az USA egyik legfontosabb autókiállítása. Akinek fontos ez a piac, muszáj valami újat mutatnia. A Nissan már most elárulta, mit visznek idén: a Sports Sedan Conceptet.
Merész találgatásba kezdtek a gazdasági elemzők: felvetették a Tesla eladásának lehetőségét. Egyes szakértők úgy vélik ugyanis, hogy Elon Musk 2014-ben megválhat az elektromos autókat gyártó vállalattól, a vevő pedig a General Motors lehet.
Egyes kínai autógyártóknál már nem egyszer találkozhattunk olyan formatervekkel, melyek kísértetiesen hasonlítanak valamely európai prémiumgyártó sikeres modelljeihez. Kedvelt célpont a Mercedes is, korábban a Beijing Automotive Industry Holding Corp például a B osztályt is igyekezett lemásolni.
A Mercedes december közepén mutatta meg először leplezetlenül a C osztály legújabb generációját. Eddig azonban csupán a szedán változatot láthattuk, igaz, azt már akkor is tudni lehetett, hogy minden bizonnyal kombit és kupét is kapunk majd belőle.
A BMW és a Toyota még 2011-ben kötött együttműködési megállapodást egymással. A közös munka elsősorban az elektromos- és hibridhajtással kapcsolatos kutatásokra, illetve üzemanyagcella-kísérletekre terjed ki, de már régóta keringenek olyan hírek is, hogy közös alapokon nyugvó sportkocsit is fejlesztenek.
Valószínű a világ legkevesebbet futott Ford GT-je áll egy texasi kereskedésben. A fehércsíkos vörös GT nyolcéves, mégis, állapotát tekintve olyan, mintha csak most jött volna ki a gyárból.
Követve Peking és Sanghaj példáját, immár a 14 millió lakosú Tiencsinben is csak sorsolás és licit útján lehet új rendszámhoz jutni. A korlátozás célja, hogy visszafogja a szédítő ütemű motorizációt, ezzel együtt javítsa a levegőminőségét.
Új rekord született a gyorsulási versenyek kultikus távján, egy mérföldön. A szériaautók csúcsa Európában dőlt meg: egy orosz érte el Görögországban, egy erősen átalakított, 1850 lóerős Lamborghini Gallardóval.
Lefotózták a Citroen új óriás szedánját, a DS 5LS-t. A december közepén megismert 5LS nem meglepő módon Kína útjain tűnt fel, egy autópálya kapujánál látták.
Célt érni látszik a VW csoport amerikai dízeloffenzívája: a német konszern idén megközelítőleg százezer dízelmotoros autót értékesített az USA-ban. A rekordban nagy szerepe volt a Jetta TDi-nek, de dízel Audiból is sok fogyott.
19 millió forintért kínál övcsatot a Bugatti. A Volkswagen luxus sportmárkájának a svájci Roland Iten készítette a különös kiegészítőt.
A Volkswagen 1967-ben kezdte meg a T2-es kisbusz gyártását. A modellt Németországban egészen 1979-ig gyártották, de további tizenöt évig még Mexikóban is folyt az összeszerelés. A legtovább a brazíliai gyártósoron húzta, ahol egészen mostanáig készült. December 20-án azonban le kellett állítaniuk a gyártást, egy jövőre életbe lépő szabályozás miatt.
Síbalesete után kómában fekszik Michael Schumacher. A Formula-1 hétszeres világbajnoka vasárnap délelőtt sérült meg az Alpokban, a meribeli sípályán. A helyszínről koponyasérüléssel szállították el, állapota jelenleg életveszélyes.
A Citroen a közelmúltban villantotta meg DS 5LS négyajtóst, melyet Kínában gyártanak majd. A helyi piacon a Buick és a Volkswagen riválisa lehet, Európa talán nem is kap belőle. Nem ez lesz azonban a közeljövő egyetlen DS-jelzésű újdonsága, három további modellt is terveznek.
Közel másfél millió autót érint a General Motors legújabb visszahívása. Az amerikai gyártó kínai leányvállalata, a General Motors Shanghai és helyi partnere, a SAIC Motor által gyártott járművek esetében az üzemanyagpumpa meghibásodása okozhat gondokat.
A Dacia 1969-ben kezdte meg a Renault 12-esen alapuló 1300 gyártását. A felújított változat, a 1310 1979-ben jelent meg, majd egészen 2004-ig gyártásban is maradt. Az évek során közel kétmillió példány készült ezekből a modellekből a romániai Miloveniben. A Dacia azóta egészen más úton jár: a Renault szárnyai alatt kínálnak olcsó és strapabíró autókat.
Ha az autóépítésnek van olyan műfaja, amelyben igazán elvetemült gépek születnek, az minden bizonnyal a hot-rodozás. Ott van például Gordon Tronson félelmetes, ezerkétszáz lovas Fordja, melybe két, egyenként is méretes V8-ast épített, majd ráakasztott négy kompresszort is.