Eddig csak kósza pletykákat hallottunk az Audi új sportmotorjáról, de az A8-as új sportváltozatával az új, turbós V8-ast is megismerhetjük. A kis négyliteres számára ez csak a kezdet: később nem csak az Audi, de várhatóan a Bentley, a Volkswagen és talán a Porsche is felhasználja majd saját típusaiban.
Van, hogy átlátjuk egy döntés racionalitását, és mégsem érezzük, hogy a végeredmény bárki számára jó lenne. Így van ez most is: hiába tudjuk, hogy a kéthengeres Fiat motor erős, takarékos és egyszerű, nehéz elképzelni olyan élő embert, aki épp egy Alfa Mitóban szeretné hallgatni.
A Porsche vezérigazgatója, Mathias Müller kifejezetten irritálónak nevezte, hogy nincs olyan sportkocsijuk, amely a drágább Ferrarik ellenfele lehetne. Épp ezért felmerült a cégnél egy, az eddigieknél is erősebb és gyorsabb modell megépítésének terve.
A BMW X5 M-et és a Mercedes ML AMG-t el lehet adni Európában, és a Fiat abban reménykedik, hogy a Jeep Grand Cherokee sportváltozata iránt is lesz érdeklődés.
Az összes segédberendezés mostanra kiad egy komplett automata pilótát: a BMW képes beavatkozás nélkül vezetni saját magát, legalábbis autópályán.
A Panda második generációja meglehetősen sikeres kisautó volt – bő kétmilliót adtak el belőle eddig – de a premier óta nyolc év telt el, és időközben a konkurencia sem pihent. Így épp itt volt az ideje, hogy bemutassák a kis ötajtós utódját.
Nem valószínű, hogy Európába is eljutna az alacsony árú, de hatalmas Volkswagen, viszont Észak-Amerikában megerősítheti a márka pozícióit.
Nagy attrakciót persze hiába várnánk, a Renault sem képes egy év alatt vadiúj modellt fejleszteni a Lada számára, így inkább átcímkézték a Dacia Logan MCV-t – egy ideig biztosan ez lesz az AvtoVAZ kínálat csúcsmodellje.
Azt is nehéz elképzelni, hogy mire lehet képes ezer lóerő egy autóban, de ilyen típusok még léteznek. Olyan viszont még nem volt, hogy 2800 lóerővel kellett volna megbirkóznia egy sportkocsi kerekeinek. Legalábbis eddig.
HX1-nek hívják, és első ránézésre egész megdöbbentő. Ilyen állat nincs, vagy legalábbis nem volt eddig – egy buszlimuszin, de sportautós tetőmagassággal. A franciák azonban azt mondják, épp ez lehet a jövő slágere.
390 lóerő és 0-ról 100-ra öt másodperces gyorsulás után azt mondhatnánk, az Infiniti FX50-esnek nincs szüksége semmiféle módosításra. Sebastian Vettelnek hála most mégis lesz egy.
A 360 Modena Spidert hetekkel korábban lökték az Adriába. Egy Reanult Master gurult bele hátulról a Pag-sziget lejtős útjain. A Ferrari eztán magányosan indult meg a part felé, és bukott az alig néhány tíz centiméter mély tengerbe. Az elől hátul megtört, kissé megázott szlovén rendszámos sportautót egy szerb honlapon árulja gazdája.
1,35 millió dollárért (253 millió forint) kelt el Steve McQueen Porschéja, amelyet az 1971-es Le Mans című film nyitójeleneteiben ismert meg az autósvilág.
Szívszorító látvány egy ritkaságot pusztulni látni. Sok a felelőtlen autótulaj, aki vagy nemtörődömségből, vagy csak azért, mert nem tudja milyen érték birtokosa, hagy tönkremenni egy-egy ikont. A képen porosodó Ferrari Enzo Dubajban éli napjait, becstelen körülmények között.
Nem tudni mit akarnak üzenni ezzel a videóval a Dartznál. A vodkával és a Playboy-nyuszival talán a maffiózókat célozták meg, de bárkinél sikerük lehet, akinek imponál a csaj, az alkohol és a páncélautó triója.
911-es matraccal a tetején? Ritka látvány. Egy rögtönzött operatőr hosszan követte az érdekes megjelenésű sportautót, így most mi is láthatunk ilyet. A Porsche-híveknek ez most biztosan fáj.
Egy diktátorról azt gondolnánk páncélozott, golyóálló autók hadát birtokolja. Azt, hogy a robosztus járművek mindegyike minimum nyúzott vízilóbőrrel van kárpitozva, és a kulcstartó faragott pandaköröm. Ennek homlokegyenest ellentmond Moammer Kadhafi átalakított, a vártnál szolidabb Fiat 500-asa.
Thaiföld sok mindenről híres, de az autógyártás eddig nem tartozott az ország nevezetességei közé. Most viszont valami igazán érdekeset ütött össze egy kis cég, méghozzá viszonylag egyszerű komponensek felhasználásával: a 999 Supersportot.
Épp ezért ijesztő, amikor a Volkswagen azzal fenyegetődzik, hogy megveszi az Alfa Romeót: a német képzelőerő aligha használna a földkerekség egyik legerősebb stílusú márkájának. Ezt a Giuliettát persze nem a VW hozta össze, csak a Novitec, az olasz autók legismertebb német tuning-specialistája, de kiválóan mutatja, hogy miért olyan ritka az érdekes német autó.
Az autógyártók az utóbbi egy-két évben rákaptak, hogy maguk mutassák meg a nyilvános próbákra szánt, erősen álcázott autókat, hisz így szinte semmilyen titkot nem kell elárulni, mégis kaphatnak egy kis extra figyelmet. A Honda is ezzel próbálkozik az új Civic kapcsán, de ahelyett, hogy konkrét adatokkal fárasztanák a nyilvánosságot, a japánok inkább dicsekszenek azzal, amit elértek.
A neve egy faxkészüléké is lehetne – legalábbis a Top Gear műsorvezetője szerint – és a legtöbben túl sterilnek találták, de ettől a McLaren MP4-12C még a világ legjobb utcai sportkocsijai közé tartozik, és készítői már a folytatást tervezgetik. Két újabb modell jön, a sokat emlegetett F1-utód, valamint egy belépőmodell, amely árban és képességekben is a Porsche 911-eshez áll majd közel.
A Seat egyetlen klasszikus szedánja igazi szükségmegoldásnak indult: kellett valami, amit gyorsan és olcsón elő lehet állítani, és jobban fogy, mint a spanyol márka különböző egyterűi. Így gyorsan átrajzolták az Audi A4-es B6/B7 jelzésű előző generációját. A megoldás működik, de úgy néz ki, a spanyolok szükségét érezték, hogy három év gyártás után alakítsanak az alapjaiban azért elég öreg modellen.
A Caliberrel Európában a Volkswagen Golfot akarta megverni a Chrysler – akkor még Mercedes irányítás alatt – de nem hogy a piacvezető státusz nem jött össze, de eladni is alig sikerült néhány példányt. Most pedig úgy hallani, Észak-Amerikában is eltakarítják az ál-terepjárót.
Elképesztő, milyen sokáig húzta a Ford Crown Victoria, a legutolsó alvázas országúti cirkáló, amely már húsz éve is elavultnak számított. A rendőrségi változat bírta a leghosszabb ideig, hisz a primitív és pazarló, de masszív, erős és olcsó gépek minden másnál jobban bírták az éjjel-nappali használatot a hét minden napján.
Az persze nem biztos, hogy meg is teszik, de annyi kiderült, hogy az LFA sportkocsi motorja gond nélkül beférne az új GS orrába.