Többször feltettük már a kérdést, hogy jó-e a rendszer, ahol mindenki ötöst kap. Az EuroNCAP-nál mostanság egyre inkább ez a helyzet – nem véletlen, hogy ismét szigorítást terveznek.
Úgy néz ki, a Mercedes lassan vezeti át a közönséget régi fronthajtású modelljeitől az újakig. A következő generációból azt a típust leplezik le elsőként, amely még emlékeztet valamelyest az elődökre: a B osztályt. A családi ötajtós is hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett, de megtartott valamit a korábbi típus egybeszabott jellegéből.
Nem ez az első alkalom, hogy a német gyártó a kis fogyasztás érdekében mindent feláldoz, még a használható méretű utasteret is. Több, kifejezetten fogyasztásra kihegyezett prototípust is bemutattak már, legutóbb a Formula XL1 jelű, különlegesen keskeny prototípust, és úgy néz ki, a villanyautó-kísérleteknél is ugyanezen az úton járnak a tervezők.
Az Aston Martin legújabb gyári versenyautója még csak a virtuális térben létezik, de jövőre már a GT-bajnokságok többi résztvevőjének a sorsát keserítheti meg.
A népautót itt Európában kicsinek és olcsónak képzeljük, de vannak országok, ahol még mindig hatalmas, négyajtós szedánokkal jár a többség – például Észak-Amerikában. A Detroiti hármak minden erőfeszítése ellenére az Egyesült Államok kedvenc személyautója japán: a Toyota Camryt évtizedek óta még csak megközelíteni sem sikerült.
Észak-Amerikában és Kínában már bemutatták, de most jön az európai változat, a helyi piachoz jobban passzoló motorral.
Az Audi nem viccelt, amikor tavaly bemutatta a négyhengeres hibrid A8-ast, bár ezt akkor még nem mindenki hitte el. Most azonban már nem lehetnek kétségeink: már készülnek a szériagyártásra.
Vannak vidékek, ahol nem nehéz belefutni az autógyárak kísérleti konvojaiba. Ilyen a Grossglockner, ahol a magassági beállításokat végzik, Lappföld egyes vidékei, ahol hidegtűrési teszteket végeznek, a Nürburgring, ahol nagy sebességgel lehet tesztelni viszonylag nyugodt körülmények között, és persze az amerikai Death Valey, ahol a fejlesztők a legnagyobb forróságban végezhetnek méréseket a prototípusokon.
Szeptemberben láthatjuk először, hogy a Subaru mit hozott ki a Toyotával közösen fejlesztett sportkocsi-alapokból. Igazából az a legnagyobb kérdés, hogy milyen formatervet készítettek, de ez egyelőre nem derült ki – az viszont igen, hogy milyen nevet adtak neki.
Az előzetesek hosszú sora után lerántották a leplet a 911-es legújabb generációjáról, amely a lassú de céltudatos evolúció tökéletes példája. Mindenütt csak egy kicsit változtattak a tervezők, mégis egyértelműen fejlettebbnek látszik a 991-es, mint a kifutó modell.
A Volkswagen nagy váltás előtt áll, legnépszerűbb modelljeit közös műszaki alapokra költözteti, és ennek a folyamatnak a leglényegesebb állomása lesz a következő Golf bemutatása, mivel ez a márka legnagyobb tömegben eladható modellje.
A japán és az amerikai cég régi partnere egymásnak a hibrid hajtásláncok fejlesztésében – a Ford saját hibridjeiben a Toyota benzin-elektromos rendszerét használta már korábban is – de úgy néz ki, most tovább mélyítik az együttműködést.
Eddig hiányzott a Ferrari kínálatából a középmotoros 458-as tető nélküli változata, de most pótolják a hiányt.
A KTMstratosferica nevű kis olasz cég megtalálta a legegyszerűbb módszert a Stratos szellemének megidézéséhez: a jellegzetes formákat a ma létező egyik legradikálisabb sportkocsira kasírozták fel. Így ha az illúzió nem is tökéletes, a vevők biztosan nem panaszkodhatnak az autó dinamikájára.
Mazda egyetlenként a 60-as évek óta kitartott a Wankel-motorok mellett, annak ellenére, hogy számos problémát közel ötven év alatt sem tudtak kiküszöbölni a bolygódugattyús gépekben. Most azonban nincs pénz a folytatásra, az RX-8 pedig már a kutyának sem kellett.
A Mercedes néhány héten belül megmutatja új elsőkerék-hajtású modelljeit, köztük azokat is, amelyek számára Kecskeméten építenek éppen gyárat.
Olcsó kisautóval támad a Volkswagen: itt az Up! végleges változata. A rég várt újdonság negyvenhárom centivel rövidebb, négy centivel keskenyebb, és kettővel magasabb, mint egy háromajtós Polo, mégis elfér benne négy felnőtt. Tengelytávja 2420 milliméter, de a kasztni túlnyúlása minimális. A lényeg az egyszerűség, és az optimális térkihasználás, a formaterv másodlagos.
Ezután nem lehet biztos a dolgában, aki a nyílt autópályán akarja lenyomni a mögötte nyomuló SLK Mercedest. Ha az autó fekete felniket visel, fényszóróinak kerete sötétített, és gyanúsan V8-as hangot ad, érdemes kitenni az indexet, mert lehet, hogy egy SLK 55 AMG bukkant fel a tükörben. Hivatalosan már bemutatkozott, és szeptember közepén, a Frankfurti autószalonon állítják ki először az AMG újdonságát.
Újabb esztelen bőrözés az oroszoktól. Egy F430-as Ferrarit fedtek be tetőtől küszöbig, de a bálnákat legalább most békén hagyták.
Azt követően, hogy tavaly 525,5 millió dolláros ajánlatott tett a Liverpool FC labdarúgócsapat megvásárlására, most az autóipar felé kacsintgat a szingapúri milliárdos, Peter Lim.
A filmek és az autók viszonya régre nyúlik vissza, mondhatni öreg barátság köti őket össze; Herbie-től a Batmobile-ig széles a paletta.
Júniusban pokollá vált a világ egyik legélhetőbbnek tartott városa, Vancouver. Jégkorong-drukkerek törtek-zúztak, kirakatokat fosztogattak, autókat gyújtogattak.
Elképzelni is szörnyű mi történhetett ezzel a Kínában fotózott kamionnal. Vezetője szerint semmi, hisz meglehet észre sem vette, hogy a fülke fele nincs a helyén.
A prémium-szegmens legfontosabb kategóriájába érkezik az új Lexus GS, hiszen a felső-közepes prémium-szedánokat a világ minden táján veszik, mint a cukrot. Persze ebben a szegmensben is az Audi, a BMW és a Mercedes a megverésre váró ellenfél, ami komoly feladat elé állította a Lexus tervezőit.
Az efféle fogadkozást persze jól ismerjük, az ilyesmiben maga Enzo Ferrari is nagy volt. Most azonban a lelkünk mélyén szeretnénk is hinni benne.