A Cadillac egykor egyet jelentett a luxussal, míg a porszívó- és faház-ügynökök tövig nem koptatták a márka arculatát. A GM-nél azonban még emlékeznek a régi szép időkre, amikor a legbefolyásosabb amerikaiak önként jártak Cadillac-kel, és nem csak azért, mert a hivatalukhoz ilyen szolgálati autó tartozik.
A japánokat már senki nem szólja le úgy, mint húsz-harminc éve, de lassan a koreai tömegautókon sincs miért nevetni. Így most új irányt vett a fejlesztés: az átlagmodellek piaca után a prémiumkategória az új célpont.
Az eloszlás persze messze nem egyenletes: az amerikaiak belefulladnak az autókba, míg Kínában és Indiában épp csak elkezdődött a gyors növekedés.
Képzeljük el a szituációt: állunk a piros lámpánál, és mellénk gördül egy Ferrari (vagy Porsche, Lamborghini, BMW M3-as vagy Nissan GTR – szinte mindegy). Aztán ahogy zöldre vált a lámpa, szinte azonnal métereket verünk rá, ő meg csak néz. Nos, pontosan ezt lehet elérni a B&B nevű tuningcég RS3 Sportback átiratával.
Ezúttal a Frankfurti Autószalonon láthatjuk viszont a koreai márkát, de egyelőre úgy néz ki, nem készülnek újabb merényletre a szépérzékünk ellen. A vadiúj XUV 1 a Miniére emlékeztető formájával és méreteivel nem különösebben eredeti darab de nem zárható ki, hogy egy majdani szériaváltozat akár még sikeres is lehet.
A Porsche eddig is megtett mindent, hogy fenntartsa az érdeklődést a 911-es legújabb generációja iránt: közöltek már gyári fotókat az elmaszkírozott prototípusokról, és számos adat is napvilágot látott. Most azonban egész sorozatnyi gyári fotó került ki a Porschétől, ami szinte biztosan nem lett volna lehetséges, ha a Porsche szakemberek igazán komolyan vették volna a titoktartást.
Az Opel eddig nem tervezett kisebb autót a Corsánál, inkább a Suzukitól vett át megfelelő modelleket. Az Esztergomban készülő Agila – azaz az átcimkézett Suzuki Splash – napjai azonban meg vannak számlálva: az Opel saját kisautója hamarosan elkészül.
A Volkswagen bő másfél évvel ezelőtt vásárolt 19,9%-os részesedést a Suzukiból, de úgy néz ki, a két vállalat kultúrája olyannyira különbözik, hogy a tervezett együttműködésből mindeddig semmi nem valósult meg. Ugyanakkor a japán cég elég szoros kapcsolatot ápol a Fiattal, így most az a hír járja, hogy szívesebben látnák stratégiai partnerként az olaszokat, mint a németeket.
Arról persze szó sincsen, hogy a japán motorkerékpár-gyártó a mai bizonytalan gazdasági háttér mellett követné az osztrák példát, csak egy holland formatervező játszott el a gondolattal, hogy mi volna, ha így tenne. Az eredményt azonban a japánok is büszkén felvállalahatnák.
Igazából nincs bajunk a dízelmotorral, hiszen erős, takarékos, és manapság egyre tisztább is, de sportos kocsikban alig találkozni vele, és ez talán nem is akkora baj. Nem célszerű szempontból, ez inkább csak stílus dolga. A Mercedes azonban megpróbálja, hátha lesz, akinek bejön a spórolós SLK.
Az egyik pillanatban majomjelmezes fickó cipel egy létrát, a következőben hatalmas darabokat bont ki a hollywoodi Patyomkin városból egy matricákkal leterhelt Ford Fiesta WRC. Jól tippeltek, Ken Block elkészítette legújabb videóját, a Gymkhana 4-et.
Az XK-nál könnyebb és olcsóbb sportkocsi fejlesztésével a Jaguar rohamtempóban halad, olyannyira, hogy kevesebb, mint egy hónap múlva meg is mutatják, eddig mire jutottak.
Az RS a Bonneville sóstó medrében bizonyíthatta, hogy megfelelően felkészítve gyorsabb lehet, mint a legtöbb Porsche 911-es. A bravúr sikerült, az Octavia csúcssebessége meghaladta a 320 km/h-t.
A legnagyobbaknak sem sikerült, amivel az Eterniti Motors ismeretlenül próbálkozik. Persze nem zárhatjuk ki, hogy sikerül a közel lehetetlen: betörni a világ luxusautó-piacrára, és elhalászni a vevőket a konkurencia orra elől.
A Fiat csoport tavasszal mutatta meg átcímkézett Chrysler és Dodge modelljeit, és úgy nézett ki, ezek mind gyártásba is kerülnek, de a gazdasági realitás közbeszólt.
A Quimera AEGT nevű gépet nehéz hová tenni. Első ránézésre olyan, mintha egy újabb esélytelen sportkocsigyártó manufaktúra terméke lenne, amely a nagy nevekkel próbál versenyre kelni, de ez a séma mégsem illik rá tökéletesen. A háttérben komoly tudományos munka áll, és a cél sem a gazdagság, vagy a hírnév.
Az igazi nagy durranás az új Esprit lesz, de addig is kellett valami komolyabb a Lotus kínálatának csúcsára. Ez az Evora GTE utcai változata, amely egyelőre ugyan csak tanulmány, de már nem sokáig.
A Bonhams aukciós ház próbál vevőt találni ennek az 1964-es Lincoln Continentalnak, amelyet nem csak egyházfői díszmeneteken használtak, de a NASA holdprogramjának résztvevői is integettek belőle az ünneplő tömegnek.
Az Opel legismertebb tuning-partnere alapos munkát végzett a vadiúj háromajtóssal, bár bőven hagytak teret a gyári sportváltozat, az Astra OPC számára.
A bajoroknál nem vert gyökeret a Bangle-féle formatervezési forradalom, és úgy néz ki, most sikerült átesniük a ló másik oldalára, egyenesen a Volkswagen-csoport márkái mellé: a 7-es és az 5-ös után a 3-as sorozat is ugyanabból a sablonból kerül ki.
Ugyan csak részleteiben, de jövőre megújul a Land Rover legendás terepjárója. A Defender a teljesen új dízelmotor mellett új felszereltségi csomagokat is kap.
Egyre intenzívebb pletykák hangoznak el arról a vadonatúj, környezetbarát egyterűről, mely a '60-as években bemutatott legendás Transporter kisbusz értékeit és hangulatát idézné fel modern formában. A Bulli nevű tanulmányt a 2011-es Genfi Autószalonon mutatták be, és elsöprő sikert aratott a célközönségnél.
Egy fiatal lány életét vesztette, egy ember súlyos, négy pedig könnyű sérülést szenvedett vasárnapra virradó éjjel a Velencét Pusztaszabolccsal összekötő 6207-es számú úton történt balesetben - tájékoztatott a rendőrség.
A szeptember 15-én tartandó Frankfurti Autókiállításon debütál a legújabb Toyota Prius szériaérett verziója: az igen hosszú tesztfázis után Európában már 2012 tavaszától hozzá lehet majd jutni az új modellhez – a világ többi részére várhatóan később, csak 2013-tól szállít majd a cég.
Árokba borult egy személyautó szombat reggel az 52-es úton, Kecskemét közelében: a balesetben egy ember meghalt, további négy megsérült – adta hírül a rendőrség.