A Dallenbach Special nevű rém ismét nekivág, hogy maga alá gyűrje a kanyargó aszfalt csíkot. Paul Dallenbach, az őrületes buggy pilótája már edzi a hátsókerekes hegymászót, hogy megdöntse Monster Tajima, 10. 01-es rekordját. A hatszoros Pikes Peak győztes Unlimited, azaz a korlátlan kategóriában indul, persze máshová nem is lenne sorolható a versenyautója.
Valószínűleg a legunalmasabb luxuskocsi volt az elődje, talán ezért is próbálták feldobni az összképet a japánok néhány kölcsönvett ötlettel.
A Volvo anyagi helyzete ugyan stabil, és a terjeszkedésre is megvan a lehetőségük, hisz a kínai tulajdonos révén ott lehetnek a világ legnagyobb autópiacán, de Észak-Amerikában hátrányból indulnak. Kéne egy üzem helyben, így nőhetnének az eladások, és persze a nyereség is.
A Porschénél is elindult az autók testre szabását célzó program, amelynek egyik első eleme a kicsit nagyképű nevű Powerkit. A 911 Carrera S-hez kínált csomag olyan megoldásokat tartalmaz, amelyektől gyorsabb lehet a Porsche.
Nem gondoltuk volna, hogy az öregecske Corsa fejlesztésével még foglalkozik az Opel, de most egy új változat bemutatásával próbálják vonzóbbá tenni a kisautót. Az 1,4 literes, 100 lóerős benzinmotoros modell tűnik el, a helyére az 1,4 literes turbómotor egy visszafogott változata kerül.
A korábban Ocelot néven ismert páncélozott járművön számos cég szakemberei dolgoztak együtt. Nem csak a McLaren, de a BMW is részt vett a tervezésben, sőt, WRC-versenyautókkal szerzett tapasztalatokat is beépítettek a tervbe.
A Mercedesnél már évtizedek óta működik nagy sikerrel a házi tuningcég, amely az összes utcai modellt kezelésbe veszi, de a versenypályákon is jelen van. A Toyota ugyanezt a szerepet szánja európai versenyrészlegének: még a név is csak egy betűben különbözik.
Az autóknak arcuk van, ez nem is kérdés. Van köztük vidám, bamba és agresszív – a China Brlliance új modellje viszont egy sunyi tekintetű bajszos, amiről mindenféle eszünkbe juthat, némafilm-színészektől véreskezű diktátorokig.
A G osztály hosszú pályafutását katonai terepjáróként kezdte, és ez a szerep még ma is jól áll neki. Számtalan változat készült már, a hatkerekű teherjárműtől a rövid parancsnoki autóig, de egyik sem olyan impozáns, mint a GWF hatalmas pick-upja.
A Skoda a Volkswagenhez és az Audihoz hasonlóan villámgyors növekedést produkál Kínában, így jól felfogott érdekük, hogy készítsenek néhány típusváltozatot a helyi igényeknek megfelelően.
Különös reklámfilm köti össze a Batmant és a Chrysler 300C-t. Bár a film ismerete nélkül nehéz lenne megmondani, hogy az amerikai szedánnak lesz-e valamiféle kapcsolata a szuperhőssel, a fejekben megpróbálják összekötni a kettőt.
A Continental GT felújítása óta hiányzik a kínálatból a sportváltozat, a Speed. A Bentley azonban nem várakoztatja sokáig jómódú vevőit: Goodwoodban bemutatják a legerősebb kupét, tovább vadított W12-es motorral.
A Peugeot-Citroën az európai autópiaccal együtt kezdett bedőlni a közelmúltban, de itt van két modell, amely javíthat a helyzeten, hisz más piacokon hozhat sikereket a franciáknak. A C-Elysée és a C4 L azonos alapokra épül, de különböző csoportokat céloz. Az egyik az árérzékeny vásárlóknak szól, a másik viszont luxus-igények kielégítésére készült.
Ha az új Plug-in hibrid rendszer beválik, az új Mitsubishi Outlander kevesebbet ehet, mint egy átlagos moped, ami a mostani benzinárakat nézve kecsegtető ajánlat.
A Novitec Rosso mindent kezelésbe vesz, ami Maranellóból érkezik – az FF sem lehet kivétel. A Ferrari ezt a modellt a legpolgáribb modelljének szánta, de a németek beavatkozása nyomán ebből a törekvésből már nem látszik túl sok.
A brit sportkocsigyártó láthatóan nem hisz a titkolózásban, bár nagy meglepetés nem is várható tőlük. Az új csúcsmodellen inkább a részletek érdekesek, mint az alapforma, amely a bevált kaptafára készült.
Eddig összesen 161 esetet rögzítettek, ahol egy Toyota spontán tüzet fogott az elektromos ablakemelő központi kapcsolója környezetében. Még vizsgálják, hogy konstrukciós hibáról van-e szó, de a szakértők szerint többször fordult elő efféle baleset, minthogy a véletlen számlájára lehessen írni.
Pletykákból és kémfotókról már ismerhettük a Rapidot, amely tulajdonképp a régebbi Octaviák helyére érkezik a kínálatban. Most azonban hivatalosan is leleplezték a kompakt szedánt, amely elfogadható árával és helykínálatával igyekszik új vásárlókat hozni a Skodának.
Kiderült végre az igazság: nem épít négyajtós változatot az SLS-ből a Mercedes. A témát február óta hagyták lógni a németek, mígnem reagált egy illetékes.
A Skyactive-D fantázianevű dízelmotor a maga 14-es kompressziójával utcai motorként is alaposan kilóg a sorból, de jövőre a versenypályán is bizonyíthatja, hogy mennyire strapabíró. A Mazda már a 2013-as Le Mans-i 24 óráson be szeretné vetni a versenyfelhasználásra kihegyezett változatot az LMP2 kategóriában.
Márciusban, a Genfi Autószalonon még csak tanulmányként mutatták be az új Toledót, szeptemberben, Párizsba azonban már a szériaváltozattal megy a Seat. Szerencsére nem kell addig várni, és a most kiszivárgott, vagy inkább közszemlére tett gyári képeken ismerkedhetünk az autóval.
Huszonnégy óra alatt 1618 kilométert tett meg, ezzel pedig új rekordot állított felt az elektromos autók között a Renault Zoe.
A Matdes nevű arab tuningcég legújabb alkotása, egy impozáns Infiniti FX lehet a tökéletes bizonyítéka annak, hogy az Egyesült Arab Emírségek nem csak nyelni tudja a világ tunereinek luxus munkáit, de onnan is érkezhet néha egy érdekes darab.
A Polestar, vagyis a Volvóhoz közelálló tuninggal és versenyautók építésével foglalkozó cég neve közel sem cseng olyan jól, mint akár az M Gmbh, akár az AMG. Lehet, hogy ennek csak a földrajzi helyzet és a márkák, autós szívekbe való beágyazottsága az oka. Éppen ma derült ki ugyanis, hogy ha a Polestar igazán felgyűri az ingujját, igenis nagy mutatványokra képes a mostani T6-os motorral szerelt S60-nal.
A Le Mans-ban zajló 24 órás autóverseny betétprogramjaként mutatják be az Audi legújabb S-modelljét, az SQ5-öt. A gyári közlemény szerint ez a cég történetének első olyan S típusa amelybe nem valamilyen tuningolt benzines, hanem dízelmotort építenek.
Nem véletlen, hogy éppen ott villantják meg a jövő év elejétől kapható középméretű SUV-t, ahol évek óta a gázolajjal hajtott versenyautók csatája tartja lázban a közönséget. Az új, a mezei változathoz képest 30 milliméterrel leültetett Audi SQ5 motorja háromliteres, V6-os biturbó-dízel, melynek forgattyús részét is több ponton megerősítették, hogy jobban bírja a terhelést. A motor legnagyobb teljesítménye 313 lóerő, csúcsnyomatéka 650 newtonméter, ez 1450-től 2800-as fordulatszámig rendelkezésre áll. A kolosszális teljesítményhez 5,1 másodperces gyorsulás, 250 kilométeres végsebesség, és 7,1 literes fogyasztás társul, persze külön-külön.