A Mini több módon is hozzájárul az idei Londoni Olimpia és Paralimpia reklámozásához. Legutóbb egy izgalmas, Az olasz meló című filmet idéző videóval keltették fel a figyelmet, melyben három különkiadású modelljüket küldték sikátorokba, aluljárókba és lépcsőkre.
Három év után változtat az ötajtós és kombi Astrákon az Opel – így talán növelhetik az eladásokat, és persze stílusban is szinkronba hozhatják a két régebbi változatot a háromajtós GTC-vel és a napokban leleplezett szedánnal.
Két vázlat alapján már sejthető, hogy milyen lesz a sportosabbik nép-Kia. A forma most sem ígérkezik rossznak, és ezúttal már az erős motor sem marad ki a csomagból.
Úgy tűnik, az Audinál csak nem hagynak fel a kínálat bővítésével. Most például egy pici szabaidő-autón dolgoznak, amely méretben a Mini Countryman, az Opel Mokka és a Nissan Juke közvetlen ellenfele lehet. Az első prototípust már az idén ősszel bemutatják, a fejlesztés azonban nem megy ilyen gyorsan, így néhány évet még várni kell a végleges típusra.
Helyszín: Közlekedési Múzeumtól a (VII. Erzsébet krt. 39.)
Indulás: 2012. június 16., szombat 16.00 órakor
Érkezés: 2012. június 16., szombat 20.00 órára Szépjuhászné Gyerekvasút állomáshoz
Száz autóból álló Oldtimerkaraván indul szombaton 16:00 órakor a Közlekedési Múzeumtól a Magyar Mezőgazdasági Múzeum, a Műcsarnok, a Szépművészeti Múzeum, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Petőfi Irodalmi Múzeum, valamit a Törley Gyűjtemény és Látogatóközpont érintésével. A végállomás a MÁV Zrt. Szépjuhászné Gyermekvasút megállója, ahol a Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet (MaNDA) saját programot szervez.
A 80-as évek elejének legnagyobb európai Fordja életében sem számított vadállatnak: a 160 lóerős csúcsmodell sem volt az Autobahn réme, de készült 53 lóerős Peugeot dízelmotorral is. Így erről a szépen tuningolt darabról sem gondolnánk, hogy veszélyesen gyors lenne. Pedig a készen vásárolható autók közül egy sincs, ami ilyen erős lenne.
Nálunk zéró a tolerancia, ami az alkoholfogyasztás utáni autóvezetést illeti, de az európai országok egy jelentős részében nem. Többek között Franciaországban sem, ahol 0,5 ezrelékes véralkohol-szintig szabad vezetni. Változtatni nem akarnak a szabályon, ugyanakkor az ittas vezetés okozza a balesetek 31%-át Franciaországban, így valamit lépni kell.
Az 1980-as évek óta minden évtizedben elkészült az aktuális szuper-Ferrari. A sor az F40-essel kezdődött, amely 1987-ben, a megjelenése évében a világ legnagyobb végsebességű személyautója volt, majd jött a Formula 1-es alkatrészek felhasználásával épített F50-es 1995-ben és az Enzo 2002-ben. Az utolsó szupersportkocsi bemutatása óta azonban eltelt tíz év, így épp itt az ideje egy újabb méregdrága szupersportkocsi bemutatásának.
Már a név is sokat sejttet: GreenGT. Ez lenne a jövő versenyautója a tervezői szerint, és szó szerint is, hisz 2013-ban ez indul a környezetbarát autóknak fenntartott rajthelyen Le Mans-ban. Sokkal inkább megérdemli, mint az idén benevezett Nissan Deltawing, hisz valóban zéró a károsanyag-kibocsátása, miközben veszélyesen gyors.
A BMW az i modelleket környezettudatos közlekésre szánja – a kompakt i3 és a sportos i8 után itt a harmadik modell, amely lassú és kényelmetlen, de néha nagyon jó lehet.
A Tokiói Nemzetközi Játékvásáron mutatták be a Camatte tanulmányt, amely különös átmenet a játék és egy valódi autó között. Stilizált formájával és cserélhető karosszériaelemeivel jó játék is lehet, de közlekedésre is alkalmas.
Az elmúlt hetekben már felbukkantak pletykák arról, hogy a Saabot megveszi egy Svédországban bejegyzett, lényegében ismeretlen cég, a National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), amely mögött távol-keleti tőke áll. Valószínűleg ez a vállalkozás szerezte meg a Saabot, vagy legalábbis annak egy részét.
Sokan tapasztalhatták már, hogy az autó, amely papíron 6 liter benzinnel is elmegy 100 kilométert, 9-10 liter alatt még soha nem fogyaszt a valóságban. Ez pedig a hibás mérési ciklus eredménye, amelyet maximálisan ki is használnak az autógyártók: úgy lövik be az autók motorját, hogy a szabvány adta keretek közt hozzák a kívánt értéket – ami azon túl van, az viszont nem érdekes. Csalás ez a javából, de hamarosan vége lehet, és ez elsősorban a vásárlóknak lesz jó.
Az utak az Egyesült Államokban tele vannak hatalmas pick-upokkal és terepjárókkal – nem csoda, hogy a rendőrségnél is szükség van ilyen nagy gépekre. A Ford, bár a Crown Victoria gyártásának beszüntetésével feladta évtizedes rendőrkocsi-monopóliumát, továbbra is részesülni próbál a jókora piacból: ezúttal az F-150-es járőr-változatát mutatták be.
Bár a Ferrari korábban nem gyors modellváltásairól volt híres, mintha mostanra változna a kép. A 2008-ban bemutatott California mára a legrégebbi modell lett a négytagú kínálatban, és úgy néz ki, ezt is leváltják egy éven belül.
Az AMG az utóbbi években félelmetes erejű V8-as vagy V12-es motorokat jelentett nagy és nehéz, hátsókerék-hajtású autókban. Ez azonban nem jelenti, hogy ne tudnának kisebb léptékben is nagyot alkotni.
Végre megvan a budapesti taxik egységes arculata. A BKK nyilvánosságra hozta a végleges javaslatot, melyről június 20-án dönthet a fővárosi közgyűlés.
Úgy tűnik, ezúttal kacsa a magyar motorgyárról szóló hír, legalábbis erre utal a Kia Motors reakciója. A Dow Jones legalábbis rákérdezett a koreai márka nemzetközi sajtóosztályán, ahol azt a választ adták, hogy nem terveznek magyarországi gyáralapítást.
Steve McQueen Hollywood legnagyobb sportkocsi-rajongói közé tartozott – egyebek közt 1968-ban, a Bullit forgatásával szinte egy időben rendelt egy Ferrari 275 GTB4-est. Az ezüstszínű sportkocsi a színész halála után új tulajdonoshoz került, aki leflexeltette róla a tetőt – nem csoda, a 80-az évekre nem sok becsülete maradt ezeknek a klasszikusoknak – most azonban visszanyerheti eredeti formáját.
A Volkswagen, bár az európai autógyárak közül a legnagyobb, eddig jobbára kimaradt a zsíros hadimegrendelésekből. Ez azonban inkább a típusválaszték alkalmatlanságának számlájára írható: egy Golfnak vagy Passatnak legfeljebb békeidőben veheti hasznát a hadsereg, harci járműként aligha. Az Amarok pick-up azonban új lehetőséget teremtett a gyártó számára.
A TagAZ mifelénk ismeretlen név, pedig Oroszországban létező piaci szereplő, ha nem is tartozik az igazán nagyok közé. A magánkézben levő autógyártó üzem korábban Citroenek, majd Hyundaiok összeszerelésekkel foglalkozott, most viszont kínai BYD és Chery típusokat készítenek. Az Akvella azonban saját tervezés, méghozzá a maga módján egyedülálló. Valódi négyajtós kupé, átszámítva úgy 2,7 millió forintért.
Nem csak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás lesz kisebb, de a költségek is. A hátsókerék-hajtású, hosszmotoros C osztályba is beleműtik a kereszt-motoros, fronthajtású A és B osztály turbós négyhengereseit – persze a legújabb műszaki trükkökkel teletömve.
Egy amerikai diák-csapat dolgozott ki egy végtelenül egyszerű eljárást a kátyúk ideiglenes betömködésére. Zacskóba zárt sűrű folyadékot használnak, amely simán kibírja egy teherautó kerekének nyomását is.
Májusban a gazdasági növekedés mérséklődése mellett csaknem 16 százalékkal bővültek az autóeladások Kínában a tavalyi év azonos időszakához képest.
A közelmúltban egy Maserati GranTurismo és egy Rolls-Royce Ghost átalakításával tűnt fel az egyre ígéretesebb lengyel Carlex Design. Ezúttal egy kevésbé sportos vagy elegáns, ám annál érdekesebb munkájukat mutatták be: egy steampunk Minit.