Az “A Good Day to Die Hard” című film forgatása miatt június 9-én, szombaton hajnali 4 és déli 12 óra között a közúti forgalom elől lezárják a Markó utca Falk Miksa utca és Széchenyi rakpart közti szakaszát, valamint a Markó utcai felhajtót. Emellett lezárják reggel 8 és este 20 óra között a Vadász utca Alkotmány utca és Bank utca közötti szakaszát, a Báthory utcát és a Nagysándor József utcát pedig a Bajcsy Zsilinszky út és Hold utca között.
Die Hard nagyobb térképen való megjelenítése
Június 10-én, vasárnap hajnali 3 óra és 10:45 között a közúti forgalom elől lezárják a Pesti Alsó rakpartot a Garibaldi utca és a Csarnok tér közötti szakaszon, majd 10:45 és 22 óra között az Eötvös tér és a Csarnok tér közötti szakaszon. Emellett egész napra lezárják a Madách teret a Károly körút és Rumbach Sebestyén utca között.
A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a filmforgatás idején is a lehetőségekhez mérten zavartalan legyen a forgalom. A korlátozások miatti kellemetlenségek miatt ezúton kérjük és köszönjük a közlekedők türelmét és megértését!
A szakítás egy ideje már várható volt: a múlt hónapban felfüggesztették a vezérigazgatót, állítólag valamiféle hűtlen kezelés vádjával. Elemzők azonban komolyabb konfliktust sejtenek a háttérben.
Az osztrák motorkerékpár-gyártónagy reményeket fűzött a spártai négykerekűhöz, de a válságban eltűntek a vevőkört jelentő gazdag, de a kényelmetlenséget jól tűrő megszállottak. Most az eredeti koncepció barátságosabbá tételétől remélik, hogy ismét felbukkannak a vásárlók.
A mindig különc BMW is beáll a sorba: szeptemberben bemutatják első autójukat keresztben álló motorral, elsőkerék-hajtással, sőt, ebbe a modellbe talán már a háromhengeres spór-motor is bekerül. Előállítani egyértelműen olcsóbb lesz, mint a hátsókerék-hajtású típusokat, a kérdés az, hogy mit szólnak majd a vásárlók.
Az észak-karolinai Underground Racing vette kezelésbe a Lamborghini új csúcsmodelljét, nem is eredménytelenül. Némi túlnyomás a szívórendszerben csodákat művel.
A Modust és a Grand Modust a 2000-es évek közepének mini-egyterű divatja szülte, de annak már rég vége, és az öregedő francia modellnek a Renault döntéshozói szerint sincs komoly jövője. Így valami divatosabb jön a helyére, amely fura mód akár komoly károkat is okozhat házon belül.
Sokszor hallani, hogy az autógyárak különleges tanulmányautóikat küldik zúzdába. Arról jóval kevésbé hallani, hogy mi lesz azokkal az életnagyságú agyagmodellekkel, amelyeken egy-egy modell formáját először kidolgozzák.
Az automata váltóknál már évek óta zajlik a gátlástalan fokozat-szaporítás, de sokáig úgy nézett ki, a kézi váltóknál megelégszenek hat sebességgel. Manuális váltónál a sofőr terhelését is növeli a több fokozat, szemben az automatákkal, ahol az elektronika kapcsolgat. A Porsche azonban bevetette az első hétfokozatú kézi váltót a 911-esben, és úgy tűnik, a BMW sem szeretne lemaradni.
A Honda S2000 1999-ben jelent meg a gyár negyvenedik születésnapján. Tíz évig gyártották, amikor a Honda úgy döntött, hogy befejezi a kétüléses autó gyártását. A hátsókerék-hajtású roadsterből úgy 112 ezret készítettek, de még fontosabb a haszon, amit a Honda arculatának alakításával hajtott. Van, aki ilyennek képzeli a folytatást, de korántsem biztos, hogy a terv illene a japánok elképzeléseihez.
Újabb izmos limuzinnal bővítette repertoárját a Lorinser. Nem csak külsőleg lett durva az S70, rendesen kihajtották az orrában rejtőző V12-es motorból, amit lehetett. Az autó arany-fekete fényezéséről messziről sugárzik, hogy az elkövető, a Lorinser hol keresi a vásárlóit.
Úgy látszik, a Cadillac esetében továbbra is a versenysportban látják a boldogulás egyik zálogát a General Motors stratégáit, pedig a közelmúltban nem hoztak sok sikert a próbálkozásaik. Most azonban újra a pályára készül a márka, teljes gyári támogatással. A cél a kínai, orosz és kelet-európai vásárlók megszerzése.
Lassan formát ölt az első brazil sportkocsi: kívülről Lamborghini, belülről McLaren fazonú, Viper motorral, Bugatti teljesítménnyel. Azt persze nem tudjuk, hogy mindebből mi valósul meg, de tervnek nagyszerű.
Európában egy kicsit késett a GM kompakt négyajtósa, pedig a világ más tájain, más néven egy ideje már kapható. Európán belül elsősorban a keleti régióban számíthat sikerre – jó esély van rá, hogy Magyarországon is népszerű lesz.
Az Audi A6 Allroad, a Subaru Outback és a Volvo XC70-es masszív rajongótábort gyűjtött maga köré, és úgy néz ki, a Skoda is ugyanezt szeretné elérni. Igaz, a Superb Combi Outdoor valamivel kevésbé komoly próbálkozás.
Az egyik olyan apró rés, ahol nyilvánosságra juthatnak egy autógyártó tervei, a védjegy-hivatal. Néha az új modellek vázlatai találnak utat a nyilvánosság felé, néha pedig, mint most is, az derül ki, hogy milyen típusjelzéseket foglal le egy-egy gyártó jövőbeli modelljei számára.
Nem ez az első alkalom, hogy a Fiat csoport igyekszik kiaknázni a Ferrari hírnevét és szakértelmét, hogy nagyobb tömegben készülő modelljeit népszerűbbé tegye. A 80-as évek végén készült Ferrari motoros Lancia Thema, és nemsokára ismét készülhet.
A Mercedes egyetlen igazi sportkocsija megérkezett az első nagy frissítéshez. Bár meglehetősen sikeres, az SLS messze nem hibátlan, de úgy néz ki, a tervezők minden fontosabb területen igyekeztek javítani rajta.
Hívatlan vendége érkezett a General Motors Detroiti főépületének vasárnap délután. Eddig tisztázatlak okokból hajtott a forgó üvegajtónak a Chevrolet Monte Carlót vezető férfi.
Eddig a Focus volt az a Ford, amelyből a mindenkori legerősebb utcai Ford készült. A családi modell azonban túlnőtt egy határon, így a következő RS típus már a Fiestán alapul.
Már nemigen lepődünk meg, ha egy öreg autó egy egész kis vagyonért cserél gazdát, de az nem mindennapi, hogy egy ilyen nyilvántartott gépet a rendőrök visznek el egy kiállításhoz. Pedig ezúttal pontosan ez történt. Az esseni Techno Classica kiállításon foglalták le az 1937-es Mercedes-Benz 500K Special Roadstert, amely holland gazdájának egy egész vagyonba került.
Egy fázissal ismét közelebb került a gyártáshoz a Mercedes lapos kombija. Rengeteg kémfotó keringett már az interneten egy lefóliázott tanulmányautóról, de az első hivatalosnak mondható lépés csak most lett látható.
„Birkák hullottak az égből”, mondja az egyik szemtanú a baleset után. Melbourne egyik autópályájának felüljáró szakaszán borult fel egy birkákat szállító teherautó.
Míg a Mercedes épp csak kisbuszból nem készít sportos AMG változatot – de néha abból is – a BMW eddig elég fukarul bánt a sportmodellekkel. Készül M3-as és M5-ös, a 7-es sorozatot viszont nem adták az M részleg kezére. Pedig az Alpina B7 eladásai arról tanúskodnak, hogy igény épp lenne.
Nem akármilyen koncepciót leplezetek le a napokban kezdődött Lipcsei Autoshown. A cseh BT Design készített egy pickupot a Yetiből, amolyan tiltakozásként az autóipar egyhangúsága ellen.
Egyszerűen feltette egy Ford tetejére gyermekülésbe ültetett öthetes kisbabáját, majd elhajtott az autóval egy tizenkilenc éves amerikai anya. Az eseménydús estén csak a szerencse műve volt, hogy nem történt tragédia.