Gyakorlatilag álcázás nélkül látható a képen az új terepjáró. A fotón jól láthatóak az autó részletmegoldásai: a hangsúlyozottan szögletes alapforma, az erőteljes, körívet formázó sárvédő-ívek, a Range Rovert idéző négyzetes lámpák és a gallytörő rácsot formázó hűtőmaszk. Hiányzik viszont a tető jellegzetes lépcsője, és - bár ez a részlet pont nem látható a képen, állítólag a pótkereket is áthelyezik a hátsó ajtóról a padló alá. Az autó műszaki tartalmáról egyelőre nem tudni bizonyosat, de a kiszivárgott hírek szerint a típus alapját egy teljesen új fejlesztésű T5 jelű padlólemez adja, motorjai pedig a Jaguar palettájáról származnak: a kisebbik változatba az új, PSA-féle 2,7 literes dízelmotor kerül, a nagyobbikba pedig a jól ismert 4,2 literes V8-as 270 lóerő körüli teljesítménnyel. A hivatalos bemutatóra ismereteink szerint már nem kell sokat várnunk, hiszen a típust már az idén áprilisban a New York Auto Show-n bemutatja a Land Rover.
Chicagóban bemutatkozott a Hyundai harmadik terepjárója, amely alulról egészíti ki a Terracan és a Santa Fe által alkotott palettát. A Tucson vonalvezetésében felfedezhetőek az Amerikában igen sikeres Santa Fe egyes vonásai, de az összhatás mégis visszafogottabbra sikerült. Az autót két jól ismert motorral gyártják majd: az alapváltozatban a Hyundai 2 literes változó szelepvezérlésű négyhengeresét találjuk, míg az erősebbik modellben 2,7 literes V6-os dolgozik. A Tucsont csak állandó négykerék-hajtással készítik majd. A Borg-Warnertől származó rendszer alapesetben az összes vonóerőt az első kerekekre küldi, de szükség esetén akár az összes teljesítmény fele is eljuthat a hátsó tengelyre. Emellett a vezető átkapcsolhat terepjáró-módba is, ekkor a rendszer egyenlő arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. A Tucsonnal a Hyundai a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és a Mitsubishi Outlander kategóriájából szeretne jelentős részesedést szerezni. Az amerikai forgalmazás az év közepén kezdődik, de szinte biztos, hogy a későbbiekben Európában is bemutatják majd a típust.
A Jeep megtoldotta klasszikus modelljét, így az most már egyszerre
szállíthat négy személyt és néhány csomagot. Az Unlimited
381 mm-rel hosszabb, mint az alap-Wrangler, és ebből 330 mm a
csomagtér hosszát növeli, ami többszörösére növeli a típus
csomagterének nagyságát. Emellett a toldás a tengelytáv növekedését is
magával hozta, és ez egyebek közt jobb úttartást eredményez épített
úton, valamint lehetővé teszi, hogy az Unlimited mintegy 750 kg-al
nehezebb pótkocsikat vontasson kisebb testvérénél. Ugyanakkor a Jeep
közleménye szerint a nagyobb hossz nem jár a terepjáró képesség
romlásával:
az Unlimited állítólag mindenütt elboldogul, ahol a rövidebb
alapmodell is elmegy. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Wrangler
Unlimited Európában is bemutatkozhat-e, de ha igen, akkor erre minden
bizonnyal már március elején Genfben sor kerül majd.
A Lexus új fejezetet nyit a hibridhajtású járművek történetében: az RX400h az első sorozatban gyártott benzin-elektromos luxusterepjáró a világon, és egyben az első olyan hibridhajtású modell, amely igazán komoly menetteljesítményekre is képes. Az RX400h látszólag alig különbözik a hagyományos felépítésű RX330-astól: ugyanaz a karosszéria, és a 3,3 literes 208 lóerős V6-os motor is.
A különbség a hajtásláncban keresendő: a mechanikus négykerék-hajtás helyett a hátsó kerekeket egy 67 lóerős villanymotor forgatja, de téved, aki azt gondolja, hogy ennyivel el is intézték a hibridhajtást a Toyota mérnökei. Előre a benzinmotor mellé egy 165 lóerős állandó mágnesű szinkronmotor is került, amely hasonló kapcsolatban áll a benzinmotorral, mint a Prius hibrid hajtóművében. A rendszer kombinált maximális teljesítménye kb. 270 lóerő, és óriási előnye, hogy segítségével az RX400h akár tisztán elektromos, akár tisztán benzinmotoros járműként is működhet.
A hibridhajtásnak köszönhetően a Lexus terepjárója nagyon dinamikus: akár 8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, és a villanymotorok nagy nyomatékának köszönhetően minden sebességi tartományban igen jól gyorsul. Ráadásul az átlagfogyasztása is kisebb mint a legtöbb hasonló teljesítményű terepjáróé: 100 km megtételéhez mindössze 8,5 liter benzinre van szüksége. Emellett az RX400h óriási erőssége a tiszta üzem: könnyedén teljesíti az Euro4 károsanyag-kibocsátási normarendszer feltételeit, Amerikában pedig a SULEV kategóriába sorolták be, azaz a legkisebb károsanyag-kibocsátású típusok közé tartozik, amelyet egyáltalán forgalomba hoznak az Egyesült Államok területén.
Összesen 438 ezer terepjárót érint a nemzetközi visszahívás, amelyek közül 49 ezret Európában adtak el. Az Amerikában Liberty, Európában pedig Cherokee néven értékesített modellek futóművének hibája miatt előfordulhat, hogy az autó kereke kilazul vagy szélsőséges esetben akár ki is esik. A Chrysler közlése szerint eddig 47 olyan reklamáció érkezett, amelynek oka az egyik kerék spontán kilazulása vagy kiesése volt. A hiba egyes futóműalkatrészek túlhevülése miatt következhet be, így a Chrysler a visszahívás során kiegészítő hőszigetelő elemeket helyez el a jármű futóművében.
Az Egyesült Királyság belügyminisztériumának statisztikái szerint
átlagosan 32 autót visznek el naponta a jogos tulajdonosuktól
jelentősen eltérő személyek.
A What Car? a ragasztott üveget és a minél újabb autó vásárlását
javasolja olvasóinak, mert bár idén több autót sikerült kinyitniuk,
mint tavaly, tapasztalatuk azt mutatja, hogy minél újabb egy modell,
annál inkább ellenáll a betörési kísérleteknek. A két üveglap közé
ragasztott vékony műanyagréteggel ellátott ablakok pedig sokkal jobban
tűrik a téglával vagy kalapáccsal történő csapkodást, mint hagyományos
egyrétegű társaik.
A két perces időlimit alatt a 38 tesztelt autóból
mindössze 10-et nem sikerült kinyitni a hagyományos szerszámokat
használó
szakembereknek, és egyet sem sikerült beindítani az erre
meghatározott öt perc alatt. A What Car? tesztjében a profi tolvajok
által alkalmazott módszerekkel próbálnak az autók belsejébe jutni. Az
autókon nem ér sérülést okozni, mivel ez megnehezítené az áru eladását.
Az autókat bizonyos biztonsági berendezések megléte és a betörési
kísérletekkel szemben mutatott ellenállóságuk alapján értékelik, egy
autó maximálisan 100 pontot kaphat.
Az első tíz helyezett:
1. Lexus LS430 100 pont
2. Saab 9
3 Aero 100 pont
3. Jaguar XJ8 95 pont
4. VW Beetle Cabriolet 95 pont
5. Audi A8 90 pont
6. Range Rover 90 pont
7. Ford Fiesta 85 pont
8. Nissan Micra 85 pont
9. VW Golf 85 pont
10 Lexus IS300 80 pont
Mostanság fontosabb dolgok kötik le a mérnökök figyelmét. A Land Rover igazgatója, Matthew Taylor Tokióban elmondta, hogy egyelőre minden erejükkel az új Discovery fejlesztésén dolgoznak a cég szakemberei, a motorfejlesztők például a Jaguar AJ-V8-as motorjából kifejlesztett új nyolchengeressel vannak elfoglalva, amely az ősöreg Rover-Buick V8-ast váltja fel. A Range Rover motorjainak leváltásával csak ezután lesz idejük foglalkozni, így egy darabig még marad a vásárlás a BMW-től. "Volnának előnyei egy motorcserének, mivel hosszú távon mindenképp olcsóbb megoldás saját alkatrészekkel dolgozni. Ugyanakkor óriási befektetést kívánna a művelet, és jelenleg fontosabb dolgokra kell a pénz" - mondta Taylor. A Land Rover vezetője szerint még a jelenlegi Range Rover hétévesre tervezett modellciklusának lejárta előtt kerítenek sort a BMW motorok leváltására. Taylor szerint az a legvalószínűbb, hogy saját motorjaik a 2006-ban esedékes modellfrissítéskor kerülnek a luxusterepjáró motorházába.
Az Amerikában már forgalmazott terepjáró Japán után hozzánk is eljuthat. A legfrissebb pletykák szerint a Lexus RX, valamint a kisebb motorokkal felszerelt BMW X5, Mercedes ML és VW Touareg típusok ellen sorompóba lépő jármű akár már jövő tavasszal bemutatkozhat az európai piacon. A Muranót jelenleg egyetlen kivitelben gyártják, amelyet a Nissan jól ismert 3,5 literes V6-os motorjának 245 lóerős változata hajt egy fokozatmentes automataváltón keresztül. Európába valószínűleg egy igen gazdagon felszerelt változatot hoznak majd, amely jóval többe kerülhet, mint az átszámítva alig több mint hétmillió forintért kínált amerikai kivitel, de még így is olcsóbb lehet legtöbb kategóriatársánál.
A legkényelmesebb Jeep utódjának fejlesztése ha lassan is, de folyik. A Grand Cherokee típust felváltó újdonság volt a Chrysler költségcsökkentési programjának egyik nagy vesztese. Az autó a tervek szerint már jóval korábban megjelent volna, a fejlesztésre szánt összegek megnyirbálása miatt azonban lassan halad a fejlesztés. Hogy pontosan mennyit kell várnunk a bemutatóra, azt nehéz volna megmondani, de annyi biztos, hogy az autó - egy, állítólag a DC központjából származó utasítás szerint - csak a következő Mercedes M-osztály után mutatkozhat be. Ráadásul a korábbi pletykákkal ellentétben a Mercedes nem ad át alkatrészeket a típus fejlesztéséhez, így a Jeepnél a jelenleg futó Cherokee alapjait használják fel. A formatervből egyelőre nem sok látszik, hála az alapos álcázásnak, de sejthető, hogy nagy forradalom nem várható ezen a téren: megtartják az alapvetően szögletes formát és a jellegzetes Jeep-hűtőmaszkon sincs sok változtatnivaló, csupán az egybeszabott szögletes első lámpák adják át helyüket két ikerlámpás egységnek. Az autóba a korábbi racionalizálás után megmaradt Chrysler-motorok kerülnek: a Cherokee 3,7 literes V6-osa, a Jeep-eredetű 4,7 literes nyolchengeres és az 5,7 literes Chrysler HEMI V8-as. A Grand Cherokee egyetlen Mercedes-eredetű alkatrésze várhatóan egy dízelmotor lesz, az európába szánt CRD jelzésű példányokba szerelik majd.
Egyre kevésbé takargatják az új alapmodellt, bár eget rengető újdonságról nemigen beszélhetünk, már ami az autó formáját illeti. A kíváncsi optikákat már csak tiritarka festéssel és néhány méter ragasztószalaggal igyekeztek megzavarni a gyáriak, így jól látható, hogy az új Discovery tervezésénél a most futó modellhez hasonlóan az aktuális Range Rover formatervéből indulhattak ki: az alig lekerekített dobozforma, a sajátos négyzet alakú lámpatestek, bennük a kis kerek fényszórókkal, és a szabályos körívet formázó sárvédőívek - akárcsak az autó arányai - a luxuskivitelű nagytestvért idézik, csupán a magasított tető és a vaskos C-oszlop teszi valamelyest igavonószerűbbé az összhatást. A konzervatív britektől persze még a Ford irányítása alatt sem vártunk mást, és a nagy újdonságok egyébként is az autó belsejében keresendők.
Az új Discovery a Range Rover Sporthoz hasonlóan a Land Rover új létraalvázára épül, amelyet a Discovery esetében légrugós futóművel és vadonatúj fejlesztésű fogasléces kormányművel egészítenek ki. A motortérben az előre megjósolt változások zajlanak le: az ősöreg nyomórudas Rover V8-as helyét a jól ismert Jaguar V8-as 4,4 literes, külön a Land Rover terepjárók számára kialakított változata váltja fel, a kisebb változatokba két másik motor, a 2,7 literes, V6-os PSA-Ford turbódízel vagy a Ford Explorer 4 literes V6-osának egy változata kerülhet. Pillanatnyilag úgy tudjuk, hogy a Discovery utódja valamikor 2004 végén vagy 2005 elején mutatkozhat be valamelyik nagy autókiállításon, bár a képeket látva azon sem csodálkoznánk, ha tanulmányautóként akár még korábban láthatnánk a típust.
Európában és Amerikában egyaránt lenne igény a dízelmotoros Hummerre, de nincs mit tenni: kicsi a motorház. A GM egyetlen olyan dízelmotorja, amely megfelelne a kisebb és olcsóbb Hummer számára, a 6,6 literes V8-as Duramax nevű egység. De ezt eredetileg a legnagyobb GM kisteherautók és terepjárók számára tervezték, ahol jó amerikai szokás szerint még egy kisebb V8-as mellett is elfér a motorházban egy fél disznó. A Duramax dízel tehát pont annyival nagyobb, mint a H2 hatliteres V8-asa, hogy ne férjen be a Hummer motorházába. Bob Lutz szerint éppen ezért meg kell várniuk, míg eljön a típusfrissítés ideje, mivel akkor gyakorlatilag különösebb pluszköltség nélkül megnagyobbíthatják a motorházat annyival, hogy beférjen a behemót, de határozottan takarékos Duramax motor is. A dízelmotor hiányát a drágább benzinnel járó európai vásárlók mellett az amerikai környezetvédők nehezményezik leginkább, mondván, hogy a benzines változat több mint 21literes fogyasztása 100 km-en feleslegesen terheli a környezetet.
Egy orosz cég bejelentette, hogy a Hummer H2 gyártására készül. A GM egyelőre nem erősítette meg a hírt, így az is elképzelhető, hogy az Avtotor, amely jelenleg BMW és Kia modellek összeszerelésével foglalkozik, egyfajta reklámfogásnak szánja a bejelentést, de ez nem valószínű. Az orosz cég vezetője szerint Augusztus 27-én, azaz holnap írják alá a gyártási szerződést a GM-el. A bejelentés egyébként azért furcsa, mert a GM korábban már próbálkozott egy hasonló modell, a Chevrolet Blazer helyi gyártásával, ám a drága járművek gyakorlatilag eladhatatlanok voltak az árérzékeny orosz piacon.
A legfrissebb hírek szerint 2005-ben mutatkoznak be az új motorok a Land Rover csúcsmodelljében. A pletykák egyelőre kétféle V8-as motorról szólnak, amelyek a jelenlegi BMW egységeket váltják fel két éven belül. Az egyik állítólag a Jaguar típusokból már ismert AJ jelű 4,2 literes motor kompresszoros változata lesz, amely kb. 400 lóerőt képes mozgósítani, a másik viszont egyelőre ismeretlen. Egy nyolchengeres turbódízel motorról volna szó, amely valószínűleg a Ford-PSA együttműködés keretei közt készül majd, és amely a becslések szerint legalább 300 lóerős lesz. Ezzel a Range Rover megszabadulhat a terhes BMW örökségtől, amely a motorszállításon keresztül a Fordnak állítólag jelentős összegekbe kerül még ma is. Emellett a nagyobb teljesítményű motorok jóval versenyképesebbé tehetik a típust a legtöbb fontos piacon, amelyeken jelenleg a BMW és a Mercedes terepjárói tarolnak.
A Land Rover átépíti solihull-i gyárát, mivel
egy új szerelőcsarnokot építenek, ahol több azonos padlólemezre
épülő típust fognak gyártani, többek között a
következő generációs Discovery -t is. A Range Roverek is maradnak
Solihullban.
Emiatt a Freelanderek gyártását kénytelenek elköltöztetni, és
erre kiválóan alkalmas a Jaguar X-Type-ot készítő halewood-i üzeme.
A PAG elnöke,
Mark Fields a következőket nyilatkozta a megállapodásról:
"Ez egy logikus lépés mindkét cég részéről, és azért született
mert így a Land Rover és a Jaguar is nagyobb hatékonysággal
dolgozhat. Így a gyárak maximális teljesítménnyel termelhetnek,
mindenki jobban ki tudja használni meglévő erőforrásait. Solihull
lehetőséget kap, hogy a folyamatos fejlődés útjára léphessen, és
ezzel egyidőben elismerésünket fejezzük ki Halewood fele, az eddig
elért eredményekért."
A Solihull-ban megszüntetésre kerülő ezer munkahely helyett
Halewood-ban létesítenek másik ezret.
A Discovery jelenlegi változata 1998 óta van
piacon, és mint ötéves modell, megérett a frissítésre. Első
képünkön a valamikor a jövő év folyamán érkező új modell
prototípusa erősen álcázott formában látszik, de a
thecarconnection.com
grafikusai számítógép segítségével elkészítették az álcázatlan
verziót is.
A következő Discovery hátulján már nem lesz ott a jellegzetes
pótkerék, mivel eltüntették a csomagtér padlója alá, de megmarad a
másik jellemző vonás, a meredeken megtört tetővonal. Az orr-rész
szinte teljesen megegyezik a Range Rover azonos testrészével.
A T5 névre keresztelt új padlólemezre épülő
autó kicsivel hosszabb és nagyobb tengelytávú lesz, mint elődje,
ezzel szemben csökken a magassága és a szélessége. Ennek
megfelelően kényelmesebb és MPV-szerűen variálható lesz a beltér. A
felfüggesztések a Range Rover futóművének átalakításából születtek,
a gyáriak azt ígérik, hogy ezáltal kiegyensúlyozottabbá és
sportosabban vezethetővé válik a terepjáró.
A Discovery állandó összkerék-hajtással érkezik, a
motorválaszték pedig három tagból áll: egy 4,2-es V8-as benzines,
egy V6-os common-rail turbódízel, valamint a későbbiekben egy
négyliteres V6-os alkotja kerülhet a Disco orrába.
Lassan elkészül az első Ford alkatrészekre épülő Land Rover. A hidegtűrés-tesztje közben lefotózott, de sajnos igen alaposan álcázott modell a Land Rover új korszakának előhírnöke: a jelenlegi, zömmel Rover és BMW alkatrészekből álló modellek között megjelenik az első, tisztán Ford fejlesztésű modell. A Discovery utódja a hírek szerint a Ford Explorer alkatrészeire épül, motorjai között perdig megtalálhatjuk a PSA és a Ford hamarosan bemutatkozó 2,7 literes V6-os turbódizel motorját és talán egy V8-ast is, amely vélhetőleg a Jaguartól származik.
Az L319 kódjelű járműből készül rövid és hosszú tengelytávú változat három, illetve öt ajtóval. Ahogy az a képekből is sejthető, az új formaterv megalkotásánál hűek maradtak a korábbi Discovery filozófiájához, azaz az autó voltaképpen az aktuális Range Rover fapados, keményebb megpróbáltatásokra tervezett változatának látszik.
A GM bejelentette, hogy a Hummer H2 európai exportjára készül. A Hummer első igazi polgári változata, amely csak formájában emlékeztet a hadseregben használt terepjárókra, a GM nagyméretű terepjáróinak műszaki alapjain nyugszik, így sem méretben, sem terepjáró képességben nem marad el jelentősen a H1-estől, viszont a belső tere a széles kardánalagút hiánya miatt jóval tágasabb. A H2-esből az amerikai bemutató óta mintegy 27 ezer példány kelt el, és az iraki háború kitörése óta még tovább nőtt a kereslet az átszámítva mintegy 11 millió forintos árú jármű iránt. A hírek szerint az első szállítmányok 2003 végén érkeznek meg Európába és a Közel-Keletre.
Genfben mutatkozik be a Jeep legdrágább terepjárójának új változata. Az eddig forgalmazott változatokhoz képest a változás alig észrevehető: mindössze a hűtőrács és a ködlámpák formája változott meg, az utóbbi ráadásul kicsi szögletes helyett kicsi kerek lett, ami nemigen illeszkedik az amúgy mindenütt szögletes jármű egyéniségéhez. A többi külső változtatás inkább a felszereltséget érinti: bevezettek egy új színt Mély Lávavörös néven és egy új ötküllős keréktárcsát a Limited modellekhez. A műszaki tartalom is változatlan maradt, csak a futómű hangolását vették egy kicsit lágyabbra, a fékpedál működtetéséhez szükséges erőt csökkentették valamelyest, és négy új légzsák - két kétfokozatú frontális és két függönylégzsák - került az autóba. A Grand Cherokee-ba rendelhető lesz az esőérzékelős ablaktörlő is.
A GM bejelentette, hogy gyártásba veszi a kisebbik Hummer platós változatát. A H2 SUT (Sport Utility Truck) voltaképpen a H2 Crew Cab változata, azaz az utastér azonos méretű a H2-esével, csupán a csomagtér helyét vette át egy kis teherautó-raktér. A platót a hírek szerint úgy alakítják ki, hogy néhány mozdulattal két személy szállítására is alkalmassá tehető. Az autó, amelynek prototípusát már 2001 elején láthatta a New York Auto Show közönsége, a bejelentés szerint 2004 második negyedévében kerülhet forgalomba.
A Jeep kisteherautója 2004 közepén jelenhet meg. A Jeep az 1980-as évek első felében már készített egy hasonló modellt, amelyet CJ-8 illetve Scrambler néven ismerünk. Az új Scrambler elsősorban katonai megrendelésre készül, de lehetséges, hogy lesz polgári változata is. Az autó alapját a Wrangler meghosszabbított alvázú változata adja, amely zárt kétszemélyes fülkét és az alapváltozatban egy viszonylag rövid, kb. 1,2 méteres platót kap. A hírek szerint két különféle tengelytávú változat is készül majd. A Scramblerbe a Wranglerből ismert négy- és hathengeres soros motorokat építik. Az autóból évente 20.000 példányt szeretne építeni a Jeep, ezzel biztosítva a Wranglert gyártó ohiói üzem megfelelő kihasználtságát. A polgári változat elkészítéséről még nem született döntés, minden attól függ, hogy a különféle autókiállításokon bemutatásra kerülő prototípusokat hogy fogadja majd a közönség.
A DC csendesen igyekszik megoldani a Jeep Liberty/Cherokee stabilitási problémáit. Mint emlékezetes, az amerikai AutoWeek, majd a német AutoBild tesztjein is megállapítást nyert, hogy a típus aszfalton már közepes tempónál meglehetősen szeszélyesen viselkedik, és irányváltoztatáskor hajlamos elveszteni a stabilitását, ami szerencsétlen esetben az autó felborulásával is végződhet, ahogy ez az AutoWeek tesztjén elő is fordult. A Reuters híre szerint a DaimlerChrysler nem tervezi az eddig eladott járművek visszahívását, mivel nézetük szerint egy terepjáró esetében ez a viselkedés megengedhető, ugyanakkor a további problémák elkerülése érdekében módosítanak a gyári futómű-beállításokon. Az újabb Liberty és Cherokee típusokat elöl 22, hátul 19 mm-rel alacsonyabbra engedett futóművel készítik, ami a cég szóvivője szerint megoldja a stabilitási problémákat.
A japánok egy átmeneti modellel lepték meg a New York Auto Show nézőit. A Murano tanulmány koncepciójában leginkább a Buick Rendezvous/Pontiac Aztek párosra emlékeztet: a kombi jellegű karosszéria és az átlagosnál valamivel magasabbra emelt karosszéria terepjárós jelleget kölcsönöz a járműnek, ugyanakkor a futómű kialakítása inkább közúti közlekedésre teszi alkalmassá. A Murano orrában 3,5 literes 240 lóerős V6-os motort találunk, amely alapesetben csak az első kerekeket hajtja, bár állítólag az év végén bemutatkozó szériaváltozatnak lesz négykerék-hajtású változata. A hajtáslánc másik érdekessége, hogy a Muranót kizárólag fokozatmentes mechanikus automataváltóval szállítják majd, amelynek lesz hétsebességes fokozatos üzemmódja is. A szériaváltozatra állítólag igen gazdag alapfelszerelés lesz jellemző, így többek közt állítható pedálsor, aktív fejtámla, ESP és 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák járnak majd hozzá.
Városi SUV-ként pozícionálja a Nissan a hó második felében, New Yorkban rendezendő autókiállításon bemutatásra kerülő koncepcióautóját. Nevét a híres olasz üvegfajta után kapta. Egyelőre az autóról csupán egy skicc jelent meg, valamint a gyártó kétszavas beharangozója, mely szerint sokoldalúan használható, egyedi belterű jármű készült.
A hírek szerint nem készül el időre a Rexton. A tavaly Frankfurtban Ssangyong márkanéven bemutatott típus a Musso típust váltotta volna fel a koreai gyártó kínálatában, de úgy néz ki, hogy a Daewoo leendő tulajdonosa, a General Motors nem szeretne egy újabb terepjáróval belső konkurenciát teremteni már meglévő, hasonló kategóriájú modelljeinek. A Rexton európai forgalmazásának elindítását az idei év nyarára ígérték a Daewoo szakemberei, de úgy néz ki, a típus megjelenésére még várnunk kell - ha az autó valaha is sorozatgyártásba kerül. Az még elképzelhető, hogy a jármű az időközben önállóbbá vált SsangYong égisze alatt mégis kapható lesz, bár kérdéses, hogy hol, ugyanis a SsangYong már nem rendelkezik önálló értékesítési hálózattal. A Daewoo kereskedők viszont a korábban aláírt előszerződés alapján a GM fennhatósága alá kerülnek.
Mercedes dízelmotorral és erősebb V8-assal készül a Jeep legnagyobb modellje. A 2,7 literes, 161 lóerős CRD dízelmotor, amely a C, E és M-osztályú Mercedesekből lehet ismerős, a régi, 140 lovas 3,1 literes egységet váltja fel. Az új motorral nagyjából 20 %-kal csökkent a terepjáró fogyasztása, amely így átlagosan 10 liter körül alakul 100 km-en. A motorhoz az ötsebességes automataváltót is a Mercedes adja. A másik újdonság a csúcsmodell, az Overland átdolgozott, 4,7 literes V8-as motorja, amely az eddigi 235 helyett 260 lóerőt teljesít. A teljesítménynövekedést a motor kompresszió-viszonyának növelésével és az égéstér átdolgozásával érték el. Az új Overland végsebessége 200-ról 205 km/h-ra növekedett, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra az eddigi 9 helyett 8,3 másodpercet vesz igénybe. Emellett a típuson számos egyéb változtatást is végrehajtottak, többek közt kibővítették a biztonsági felszerelések listáját, új műszerfalat és esőérzékelős ablaktörlőt kapott az autó,és jobb hatásfokú légkondicionáló berendezést építenek be.