Pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol a ti autóitokat hajtjuk meg az Autokorbel hitelesített és professzionális teljesítménymérő padján. A nulladik epizód után több mint kilencszázan jelentkeztek a mérésre, így nagyon vegyes a felhozatal, a következő hónapokban rengeteg meglepetéssel készülünk. Ezúttal egy Lexus IS 200-asnak adjuk meg a lehetőséget, hogy bizonyítson.
Így mulat egy japán úr
Amikor az IS megjelent, kiderült, hogy a kis Lexus béemwébb volt kora BMW-inél. Gyönyörű sorhatos hang, pár bibivel.
Írtunk már korábban róla, ismerjük, szeretjük, jó autónak tartjuk, de a teljesítménymérő pad könyörtelen és a számokkal nem lehet vitatkozni.
Mindenféle legendák övezték a modell európai megjelentét, sokak szerint akartak a japánok tökéletesített BMW-t piacra dobni, illetve megmutatni, hogy a bajoroknak hogyan kellett volna jól csinálni. A recept azonos: viszonylag kicsi karosszériában erős, hathengeres szívómotor, 1998. óta változó szelepvezérléssel (VVT-i), amit nem úgy oldottak meg, mint a BMW a Vanos rendszerét. Az egyik nagy különbség például, hogy ez nem romlik el.
A motor hosszában került a kis Lexus orrába, klasszikus építési mód, a Sport változat pedig gyárilag kicsit keményebb futóművet és mechanikus önzáró (sperr) difit kapott. A motor egy dupla vezérműtengelyes hathengeres, hangolt szívóoldallal és a már említett változó szelepvezérléssel (VVT-i). Ez nem csak egy bizonyos fordulatszámon kapcsol át, hanem a szívó oldali vezérműtengelyt állítják több lépcsőben a bejövő jelek, a terhelés függvényében.
Ezzel nem csak az emissziós értékeket tudták tartani a mérnökök, de a motor nyomaték-karakterisztikája is kedvezőbb. Ez az elmélet, a gyakorlat pedig az, hogy tipikusan magas fordulatra hangolt motor a Lexusé, valahogy nem érezzük, hogy alul jól menne, azonban ahogy a fordulat beleharap a 4000-be, az IS200 egyre jobban meglódul és a bársonyos hangú motor onnan nagyon szépen muzsikál. Ezt a pörgős karakterisztikát a gyári adatok is alátámasztják: a maximális 193 Nm-es nyomaték csak percenként 4600-as fordulatszámnál jön elő, a 155 lóerős teljesítmény pedig 6800-on.
Jellemző, hogy az ilyen nagy literteljesítményű, eléggé kihegyezett szívómotorok, idősebb korukban, nagyobb futásteljesítmény mellett a nyomatékukat már nem tudják leadni és a maximális teljesítményből is elszökik egy-két ló. Ennek oka a kihegyezettségben keresendő, mindennek nagyon pontosan kell működnie ugyanis a motorban, a szenzoroknak pedig pontosan kell mérniük az üzemi körülményeket, illetve a motor mechanikai állapotának is nagyon jónak kell lennie. Mindez összejöhet a gyárban, ideális körülmények között, egy új motoron.
De mi a helyzet 245 ezer kilométerrel később? Lekötöztük a Lexust, elkezdődött a mérés, és amit azonnal tudtunk, hogy a motor gyönyörűen szól. A sorhatosnak van valami felharmonikus a hangjában, amitől minden autóbuzinak feláll a szőr a karján, ezúttal sem volt ez másként. Ráadásul a hat henger 6000-es fordulaton úgy szól, mint négy henger körülbelül 9000-nél, hiszen több a henger, adott fordulaton többször gyújt. Aztán megtudtuk az adatokat. Hallgassuk meg a tulajdonost is, vajon elégedett továbbra is a Lexusszal?
Ha pedig nem akarnak lemaradni a későbbi mérésekről, a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, iratkozzanak fel a Totalcar YouTube-csatornájára!
további erőmérő-epizódok
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
