A lenézett Porsche
Totalcar Erőmérő: Porsche Boxster 986 – 2000.
A Totalcar Erőmérő sorozatában most egy lenézett Porsche modell tekeri meg a pad görgőit az Autokorbelnél. A Boxster első kiadása valahogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a használtautó-piacon sem értékelik olyan nagyon mint a 911-eket, pedig ez a középmotoros is nagyon szerethető autó. Jár neki a bizonyítási lehetőség.

Az 50-es évek elején gyártott Porsche 550 Spyder adta az ihletet ehhez a modellhez. Sajnos James Dean balesete és halála beárnyékolta az 550 sikerét, azonban így is nagyon jó koncepciónak bizonyult a könnyű, jól vezethető élményautó. Az az autó sem tartozott az erősebb modellek közé, pláne nem Amerikában, inkább a könnyen vezethető, fordulékony élményautó kategóriába szánták, és bele is talált pontosan a céltábla közepébe. Az 550 kilogrammos, 110 lóerős autónak korát jócskán megelőző blokkja volt, de fantasztikus súlyelosztása egy gyönyörű megjelenése is.
Mindezt azért érdemes felidézni, mert a majdnem ötven évvel későbbi, előszériás Boxster-prototípus nagyon hasonlított az 550 Spyderre, igaz, az 1996-ban megjelent végleges modell már kevésbé, bár így is nagyon formás autó lett.
A Boxster pontosan vitte tovább az 550-koncepciót: könnyű, nagyon jó súlyelosztású kétüléses kabrió (roadster) középen elhelyezett, bokszermotorral, mely a korábbi négyhengeres helyett hathengeres, hengerenként négyszelepes és folyadékhűtésű.

Az első Boxster alapmotorja csak 2,5 literes és 204 lóerős volt, ám az Erőmérő mai epizódjában egy ráncfelvarrás utáni kiadású 2,7 literest láthattok, mely 220 lóerős. Látszik, hogy a csúcsteljesítmény növelése nem volt fontos a Porschénak, inkább jó balanszú élményautót akartak készíteni, amellyel öröm minden kanyar.
Ehhez műszakilag is nagyon sok minden hozzájárult, hiszen a hathengeres blokk középen helyezkedik el, tömege alig több, mint 130 kilogramm. Az autó alumínium lengőkaros futóműve és merev kasznija minden kanyart élvezetessé tesz, ráadásul az optimális súlypont-elhelyezkedés mellé nagyon jó négydugattyús Brembo fékrendszer járt, így nem csak kanyarodni, de fékezni is öröm ezzel a Porschéval.
Az a legenda járta, hogy ha beül két hetvenöt kilós ember az autóba, az autó orrába húsz kilónyi csomag kerül és félig van feltöltve a tank, akkor az autó és a terhelés eredő súlypontja pontosan az autó geometriai középpontjában van, ez pedig ideális kanyarvételi szempontból.

Minden technikai és formai trükk ellenére a piac nem tudta befogadni a Porsche Boxstert és a gyár azonnal érezte is ezt. Hamarosan megjelent a 260 lóerős S-változat és a faceliftek is leginkább a teljesítmény növelésére irányultak.
Ennek ellenére a nagyszerű első szériás Boxster hamarosan megkapta a női Porsche és műkörmös Porsche gúnyneveket, pedig a pályanapokon és a hírhedt Nordschleifén is sorra megfogta az 50 lóerővel erősebb modelleket is.

A egyesek szerint főleg kis teljesítménye, valamint nagyon megosztó, egyébként műszakilag tökéletesre csiszolt első lámpatest miatt volt népszerűtlen a típus. A katalógusokban elmarad a 911-től, a súlyelosztás tökéletességét viszont csak a sportos vezetők értékelték, de ők is csak azután, hogy kipróbáltak egy Boxstert. Az utódmodell, a 987-es már másfajta első fényszóróval jelent meg, akkoriban a 911 is klasszikusabb vonalú lámpákat kapott, a tükörtojásnak becézett kombinált lámpatestek eltűntek.
Tizennyolc év még egy nem kihegyezett motor életében is hosszú idő, ezért nagyon vártuk a Boxster mérését. Elméletileg 220 lóerőt kell előhúznia a kalapból, de pontosan tudtuk, hogy akár meglesz a névleges teljesítmény, akár nem, a Boxsternél nem a számok, hanem az élmény a fontos. Ez pedig már a mérés másodperceiben is a miénk volt, hiszen a hathengeres bokszer nagyon szépen énekelt, és simán beleforgott a 7000/percbe. Ha kíváncsiak vagytok mennyi erő van a 2,7-es bokszerben, nézzétek meg az Erőmérő mai epizódját és hallgassátok meg a lenézett, de imádni való Porsche hangját!
Ha a tetszik a Totalcar hetente jelentkező sorozata, iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra, mert további érdekes mérések jönnek, lesz meglepetés!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Ütköztem a BMW-vel, lehetséges, hogy a zebra felfestése okozta a bajt?
Megállt előttem a sor, fékeztem, de az autó nem állt meg úgy, ahogy kellett volna neki. Okozhatta ezt a zebra hosszú és vastag felfestése?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
