Hálásak lehetünk olvasóinknak, mert a Totalcar Erőmérőben valóban nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Nagyjából tudjuk előre, hogy mit várhatunk, milyen lesz egy BMW M5-ös, esetleg egy Accord Type R, viszont néha nagyot nézünk így száz mérés után is. Most is ez történt, de nem adjuk fel.

A Porsche 911 legenda lett az elmúlt több, mint 50 évben. Felületes szemlélő úgy láthatja, hogy alig változott a forma, talán még a technika is hasonló, mint 10-20 évvel ezelőtt, azonban ez nem igaz. Az új modellek kis túlzással csak abban hasonlítanak az első 911-esre, hogy ezekben is szikragyújtású, hathengeres bokszer motor van.
Noha a Porsche presztízsmodelljéről van szó, a gyár rég nem ebből nyeri a nagy bevételt, hanem az eladási statisztikájuk élén táncoló Cayenne, Macan, illetve Panamera modellekből.

Ki gondolná manapság, hogy eleinte minden adott volt, hogy a sorozat sikertelen legyen. A farmotor és a hátsókerékhajtás már ötven éve sem kedvezett a tömegeloszlásnak, a korai generációk alattomosságukról voltak híresek. A gyár valahogy ügyesen marketingelte a sportkupét és vele együtt a márkát, a versenysportban is jelen voltak, így mára ezek az autók méltó ellenfelei szinte bármilyen utcai homologizációs modellnek a versenypályán és a hétköznapokban is.
Az okokról könyvet lehetne írni benne a minden részletre kiterjedő eladási stratégiától a fantasztikus mérnöki munkáig, melyek miatt semmi ok amiatt aggódni, hogy ezek a különleges autók eltűnnek a szemünk elől.

Minket ezúttal csak a motor érdekel, vagyis, hogy mit tud egy 3,4 literes szívó bokszermotor a 911-es farában.
A konstrukció hathengeres, hengersoronként két-két felülfekvő vezérműtengellyel, illetve hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém motorblokk, könnyűfém hengerfejekkel, és lökettérfogatához képest kis tömeggel. A benzint közvetlenül az égéstérbe fecskendezi, és a szívócső perdületet ad a beérkező levegőnek a jobb keveredés érdekében. A motor szelepvezérlése folyamatosan változtatható, a Variocam Plus rendszer nem csak a vezérlési időket, de a szelepnyitás magasságát állítja: ezzel alacsony fordulaton a nyomatékot, nagy fordulaton pedig a maximális teljesítményt növelik. Nem utolsó sorban a károsanyag-kibocsátást csökkentik.

A kipufogó félaktív rendszerű, a fojtás mértéke változik a különböző üzemállapotokban, nem csak a jó hangzás, de a magasabb teljesítmény érdekében. Összességében a 3400 köbcentiből kihozott 350 lóerő, Euro 5 környezetvédelmi norma mellett bravúros egy szívómotortól. Kíváncsian tettük padra az autót, tudtuk, hogy érdekes mérés lesz, végül azonban egészen másfajta meglepetést hoztak a következő percek, mint amire számítottunk.
Nézzétek meg a videót, hallgassátok meg a nagy szívómotor hangját, mert tényleg óriási élmény, ahogy 8000/perc fölé forog a bokszer.
Ha pedig tetszik a hetente jelentkező Erőmérő sorozat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert további érdekes autók jönnek az utcáról!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
