Végre bizonyít a Rulettastra

Erőmérő: Opel Astra Caravan 1.6 16V - 1999.

2021.11.19. 07:11

Az F Astra története kicsit Magyarország történelme is. Antall József miniszterelnök gurult le az első magyar példánnyal a szentgotthárdi gyártósorról. Ez a háború utáni első itt gyártott autó, mert bár azóta sok további gyár nyitott meg nálunk, de a GM-Rába vegyesvállalat kezdte először az autók és motorok összeszerelését a rendszerváltás után.

948. Ez volt a törzsszámom az Opelnél 1995-ben, amikor elkezdtem ott dolgozni. Pályakezdőként sokat kellett tanulni, erre tökéletesen alkalmas volt a gyár. Merem gyárnak nevezni, mert a CKD (Complete Knocked Down) gyártás hegesztést és festőüzemet igényelt, nem szólva a teljes motorgyárról. Korszerű termelési rendszer, komoly minőség-ellenőrzés és -javítás, akkoriban ez csúcsszínvonal volt. Gondolom ma is az, de sajnos évek óta nem jártam arra. Az Astrák képe és gyártástechnológiája nagyon belém égett, az illatuk és a zajok is. Rengeteg jó ember dolgozik ott, jelentős tudást összeszedve.

De az autó! Ez már sajnos nem szentgotthárdi, ott 80835 Astra után 1998.december 14-től nem gyártottak ilyent, csak a motorját. 1598 cm3, szürkeöntvény blokk, alu hengerfej, DOHC vezérlés, 16 szelep a fő jellemzői. Átlagos motor, a piac már ezt kérte, a 8 szelepes technika marketingértéke már kevés volt. Nagyon figyeltek a gyártási minőségre; elsősorban a dolgozók lelkesedése, de folyamatok is fontos szerepet játszottak ebben. A tartósság nem rajtuk múlik, ez inkább tervezés és karbantartás kérdése. Sajnos az olajfogyasztás és néha emiatt a motor teljes összeroskadása előfordul. Anti Astrája is így indult, mint minden kortársa, csakhogy aztán kapott egy alapos motorfelújítást. Hiszen azért 400 ezer kilométerről beszélünk!

Mit remélhetünk egy ilyen felújítástól? Az olajfogyasztás megszűnt, ez jó dolog, Az egyéb elektromos és mechanikus problémák miatt viszont még mindig nem jött meg az egészséges érzés bele, csak annyit tud Anti, hogy rosszabb nem lett. Anno, mikor alkalom adódott, többször ott maradtam a mérőpad közelében Szentgotthárdon, láttam pár mérést, amit a Quality csapat csinált. De hogy az Autokorbel padján mit mutat majd ez a kocsi, arra semmi sem készíthetett fel.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat! Hölgyek jelentkezését is nagyon szívesen látjuk, mert nyilván ők is autóznak!

Korábbi epizódok:

Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.