2020. április 2., 12:26 Módosítva: 2020.04.05 07:16
408

Pár hete már érkeztek olyan hírek, hogy Kínában drónokat vetettek be fertőtlenítésre és az elkóricálók figyelmeztetésére, aztán később az olaszoknál is megjelentek hasonló célból.

Nálunk egyelőre még nincs ilyen szintű bevetése a drónoknak, de - mint az alábbi sajtóközleményből is megtudhatjuk -  az Fővárosi Közterület-fenntartónál (FKF Nonprofit Zrt.) már DJI Agras MG1P és T16 drónokkal végzik a kommunális járművek nehezen elérhető felső részének fertőtlenítését.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. március 31., 16:44 Módosítva: 2020.04.02 08:15
144
Európa-szerte szigorú intézkedésekkel próbálunk védekezni a COVID-19 vírus ellen, ám ezek főképp a személyes higiéniára és a tömegközlekedésre vonatkoznak. De mi a helyzet az autóinkkal?

Mivel a tisztaság manapság nagyon fontos kérdés, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy az autónk olyan terület, ahol a vezető és az utasok egyaránt rengeteg felülethez hozzáérhetnek – méghozzá minden egyes utazás során.

Az ajtók nyitásától kezdve a fűtés beállításán át egészen a világítás felkapcsolásáig vagy a sebességváltásig sok olyan érintkezési pont létezik, ahol autónk szinte vonzza a szennyeződéseket és a kórokozókat.

unnamed
Távolról sincs vége, olvasson még
2020. március 31., 14:54 Módosítva: 2020.04.04 11:22
386

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint a kijárási korlátozás első hétvégéjén 60 százalékkal visszaesett a forgalom az előző naphoz képest, de még így is százezrek közlekedtek szombaton és vasárnap a hazai fő-, illetve gyorsforgalmi utakon. A NÚSZ Zrt. arra hívja fel a figyelmet, hogy a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelet értelmében csak megfelelő indokkal lehet útra kelni. Arról, hogy ez pontosan mit jelent, ebben a cikkünkben írtunk részletesen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az autókölcsönzők is bajban vannak, de azért igyekeznek

2020. március 21., 07:51 Módosítva: 2020.03.21 13:06
32

Alapvető aggodalmakat próbál eloszlatni a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének sajtóközleménye, ami szép gesztus. Emellett szeretnék, ha más közlekedési formák helyett őket választanánk.

Az autóbérlés továbbra is biztonságos közlekedési alternatíva

A Magyar Autókölcsönzők Szövetségének tagjai mind követik azokat a szigorú tisztítási és fertőtlenítési előírásokat, melyekre nem csak a nemzetközi elvárások és minőségbiztosítási kritériumok kötelezik őket, hanem maga a szövetség is. Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy szemben más alternatív közlekedési módokkal, a jelen helyzetben inkább az autóbérlést válasszuk.


„A koronavírus minden korábbi pozitív tendenciát felülírt idén a turizmusban, és mostanra az ágazat emberemlékezet óta nem látott mélypontra zuhant, komoly hatással olyan üzletágakra is, mint az autókölcsönzés, ami fontos szereplője az idegenforgalomnak. Ennek ellenére a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének tagjai kitartanak: továbbra is szolgáltatnak, amíg azt a jogszabályok engedik. Az autóbérlés, az ügyfélszolgálat és az assistance szolgáltatás minden tagnál elérhető.” – mondta el Ujfalussy Márk, a MAKSZ alelnöke. „Természetesen az elsődleges szempont az ügyfeleink, munkatársaink és partnereink egészségének megóvása. A tagoknál alkalmazott magas szintű tisztítási és fertőtlenítési eljárásoknak köszönhetően mindenkit megnyugtathatok, hogy az autókölcsönzés a MAKSZ tagoknál továbbra is biztonságos” – egészítette ki az alelnök azzal a megjegyzéssel, hogy a Szövetség elkötelezett abban, hogy minden erre vonatkozó új szabályozást betartson és betartasson a tagokkal.


„A Sixtnél korábban is szigorúan vettük a járművek tisztán tartását és fertőtlenítését” – nyilatkozta Dévai Gábor, a MAKSZ egyik legnagyobb tagjának, a Sixt Magyarországnak az ügyvezetője, egyben a szövetség FB elnöke. „Egy 3 körös folyamat biztosítja, hogy autóinkat a lehető legtisztább és legbiztonságosabb állapotban adjuk át ügyfeleinknek. A szokásos külső-belső mosást egy nanotechnológiás, szintén kívül-belül alkalmazott tisztítás követi, ami az utastér esetében egy ózont tartalmazó tisztítószert jelent. Közvetlenül az átadáskor, az ügyfelünk előtt történik meg a kormány, a kulcs és a dosszié ismételt fertőtlenítőszeres áttörlése, amit kollégánk természetesen maszkban és gumikesztyűben végez el.”


„A higiénia nem lehet cégméret kérdése” – tette hozzá Sződi János, az AVALON ügyvezetője, a MAKSZ elnöke. „Ugyanolyan gondossággal járunk el a járművek tisztítása során, mint a nagyobb piaci társaink, hiszen többek között ez is feltétele a szövetségi tagságnak. Ügyfeleinket sokszor az is megnyugtatja, hogy látják, a kölcsönzés a Bosch szakszervizünkkel egy telephelyen működik, így az autókat helyben vizsgáljuk, javítjuk és tisztítjuk.”


A MAKSZ elnöke elmondta: „Azt tanácsolom mindenkinek, akinek most kell megoldani a közlekedését, hogy ha teheti, válassza az autókölcsönzést a különféle alternatív mobilitási megoldásokkal szemben. Aki pedig autót bérel, azt lehetőség szerint olyan kölcsönzőnél tegye, amelyik tagja a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének, mert ezeknél az autókölcsönzőknél az autókat garantáltan, minden esetben tisztán és fertőtlenítve, minden előírásnak megfelelően fogja megkapni. A higiéniai biztonságon nem érdemes spórolni, a most kialakult piaci helyzet ráadásul jóval kedvezőbb áron történő autóbérlést tesz lehetővé.”


A MAKSZ elkötelezett, hogy tagjai mindaddig fenntarthassák a szolgáltatást, amíg ezt a jogszabályok és az emberi élet védelmének szem előtt tartása lehetővé teszi. Ennek szellemében képviseli tagjainak érdekeit a jogszabályalkotóknál, folyamatosan egyeztet a kapcsolódó ágazatok szakmai szervezeteivel, hogy a turizmus visszaeséséből adódó jelentős veszteségeket közösen, egymás igényeinek figyelembevételével mérsékelhessék.

2020. március 19., 18:11 Módosítva: 2020.03.22 14:24
59

A koronavírus okozta változások érdekes lenyomata: a Parkl nevű, appból kezelhető fizető parkolási rendszer érdekes adatokat mutat meg arról, mennyit számít, ha az emberek jelentős része nem jár be a munkahelyére. Nem lőjük le a poént, de a parkolások számán még az is látszik, mikor történtek a nagy bejelentések. A többit a közleményből.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. február 11., 17:19 Módosítva: 2020.02.16 07:33
516

Változás a muzeális minősítésben


A fővárosi és megyei kormányhivatalok működésének egyszerűsítése érdekében törvényt hozott a Parlament, melynek értelmében módosult a közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 382/2016. Kormányrendelet. E rendelet 5/B. paragrafusa alapján „A Kormány a Magyar Autóklubot jelöli ki a muzeális minősítő bizottságok tevékenységével kapcsolatos közlekedési hatósági feladatok ellátása tekintetében” 2020.január 1-től.

A fővárosi és megyei kormányhivatalok ehhez kapcsolódó hatásköre átkerült a Magyar Autóklubhoz, a hatósági feladatokat a minősítő bizottságban az Autóklub látja el. A változás a minősítést igénylők számára több minősítési időpontot és rugalmasabb MMB naptárt biztosíthat. A minősítésre jelentkezés formája és feltételei nem változtak, arról részletesen a www.autoklub.hu/oldtimer oldalon lehet tájékozódni.

Változik a muzeális minősítés díja

A Muzeális Minősítő Bizottságot alkotó szervezetek a - jelentősen utoljára 2011-ben módosított – díjak rendezése mellett döntöttek, melyre az eközben eltelt időszak humán költségeinek erőteljes emelkedése ad okot. A táblázatban megjelölt díjtételek 2020.02.17-től érvényesek.


Minősítés fajtája 2020.02.17-től érvényes
nettó bruttó
Muzeális jellegű jármű előminősítése: VÁM-eljárást megelőzően / forgalomból átmeneti időre történő kivonása alkalmával 11 155 Ft 14 167 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi 30 665 Ft 38 944 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi pótkocsija 26 870 Ft 34 125 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi 34 517 Ft 43 837 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi pótkocsija 29 917 Ft 37 995 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Különleges jármű / harci jármű 59 645 Ft 75 749 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: motorkerékpár / motorkerékpár oldalkocsija 15 772 Ft 20 031 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Segédmotorkerékpár / motorkerékár pótkocsija 9 907 Ft 12 582 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Oldalkocsis motorkerékpár 23 219 Ft 29 487 Ft
Muzeális jellegű jármű okmányának pótlása (1 db) 2 990 Ft 3 797 Ft
Muzeális jellegű jármű azonosítási (regisztrációs) táblája 3 352 Ft 4 257 Ft
F.I.V.A. minősítés honosítása 6 630 Ft 8 420 Ft

Rugalmasabbá vált az OT rendszám kiváltása

A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. kormányrendelet 2020.01.01-től lehetővé teszi, hogy az OT rendszám kiadása a járási (fővárosi kerületi) hivatalokban (kormányablakokban) is kérelmezhető. Korábban ezt csak a XIII. kerületi (régi nevén Központi Okmányiroda) Hivatalnál tehették meg az igénylők, ezt váltotta fel az érvénybe lépett jogszabály szerinti feladat elosztás.


A hatályos paragrafus idézete:


1/A. § Az ország területére kiterjedő illetékességgel a járási (fővárosi kerületi) hivatal hatáskörébe tartozik

a) az „OT”, „P” és a „Z” betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadásával, ...kapcsolatos feladatok ellátása.

2020. február 3., 13:20 Módosítva: 2020.02.05 15:35
462

A tavalyi évben stagnált a hazai gumiabroncspiac


Budaörs, 2020.02.03. - 2019-ben a magyarországi személygépjárműgumiabroncs-piac 0,8%-kal csökkent a gyártói értékesítés tekintetében 2018-hoz képest. Idények szerint nézve a nyári abroncsok forgalma 2,3%-kal, a téli abroncsoké 1,6%-kal csökkent, míg a négy évszakos abroncsok forgalma 32,2%-kal nőtt.


Éves visszatekintésben elmondható, a hosszú évek óta tartó emelkedés után először korrigált vissza a hazai gumiabroncs piac: míg 2018-ban összesen mintegy 2 millió 960 ezer gumiabroncsot értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, 2019-ben több mint 2 millió 940 ezer darabot tett ki az értékesítés volumene. „A továbbra is növekvő használt- és újautó-értékesítések, illetve az üzemanyag fogyasztás trendszerű növekedése is kedvező környezetet biztosított az abroncsértékesítésnek 2019-ben, ennek ellenére a nyári szezon lassú indulásáról, majd a szezon végén magasabb készletekről számoltak be a kereskedők. Az elmúlt évekhez hasonlóan sok autón maradtak fent a téli abroncsok, elhúzódtak az átszerelések. Az enyhe időjárás miatt a téli szezon szintén lassan indult a kereskedői visszajelzések alapján. A gyártók évről évre optimalizálódó gyártási és logisztikai folyamatainak köszönhetően az abroncsok elérhetősége javult az előző évekhez képest. A december elején bekövetkezett havazás következtében az előjegyzési határidők ismét egy hét fölé emelkedtek, jelentős kihívás elé állítva a munkaerőhiánnyal küszködő szervizeket. A kereskedők többsége viszonylag alacsony készlettel zárta az évet, így 2019 tovább erősítette a korábbi trendeket, miszerint a nyári szezon csökkenő volumeneit a téli szezon és a négy évszakos abroncsok erősödése kompenzálja“– összegzi a piaci trendeket Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.


Nőtt a nagy méretű abroncsok iránti kereslet


Akár a nyári, akár a téli abroncsszegmenst tekintve, elmondható, hogy a nagyméretű, UHP (Ultra High Performance) abroncsok iránti kereslet határozottan növekedett. Nyári abroncsok esetén ez minden méretkategóriában legalább 10%-kal, míg a téli abroncsok szegmensében az UHP méretek 4-11%-kal növekedtek (kivéve a 18”, ami 7,2%-ot csökkent). Ugyanakkor elmondható, hogy a 15” és azalatti méretű abroncsok iránti kereslet jelentősen csökkent.


Erősödött a négyévszakosabroncs-piac


Négy évszakos abroncsok esetén, ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor kiegyensúlyozott növekedésről beszélhetünk, hiszen a teljes 32,2%-os növekedéshez a személyabroncs-kategória 31,7%-kal, a SUV abroncsok 31,4%-kal, míg a kisteher-abroncsok 36,9%-kal járultak hozzá. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a négyévszakosabroncs-piacot, akkor a 13” marad csak el a maga 5,7%-os növekedésével, hiszen minden nagyobb méret legalább 24%-kal növekedett.

2020. január 14., 17:49 Módosítva: 2020.01.19 14:47
284

A Ford évindító sajtótájékoztatót tartott a Várkert Bazárban, aminek több oka is volt. Ilyenkor, amikor a piac brutálisan fejlődik, szinte az összes cég örül, pláne azok, amelyek a tortaszeletüket növelni is tudták a többiek rovására. Aztán jönnek a kérdések a nagy CO2-mizériával kapcsolatosan, megszűnő és új  motorváltozatokról hallunk, továbbá a Fordnál új ügyvezető is lesz, bár az átlag vásárlónak ez mellékes infó.

Magyarországon a Ford elégedett lehet a 2019-es évvel, erről még Szamosi Viktor, leköszönő és más feladatok irányába továbblépő régi ügyvezető beszélt. A Fordé a második hely a magyar piacon a márkák között, a Suzuki mögött, a Skoda és az Opel előtt. Bár a Fordot tipikusan a cégautók közt tartják erősnek, kiderült, hogy 41 százalék a magánvásárló a márkánál, vagyis arányaiban ők többen lettek. A tavalyi erős számokban (összesen 194 ezer regisztrált új autó) erősen benne lehet egy adag berendszámozott, majd gyorsan ki is vont autó, amelyek célja egyértelmű: a CO2-szigorítás miatt visszaeső eladások hatásának enyhítése a kezdeti hónapokban , hiszen ezek még a tavalyi CO2-átlagba számítanak.

Elhangzott azonban még egy érdekes szám: ha nem sikerül teljesítenie a 95 g/km átlagot, az eladásaik alapján minden egyes gramm CO2-többlet nagyjából 100 millió dollárjába (30 milliárd forint) kerülne a Fordnak. Vagyis a motiváció adott, hogy teljesítsék.

Szabó Attila, az új ügyvezető érdekes dolgokról beszélt, amikor a jövő szóba került. Mint már annyi helyen, itt is érdekes fejlemények lesznek, hiszen a dízelbotrányt követő CO2-szigorítások picit furán kezdenek elsülni. A mini típusok simán eltűnnek, mert az EU által előírt 95 g/km átlagot egy klasszikus belső égésű motoros mini sem tudja hozni, ezeket az nyírja ki, hogy már itt is be kell(ene) építeni egy relatíve drága lágy/mild hibrid rendszert.

Eggyel feljebb, a Fiestánál és az idén érkező Puma SUV-nál is ez lesz a járható út. A másik a dízeleké, amiket azért a Ford nem írt le teljesen, mivel CO2-szempontból előnyösek, például a céges flottáknál, ahol a plug-in hibridek nem igazán bevethetők. A közepes modelleknél, mint a Mondeo, a klasszikus hibrid, míg a közepes SUV-oknál (Kuga) és hasznongépjárműveknél a konnektorról tölthető hibridek jelenthetik a megoldást. Mindössze egy biztos: akár a büntetés, akár az elektromosítás miatt, de drágábbak lesznek az autók.

Ami az új modelleket illeti, a Puma február-márciusban jön, és a Fiesták el-mildhibridesednek. A Kuga április-májusban, ebből lesz plug-in és mild hibrid, sőt, dízel is. A teljesen elektromos MACH-E érkezése pedig az év végére várható.

Az is a furcsaságok közé sorolható, hogy míg a kis Fiesta kvázi épphogy meg tud felelni a fogyasztáscsökkentési szigornak, addig olyan modellek forgalmazása simán belefér, mint a hétüléses, kissé Range Rover-jellegű Explorer plug-in változatáé: 450 lóerő és 840 newtonméter, 40 km elektromos hatótávval és amúgy egy 3 literes, V6-os turbós benzinmotor Úgyhogy meg is jelenik Európában.

Most pedig következzen a Ford évindító sajtóközleménye:

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 18., 10:34 Módosítva: 2019.11.21 07:02
32

Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

Budapest, 2019. november 18. – Újabb országban, ezúttal Magyarországon nyerte el a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe. A nemzetközi pályázat eredménye alapján 2020 áprilisában kezdi meg a magyar piacon a Jaguar és a Land Rover értékesítését a Wallis Automotive Europe, mely immáron kilenc országban lesz jelen a két patinás márkával. Ezzel a lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.

Jaguar I-PACE Portugal 004

Jelentős lépést tett növekedési célkitűzéseinek elérése érdekében a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) nyerte el a jogot, hogy 2020. április 1-jétől Magyarországon is értékesítse a Jaguar és Land Rover modelleket. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, hogy a két prémium márka nem ismeretlen számukra, hiszen 2016 óta képviselik azokat a közép-kelet-európai piacon. Kezdetben hét országban (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia, Montenegró, Szerbia, Szlovénia) voltak exkluzív importőrök, ami idén tavasszal kiegészült Koszovóval, most pedig Magyarországgal, ezzel kilenc országra bővítve az e két márkához kapcsolódó nemzetközi jelenlétet. A megállapodás alapján jövő áprilisig még a holland székhelyű AutoBinck csoport képviseli a magyar piacon Jaguar Land Rovert, és a WAE-val szorosan együttműködnek annak érdekében, hogy sikeres legyen az átadás-átvétel. Addig a közel évszázados múltra visszatekintő exkluzív brit márkák ügyfelei a megszokott helyen, a Budaörsi út 227. szám alatt továbbra is megvásárolhatják a modelleket, és igénybe vehetik a szervizszolgáltatásokat. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Jaguar és Land Rover márkákkal kapcsolatos magyarországi piaci stratégiájukat, a tervezett disztribúciós, valamint értékesítési modellt várhatóan jövő áprilisban mutatják be. Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója elmondta: azzal számolnak, hogy a Jaguar Land Rover magyar piacának potenciális mérete közel akkora, mint a másik nyolc ország együtt, ahol 2018-ban összesen 1577 darab autót adtak el, így ezzel a lépéssel a csoport tovább erősíti piaci pozícióját a közép és délkelet-európai régióban. Hozzátette, hogy a mostani Jaguar Land Rover akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal meghirdetett stratégiájába, melyben 2024-ig organikus növekedéssel a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) négyszereződésével, a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevételének duplázódásával, míg akvizíciókkal ennél is nagyobb növekedéssel számolnak.

A WAE az AutoWallis csoport dinamikusan fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. A Jaguar és Land Rover mellett jelenleg két ázsiai „4x4 specialista” gyártót képvisel: a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A WAE tevékenységének köszönhetően az AutoWallis az elmúlt években dinamikusan növelte nemzetközi disztribúciós üzletágában az eladott új autók számát, amely így 2018-ban már meghaladta az 1700 darabot. Az Isuzu és a Ssangyong mellett az AutoWallis csoport által Magyarországon forgalmazott márkák közé tartozik még a prémium autópiacon domináns helyet elfoglaló BMW, valamint a MINI és a Maserati. Autóipari szolgáltatóként az AutoWallis képviseli a Sixt-rent-a-cart, amely az autókölcsönző piac egyik meghatározó szereplője.

2019. október 30., 11:11 Módosítva: 2019.11.03 07:44
485

Nem elég, hogy sokszor életveszélyes helyzetekben végzik a munkájukat, a közútkezelő belső felmérése szerint nagy arányban kijut nekik a verbális és fizikai erőszakból. Az autósoktól kapják mindezt, ahogy erről és sok másról az alábbi közlemény beszámol.

Tízből kilenc közutas dolgozót ért már verbális vagy fizikai támadás munkavégzés közben

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly indította el „Biztonságunk az Ön kezében van!” kampányát, melyben a munkaterületeken dolgozó szakemberek védelmére hívják fel a figyelmet. A közútkezelő nemrégiben készült belső felmérése alapján nincs könnyű dolga a társaságnál dolgozó munkatársaknak, akiket sok esetben nemcsak verbálisan, hanem fizikailag is bántottak már munkavégzés közben az autósok.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 94 mérnökségének munkatársai között készített reprezentatív felmérést. Az 1480 szakember által kitöltött felmérés adatai alapján a társaság az ősz folyamán tovább folytatja „Biztonságunk az Ön kezében van!” kampányát. Az idei kampány május végén indult, melyben arra hívták fel a figyelmet, hogy 2000 óta 17 közutas szakember vesztette életét figyelmetlen autósok miatt munkaterületen, az autópályákon pedig szinte hetente éri baleset az ott dolgozókat. A nemrégiben készült belső felmérés szerint:


  • A mérnökségi dolgozók 80 százaléka véli úgy, hogy a munkaterületek mellett elhaladó 10 autós közül maximum 2 sofőr tartja be az ideiglenes sebességkorlátozást.
  • A közutas szakemberek 88 százalékát, vagyis a felmérésben részt vevő, több mint 1300 munkást sértegették már szóban. A türelmetlen autósok rendszerint trágár kifejezésekkel illetik őket.
  • A válaszokból kiderül, hogy az úton dolgozó közutasok több mint 20 százalékát dobálták már meg autókból, többek között paradicsommal, sörös dobozzal és műanyag flakonnal is.
  • Minden harmadik közutast ledudáltak már munkavégzés közben.

A társaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkatársai számára balesetveszélyes helyzetek kialakulási lehetőségét minimalizálja, míg a közlekedők a lehetőségekhez mérten optimálisan érjék el úti céljukat. A terelések kiépítését újratervezték, az előjelzéseket meghosszabbították úgy, hogy a tényleges munkavégzéstől távolabb kezdődjön a korlátozás. Így, bár nagyobb területet zárnak le, de ezzel nagymértékben tudják munkatársaikat védeni, ugyanis a legtöbb baleset a munkaterület kezdeténél történik. További cél, hogy a kézi erővel végezhető terelés kiépítési munkafázisok munkagép, energiaelnyelő berendezés fedezetében történjenek (melyekből évente több tucatot törnek össze autósok). Folyamatosan gondoskodnak további forgalomtechnikai berendezések beszerzéséről is, illetve biztosítják minden esetben a szakemberek számára a kollektív és egyéni védőeszközöket és a munkaszervezéseknél is kiemelt figyelmet kap a kollégák biztonsága.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mintegy 6200 fővel folyamatosan azon dolgozik, hogy a biztonságos közlekedés feltételei adottak legyenek minden közlekedő számára. A munkájukat a legtöbbször forgalomterelés mellett végzik, nemcsak maguk, hanem a közlekedők biztonsága érdekében is. Azon dolgoznak, hogy a szükséges üzemeltetési és fenntartási munkákat ütemezetten, a lehető leggyorsabban elvégezzék, hogy a közlekedők a lehető leghamarabb, újra korlátozás nélkül használhassák a közutakat. Az autósok együttműködését és megértését kérik, mindkét fél, a közutas és a közlekedők érdekében is.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Biztonságunk az Ön kezében van!” őszi kampányához készült videót itt érhetik el: 

 

Ezen kívül a társaság országosan 150 darab óriás molinót helyez ki a legforgalmasabb útszakaszokon, melyek egy részét angol, ukrán, román és szerb nyelveken készítették el, hogy az országon áthaladó, a nemzetközi tranzitútvonalakon közlekedő külföldi állampolgárokat is hatékonyan meg tudják szólítani. A korábban készült figyelemfelhívó videós anyagok szintén elérhetőek a Magyar Közút hivatalos Youtube csatornáján, ahol több nyelven, felirattal is megtekinthetőek a riportok.

Újra teljes hosszán, korlátozás nélkül járható az M7-es

2019. október 25., 15:51 Módosítva: 2019.10.28 06:25
5

Bizonyára többeknek is megvan, hogy a Horvátország felé menet hirtelen mennyire rázóssá vált az M7-es valahol a Balaton északi partja vezető lehajtó után. Az alábbi sajtóközlemény szerint ennek vége, és hétfőtől már a felújításból adódó terelésektől is búcsúzhatunk.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 24., 11:52 Módosítva: 2019.09.26 15:53
91

Újabb érdekes sajtóközlemény koppant a szerkesztőségi postaládában olyan újszerűen érdekes kifejezésekkel, mint például a gurulónagykövet.  Már látom  is magam előtt az öltönyös diplomatát, ahogy magáról megfeledkezve önfeledten bukfencezik le a domboldalon.

Persze ettől függetlenül a közlemény egy izgalmasnak ígérkező programról szól. Október 5-én mindenféle alternatív hajtású közlekedési eszközzel vonulhatunk Budapesten, ráadásul olyan útvonalon, ami az év 364 napján csak állandó életveszélyben látogatható, ha nem autóban ülünk. Részletek alább, de még előtte érdemes egyet szavazni is.

Melyik a legjobb a városi közlekedéshez?

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. augusztus 14., 14:02 Módosítva: 2019.08.16 06:10
36

Olyan ritkaságról koppant sajtóközlemény a szerkesztőségi fiókban, hogy még Csikós is csak tanácstalanul igyekezett felidézni, hogy honnan is olyan ismerős ez a Vabis márkanév. Egy kis segítséggel azért sikerült előkotornia valami emlékfoszlányt, a Vabis ugyanis teherautógyártóként kezdte, majd 1911-ben összeolvadt a Scaniával. Most pedig hosszú évek alatt restauráltak egy több, mint 115 éves versenygépet. Részletek alább.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. augusztus 13., 17:46 Módosítva: 2019.08.19 06:46
233

A nagycsaládos kedvezmény a legutóbbi állás szerint legalább 7000 új vásárlót csalt a piacra, de ők eddig is jártak valamivel, amitől most szabadulnának. Vagyis áttételesen a támogatás a használt autó vásárlását tervezőknek is kedvez, míg az eladók valószínűleg elbuknak valamennyit az ingyenpénzből.

420A7654

A sajtóközlemény kitér az új autók iránti érdeklődésre is, van pár meglepő tétel a listán. és hiányzik is egy róla: a Dacia Lodgy. A közlemény elolvasása után kínzóan égett bennem a kérdés, vajon hányadik helyre szorult a legolcsóbb hétüléses, így rákérdeztem külön.. Tippeljenek, a közlemény után ott lesz a megfejtés:

Hányadik a Lodgy a Jóautók.hu toplistáján a hétüléses, államilag támogatott modellek között?

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. augusztus 9., 16:14 Módosítva: 2019.08.13 16:50
91

Nap mint nap kapunk sajtóinfókat mindenféle cégektől, hogy hol adtak át elektromos autótöltőket. Pár kép, sok rizsa az elektromobilitás csodálatos világáról, meg persze a cégekről, állami és nem állami szolgáltatókról, akik ezt a földön túli technológiát most letelepítik neked a sarki közért parkolójába, amihez majd még E.T. is tanulmányi kirándulást szervez majd magának.

Na mi az az egyetlen infó, amit egyetlen ilyen sajtóközlemény sem tartalmaz?

Tipp?

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. június 27., 13:04 Módosítva: 2019.06.28 14:48
252

Utazz egyszerűen és tervezhetően a VOLT-ra a VT-ARRIVA fesztivál buszaival

A VOLT Fesztivál együttműködő partnereként a VT-ARRIVA speciális fesztivál buszokat állít forgalomba, amelyek 2019. június 26–29. között Sopronban, a város pontjai és a rendezvény területe között menetrend szerint viszik a fesztiválozókat. A fesztivál busz szolgáltatás a repülőjegy beszállókártyájához hasonlóan, előre váltott QR kód jeggyel vehető igénybe, amelyet a VOLT fesztivál pénztáraiban, vagy a fesztivál honlapján ide kattintva lehet megvásárolni.

VOLT1
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. június 19., 14:16 Módosítva: 2019.06.24 06:14
2381
Az OMV-től érkezett az alábbi sajtóközlemény. Ha tényleg sikerül fenntartható és gazdaságos formában ráállni a műanyagszemét újrahasznosítására, az minden bizonnyal jót fog tenni a környezetvédő autósok lelkiismeretének. Ettől függetlenül egyelőre túlzottan kis léptékben zajlik a terhelés és minden bizonnyal túl drágán is ahhoz, hogy a közeljövőben elterjedjenek az újrahasznosított motorolajok.

Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj

Hatalmas lépést tett a közelmúltban az OMV AG a műanyag hulladékok visszagyűjtését és újrafelhasználását illetően. A vállalat schwechati finomítójának területén hosszú évek kutatómunkája után tavaly elindították a ReOil kísérleti üzemet. A gyáregység alig egy éves története során mára odáig fejlődött, hogy óránként 100 kilogramm hulladékot képes feldolgozni, amelyből akár 100 liter szintetikus nyersolajat képes előállítani.

Az OMV már az évtized eleje óta vizsgálja a műanyag hulladékok hasznosításában rejlő lehetőségeket. Az első időszak vizsgálatai után sikeres kutatási eredményeket értek el, amely után döntöttek a ReOil üzem felépítéséről a schwechati finomító területén. A munkában a cég partnere Európa egyik legnagyobb poliolefin gyártója, a szintén bécsi központú Borealis AG volt. Az együttműködés révén az OMV és a Borealis vezető szereplővé vált a petrolkémia és a műanyagipar ezen területén, amely részeként a két társaság érdemben járul hozzá az ENSZ által megfogalmazott fenntartható globális fejlődési célok eléréséhez. A cégek közötti technológiai együttműködés egyébként több mint két évtizedre nyúlik vissza. Jelenleg az OMV AG a Borealis kisebbségi részesedésével rendelkezik.

„A ReOil üzem felépítésével az OMV AG határozott célja volt, hogy előmozdítsa a fenntartható ipari termelést, s a műanyagok minél nagyobb arányú újrafelhasználását. A környezetvédelem ma már nem elsődleges szempont, hanem megkerülhetetlen kérdés bármely ipari gyártó számára. Éppen ezért az a célunk, hogy olyan értéknövelő megoldásokat hozzunk létre és nyújtsunk ügyfeleink számára is, amelyek a globális gazdaság legkomolyabb kihívásaira ad választ” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

A szintetikus nyersolaj műanyagokból való kinyeréséhez számos problémát kellett megoldani. Többek között úgy kell 400 °C fok fölé hevíteni a visszagyűjtött hulladékot, hogy az újrafeldolgozás számára értékes hosszú láncú molekulák nem menjenek tönkre. Ezt a folyamatot a kutatások során fellelt különféle oldószerek használatával támogatják, amelyek abban is segítenek, hogy a hevítést stabilan moderálják a mérnökök.

Az OMV ReOil üzem az év elejétől az Austrian Airlines légitársasággal is együttműködik. Ennek keretében elsősorban az utasok által használt eldobható poharakat gyűjtik vissza. Ezek tisztítás és osztályozás után a Schwechatra kerülnek, ahol végül szintetikus nyersanyagot készítenek belőlük. Az így nyert alapanyagot az OMV helyi finomítójában dolgozzák fel, s készítenek belőle üzemanyagot, vagy olyan terméket, amely a műanyagipar számára ismét hasznosítható. A ReOil rendszer fejlesztése folyamatos és általános cél a vállalat számára. Következő mérföldköveként azt szeretnék elérni, hogy az újabb egység már óránként 2000 kilogramm műanyaghulladék feldolgozására képes legyen.

2019. június 13., 12:51 Módosítva: 2019.06.18 07:16
86

 Tucatnyi budapesti zárt parkolóban használható mostantól az a rendszer, melynek segítségével úgy parkolhatunk, hogy az ezzel járó vesződést a Rollet applikáció megoldja helyettünk. Nem kell jegyet húznunk, se aprópénzzel bajlódnunk, vagy a mobilunkról indítanunk a parkolást, elég a vezetésre koncentrálnunk.

budapest-rollet.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. június 7., 11:27 Módosítva: 2019.06.13 06:28
156
Érdekes sajtóközlemény koppant a Totalcar fiókjában. A Mio nevű cég olyan fedélzeti kamerát dob piacra, ami közvetlenül a baleset után már küldi is a felvételt a biztosítónak. Elméletileg így egyszerűsödik az ügyintézés, nem lesz annyi vitás eset, és talán a folyton figyelő tekintetek előtt óvatosabban vezetnek majd az autósok, amivel végső soron a balesetek száma is csökkenhet. Ha pedig attól félünk, hogy önnön pénzünkön vásárolt kameránk fog lebuktatni, érdemes figyelembe venni, hogy feltehetően a biztosítási díjak is csökkenhetnek, ha bevállaljuk a a fedélzeti besúgót.

Még gyorsabb kárrendezés: közvetlenül a biztosítókkal kommunikálnak a Mio fedélzeti kamerái

A Mio fedélzeti kamerák gyártója, a tajvani MiTAC Digital Technology Corporation nemrégiben partnerségre lépett a brit Inzura digitális biztosítástechnológiai szolgáltatóval. Az együttműködés célja, hogy a Mio/MiTAC fedélzeti kamerák száz százalékosan integrált telematikai megoldást nyújtsanak a gépjármű-biztosítási ágazat számára. A Nagy-Britanniában bevezetett új megoldás eredménye a biztosítóval való direkt és gyors adatcsere, így baleset esetén a kamera felvételei azonnal elérhetővé válnak a szolgáltatók számára. A cél: kevesebb baleset, megnövekedett biztonság és gördülékenyebben zajló kártérítési folyamatok.

A globális fedélzeti kamera piac a becslések szerint körülbelül 2,19 milliárd dollár értékű. Ez annak köszönhető, hogy a fedélzeti kamerák megfelelő bizonyítékot szolgáltatnak a balesetek okainak beazonosítására – nyilatkozta a Mio/MiTAC. A járművezetők ártatlanságuk igazolására és hamis biztosítási igények elleni védelemként is használhatják a felvételeket.

A biztosítók azonnal hozzáférhetnek a kamera videóihoz

A Mio/MiTac és az Inzura együttműködéséből született megoldás lehetővé teszi, hogy a biztosítási szolgáltatók másodperceken belül, minden felhasználói beavatkozás nélkül hozzáférjenek a fedélzeti kamerák baleseti videofájljaihoz. Ezzel azonnal létrejön az Első Kárbejelentés (FNOL), azaz a biztosított ügyfelet ért baleset első bejelentése a szolgáltató felé. Nem kell tehát bajlódni a biztosítóval történő kapcsolatfelvétellel, és a baleset körülményeit sem kell emlékezetből visszaidézni. Ehelyett azonnal elérhető a bizonyíték, így a biztosítók a lehető leggyorsabban hozzáláthatnak a kártérítési igények kivizsgálásához.

Iparági újdonság

„Ez az együttműködés fontos áttörés cégünk számára. Örülünk, együtt dolgozhatunk az Inzura-val, és elsőként vezethetjük be ezt a fedélzeti kamera megoldást a gépjármű-biztosítási ágazatba” – mondta Steve Chang, a MiTAC Digital Technology Corporation elnöke. „Azt szeretnénk, hogy az autóvezetők minden szempontból a lehető legnagyobb biztonságban érezzék magukat a brit utakon. A Mio fedélzeti kamerái a legmegbízhatóbb szemtanúk és ahhoz is hozzájárulnak, hogy a megoldás a lehető legkevesebb stresszel járjon.”

Az Inzura társalapítója és vezérigazgatója, Richard Jelbert szerint „Az Mio/MiTAC-kal való együttműködés rendkívül izgalmas lehetőség, mivel hozzánk hasonlóan ők is maximálisan elkötelezettek az innovatív megoldások kidolgozásában a globális biztosítási piac számára.”

„Alkalmazásalapú telematikai megoldásunk mostantól zökkenőmentesen kezeli a Mio fedélzeti kamera és videofájlokat, nincs szükség külön alkalmazásra. Ez egyedülálló újdonság az iparágban, amely az ügyfelek és a biztosítók számára is jó”- tette hozzá Richard Jelbert.

Teljes biztonságban a digitális bizonyítékok

Az új, úttörő technológia mellett a Mio fedélzeti kamerák Traceable Movements opcióval is rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy azonnal észlelik az ütközést, és a felvételt írásvédett fájlba mentik.

Ezen kívül a GPS nyomon követi a jármű helyét és sebességét, így a járművezetők biztosak lehetnek abban, hogy a létfontosságú információk, amelyekre egyszer még szükségük lehet, addig is biztonságban vannak.

A GPS-modul a készülék belsejében található, így nincs szükség külső eszköz csatlakoztatására. Ez egyedülálló tulajdonság a piacon található többi fedélzeti kamera márkával összehasonlítva.

A fedélzeti kamera a megengedett sebesség túllépésére is figyelmeztet, és a sebességmérő kamerák helyszíneit is mutatja, ezzel is támogatva a vezetést és a járművezetők biztonságát az utakon.

A Mio fedélzeti kamerák kiváló minőségben rögzítenek még éjszaka és gyenge fényviszonyok között is, ezáltal biztosítják, hogy a felvételek bármilyen vizsgálat során kulcsfontosságú bizonyítékként szolgáljanak.

A Mio fedélzeti kamerák széles skálája már jó ideje hozzájárul a gépjárművezetők biztonságához az utakon, de az együttműködés eredményeként Angliában bevezetett új, fejlettebb technológia ezentúl abban is tanácsot tud adni, hogyan vezessenek az eddiginél is biztonságosabban.

2019. április 12., 11:27 Módosítva: 2019.04.16 07:08
2

Európai autópályák hossza, fajlagos költsége és állapota 2019-ben

Mielőtt útnak indulunk a szomszédos vagy a távolabbi országokba, nem árt, ha tudjuk, hol milyen minőségű autópályákra számíthatunk. A www.autopalyamatrica.hu összeállítása nem csak az autópályák minőségét, hanem a kiszolgáló létesítmények - benzinkutak, pihenőhelyek - sűrűségét is figyelembe vette az egyes országok autópályáinak jellemzésénél. Az is kiderül, fajlagosan hol a legdrágább és hol a legolcsóbb autópályán közlekedni (éves matrica mellett).

Ha személyautóval európai utazásra készülünk, valószínűleg az autópályákat fogjuk használni a gyorsabb és biztonságosabb utazás érdekében. Ilyenkor nem csak azzal érdemes tisztában lenni, hogy az egyes európai országokban milyen autópályadíjakra, matricaárakra számíthatunk. Ugyanilyen praktikus, ha képben vagyunk az autópályák minőségét, állapotát illetően is.

Az például bizonyára senkinek sem meglepő, hogy tőlünk nyugatra a miénknél jobb minőségű utakkal találkozik. Azonban itt is akad kivétel: Olaszország nem a kiváló autópályáiról híres. Ugyanilyen érdekes információ lehet, hogy 1 kilométerre vetítve hol mennyire olcsó vagy drága az autópálya-használat. Meglepő lehet, hogy ebből a szempontból a magyar autópályákat használni például nem csak az osztrák, de a svájci díjaknál is drágább (az utóbbiakhoz képest ráadásul lényegesen többe kerül).

Az alábbi táblázat 17 európai országra vonatkozóan részletes adatokat tartalmaz.

ORSZÁG AUTÓPÁLYÁK HOSSZA, FAJLAGOS KÖLTSÉGE, ÁLLAPOTA, 2019
Ausztria Autópálya-hálózat hossza: 1743 km 1 km-re jutó költség: 0,051 euró (16,3 Ft) Kiváló autópályák, jó kiszolgáló infrastruktúrával, de viszonylag kevés a pihenőhely és a benzinkút, bár parkoló sok van, és tágasak.
Bulgária Autópálya-hálózat hossza: 734 km 1 km-re jutó költség: 0,132 BGN (21,55 Ft) Az autópályák minősége változó: sok a kifejezetten jó minőségű szakasz, de pocsék, kátyús, tengely- és kerékgyilkos részek is jócskán akadnak. A rendőrökre figyeljünk, több van belőlük, mint nálunk, és a gyorshajtókat, valamint a ködlámpa indokolatlan használatát szigorúan büntetik.
Bosznia-Hercegovina Autópálya-hálózat hossza: 370 km Az A1-es az ország egyetlen autópályája, Bosznia-Hercegovinát észak-déli irányban szeli át, azonban mindezidáig csak egy kis része készült el.
Csehország Autópálya-hálózat hossza: 1240 km 1 km-re jutó költség: 1,21 CZK (14,9 Ft) A hazai autópályáknál jobbak a csehországiak, pl a német színvonalat messze nem érik el. Viszont sűrűn találunk benzinkutakat, bár a parkolók lehetnének tágasabbak.
Franciaország Autópálya-hálózat hossza: 11 618 km 1 km-re jutó költség: 0,09 euró (28,7 Ft) Nagyon jó minőségű autópályák, amelyeken gyorsan lehet haladni. A kapcsolódó infrastruktúra is kitűnő, a parkolókban bőven van hely.
Horvátország Autópálya-hálózat hossza: 1310 km 1 km-re jutó költség: 0,4 kuna (17,22 Ft) Új autópályákról van szó, így a minőségük is nagyon jó. A fizetőkapuknál a nyári szezonban lehetnek torlódások.
Lengyelország Autópálya-hálózat hossza: 1640 km Mivel kapus rendszerről van szó, az 1 km-re jutó költség a megtett távolságtól függ. A1 autópálya - kalkulátor A2 - kalkulátor A4 - kalkulátor
Németország Autópálya-hálózat hossza: 13 009 km Személygépkocsiknak ingyenes. Nagyon jó minőségű utak, igen sűrű hálózat. Sok benzinkút, pihenőhely, ahol nem csak tágas parkolókat, de gyakran éttermeket, üzleteket is találunk.
Magyarország Autópálya-hálózat hossza:1937 km 1 km-re jutó költség: 22,2 Ft A magyar autópályák minősége változó, az M6-os vagy az újabb építésűek elfogadhatóak, de például az M1-es vagy az M7-es állapota sok helyen igen rossz. Általánosságban elmondható, hogy a német vagy a francia pályákhoz képest jóval gyengébb az útburkolatok állapota, és a felújítások is lényegesen tovább húzódnak, mint tőlünk nyugatabbra.
Olaszország Autópálya-hálózat hossza: 6943 km 1 km-re jutó költség: kb. 0,09 euró/ (28,7 Ft) Az autópályák állapota nem túl jó, sok az úthiba, nagyjából a magyar állapotokhoz hasonlóra számítsunk. A nagy kikötővárosok környékén a biztonságra is jobban ügyeljünk, ha például éjszakára megállunk valahol.
Románia Autópálya-hálózat hossza: 763 km 1 km-re jutó költség: 0,037 euró (11,7 Ft) Az utak állapota meglepően jó, még ha nem is érik el a nyugaton megszokott színvonalat, a régió átlagát határozottan meghaladják. A kiszolgáló infrastruktúra is megfelelő.
Spanyolország Autópálya-hálózat hossza: 15 523 km 1 km-re jutó költség: kb. 0,09-0,1 euró (28,70-31,9 Ft) Az utak minősége kiváló, a közlekedést sem felújítások, sem más akadályok nem lassítják, nagyon jól lehet haladni. Pihenőhelyből lehetne valamivel több.
Svájc Autópálya-hálózat hossza: 1638 km 1 km-re jutó költség: 0,0244 CHF (6,68 Ft) A világ egyik legsűrűbb autópálya-hálózata, kiváló minőségű utakkal, amelyeken nagyon jól lehet haladni. Télen viszont, mivel az utakat általában nem sózzák, nagyobb havazásoknál először a kamionokat, komolyabb helyzet esetén a személyautókat sem engedik fel a pályákra, azokat lezárják, amíg az útviszonyok nem javulnak.
Szerbia Autópálya-hálózat hossza: 792 km 1 km-re jutó költség: 0,05-0,06 euró (15,95-19,13 Ft) Jó minőségű autópályák, és mivel a forgalom gyérebb, mint az EU-ban, jól lehet haladni. Benzinkutakkal, parkolókkal jól ellátott.
Szlovákia Autópálya-hálózat hossza: 482 km 1 km-re jutó költség: 0,104 euró (33,08 Ft) A magyarnál nem sokkal jobb autópályák, parkolásra alkalmas megállóból nincs túl sok, a parkolók nem túl nagyok.
Szlovénia Autópálya-hálózat hossza: 783 km 1 km-re jutó költség 3,5 tonnánál könnyebb járművek, max. 1,3 méteres tengelytávval: 0,14 euró (44,8 Ft) 3,5 tonnánál nehezebb járművek, 1,3 méternél szélesebb tengelytávval: 0,28 euró (89,6 Ft) Az utak minősége jó, de benzinkút, pihenőhely viszonylag ritkán fordul elő.
Ukrajna Nemzetközi úthálózat hossza: 4482 km Nincsenek fizetős utak. Az európai úthálózathoz tartozó E-38-as, E40-es és E-50-es utak átszelik az országot. Ezeknek csak néhány rövid szakasza 2x2 sávos gyorsforgalmi út vagy autópálya.

A táblázat adatai a 3,5 tonnát meg nem haladó tömegű járművekre, jellemzően személygépkocsikra vonatkoznak (kivéve, ahol ettől eltérő paraméterek szerepelnek). A forintösszegek az MNB 2019. február 12-i középárfolyamain alapulnak. Az autópályahossz-adatok forrása az Eurostat 2010-2017-es statisztikája, illetve Bosznia-Hercegovina, Ukrajna, Szerbia, Svájc esetében a Wikipédia. Az 1 km-re jutó költségadatok alapja az éves matricák ára.

Egyébként Európa nagy részén találkozhatunk azzal a jelenséggel, hogy a megnövekedett forgalommal - néhány ország kivételével - nem igazán tart lépést az autópályákhoz kapcsolódó infrastruktúra. Vagyis több szakaszon elférne még néhány benzinkút, pihenőhely, és gyakran a parkolók sem elég tágasak a forgalomhoz képest. Ehhez társul, hogy csúcsidőben, vagyis a nyári hónapokban, illetve az Alpok területén, illetve az odavezető autópályákon a sízeszonban rendszeresek a torlódások. Ezekkel főleg az útfelújításoknál, a fizetőkapuknál, illetve a matricás pályák külön is fizetős szakaszainál (pl. hágók, alagutak) találkozhatunk.

Autópályadíjak, matricák és útdíjak Európában 2019-ben

Utazás előtt arról is érdemes tájékozódni, hogy az adott országban milyen kiadásokra számíthatunk az autópálya-használat kapcsán. A 2019-es európai autópályadíjakról, matricaárakról az ezen az oldalon találhatóak részletes adatok.Az árak mellett autópályadíj-kalkulátorok is elérhetőek az előbbi oldalon, ezek főleg a kapus rendszerrel működő autópályákon segítenek kiszámolni a várható díjakat.

Kellemes utazást!

2019. április 8., 14:38 Módosítva: 2019.04.11 10:20
438

Amikor Walter Burch svájci buszvezető öt évvel ezelőtt nyugdíjba vonult, felkínálták neki, hogy folytathatja élete munkáját. Hetente kétszer egy egyedi specifikáció szerint gyártott Scania Interlink autóbuszt vezet az Alpok hágóin keresztül közel háromezer méter magasságban a világ egyik leglátványosabb és legnehezebb autóbuszos útvonalán. „Ezeken a napokon igazi gépkocsivezetőnek érzem magamat” – mondta.

A kora reggeli órákban turisták, kerékpárosok és néhány helyi lakos sorban áll a müstairi Szent János benedekrendi apácakolostor előtt a svájci Graubünden kantonban. Azonban nem az 1200 éves, UNESCO világörökségi helyszínnek számító látványosságot szeretnék megtekinteni, hanem egy életre szóló emléket jelentő autóbuszos utazásra várnak.

A Stelvio autóbuszos útvonal a svájci Val Müstair községet köti össze Észak-Olaszország Valtellina régiójával. A Stelvio-hágón keresztül Tirano városába vezető út egy hegyi kaland, amelyet májustól novemberig kínál a PostBus svájci busztársaság, ennek Németországban PostAuto a neve.

Az eredeti utat 1820 és 1825 között építette az Osztrák Császárság azért, hogy összekösse az egykori osztrák tartományt, Lombardiát Ausztria többi részével. Az út 1871 méter szintkülönbséget hidalt át, és azóta nem sokat változott. 85 szűk kanyarja igazi kihívás a járművezetőknek. A hajtűkanyarok közül 48 a hegy északi oldalán található, ezeket kövek jelölik.

Távolról sincs vége, olvasson még

A MOL átadta az első ultragyorsnak nevezett töltőjét

2019. március 21., 12:27 Módosítva: 2019.03.23 12:49
256
A Mol nagy erőkkel készül a jövőre és igyekszik megfelelően "rezonálni" a trendekre. Ennek a törekvésnek a legújabb lépése az új oszlopuk, ami a vállalat szerint az első ultragyors töltő lesz Magyarországon. A 75 Kw-os töltés ugyan tényleg gyors, de azért érdemes megjegyezni, hogy a Teslának már két Supercharger állomása is van az országban 110kW-os teljesítménnyel.

A MOL átadta az első magyarországi ultragyors töltőt

A MOL a legmodernebb, ultragyors elektromos töltővel szerelte fel a budapesti, Nagyszőlős utcai töltőállomását. A hazánkban egyedülálló töltési teljesítményű eszközt hamarosan továbbiak követik Magyarországon és a régióban. A MOL hosszú távú stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport célja, hogy kiszolgálja az ügyfelek mobilitási szükségleteit, bármilyen üzemanyagról, szolgáltatásról legyen szó. A MOL 2030-as hosszú távú stratégiájának egyik alappillére, hogy a vállalatcsoport a jövőben még nagyobb szerepet vállal a közlekedésben részt vevők kiszolgálásában. Ennek megfelelően a MOL 2012 óta folyamatosan bővíti villámtöltő hálózatát. Ezekből az eszközökből, amelyek mindössze fél óra alatt képesek menetkészre feltölteni egy átlagos elektromos autó akkumulátorait, jelenleg hét üzemel a MOL budapesti töltőállomásain. A Nagyszőlős utcai berendezés már arra a trendre rezonál, miszerint az autógyártók egyre nagyobb hatótávot megtenni képes autókat dobnak a piacra. Az ultragyors töltő 2*75 kW-os kapacitása révén akár 150 kilométerre is feltornázza az akkumulátor hatótávolságát és egy időben két autót is képes 30 perc alatt feltölteni. „A MOL készen áll arra, hogy az elektromos töltőhálózat fejlesztésében, így az e-üzemanyag piacán is meghatározó szerepet vállaljon Magyarországon és a régióban, hiszen ennek jelentősége azzal együtt is napról-napra nő, hogy jó darabig még benzint és dízelt tankolunk az autók többségébe” – fogalmazott Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője. Tóth-Fekete Róbert, a MOL-csoport e-mobilitási területének vezetője azt is bejelentette: a legújabb ultragyors töltővel immár a MOL nyolc budapesti töltőállomásán találhatók elektromos töltők, amelyek száma a következő hónapokban további hárommal bővül majd. A MOL hosszú távú stratégiájába jól illeszkedik a NEXT-E projekthez való csatlakozás is, amelynek részeként az elmúlt év végéig összesen 18 villámtöltőt telepített a vállalat a régió hat országában. 2019 végére ez a szám eléri a 100-at, így teljesülhet a 2020 végére kitűzött cél, és létrejön egy 252 tagú elektromos töltőhálózat a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig. A töltőkből 141 kap helyet a MOL-csoport töltőállomásain MOL Plugee márkanév alatt. A MOL 2018 nyarán vezette be a MOL Plugee márkanevet Magyarországon az emobilitási szolgáltatásaira, amelyet idén régiós szintre is kiterjeszt, első körben Horvátországban, Románia, majd pedig a többi térségbéli országban.

2019. március 8., 15:06 Módosítva: 2019.03.12 06:17
389

Ezek az év legjobb használtautó-kereskedései: a JóAutók.hu kiosztotta az Év Használtautó-Kereskedése díjakat.


Több, mint ezer autó adásvételhez kapcsolódó vásárlói vélemény alapján hirdette ki immáron második alkalommal az Év Használtautó-Kereskedése díj eredményeit az online autókereskedelmi piac meghatározó szereplője, a Wallis csoporthoz tartozó JóAutók.hu.

joautok ev kereskedese dij 2018

Az ügyfelek pozitív visszajelzése komoly érték, különösen azoknak az autókereskedőknek, akik tevékenységüket tisztességes keretek között, hosszú távra tervezve végzik. Az Év Használtautó- Kereskedése díjjal az ilyen felelősen működő vállalkozók munkáját támogatja Magyarország első ellenőrzött használtautó piactere, a Wallis csoporthoz tartozó JóAutók.hu. Az immáron második alkalommal megítélt elismerések célja, hogy valós autókereskedelmi ügyleteken és vásárlói visszajelzéseken alapuló példákkal erősítse a használtautó-értékesítők iránti vásárlói bizalmat.

A piaci visszajelzések alapján odaítélt Év Használtautó- Kereskedése díjban részesülő kereskedők céges és szakmai háttere rendezett, minden általuk közzétett hirdetést, az autók előéletét igazoló dokumentumokat adminisztrátorok ellenőriznek. A JóAutók.hu 2017 óta meghatározó és dinamikusan növekvő szereplője a magyar online autókereskedelmi piacnak. Az oldal célja, hogy hatékonyan kapcsolja össze a biztonságorientált autóvásárlókat a tisztességes eladókkal.


A Jóautók.hu négy régióban (Nyugat-, Közép- és Kelet-Magyarország, valamint Budapest) osztotta ki az Év Használtautó-Kereskedése 2018 elismeréseket a legjobb és legtöbb értékelést kapott használtautó-kereskedők között. Ennek alapján a tavalyi eredményeket alapul véve a díjazottak:

- Év Használtautó-Kereskedése 2018 Nyugat-Magyarország: Lővér Autó Kft. (Sopron)

- Év Használtautó-Kereskedése 2018 Közép-Magyarország: Gedeon 72 Bt. (Sóskút)

- Év Használtautó-Kereskedése 2018 Kelet-Magyarország: Globe-Auto Kft. (Mezőkövesd)

- Év Használtautó-Kereskedése 2018 Budapest: Affix 2002 Kft. (Budapest)


Az ügyfelek tavalyi vásárlói visszajelzései alapján nagyon jó ügyfélértékeléseket kaptak, így kiemelten ajánlott kereskedések:

- Nyugat-Magyarország: Car Expressz Kft., EU Autó Kft., Men's Car Kft., Bálint Agro Kft., RGJ Autó Kft.

- Közép-Magyarország: Ke-Or Car, Good Life Car, 4 Motors Kft.

- Kelet-Magyarország: Auto-Sedan Kft., Expressive Automobil Kft.

- Budapest: Autócentrum Római, Gut Car Autó, Autó-Quartett Kft., M5 Délpesti Autóudvar


Háttér-információ: A 2017 májusában indult Jóautók.hu Magyarország első ellenőrzött használtautó piactere. Az oldal célja, hogy a tisztességesen működő kereskedők kínálatát összekapcsolja azokkal a biztonságorientált vásárlókkal, akik szeretnék elkerülni a használtautó-vásárlás során felmerülő buktatókat. Az oldalon minden kereskedő csak előszűrést követően jelenhet meg, amely a céges és szakmai háttér mellett az autóállomány minőségére, valamint a vásárlói visszajelzésekre is kiterjed.

2019. február 27., 18:50 Módosítva: 2019.03.02 08:37
142

A márkák évértékelő sajtótájékoztatóin könnyen elönti az embert az optimizmus, hisze ilyet nem szokás a béka segge alatti helyzetben lévő márkáknál tartani, meg amúgy is: mindenki tud piacvezető lenni a saját játékszabályai és számítási módjai alapján. De a Mercedes-Benz mindezzel együtt is jól teljesített, hiszen a 100 milliárd feletti forgalmából jó pár üzemeltethetetlen sportlétesítmény kijönne. Másrészt még sosem fogyott 4000-nél több Mercedes személyautó.

A legérdekesebb mégis az volt, hogy megtudtuk, melyik a legnagyobb példányszámban fogyó Mercedes. Tipp? Az A osztály, ami elvileg a legolcsóbb? Vagy a legdrágább, az S? Netán a gigantikus GLS terepjáró hét üléssel? Egyik sem, de nem is a hagyományos vitamin-típusjelű Mercik (A, B, C, E) közül került ki a győztes:a GLC közepes SUV az. Íme a toplista, a prezentációból:

Elhozták az eseményre az új CLA-t is, ami a típus első hazai hivatalos sajtómegjelenése, igaz, csak statikusan kiállították. Az első CLA-példány már úton van Új-Zélandra, a vásárlójához.

Az idén iszonyatos dömping lesz Mercedesekből, a lista benne van a maga műfaján belül is szokatlanul informatív sajtóközleményben:

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 15., 10:36 Módosítva: 2019.02.19 06:55
1263

Legyen szó síelésről, nyaralásról, vagy egy szomszédos országban kivitelezett nagybevásárlásról, érdemes előzetesen tájékozódni az autópályadíjakról. A www.autopalyamatrica.hu összeállításából kiderül, hogy az egyes európai országokban mennyit kell fizetni a matricákért 2019-ben.

Akár a síszezonról van szó, akár nyári vakációról, külföldi utazás előtt érdemes tájékozódni az autópályadíjakról. Ausztria például népszerű célpont télen is, nem mindegy, mennyit fizetünk az ottani autópálya-matricákért. Ugyanez a kérdés merül fel, ha nyáron az Adria a cél: a horvát vagy szlovén autópályadíjak is meglepetésként érhetik azokat, akik nem tájékozódnak előzetesen.

Persze a fenti kérdés szinte minden európai országgal kapcsolatban felmerülhet. Ezért a www.autopalyamatrica.hu összeállított egy táblázatot, ami 16 európai ország autópályadíjait, matricaárait foglalja össze. A táblázat elérhető ezen az oldalon is.

De nem csak az derül ki belőle, hogy mennyit kell fizetni például egy román vagy egy szlovák autópálya-matricáért. Azoknál az országoknál, ahol kapus díjfizető rendszer van, a 100 kilométerre vetített átlagos ár mellett elérhető egy útdíj kalkulátor is. Ezekkel pontosan kiszámítható az utazás várható költsége.

Autópályadíjak, matricaárak Európában, 2019-ben + útdíj kalkulátorok

Ország Autópálya matrica árak 2019
Ausztria Matricás + elektronikus díjrendszer 10 napos: 9,20 euró (2934 Ft) 2 havi: 26,80 euró (8547 Ft) éves: 89,20 euró (28 446 Ft)
Bulgária Matricás rendszer hétvégi: 10 BGN (1631 Ft) heti: 15 BGN (2446 Ft) havi: 30 BGN (4892 Ft) negyedéves: 54 BGN (8805 Ft) éves: 97 BGN (15 816 Ft)
Bosznia-Hercegovina Kapus rendszer 0,4-24,5 BAM (69- 4214 Ft) 20% kedvezményre jogosító elektronikus autópálya-kártya váltható (ára 39 BAM), amely lehetővé teszi az automatikus fizetést is, megállás nélkül. Részletes boszniai autópályadíjak
Csehország Matricás rendszer 10 napos: 310 CZK (3822 Ft) havi: 440 CZK (5425 Ft) éves: 1500 CZK (18 495 Ft)
Franciaország Kapus rendszer Kb. 9 euró/100 km (2870 Ft) Francia autópályadíj-kalkulátor
Horvátország Kapus rendszer, kb. 40 kuna/100 km (1722 Ft) Részletes horvát autópálya árak
Lengyelország Kapus rendszer A1 autópálya - kalkulátor A2 - kalkulátor A4 - kalkulátor
Németország Személygépkocsiknak ingyenes További információk
Magyarország Elektronikus díjrendszer 10 napos: 3500 Ft havi: 4780 Ft éves: 42 980 Ft megyei: 5000 Ft Részletes autópálya matrica árak
Olaszország Kapus rendszer, hozzávetőlegesen 9 euró/100 km (2870 Ft) Olasz autópálya díjak kalkulátor
Románia Elektronikus útdíjrendszer heti: 3 euró (957 Ft) havi: 7 euró (2232 Ft) 3 havi: 13 euró (4146 Ft) éves: 28 euró (8929 Ft) Román útdíj kalkulátor (magyar nyelvű)
Spanyolország Kapus rendszer, 9-10 euró/100 km (2870-3189 Ft) Spanyol tarifák; kalkulátor 1; kalkulátor 2
Svájc Matricás rendszer. Csak éves matrica van, az ára 40 CHF (11 230 Ft) (+2 fizetős alagút)
Szerbia Kapus rendszer, 5-6 euró/100 km (1595-1913 Ft) Kalkulátor
Szlovákia Elektronikus díjrendszer 10 napos: 10 euró (3189 Ft) havi: 14 euró (4465 Ft) éves: 50 euró (15 945 Ft)
Szlovénia Matricás rendszer 3,5 tonnánál könnyebb járművek, max. 1,3 méteres tengelytávval: heti:15 euró (4783 Ft) havi: 30 euró (9567 Ft) éves: 110 euró (35 079 Ft) 3,5 tonnánál nehezebb járművek, 1,3 méternél szélesebb tengelytávval: heti: 30 euró (9567 Ft) havi: 60 euró (19 134 Ft) éves: 220 euró (70 158 Ft)
Ukrajna Nincsenek fizetős utak. Ukrán autópálya térkép

A táblázat adatai a 3,5 tonnát meg nem haladó tömegű járművekre, jellemzően személygépkocsikra vonatkoznak (kivéve, ahol ettől eltérő paraméterek szerepelnek). A forintösszegek az MNB 2019. február 12-i középárfolyamain alapulnak.

Ezeknek az adatoknak a birtokában, illetve az autópályadíj-kalkulátorok használatával kiszámolt költségek ismeretében már bátran nekivághatunk az országhatárokon átnyúló autós utazásnak. Így már biztosan nem ér senkit meglepetésként az autópályadíj, Európa bármelyik országa is a cél.

Kellemes utazást!