2017. április 21., 06:08 Módosítva: 2017.04.22 13:08
386

Bár az elmúlt napokban kissé elbizonytalanodtunk, de itt a tavasz, és ilyenkor beindulnak az autós programok. A Magyarországi Bogarasok Klubja, a Mini Club Hungary és a Trabant-Wartburg Klub az idén is megszervezi az Oldtimer Premiert Biatorbágyon, a Premier Outletben. A belépés ingyenes, ahogy eddig is az volt.

Az időpont most szombat, azaz április 22. Akinek a fejében megszólalt a vészcsengő, hogy ezen a napon van a Parkoló Parádé is, az nyugodjon meg: az Oldtimer Premier már délelőtt elkezdődik (hivatalosan 10-kor), szóval innen még lazán átér az egész család délután a Hungexpóra. Aki ki szeretné állítani a 25 évnél idősebb autóját, és az nem OT-rendszámos, mindenképp érdemes regisztrálnia az autóját az Oldtimer Premier honlapján, amilyen gyorsan csak lehet!

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. november 10., 19:32 Módosítva: 2016.11.14 07:03
122

A Continental megkezdte az első 48-voltos hibrid meghajtás sorozatgyártását

  • 2016 végétől a Renault Scénic és Grand Scénic modelljeinek dízeles változatait a Continental 48-voltos hibrid meghajtásával szerelik fel
  • A 48-voltos technológia jelentősen hozzájárul az üzemanyag-megtakarításhoz és az alacsonyabb szintű nitrogén-oxid kibocsátáshoz, mindezt kedvező áron
  • 2025-ben világszerte minden öt új autóból egy rendelkezni fog a 48-voltos meghajtással

Budapest, 2016. november 10. A Continental elektromossá teszi a Renault Scénic és Grand Scénic modellek dízellel futó változatainak egyik típusát. A „Hibrid Asszisztens” nevet viselő rendszerben először alkalmazzák a 48-voltos hibrid meghajtást sorozatgyártott autóban. A technológia rendkívül költséghatékony megoldás az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentésére. A hagyományos önindító és generátor helyett a rendszer egy elektromos motort használ, amely folyamatos üzemben hat kilowattnyi teljesítményt ad le (átmenetileg 10kW-ra is képes), és a motor főtengelyét egy szíj segítségével hajtja meg. Az integrált inverterrel felszerelt elektromos motort a Continental nürnbergi gyárában állítják elő.

unnamed

A Continental mérnökei a Renault-val karöltve 2013-óta dolgoztak a hibrid meghajtás kifejlesztésén. A gyártást sikerült olyannyira költséghatékonnyá tenniük, hogy vonzó lehetőséggé vált a közepes kategóriájú autók számára is. A megoldás kulcsa az alacsony feszültségű hibrid technológia, amely 48 volton működik. Ez ellentétben áll az ennél jóval drágább, jellemzően hibrid autókban alkalmazott magas feszültségű rendszerekkel, amelyek valahol 300 és 400 volt között működnek. A Renault ezzel a 48 voltos, ún. „lágy” hibrid (Mild-hybrid) megoldással 100 km-en 3,5 literes kombinált dízel üzemanyag-fogyasztást célozta meg. Emellett célul tűzte ki azt is, hogy az új Scénic CO2 kibocsátását 92 gramm per kilométerre vigye le, amely a jármű kategóriájában a legutóbbi meghatározott CO2 célérték. Ez lehetséges is, hiszen az elektromos motor, amely generátorként is működik, a fékenergia nagy részét képes átalakítani elektromossággá, amelyet átmenetileg egy kisméretű akkumulátorban tárol. Ez az energia pedig kifejezetten a belsőégésű motor tehermentesítésére használható fel. A 48-voltos meghajtás és a dízelmotor kombinálásával tehát csökken a nitrogén-oxid és a kipufogógáz-részecskék kibocsátásszintje is, különösen városi forgalomban.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az első vásárlónknak, a Renault-nak szállíthatjuk az innovatív 48-voltos meghajtásunkat” – mondta el José Avila, a Continental Igazgatótanácsának tagja, a Powertrain Divízió vezetője.

„Tervezzük a gyártás bővítését mind dízel és benzines járművek számára Európában és egyéb piacokon, például Kínában és Észak-Amerikában. A Continental úgy látja, hogy a 48-voltos meghajtás iránti kereslet jelentősen növekedni fog az elkövetkező években. Várakozásaink szerint 2025-ben világszerte minden öt új autóból egy rendelkezni fog a 48-voltos meghajtással”- fogalmaz Rudolf Stark, a Hibrid Electric Vehicle terület vezetője.

A Continental 48-voltos megoldását kifejezetten könnyű integrálni a jelenlegi belsőégésű motorokkal, mivel nincs szüksége nagyobb helyre, mint egy hagyományos önindítónak és generátornak. Ez az elektromos motor kiváló teljesítmény-méret arányának köszönhető, amely nem tartalmaz ritkaföldfémeket. Az ideális kialakítás az állórész vízzel való hűtésével, valamint az indukciós motor nagy hatékonyságával érhető el. A helytakarékosság érdekében az inverternek, amelyik az akkumulátorban tárolt egyenáramot alakítja át a működéshez szükséges váltóárammá, a motor fedelében találtak helyet. A beépítésre kész 48-voltos meghajtást a Continental nürnbergi gyárában állítják elő, amely a komplex elektronikai modulok – például az automata váltónál használt egységek – gyártására specializálódott.

A Renault autói számára kifejlesztett 48-voltos meghajtás mellett a Continental egyéb megoldásokon is dolgozik. Az elektromos egység például a motor és a váltómű közé is beszerelhető, így a belvárosi forgalomban lehetővé válik például a tisztán elektromos meghajtású közlekedés.

2016. október 28., 12:03 Módosítva: 2016.10.29 18:22
21

Nem büntettek, csak figyelmeztettek: a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a Vredesteinnel közös kampányt hirdetett, amelyben az évszaknak megfelelő gumikat, és azok profilmélységét ellenőrizték.

Göd
Távolról sincs vége, olvasson még
2016. október 27., 17:43 Módosítva: 2016.10.29 09:26
8

A sózástól rettegve télre lekapod az alufelnit? Ezzel a lakkal állítólag maradhat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. október 21., 13:01 Módosítva: 2016.10.24 18:32

A tavalyihoz képest közel negyedével emelkedtek idén átlagosan a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjai. Ha viszont csak a 2016-os adatokat vizsgáljuk, azt látjuk, hogy az év elejéhez képest csupán néhány százalékos a drágulás. Az év végi kampányban mintegy 100 ezer váltásra számítanak a szakértők. Mindez a Netrisk.hu sajtóközleményéből derül ki.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 4., 17:01 Módosítva: 2016.08.07 09:14
2187

Ha nagyobb arcunk lenne, azt mondánk, ezt is csak meg kellett írnunk. Holnap lesz egy hónapja, hogy megkaptuk Áron, az OT-rendszámos csepeles levelét, aki a Kiskőrösi Dutra találkozóra tartva futott bele egy 140 ezer forintos bírságba. Útdíjas szakaszra tévedt, és bár oldtimer teherautóját sem áru, sem utas szállítására nem használhatja, a rendszer egy kalap alá vette a trükkös fuvarozókkal. Hiába váltott jegyet utólag, hiába minden: méltányosság nincs. Jófej vállalatok ellenben vannak, ilyen volt az i-Cell (a HU-GO útdíjfizetési rendszer kiépítője), amely egy teherautósok számára hasznos kütyüvel és a bírsággal megegyező összegű támogatással segített Áronon. És akkor most jöjjön, amit itt sosem látsz: T/3-ban a Totalcarról. 

44 éves teherautó kapott útdíjbevallásra szolgáló fedélzeti egységet

Az 1972-es évjáratú, felújított Csepel D-344-es teherautó generálozott motorjával, volánja mögött tulajdonosával, Nagy Áronnal, szédítő, 50-60-as tempóval közeledett idén májusban a Kiskőrösi Dutra Nemzetközi Találkozóra, ahová meghívást kapott. OT-s rendszámú teherautó nem vehet részt a közúti áruszállításban, Áron kerüli a fizetős útszakaszokat, ennek ellenére mégis rátévedt egyre, s hiába vásárolt az első benzinkútnál viszonylati jegyet, megbírságolták. Szerencsére ilyen soha többé nem fordulhat elő vele: szerdán az i-Cell felszerelte a járművet egy útdíjbevallásra szolgáló OBU S550 készülékkel.

Történetét Nagy Áron megírta az egyik autós portálnak, amelyik meg is jelentette (http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2016/07/11/nincs_kegyelem_gigabuntetest_kapott_az_ot-rendszamos_csepel/), az i-Cell ennek alapján figyelt fel az esetre, és az autós újságírók szíves közreműködésével felvette a kapcsolatot a Csepel D-344-es tulajdonosával. „Az i-Cell idén 18 éve a hazai telematikai piac meghatározó szereplője, a magyar utakon sok ezer tehergépjármű fut általunk nyújtott flottakövető szolgáltatással, és sok tízezer jármű a mi fedélzeti egységeinkkel vallja be az útdíjat. Magyar tulajdonú, elsősorban a magyar fuvarozóknak szolgáltató vállalat vagyunk, érthetően fontos számunkra a hazai járműipari kultúra megőrzése, szeretnénk szakmai eszközeinkkel azokat támogatni, akik oroszlánrészt vállalnak ebben a feladatban. Áron Csepelje, a magyar teherautók és motorkerékpárok megmentése terén végzett munkássága számunkra példaértékű. Remélem, a most beszerelt OBU S550 használatával soha többé nem kap bírságot” – nyilatkozta Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

A 44 éves összkerékhajtású, különleges módon nem katonai, hanem polgári múlttal rendelkező Csepel sokak számára emblematikus fülkéjébe az i-Cell szakemberei szerelték be az OBU S550 készüléket. Az i-Cell szakmai támogatásán túl Farkas Károly – aki munkája mellett szintén a magyar oldtimerek szerelmese – magánemberként a korábban kiszabott büntetéssel megegyező anyagi támogatást ajánlott fel Áronnak, amelyből egy emelővel gyarapodik a veterános szakember eszközparkja.

###

Az i-Cell idén tizennyolcadik éve a telematika leginnovatívabb magyar tulajdonú vállalata. A flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013 óta pedig az elektronikus útdíjfizetés meghatározó szereplője. Az i-Cell több mint másfél évtizedes pályafutásának szakmai és gazdasági eredményeit, hazai és Európai sikereit a minőség és az innováció iránti, vállalati alapértékként megfogalmazott elkötelezettségnek, a körültekintően megválasztott, nemzetközi elismertséggel rendelkező beszállító partnereinek, valamint annak a rugalmasságnak, nyitottságnak és fejlődőképességnek köszönheti, amely nélkülözhetetlen az olyan szakmai területen, ahol a technológiai fejlődés velejárójaként ötéves, gyökeres változási ciklusok közepette kell eleget tenni a kihívásoknak.

2016. július 25., 11:36 Módosítva: 2016.07.29 07:12
290

Egyre gyorsabb ütemben fejlődik az elektromos autókban használt akkumulátorok kapacitása, némi kompromisszummal már egy Bécs-Budapest távolság is letudható egy töltéssel. A probléma mégsem ez, hanem a lassú töltés: amíg egy benzines vagy dízel autó pár perc alatt teletankolható, addig az akkuk felpumpálása legjobb esetben is minimum fél órán át tart, és gyakran ennyi idő alatt sem lehet elérni a teljes kapacitást. Az ABB gyorstöltője erre kínál megoldást, a rendszert először a Genfi tömegközlekedésben próbálják ki: az elektromos városi buszok akkumulátorait mindössze 15 másodperc alatt képesek 600 kilowattnyi villanyárammal feltölteni az erre felkészített megállókban. Íme az ABB közleménye:

Távolról sincs vége, olvasson még

Ennyi mérnök nincs is - pedig van

2016. július 12., 19:40 Módosítva: 2016.07.16 09:28
179

Van a sajtóközleményeknek egy sajátos lelkivilága, pláne, ha egy hétmilliárd forintos beruházásról van szó. Az emberek nem fogják fel, mennyi pénz ez, elvégre egy magyar nettó átlagfizetésből (159 ezer Ft) úgy 44 ezer hónapig tart összegyűjteni ennyit. Vagyis az utolsó mamutok kihalásakor kellett volna elkezdeni a gyűjtögetést, hogy összejöjjön ennyi. Még kétmilliárdos állami támogatással is elég nagy türelem kéne.

Budapesti Fejlesztesi Kozpont

A protokolláris köröket letudva azt is megemlíti a sajtóközlemény, hogy 1500 mérnök dolgozik a központban - aki nem budapesti, az talán nem tudja, de a Gyömrői út ezen szakaszát nyugodtan átkeresztelhetnék Bosch-ra, akkora területen vannak a német beszállító épületei. Persze az 1500 mérnök is felfoghatatlanul nagy szám, nincs akkora buli a Műegyetemen, hogy összejönne ennyi: ez kábé 5 metrókocsinyi ember, heringesdoboz-üzemmódban. Ja, az meg kimaradt, hogy ma ennek a Bosch a honlapján további bő 350 betöltetlen állást kínálnak még. 

Akinek viszont van sejtelme arról, mi lehet a "az egyik legfontosabb autóipari megatrend", ne tartsa magában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 11., 17:59 Módosítva: 2016.07.13 14:19
174

Tényleg őrült jól néz ki, ha nagy kerék van egy autón, és ez a trend nem kíméli az egyterűek vásárlóit sem. Itt van például az új Scénic/Grand Scénic, aminek már a genfi bemutatójakor hüledeztünk, hogy alapból 20 colos felnijei lesznek. Igaz, a Renault a kis gördülési ellenállással indokolja a választást, maga a gumi pedig közös fejlesztés a Goodyearrel. És hát az abroncs csak oldalról nézve nagy, valójában kifejezetten keskeny: 195/55-ös. Ilyesmik a 15-ös, 16-os felnikre szoktak kerülni, nem 20-asokra.

renault-grand-scenic-2

Az alábbi sajtóközleménynek az alaptétele igaz (eddig is tudtuk), hogy annál kisebb egy kerék gördülési ellenállása, minél nagyobb az átmérője és minél keskenyebb. Mindössze pár okot tudok felhozni, hogy mégis miért nem jártunk ilyen kerekeken:

- maga a gördülési ellenállás az egyik legkisebb energiaveszteség az összes közül. Hogy mennyire? Mondjuk az gumik energiacímkéjén az A (legjobb) és az E (legrosszabb) között a fogyasztáskülönbség talán, ha egy deci. Csakhogy a hivatalos fogyasztásméréseken olyan tetű sebességgel közlekednek, hogy ott valóban lehet tényező a gördülési ellenállás egyetlen decije.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 8., 11:52 Módosítva: 2016.07.10 13:59
2
A szlovákiai autópálya-matrica már az interneten is megvehető, a hazai autópályákon érvényes helyzethez hasonlóan idén már Szlovákiában is elektronikus autópálya-matrica rendszer működik. Aki északi szomszédunk útjaira készül, annak idén már nem kell megállnia valamelyik töltőállomáson, hogy szlovák autópálya-matricát vegyen. Az úgynevezett e-matrica (eznámka) az interneten keresztül, már indulás előtt, illetve az indulást követően az ingyenes mobilalkalmazás segítségével is megvehető.

Az elektronikus autópályamatrica- (eznámka) rendszernek köszönhetően Szlovákiában az idei év elejétől egyszerűbb a díjköteles úthálózat használata a személygépkocsik (és 3,5 tonnánál könnyebb járművek) számára. Az e-matricát nem kell a járműre ragasztani, mivel teljes mértékben virtualizált. Megvásárlásakor mindössze a jármű forgalmi rendszámát és a jármű származási országát kell megadni a rendszerben. Ezen adatok segítségével az adott jármű nyilvántartásba kerül, és – a megvásárolt matrica érvényességétől függően – használhatja a szlovákiai autópályák és gyorsforgalmi utak díjköteles szakaszait. „A gépjárművezetőnek nem kell rendelkeznie az autópálya-matrica befizetését igazoló okirattal – ez kényelmessé teszi a vásárlást, valamint elmarad a matrica felragasztásával, ám elsősorban a lekaparásával járó kellemetlenség; mindez kétségkívül e modern útdíjfizetési rendszer előnye” - mondta Anton Bódis, a szlovákiai elektronikus útdíjfizetési rendszert üzemeltető SkyToll társaság kommunikációs stratégiájáért felelős PR menedzsere. Elmondása szerint a rendszer további előnye, hogy az elektronikus autópálya-matrica így soha nem válik hiánycikké. A vásárlás során az ügyfél nem kockáztatja a hamis autópálya-matrica megvásárlását sem.

Az e-matrica megvásárlásának legpraktikusabb módja a www.eznamka.sk internetes portál vagy az „eznamka“ ingyenesen elérhető mobilalkalmazás használata, iOS vagy Android rendszereken. „A szlovákiai járművezetők egyre inkább előnyben részesítik ezen kényelmesebb vásárlási módokat. Meggyőződésünk, hogy a matrica megvásárlásának kényelmes és jelentősen egyszerűbb módját a külföldi gépjárművezetők is alkalmazzák majd, különösen azok, akik nem járnak rendszeresen Szlovákiában, hanem például csak szabadságukat vagy hosszú hétvégéjüket töltik itt“ - folytatta Anton Bódis. „Amennyiben azonban nem hívei a modern technológiának, a matricát szlovákiai útjuk során az országhatár átlépésekor, a határátkelőhelyeken vagy a hagyományos eladóhelyeken, elsősorban töltőállomásokon elhelyezett önkiszolgáló eszközök segítségével is megvehetik – az utóbbiak pontos jegyzékét, valamint a díjköteles szlovákiai útszakaszok jegyzékét megtalálják a www.eznamka.sk honlapon“ - tette hozzá.

A matricák érvényessége a 2015-ben érvényes időszakokkal azonos. Az árak sem változtak – az éves autópálya-matrica ára továbbra is 50 €, a harminc naposé 14 €, míg a tíznaposé 10 €. „Amennyiben ügyfelünk igénybe szeretné venni a díjköteles úthálózatot, az e-matricát személygépkocsija, ill. 3,5 t feletti járműszerelvények esetén a vontatmány számára is meg kell vásárolnia. Amennyiben nem biztos benne, hogy e-matricája érvényes-e még, illetve, hogy az adott forgalmi rendszámra vonatkozóan már más vásárolt-e autópálya-matricát (pl. más családtag vagy céges autó esetén más alkalmazott), a rendszerben ez nagyon könnyen leellenőrizhető. Autópálya-matricát vásárló ügyfeleinknek azt ajánljuk, hogy a vásárlásról szóló bizonylaton mindenképpen ellenőrizzék le azon jármű forgalmi rendszámának helyességét, amelyre vonatkozóan a matricát vásárolták. Hiba esetén az általános üzletszabályzat értelmében a hibabejelentés és a módosítási kérelem bejelentése csak a matricavásárlást követő 15 perc elteltével lehetséges. Az adatok leellenőrzésével ügyfeleink elkerülik a fölösleges gondokat“- tette hozzá Anton Bódis.

A pályázat kiírásától a díjbeszedésig kevesebb, mint egy év telt el

Szlovákiában az elektronikus autópálya-matricát kevesebb, mint egy év alatt vezették be. 2015 januárjának végén kiadták a rendszer beszállítójára vonatkozó közbeszerzésről szóló előzetes értesítést, majd a közbeszerzést április 2-án ki is írták. A közbeszerzés győztese elektronikus aukcióban a SkyToll lett, az elektronikus autópálya-matricák teljes bevételének 2,78%-ának megfelelő árajánlattal. A szlovák Nemzeti Autópálya társaság és a SkyToll közötti, az autópálya-matricák díjának beszedésére és befizetésének nyilvántartására, valamint a meghatározott útszakaszok használatára vonatkozó szerződés szeptemberben került aláírásra, 67 hónapos időtartamra, további 36 hónapos opcióval. 2015. december 1-től beindult az elektronikus autópálya-matricák előzetes értékesítése, az idei év elejétől a rendszer éles üzemben üzemel.

Az elektronikus autópálya-matrica vásárlási kötelezettség áttekintő táblázata, gépjárműtípustól függően.

tablazat

* A jármű vagy járműszerelvény maximális össztömegét a Forgalmi engedélyben (Jármű törzskönyvben) szereplő adat határozza meg.

Az elektronikus autópálya-matricára vonatkozó részletes magyar nyelvű információkért lásd a következő címet: www.eznamka.sk

2016. június 14., 11:58 Módosítva: 2016.06.17 17:30
154
Milyen érzés 150 km/órával lassabb autókat kerülgeti a szűk aszfaltcsíkon éjszaka, vízfüggönyben, órákon át? Olyan szintű tartalom landolt a sajótközleményes fiókban, eggyel a szpemmappa felett, amilyen emlékezet óta nem.

A kicsit sem pr-szagú interjú alanya az a 72 éves Chris Amon, aki Bruce McLarennel együtt 1966-ban megnyerte a Le Mans-i 24 órást a Ford GT40-nek. Ez volt Henry Ford II édes bosszúja a Ferrari ellen, amit aztán zsinorban három másik Le Mans-i győzelem követett. McLaren a közös győzelem után négy évvel meghalt egy goodwoodi teszten, Amonból pedig a Formula-1 történetének tán legjobb olyan pilótája lett, aki sosem nyert F1-es nagydíjat. Jelenleg szülőhazájában, a világtól távoli Taupóban éli nyugdíjas éveit; a GT Le Mans-i visszatérése kapcsán kapta elő a Ford.

A 72 éves Amon a negyven éve győztes Ford GT-ben
A 72 éves Amon a negyven éve győztes Ford GT-ben

Chris, azon a futamon (1966) ki volt a legkeményebb ellenfeled: a Ferrari vagy a másik két Ford GT?

Bruce McLarennel közösen vezettük a 2. rajtszámú GT40-est, és nem volt titok számunkra, hogy leginkább a másik két Forddal kell majd megküzdenünk. Már '65-ben is versenyeztünk a GT40-essel Le Mans-ban, ahol sokkal gyorsabbak voltunk a Ferrarinál, de az autóink akkor még nem voltak teljesen megbízhatók. Persze tudtuk, hogy időközben a Ferrari is fejlődött – ahogy a mi gépeink is, különösen a megbízhatóság terén, ami aztán komoly fegyverténynek bizonyult a futamon.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 1., 12:08 Módosítva: 2016.06.03 11:21
4

Logikus lépést tett Magyarország egyik legnagyobb használt autós cége a Weltauto, az autópiaci csalások visszaszorítására. A cég, évente körülbelül hatezer, mindenféle márkájú és típusú használt autót ad el, amelyekhez mostantól nemcsak az általuk végzett műszaki átvizsgálás összesítését, de a korábbi kilométerszámláló-állások lekérdezésének eredményét is mellékelik.

Minden autóvásárláskor érdemes a lehető legtöbb információ birtokában dönteni, mert az eladó állításai hitelesebbek lehetnek, a vevőnek pedig kevésbé kell attól tartania, hogy széthajtott kocsit sóznak rá. Az óraállás csak egy információ, pusztán ez alapján nem lehet biztosan megtudni, hogy milyen állapotban van a kiszemelt jármű.

A lekérdezést bárki maga is elindíthatja a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának rendszerében, vagy ha letölti az Autoszkóp nevű ingyenes, mobiltelefonos alkalmazást. E két lehetőség használatához be kell menni egy okmányirodába, és regisztrálni a Magyarország.hu, elektronikus közigazgatási oldalon, amely szintén nem kerül pénzbe. Az alábbiakban változatlan formában közöljük a Weltauto közleményét. Reméljük hamarosan nemcsak kereskedők, de magáneladók is követik példájukat, hogy minél előbb kimenjen a divatból az autók kilométer-számlálójának manipulációjával elkövetett csalás.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. május 24., 17:00 Módosítva: 2016.05.27 19:31
92
2016 első harmadában közel 45 ezer használt autó özönlött be az országba, 24 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az előző évek tapasztalatai szerint - az év végére bekövetkező további élénkülést is figyelembe véve - a Használtautó.hu szakértői jó esélyt látnak arra, hogy változatlan piaci környezet mellett év végéig nem kevesebb mint 150 ezer használt autó érkezik majd. Az import járművek több mint 60 százaléka továbbra is legalább tízéves, miközben a behozott autók összetételében a presztízsmárkák súlya évről évre lassan csökken.

„Úgy tűnik, az idei évben is töretlenül folytatódik a használtautó-import bővülése: míg tavaly április végéig 36 100 használt személyautót importáltak Magyarországra, ez az érték idén már 44 700 felett jár. Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban” – tájékoztat Fodor László, a Használtautó.hu szakértője.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. május 9., 17:31 Módosítva: 2016.05.10 17:34
122

Most vagy soha – kész helyzet elé állítja döntéshozókat és a közvéleményt a Modulo hazai buszgyártást elemző közleménye. Végtelen karakterszámú értekezés a magyar buszgyártótól, de a lényeg: megfordul a Modulo a Széll Kálmán téren?

                                               Modulo, a mi buszunk

A Mi Buszunk

A magyar buszgyártás régi hírneve sokat kopott. Talán most van az utolsó pillanat, hogy az egykori, nemzetközileg is elismert magyar sikerágazat, a buszgyártás feléledjen. Ha a ma még aktív szakemberek nem tudják ezt a tudást az utódoknak továbbadni, ez a tapasztalat és szakmai tudás elveszhet örökre. A legújabb innovációs megoldásokkal együtt lehetőséget teremtenek arra, hogy a magyar buszgyártás visszakerüljön a nemzetközi élvonalba. Ehhez összefogásra van szükség. A gyártók, beszállítók megtették az első lépést. Most az üzemeltetőkön, az önkormányzatokon, az államon van sor. Már innen is érkezett segítség, de továbbira is szükség van. És persze, az is fontos, hogy minden magyar polgár átérezze, a korszerű nemzeti buszgyártás lendíthet a gazdaságon és az önbecsülésen is. És talán az sem mellékes, hogy sok munkahelyet teremt, adóbevételt eredményez. Itt most olyan teljesítmény van születőben, amely figyelembe veszi a környezeti, energiatakarékossági, műszaki követelményeket, vagyis megfelel a XXI. századi kihívásnak. Tehát – elvileg – minden összejöhet ahhoz, hogy a Modulo legyen A MI BUSZUNK. Akárcsak az Ikarus volt, sok évtizeden keresztül.

Csuklós buszok beszerzési árainak összehasonlítása nemzetközi szinten

A járműbeszerzésekre vonatkozó tendereken benyújtott árakat számos paraméter befolyásolja. Kevés esetben lehet egzakt összehasonlítást végezni különböző pályázatokra beadott ajánlatok között. A jelenleg támogatási döntés előtt álló 75+75 csuklós busz beszerzésére várakozó tender keretén belül PKD konstrukcióban a magyar MABI-BUS Kft. 278.800 euro-ért szállítana buszokat, melyeket a BKV további 12.700 euro költséggel szerelne készre. Ez a konstrukció egyrészről munkahelyteremtő hatással bír, másrészről a közlekedési vállalatnál a munkahely megtartás mellett további előnyök is származhatnak, ugyanis a szakembereik hozzáértése révén nagyságrenddel csökkenthető az üzemeltetés során fellépő szervizköltség. A szerződésben tartalmazott tartalék és pótalkatrészek a metrópótlónak szánt MODULO M168d csuklós buszoknál 101.577 euro, míg a lengyel Solaris ugyanezen eszközöket 125.635 euroért biztosítja, mely a készlet elfogyásával tovább nőhet. A lengyel cég ugyanezen csuklós buszokból 60 darabot 2015-ben hazájában, Varsó számára 348.200 euro darabáron szállította le. Tekintve egyéb európai tendereken induló MAN, Mercedes, IVECO árait, a beszerzési értékek zöme inkább 310.000 és 380.000 euro között mozog darabonként. A PKD konstrukcióban szállított csuklós Modulo buszok készre szerelt állapotú árbecslés szerinti 290.000 euros bekerülése jelentősen kedvezőbb, mint a régióban lezajlott tenderekben fellelhető árak. A buszok beszerzését illetően érdemes lebontani az árat a maximális befogadóképességgel, az egy utasra vetített ár is lehet szempont.

   Solaris csuklós Modulo M 168d
Teljes befogadóképesség 104 107
Fix ülőhelyek száma 35 41
Alacsonypadlós ülőhelyek száma 8 15

PKD konstrukciós beszerzés díjainak megoszlása és munkaerő piaci hatásai

Amellett, hogy a 150 magyar csuklós busz rendelése esetén a gyártás munkahely teremtő, a végszerelés pedig munkahelymegtartó hatással jár, a beszállítóknál további bővülést eredményez. Ezáltal a projekt értékének 70%-a visszaáramlik a magyar gazdaságba. A Modulo M168d hazai beszállító aránya 53% körül alakul, míg a beszállítói KKV-k 46 céget számlálnak. A150 darab hazai jármű esetén az előállítás közvetlenül 250-300 főnek ad munkát, míg közvetett beszállítói hatásként több mint 1600 fő foglalkoztatását eredményezi, azaz ennyi magyar család megélhetését segíti elő. A hozzávetőlegesen 80 millió forintos Modulo M168d buszok mindegyikéből adók és járulék címén 26 millió forint jut vissza a magyar államhoz. Ez 150 csuklós busz esetén 3,9 milliárd forintot jelent, ami 43 jármű ára. Míg a termelő gyár a helyi önkormányzatnak az iparűzési adó, építményadót és telekadót címen összesen 77,2 millió forint bevételt hoz, addig a méretgazdaságosság elérésének hiányában ez bevétel hiányozhat kerület büdzséjéből. Makrogazdasági szinten a haza beszerzés miatt a külkereskedelmi hatása, ezáltal javul az áruforgalmi egyenleg, a K+F volumen nő és továbbiakat generál, valamint ösztönzi a beruházást.

Az elektromos hajtású Modulo C68e buszok fogyasztása

A kompozit járműcsalád 2014 áprilisában bemutatott első prototípusa a TÜV által hitelesített mérések szerint jóval kedvezőbb adatot produkált, mint más elektromos hajtású buszok. A kezdeti 0,92 kWh/km fogyasztás után számos fejlesztés hatására tovább csökkent az érték. A 2015-ben bemutatott Siemens hajtáslánccal szerelt második generációs prototípus az energiafogyasztási teszteken kitűnően szerepelt, bár befogadó képessége nagyobb, mint más elektromos midibuszok (még BKV specifikációban is 53 fő, a 44 fős Rampini-vel szemben, gyári alap kivitelben a Modulo C68e típus 68 fő szállítására alkalmas) az UITP SORT 2 előíráson alapuló fogyasztási mérések szerint elővárosi közlekedésben 0,595 kWh/km a tájékoztató adat, míg vegyes üzemben is csak 0,61 kWh/km-t mértek a hivatalos vizsgálaton. Ezeket az értékeket a május eleje óta utasforgalomban üzemelő Modulo C68e buszok használata során a BKV mérései is megerősítik. Több alkalommal volt rá példa, hogy a budapesti forgalomban kedvezőbb fogyasztással teljesítették a műszakot a buszok, mint a Párizst megjárt jármű, mely az 1570 km-t 0,487 kWh/km átlagfogyasztással tette meg. Ez az érték alig 2-szer több, mint egy elektromos autó energia felhasználása. Pedig a személygépjármű kevesebb, mint tized annyi utast képes szállítani, mint egy busz. Az éjszaki villamos áram díjával kalkulálva a buszok 1 km-t 10 Ft alatt tesznek meg, szemben a 100 Ft-os dízelekkel. Az elektromos kompozit Modulo buszok sajátossága, hogy nem igényelnek vonali, vagy járatvégi töltést. Egy munkanapot ledolgozva csak garázsokban szükséges tölteni az akkumulátoraikat, ezzel jelentős beruházási összegek, építési költségek és kényelmetlenségeket spórolhatóak meg.

Általában az mondható el, hogy a 200-220 km napi üzemi futást teljesítik, míg más elektromos buszoknak használatával további infrastrukturális megoldásra is szükség lehet. A buszok üzemeltetésénél fontos szempont, hogy a különösen történelmi jellegű épületek és infrastruktúrák milyen terhelést gyakorol. A csatornák, vezetékek, csőrendszerek, útfelületek élettartama igencsak az ott közlekedő járművek tengelynyomásától függ. A kompozit Modulo buszok ebben is élen járnak, csak 6550kg hátsó tengelynyomással bírnak, ennek ellenére több utast képesek szállítani, mint más, hagyományos vázszerkezetű járművek.

Szén-dioxid-kvóta keretből biztosított forrás

A MABI-BUS Kft. által megnyert tender keretein belül megkötött szerződés teljesítéséhez az állam mintegy 3,9 milliárd forint forrást biztosított a Budapest Közlekedési Vállalatnak 20 db Modulo C68e típusú elektromos busz és a hozzájuk tartozó 18 darab töltőoszlop beszerzéséhez. A keret része annak a CO2 kvótának mellyel a magyar állam rendelkezik. A keret meghatározásának alapjául szolgál a károsanyag kibocsátás 90-es évektől tartó folyamatos csökkenése, ez részben a korszerűsítésének, részben sok üzem bezárásának is betudható. A buszgyártás visszaesése is jelentősen hozzájárul ehhez a kerthez, így célszerű volna ezt korszerű tömegközlekedési járművek beszerzésére fordítani. Amellett, hogy a forrás a környezetbarát termékek elterjedését segíti elő fontos kiemelni, hogy a buszok által szélesebb közönség részesül ebből a ráfordításból, mint ha csak elektromos autósok számára történt volna töltőállomások telepítése. A Modulo közbeszerzési ára 39 %-kal volt olcsóbb, mint a konkurens Siemens-Rampini Konzorcium nyertes ára. Nem csoda, hogy a kormány vonakodott, a felülárazott külföldi elektromos buszok finanszírozásától.

Összesítés Tenderár db 1db átlagára Mennyivel drágább a nem magyar
Rampini nyertes vári ára 7 db-ra és töltőre 1 896 488 743 Ft 7 270 926 963 Ft 139%
MABI-BUS Kft. Nyertes ára 20 db-ra és töltőre 3 911 275 711 Ft 20 195 563 786 Ft 100%
Rampinin ajánlati ára, ami 2. helyre volt elég a BKV-nál 5 344 475 107 Ft 20 267 223 755 Ft 137%

Fordulókör a Széll Kálmán téren

A kompozit kocsiszekrényű Modulo C járműcsalád megfelelő valamennyi hazai és nemzetközi szabványnak (ENSZ EGB; EEC; 6/1990). A fejlesztés során a tervezők figyelembe vették a 2,75 méteres szűkített sávszélességet az ÚT2-1.201 előírás szerint. Valamint növelték a jármű aláfordulási szögét, mivel előfordulhatnak körülmények, ahol még a fenti értéknél is keskenyebb sávok állnak rendelkezésre. A kompozit Modulo buszok szokatlan geometriája miatt szükség lenne vezetéstechnikai tréningre, hogy a nem megszokott járművekkel is lehessen használni a szűkebb útszakaszokat. A Széll Kálmán téri busz forduló tervezésekor és a Budai Vár felújítása előtt már ismertek voltak azok az európai szabványoknak megfelelő jármű méretek, melyekkel a későbbiekben a várban üzemeltetni kívánt buszok rendelkezhetnek. Ezen információk összehangolása esetén a Bécsi kapu sorompó járata és a Széll Kálmán téri fordulókör sem bizonyulna kényelmetlenül keskenynek. Tapasztalt sofőri vélemények szerint a jelenlegi kiépítés is lehetővé teszi az átjáró és a fordulókör használatát, kényelmetlensége abból fakad, hogy több odafigyelést igényel a jármű vezetése ezeken a pontokon. A várhoz a konkurens termékek befogadóképességeit biztosító kisebb típust (C48e) is lehetne választani. A tender nem a várra, hanem Budapest útjaira szól, ahol közel 100 db ilyen buszt lehet elhelyezni.

Ikarus Egyedi integrálása a magyar buszgyártásba

A MABI-BUS Kft. hazai buszgyártók és fejlesztők összefogásának eredményeként kezdte meg a termelést 2015-ben. Az integrációs folyamatnak újabb lépése a másfél éve megvásárolt 100%-os leányvállalat (Ikarus Egyedi Kft.) összeolvadása az anyacéggel. Ez az évekkel ezelőtt elindított folyamat utolsó állomása. Az IKARUS név, és a „NAGY IKARUS” cég Széles Gábor vezette Műszertechnika Zrt. tulajdona, cégeinknek semmilyen közös kapcsolata nincs vele.

A kerékbaleset körülményei

A március közepén történt balesetnél menet közben levált a Modulo kereke, személyi sérülést okozott, melyet őszintén sajnálunk. Vizsgáljuk a baleset okát.

A rendőrségi vizsgálat még nincs lezárva, bármi lesz is a vége, a MABI-BUS Kft. azt elfogadja. A belső vizsgálatokba számos szakembert és független szaktekintélyt vontunk be. A több hétig zajló számításos és reprodukciós kísérletek során egyértelműen nem volt megállapítható, hogy pontosan mi idézte elő, hogy a 6 darab kerékanya és a bal hátsó tengely mind két kereke egyszerre esett le. A cég szigorúbb ellenőrzési lépéseket vezetett be, és a baleset megelőzésére tett lépéseket. Ilyen például a kerékcsavarra helyezett elmozdulás-jelzők használata is.

A balesettel kapcsolatos hírek helyenként eltérnek a valóságtól.

Március 16-án egy kínai delegáció együttműködési, vásárlási céllal érkezett Budapestre. A médiában említett BYD helyett más kínai buszgyártó vezetőiről volt szó. Ők az egy héttel azelőtti párizsi kiállításról érkeztek, ahol egyébként a magyar busz nem kisebb vállalatok, mint a Lamborghini, a BMW vagy a KTM mellett kategória győztes lett, a kompozit váz miatt. Párizsba a BKV egyik elektromos Modulo járműve saját „lábán” ment ki, 1570 km-en 0,487kWh/km átlagfogyasztással. A balesetnél a MABI-BUS Kft. által tulajdonolt, bemutatókra használt prototípus busz volt a szereplő, mely a hírekkel ellentétben nem tartozik a BKV flottájába.

Lepsényi István felügyelőbizottsági megbízatása

A magyar, a busz és az innováció szavakból összeállított MABI név is azt tükrözi, hogy a szakmai elit összefogására van szükség. A múltját tekintve Lepsényi István fontos szerepet töltött be a haza buszgyártásban, elismert szaktekintélynek számít. A 40 éves pályafutása alatt igazgatói tisztséget töltött be az Ikarus-nál, a Suzuki-nál és többek között a Knorr-Bremse-nél, emellett számos szakmai, üzleti és állami elismeréssel (Széchenyi Díj (1996), Gábor Dénes Díj (2000), Magyar Köztársasági, Érdemrend Tisztikeresztje (2004), Bács-Kiskun Megye Gazdaságfejlesztéséért Díj (2007), Magyar Köztársasági Érdemrend Középkeresztje (2009), Az Év menedzsere 2010 Díj, Wahrmann Mór Díj (2011)) rendelkezik. Kézenfekvő volt, hogy a felügyelő bizottsági tisztséggel megkeresse őt a MABI-BUS Kft. A pozíció betöltéséért a gyakorlati és elméleti szakember 2015. júliusától október végéig havonta bruttó 250.000 forint illetményt kapott. A bizottsági tagságáról történő lemondása után Lepsényi István államtitkári megbízatása nem okozott összeférhetetlenséget abban, hogy az őt alkalmazó minisztérium forrást biztosított a BKV számára elektromos buszok beszerzéséhez mintegy 3,9 milliárd forint értékben. Megtiszteltetés volt számunkra, hogy egy ilyen nemzetközi szaktekintély munkájával, tanácsaival segítette beindítani a munkánkat.

Pofon az ubereseknek? Elvehetik a feketén taxizók jogosítványát

2016. április 29., 12:30 Módosítva: 2016.05.02 16:20
2

                 A feketén taxizók jogosítványát is elvehetik

Ismételt szabályszegés esetén legalább hat hónapra visszavonhatják a jogellenesen működő személygépkocsis személyszállítók vezetői engedélyét, ha az Országgyűlés támogatja a kormány szankciók további szigorítását célzó javaslatát – jelentette be Fónagy János parlamenti államtitkár 2016. április 28-án, Budapesten. A feketepiaci taxizáshoz használt járművet a fejlesztési tárca által előterjesztett módosítások alapján második alkalommal már három évre lehetne kivonni a forgalomból.

A kormány legutóbbi ülésén a tevékenységüket legálisan, a személyi és műszaki feltételek betartásával végző, adót fizető taxisok érdekében döntött a még keményebb szankciók bevezetésének kezdeményezéséről. A kormányzati álláspont szerint az előírásokat szándékosan figyelmen kívül hagyó és ezzel jogosulatlan versenyelőnyhöz jutó vállalkozásoknak nincs helye a taxis szolgáltatások piacán.

A javasolt törvényi és kormányrendeleti szintű szigorítások a személygépkocsis szolgáltatatás engedély nélküli végzése esetén 9 büntetőponttal sújthatják a járművezetőt a közúti közlekedési előéleti pontrendszerben. Az ismételt szabálysértés újabb 9 büntetőponttal, és így a vezetői engedély legalább hat hónapra szóló visszavonásával járhat.

A jogellenes tevékenységhez használt autó fél évre már az első alkalommal is kivonható a forgalomból. Az újbóli szabályszegés esetén a súlyos szankció időtartama 3 évre nőhet.

Az Országgyűlés felhatalmazást adhat a szakhatóságok számára a követelményeknek meg nem felelő szolgáltatás igénybevételét biztosító vagy azt népszerűsítő elektronikus adat ideiglenes hozzáférhetetlenné tételére is. A honlapok, alkalmazások blokkolása 365 napra szólhat, a jogszabályi feltételek korábbi teljesítése esetén azonban akár hamarabb is megszüntethető lehet.

Fónagy János jelezte: A kormány intézkedéseinek kizárólagos célja, hogy a jogellenes tevékenységek végzését akadályozza. A javasolt jogszabályi módosítások a parlamenti tárgyalás előrehaladásának függvényében várhatóan július végéig léphetnek majd hatályba. A fejlesztési tárca a közeli napokban részletesen tájékoztatja a taxis érdekképviseleteket a szigorítások tartalmáról. A kormány továbbra is támogatja az innovatív megoldásokat, ösztönzi azok elterjedését a legálisan szolgáltatók körében.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Kommunikációs Főosztály

Budapest, 2016. április 29.

2016. február 25., 15:54 Módosítva: 2016.02.27 06:50
214

Több mint 800 járművezető számára biztosít ingyenes lehetőséget a fejlesztési tárca vezetői ismereteik és képességeik fejlesztésére biztonságos körülmények között, vezetéstechnikai tréning keretében – jelentette be Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a minisztérium új pályázatát bemutató sajtótájékoztatón 2016. február 25-én, Mogyoródon.

Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 27., 16:51 Módosítva: 2018.04.04 09:48
2

Az elmúlt két év komoly nyomot hagyott a taxis piacon, a résztvevők száma csökken, a megmaradt társaságok összesített eredménye viszont szépen alakul – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató elemzéséből.

Távolról sincs vége, olvasson még
2015. szeptember 7., 14:54 Módosítva: 2015.09.09 14:40
109

Fontos állomásához érkezett a barátfű (ismertebb nevén pitypang vagy gyermekláncfű) gumiabroncs-gyártásban történő felhasználása. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója tavaly ősszel mutatta be az első limitált szériás, TaraxagumTM innovatív anyagból készült gumiabroncsát, melynek nevét a növény botanikai nevéből (taraxacum) alkották. A tesztelésre szánt gumiabroncsok a többszörös tesztgyőztes WinterContact TS 850 P mintázatát kapták. A gyermekláncfűből készült gumiabroncsok futófelülete azonban teljes egészében természetes, pitypanggyökérből előállított kaucsuk felhasználásával készült. A tesztabroncsok legyártásával a Continental fontos lépéssel került közelebb hosszú távú céljához, az gumiabroncs-gyártás fenntarthatóbbá tételéhez, illetve a hagyományos nyersanyagoktól való függőségének csökkentéséhez.

Távolról sincs vége, olvasson még
2015. augusztus 5., 15:37 Módosítva: 2015.08.06 13:15
56

Az Uber folytatja a működését Budapesten és továbbra is elkötelezett közel 50 ezer magyarországi felhasználója és ezer autóspartnere iránt. Üdvözöljük továbbá, hogy több magas rangú magyar kormányzati tisztségviselő kifejezte: a kormány nem szándékozik "megakadályozni az innovatív megoldások terjedését". Egyetértünk azzal is, hogy szükség van a városi közlekedés szabályozott fejlesztésére, ezért aktív és együttműködő szerepre törekszünk annak érdekében, hogy az autómegosztó közösség megfeleljen a szabályozásnak. Mivel a szóban forgó szabályok újak, komplexek, és időbe telik a felkészülés a betartásukra, a mai napon találkozót kezdeményeztünk a kormány és a főváros illetékeseivel, hogy egyeztessünk: ezer autóspartnerünk miként tud megfelelni az igényeknek. Ezzel egyidőben folytatjuk tevékenységünket Magyarországon és továbbra is tartjuk magunkat ahhoz a célunkhoz, hogy 2016 végéig 2000 magyar számára teremtsünk kereseti lehetőséget. A magyarok kedvelik az autómegosztó szolgáltatásokat, a felhasználók száma dinamikusan nő főleg a fiatalabb korosztály körében. Az is világossá vált, hogy az autómegosztásnak fontos szerepe lesz új munkalehetőségek megteremtésében, és az államháztartás számára jelentős adóbevételi forrást biztosíthat a jövőben.

Régi autó új gumival, új autó régi gumival a Continental tesztjén

2015. július 21., 16:14 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Az abroncsok teljesítménye döntően befolyásolja a tapadást és a biztonságot

 

- A gépjárművek aktív biztonsági rendszereinek teljesítménye nagyrészt az abroncsok tapadásán múlik


- Az elmúlt 15 évben az autók fékútja 20%-kal lett rövidebb


- A prémium gumiabroncsok kiemelkedő biztonságot és vezetési élményt, valamint
gazdaságos üzemeltethetőséget nyújtanak

 

Az elmúlt 15 évben a gumiabroncsok jelentősen hozzájárultak a járművek aktív biztonsági rendszereinek fejlődéséhez. A prémium abroncsgyártók – köztük a Continental – egyre fejlettebb alapanyag-keverékekkel, csúcstechnológiás gumiabroncs-szerkezetekkel és optimalizált futófelületi megoldásokkal jelentek meg a piacon. Ennek eredményeként sokkal rövidebb lett a fékút, hatalmasat javult az autók kezelhetősége, és jelentősen csökkent a gördülési ellenállás is. Bár egy új abroncsmodellt elődjével összehasonlítva többnyire csak egyszámjegyű százalékos javulás mutatható ki, ugyanakkor egy 15 évvel ezelőtt bemutatott modellel összehasonlítva rögtön markáns előrelépés jelentkezik. A Continental mérései szerint egy mai és egy 2000-ben bemutatott gumiabroncs vizes útfelületen mért fékútja között például 20% az eltérés.

ffffff.jpg

A cégcsoport a Continental TechShow 2015 nevű nagyszabású sajtórendezvény részeként sort kerített egy szokatlan összehasonlításra. Ennek során egy idei évjáratú BMW 1 típusú autó kerekeire 2000-es, az akkori technológiának megfelelő szerkezeti felépítésű és futófelületi kialakítású ContiPremiumContact™ gumiabroncsokat szereltek, míg egy 2000-es évjáratú autó a legújabb fejlesztésű ContiPremiumContact™ 5 abroncsokat kapta. A Continental saját tesztpályáján, a Contidrom létesítményben végrehajtott vizes útfelületi fékteszt során a 15 éves autó jelentős teljesítményjavulást mutatott a modern gumiabroncsok nagyobb tapadásának köszönhetően. Ez nem csak a rövidebb fékút és a pontosabb kormányozhatóságnál mutatkozott meg, de összességében a biztonságosabb kezelhetőség terén is. A teljesítményjavulás olyan mértékű volt, hogy enyhíteni tudta – legalábbis részben – a koros autóhoz nem elérhető elektronikus menetstabilizáló hiányát. Ezzel szemben a korai abroncsokon futó új autó teljesítménye nagyon visszaesett, azaz még a legkifinomultabb biztonsági elektronikák sem tudták eltüntetni a régi és az új abroncsok között meglévő óriási fejlesztési különbséget.

A gumiabroncsok aktív biztonságban játszott szerepe megkerülhetetlen. Csak a fejlett technológiát alkalmazó prémium termékek képesek garantálni a rövid fékutat, a precíz irányíthatóságot, a biztos iránytartást, valamint a lehető legmagasabb szintű vízre felúszás elleni védelmet. A Continental ezért az idősebb autók tulajdonosainak is prémium abroncsok használatát javasolja, hiszen azok valamelyest pótolni tudják a hiányzó aktív biztonsági rendszereket.

unnamed.jpg

Az összehasonlító teszt arra is rámutatott, hogy még az aktív biztonsági rendszerek egész garmadájával rendelkező járművek is csak akkor tudnak kifogástalan teljesítményt nyújtani, ha abroncsaik hatékonyan tudják tapadásra váltani a menet közben fellépő dinamikus erőhatásokat.

Autós limbó és Ascona Grand Prix a MOTE fesztiválján

2015. július 14., 12:10 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Limbózás autóval, Ascona Grand Prix és Burnout Show – csak három autós program a XI. Hungarian Blitz Weekend programjaiból, amelyet a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) szervez, immáron a tizenegyedik alkalommal.

A 2015. július 17. és 19. közötti, opeles márkatalálkozót idén is a Verőcén található Csattogó völgyben rendezi meg hazánk legnagyobb opeles egyesülete, a MOTE. A háromnapos dzsemborin a megszokott programokon – például szlalomverseny, autós szépségverseny, kormánykerék célba dobó verseny – kívül megrendezik az I. Ascona Grand Prix-t, lesz például kipufogó hangnyomás mérés, hengerfej hajító és alkatrész felismerő verseny, valamint Burnout Show is. A több mint egy tucat program közül kiemelkedik az autós limbó, melynek lényege, hogy minél lejjebb kerüljön az autó – például a gumiban lévő levegő kiengedésével, vagy az autó megtöltésével minél több és nehezebb emberrel.

Az Opel Magyarország a helyszínen bemutatja új autóit, emellett tíz opeles klub is bemutatkozik.

Biró Gellért, a MOTE elnöke szerint idén céljuk megdönteni a tavalyi fél ezres látogatószámot, „amelyre minden esély megvan a korábbiaktól eltérő színes program kavalkádnak köszönhetően”.

A MOTE 2005-ben indította útjára az ország legnagyobb Opel találkozó sorozatát, a Hungarian Blitz Weekendet, azzal a céllal, hogy a több száz hazai márkabarát egy felejthetetlen hétvégét tölthessen együtt. Az elmúlt évtizedben a rendezvény az ország minden régióját bejárta, a Balatontól egészen Debrecenig.

Bővebb információ: http://blitz-weekend.hu/

Exkluzív pályabejárás Michelisz Norbival

2015. június 4., 15:49 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Michelisz Norbert a hétvégén Oroszországban küzd meg versenytársaival a túraautó-világbajnokság (WTCC) következő futamán. Az alábbi linken elérhető exkluzív videóban, a MOL-csoport főtámogatásával versenyző Michelisz Norbival végigszáguldhatunk a moszkvai versenypályán, ahol korábban már sikerült dobogós helyet szereznie. A WTCC magyar versenyzőjének kommentálásával kanyarról-kanyarra, a sofőr nézőpontjából ismerhetjük meg a komoly szakmai kihívást jelentő pályáját.

Szurkoljunk együtt Norbi sikeréért!

Michelisz Norbertnek a 2015-ös túrautó-bajnokságon elért eredményeit a következő csatornákon követheti figyelemmel:

Weboldal: http://molgroup.info/en/michelisz

Facebook: https://www.facebook.com/WeFuelYourAmbition

Twitter: https://twitter.com/wefuelambition

Törököt fogtunk...

2015. május 15., 17:22 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Tudták, hogy jövő héten nemzetközi autókiállítás kezdődik Törökországban? Ha nem, ne aggódjanak, ott leszünk a helyszínen, ugyanis a Totalcar is meghívást kapott a szervezőktől.

Lenyomtam a webes regisztrációt, írtam is nekik angol levelet, hogy köszönöm a meghívást, szóval elkezdtünk barátkozni. Várni fognak a reptéren, lesz hajókirándulás a Boszporuszon, és részt vehetek az Istanbul Autoshow nulladik napján, amikor csak én, és gondolom néhány száz vagy ezer további szakíró kóborol a standok közt.

Ízelítőként közreadjuk az esemény sajtóanyagát. Törökül tudók előnyben. 

Basın Bülteni

14 Mayıs 2015

“Dünyanın yeni Harikaları”İstanbul’da sergilenecek

İstanbul Autoshow 2015’te 2’si dünya lansmanı olmak üzere 27 yeni model Türkiye’de ilk kez tanıtılacak


TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 22-31 Mayıs’ta düzenlenecek İstanbul Autoshow 2015’te, otomobil tutkunları “dünyanın yeni harikaları” ile buluşacak


ODD(Otomotiv Distribütörleri Derneği) ve TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliği ile 22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde düzenlenecek İstanbul Autoshow 2015’te, 27 yeni model Türkiye’de ilk kez tanıtılacak. Bu yeni modellerin 2 tanesi ise Dünya’da ilk kez İstanbul Autoshow’da tanıtılacak. TÜYAP’ta, 14 salon ve toplam 120.000 metrekare kapalı alanda düzenlenecek Autoshow 2015’te otomobil tutkunları dünyanın yeni harikaları olan son model otomobillerle buluşacak.

Türkiye’nin ve otomotiv sektörünün yurtiçi ve yurtdışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayacak en önemli etkinliklerden birisi olan İstanbul Autoshow, bu yıl “harikalar diyarı” konsepti ile ziyaretçilerini karşılayacak. Konsept, otomobil markalarının artık fuarları sadece yeni modellerini sergileyecekleri bir alan olarak değil aynı zamanda geleceğin teknolojilerini tüketici ile tanıştırmak için bir platform olarak da gördüğü gerçeğinden yola çıkarak geliştirildi. Fuarlarda sergilenen ‘acaba gerçeğe dönüşür mü, çok mu fütüristik?’ diye düşünülen bir teknolojinin kısa sürede satışa sunulan modellerde yer alması artık şaşırtıcı değil. Son dönemde yeni teknolojilerin hayata geçme süresi de oldukça kısaldı ve birkaç yıl önce hayal olan özellikler hızlıca gerçeğe dönüşebiliyor. Bu yaklaşımla geliştirilen ‘harikalar diyarı’ konsepti kapsamında sergilenecek otomobiller de ‘dünyanın yeni harikaları’ olarak tanımlandı.


İstanbul Autoshow 2015, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde, 120.000 metrekare kapalı ve 25.000 metrekare açık olmak üzere toplam 145.000 metrekarelik fuar alanında gerçekleştirilecek. Gerek katılımcı gerek ziyaretçi profiliyle dünyanın en önemli otomobil fuarları arasında yer alan İstanbul Autoshow, hem yaratıcı konseptiyle hem de markalarıyla bu yıl da ziyaretçileri büyüleyecek.

21 Mayıs’ta basın ve VIP açılışı yapılacak olan fuar, 22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında ziyaretçilere açık olacak. Otomobil markaları en dikkat çekici standları, organizatörler ise en keyifli etkinlikleri sunmak için hazırlıkları tamamlamak üzereler. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde gerçekleşecek İstanbul Autoshow için ziyaret saatleri hafta içi 12:00 – 21:00, hafta sonu ise 11:00 – 21:00 olarak belirlendi.

İlk günden bu yana sürekli gelişen ve büyüyen İstanbul Autoshow, bugün sadece Türkiye’nin değil Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük otomobil fuarlarından biri. İstanbul Autoshow, 2006 yılında uluslararası otomotiv üreticileri derneği OICA tarafından Uluslararası Otomotiv Fuarları Takvimi’ne alındı ve resmi olarak dünyaca kabul gören bir fuar haline geldi. Otomotiv fuarları içinde belli bir düzeye ve kaliteye ulaşanların alındığı takvime girebilmiş olmak, Türkiye otomotiv sektörünün uluslararası alandaki prestiji açısından da son derece önemli.

İstanbul Autoshow 2015’in ana sponsorluğunu Shell, ulaşım sponsorluğunu Continental, etkinlik sponsorluğunu Çelik Motor Filo, hizmet sponsorluğunu Generali Sigorta ve medya sponsorluğunu ise Doğan Burda Medya Grubu üstleniyor.


Detaylı bilgi için: www.istanbulautoshow2015.com
Facebook: facebook.com/istautoshow
Twitter: twitter.com/ist_autoshow
Instagram: instagram.com/istanbulautoshow15

TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Hakkında

1979 yılında kurulan TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. 1996 yılında hizmete giren TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde katılımcı ve ziyaretçilere 120.000 metrekare kapalı ve 25.000 metrekare açık olmak üzere toplam 145.000 metrekare fuar alanında, uluslararası standartlarda hizmet sunuyor. Tüyap Fuarcılık Grubu, bugüne kadar yurtiçinde 1.397 ve yurtdışında 36 ülkede 158 olmak üzere toplam 1.555 fuar düzenledi. 97 ülkeden 263.177 katılımcı kuruluşa, 165 ülkeden 42.521.243 ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. 14 sergi salonu, uluslararası standartta teknik alt yapı, gelişmiş hizmet donanımı, 550’nin üzerinde insan kaynağı ile TÜYAP, İstanbul, Bursa, Konya, Adana, Diyarbakır ve Samsun’da sahibi olduğu fuar alanlarında, 2014’te 110 fuar düzenleyerek, 4 milyona yakın ziyaretçiye ev sahipliği yaptı.

TÜYAP, uluslararası standartta teknik alt yapı olarak pnömatik sistem, 8 - 10 bar basınçlı hava sistemi, su, atık su sistemi, 28.800 kVA/h elektrik gücü, 11.090 kVA/h jeneratör gücüne sahip.Kesintisiz telefon, faks ve kablosuz internet erişimi olan fuar alanında ayrıca, toplam etkinlik alanı 8.000 metrekare olan servis binası, 750 kişiye kadar değişen kapasitede çok amaçlı 28 adet farklı ölçülerde toplantı salonu, tam ofis donanımlı basın, özel protokol ve yönetim odaları, 10.000 metrekare kongre ve hizmetler bölümü bulunuyor.


Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Hakkında

1987 yılında, tümü Avrupa otomobil markalarının Türkiye Mümessili olan 5 firmayı temsil eden 10 iş adamı/yönetici girişimci tarafından kurulan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin 2015 yılı itibariyle 45 uluslararası markayı temsil eden 29 üyesi bulunmaktadır. ODD, sektörün gelişmesine yardımcı olacak şekilde misyonu doğrultusunda çalışmalar yapmaktadır. Dernek faaliyetleri, istatistiklerin oluşturulması, ilgili kurum ve üyelerle paylaşılması, mevzuat çalışmalarında kamu kuruluşlarına istişari katkı sağlanması, otomotiv fuarlarına destek verilmesi şeklinde sürmektedir. Fuarların otomotiv sektörünün geniş kitlelere tanıtımını sağlamadaki yararını gören ve sektörün sürekli gelişimini hedefleyen Derneğin çabaları ile İstanbul Autoshow Fuarı, 2006 yılından itibaren OICA’nın Uluslararası Fuarlar takvimine kabul edilmiştir.

Bilgi İçin
Aslı Kurukafa, Ogilvy PR, 0212 339 83 81 – asli.kurukafa@ogilvy.com
Burak Gürses, Tüyap İstanbul Pazarlama, 0212 867 12 96–burakgurses@tuyap.com.tr

Ismét Csányi Sándor vezeti A 100 leggazdagabb listáját

2015. május 14., 10:21 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A Napi.hu szerkesztősége egy légtérben dolgozik a Totalcar szerkesztőséggel, csupán egy fél gipszkarton fal választ el minket egymástól. Ennek a kapcsolatnak az eredményeként került be most két olyan autós témájú cikk is A 100 leggazdagabb kiadványba, amit totalcaros szerző írt. Csikós Zsolt cikke a jövő autóiról, Zách Dánié pedig a legdrágább autókról.

 

Sajtóközlemény

 

Csányi Sándor tavaly újabb 15 milliárddal, 165 milliárd forintra gyarapította vagyonát, így 2011 óta egymás után ötödször lett a leggazdagabb magyar - derül ki a Napi.hu kiadásában idén 14. alkalommal megjelenő A 100 leggazdagabb című kiadványából. Az OTP Bank első emberét Bige László, a Nitrogénművek Zrt. tulajdonosa követi 160 milliárd forinttal, míg a harmadik helyre a Fotex-csoport főtulajdonosa, Várszegi Gábor került, akinek vagyona 115 milliárd forintra nőtt. A dobogó közvetlen közelében tartózkodik két egykori listavezető is: Demján Sándor (93 milliárd forint) és Széles Gábor (92 milliárd forint). A tavalyi bronzérmes, az online erotikus szolgáltatásokból meggazdagodott Gattyán György vagyona viszont egy adóhivatali vizsgálathoz kapcsolódó zárolás miatt egy év alatt 135 milliárdról 90 milliárd forintra csökkent - ez idén a hatodik helyre volt elég.

 

A 100 leggazdagabb magyart rangsoroló kiadvány idén másodszor készített szigorúan szubjektív listát - Befolyás-barométer címen - az ország legbefolyásosabb embereiről. Ezt a rangsort továbbra is Orbán Viktor miniszterelnök vezeti Csányi Sándor előtt, míg a harmadik helyen Simicska Lajost Lázár János, a Miniszter-elnökséget vezető miniszter váltotta fel. A kétféle rangsor különbségét az magyarázza, hogy a vagyon nagysága nem feltétlenül jár azonos mértékű befolyással és fordítva: vannak olyan befolyásos emberek, akik vélhetően nem rendelkeznek tízmilliárdokban mérhető vagyonnal, mégis jelentős hatást gyakorolhatnak Magyarország gazdasági és társadalmi életére.

 

 

A leggazdagabb magyarok ranglistája alaposan átrendeződött egy év alatt, amit csak részben magyaráz, hogy a "belépési küszöb" a tavalyi 5,3 milliárd forintról 6 milliárdra emelkedett. A 2015-ös vagyon szerinti listán tíz olyan üzletembert találni, aki tavaly még nem szerepelt a legmódosabbak között, ketten - Losó József és Tolnay Tibor - pedig egy év kihagyás után kerültek ismét a legvagyonosabbak közé. Az átrendeződés jele az is, hogy az előző évek legjelentősebb állami megrendeléseit megszerző vállalkozók mellett megjelentek a "trónkövetelők" is. Az előbbi kategóriát Simicska Lajos és Nyerges Zsolt fémjelzi - az előbbi a 10. helyen áll 73 milliárd forintos vagyonnal, az utóbbi pedig a 24. helyen 26,3 milliárddal. Az utóbbi kategóriában a Duna Aszfalt két tulajdonosát, Szíjj Lászlót és Varga Károlyt (29-30. hely) is megtalálni - vagyonuk 23-23 milliárd forintra tehető. Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester vagyona az idei becslés szerint 8,4 milliárd forintra dagadt - ez a 86. helyre volt elegendő.

 

Az újak között szerepel Emőri Gábor (32. hely) és a Kertész testvérek (23. hely), akik az elektronikus útdíjrendszer magyar verziójával értek el kiugróan nagy sikert, továbbá a MET Zrt. negyedét birtokló Lakatos Benjamin (72. hely) és a Wizz Air sikeres londoni részvénykibocsátása nyomán a 61. helyre "katapultált" Váradi József.

 

A 2015-ös listán szereplők összvagyona megközelítette a 2600 milliárd forintot - ez 160 milliárddal haladja meg az egy évvel korábbit (a 180 milliárdos 2014/2013-as emelkedés után). A 6,6 százalékos gyarapodás jócskán felülmúlta a KSH által mért mínusz 0,2 százalékos 2014-es fogyasztói árindexet, azaz reálértéken csaknem hét százalékkal nőtt a magyar mágnások vagyona (a tavalyi hatszázalékos gyarapodás után.) A 2002-ben megjelent első A 100 leggazdagabb rangsorában szereplők összvagyona akkori áron csupán 632 milliárd forint volt. Az elmúlt 14 év alatt tehát több mint a négyszeresére nőtt a milliárdosok összvagyona, miközben a fogyasztó árak ez alatt az idő alatt összesen alig 77 százalékkal mentek feljebb.

 

Érdekes képet mutatnak a regionális listák is. Az idei összeállításban minden eddiginél tágabb kört, 135 főt mutat be a kiadvány három régióra bontva. A regionális listákra minimum 2 milliárdos vagyonnal lehetett felkerülni. A legtehetősebb régiónak Kelet-Magyarország számít, az ott élő és munkálkodó 47 milliárdos összvagyona 522 milliárd forintra tehető. A második helyen Nyugat-Magyarország áll: itt 42-en rendelkeznek jelentősebb vagyonnal, amelyek összege 387 milliárdra tehető. Dél- és Közép-Magyarországról 46-an kerültek fel a regionális listára, együttes vagyonuk 327 milliárd forint.

 

A 2015-ös A 100 leggazdagabb kiadvány lifestyle részében egyebek mellett exkluzív írások olvashatók a borba fektető magyar milliárdosokról, a jövő autóiról, a magyarországi kastélypiac helyzetéről, a műkereskedelemről, a privátbanki piacról, valamint a stílusos pénzköltésről.

Shell Hungary Truck Fest a Hungaroringen

2015. május 6., 11:44 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A Shell lett a Hungaroringen megrendezésre kerülő FIA European Truck Racing Championship kamionos Európa-bajnokság és a Hungary Truck Fest névadó szponzora.

A Truck Race Promotion, a FIA European Truck Racing Championship 2015. szeptember 5-6-ai magyar fordulójának rendezője örömmel jelenti be, hogy a hétvégi verseny névadó szponzora a Shell lett. Mivel a nívós kamionos versenysorozat 25 év után most először tér vissza a Hungaroringre, egész hétvégén át tartó ünnepségsorozat várható a Shell Hungary Truck Fest rendezvényen.

A kategória legmagasabban jegyzett versenye a motorsportok igazán extrém és látványos fajtája, amelyben kiváló specifikációjú, 1000 lóerős kamionok vívnak kemény csatát, kereket keréknek vetve a győzelemért. A kiváló teljesítményű versenygépek sebessége, hangja és látványa minden alkalommal elbűvöli a közönség minden korosztályát, és várhatóan nagy sikert fog aratni a magyar közönség köreiben a sorozat legutóbbi látogatása után majdnem negyed évszázaddal.

Az esemény a Shell támogatásának köszönhetően olyan szintű jegyárakat tud biztosítani, amely a lehető legtöbb ember számára teszi elérhetővé a kamionversenyek hangulatának megismerését családbarát környezetben. Az egyéb szórakozási lehetőségek esetében pedig külön házigazda fogja biztosítani, hogy mind a pályán, mind azon kívül pörgősek legyenek az események. A jegyek elővételben kedvezményes áron kaphatóak. A nap jegy már 4900 ft-tól a hétvégi jegy már 6900 Ft-tól valamint a családi jegy már 9900 Ft-tól elérhető most.

Szeptember 5-én este a Hungaroringen ad koncertet az ünnepelt magyar énekes, Ákos. A koncert a Shell Hungary Truck Fest hétvégi, azaz a 6900 Ft-os jegy minden tulajdonosának ingyenesen látogatható lesz.

A Shell Hungary Truck Fest eseményre szóló jegyek a Hungaroring versenypályán tartott összes fontos eseményen, többek között a 30. Forma 1 Magyar Nagydíjon és a Red Bull Air Race versenyen, valamint számos fontos magyar sporteseményen is megvásárolhatóak lesznek.

A foglalások megerősítése érdekében ajánlott elsősorban az internetes vásárlást választani az www.akos.hu és a www.gpticketshop.hu weboldalon.

Mindenkit szeretettel várunk az év leglóerősebb családi Fesztiváljára, a Shell Hungary Truck Fest-re!