"Rolls-Royce achieves record result"

2009. január 9., 11:28 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Nos, elnézést, de a következő sajtóközleményt angolul közöljük, magyarázó képekkel. A lényeg: a rohadt nagy pénzügyi válságban a Rolls Royce rekordévet zárt, eladásai 20 százalékkal nőttek, köszönik, mindenki dugja fel magának a Wall Street Journalt. 1212 darab Rollsot adtak el. Persze lehet, hogy a siker titka az, hogy olyan hosszúak a szállítási határidőik: minden autó egyedi, és az állás nélküli bankárok még az októberi krach előtti rendeléseiket kapják meg most.

9 January 2009, Goodwood

Rolls-Royce Motor Cars has seen its 2008 sales increase by 20 per cent. Last year the luxury car manufacturer retailed 1212 cars compared to 1010 the previous year. This marks the fifth consecutive annual sales increase since the company was launched in 2003.


Annyira hajtanak, hogy a fényképésznek meg kellett kérnie őket: álljanak be, nehogy bemozduljanak a képen

There was strong demand across the Phantom range. However the continued popularity of the four-door versions was evident with the Phantom saloon and Extended Wheelbase models accounting for more than half of all sales. Continued interest in the Phantom Drophead Coupé and, in particular, the introduction of the Phantom Coupé in the summer of 2008 saw Rolls-Royce attract new buyers, boosting retails to record levels.


A siker titka: az alaszkai és az izlandi piacokra speciális, bundás modelleket szállítanak

“This is a tremendous result and particularly gratifying considering the challenging economic environment manufacturers faced in the second half of 2008,” said Tom Purves, Chief Executive Officer. “Once again much of this success lies with the highly skilled and dedicated workforce that we have at Goodwood”.


A rendelésállomány jeletős részét az iskolabusz helyett rendelt Phantomok teszik ki

 

North America remained the biggest single market for Rolls-Royce in 2008, accounting for 38 per cent of sales. Exceptional performances were seen in Northern Europe and in the Middle East which grew by around 95 and 48 per cent respectively. The Asia Pacific region saw continued sales growth in markets such as Australia, China, India and Singapore.


A sietség átka 1: néha összecserélik a motorházfedelet. Néha egy-egy ilyen példány átmegy a MEÓ-n

 

Looking ahead, preparations are now fully underway to ready the company for the introduction of a brand new model series, currently named RR4, due later this year.

-ends-


A sietség átka 2: igazából az ajtó jó irányba áll, a szélvédőt és az üléseket szerelték rosszul

 

Nem áll rosszul a Jaguar szénája

2009. január 8., 15:13 Módosítva: 2015.07.31 09:51


Fene sem érti ezt a válságot. A Toyota gyáraiban hosszú napokig csak lófrálnak a dolgozók, ellenben a BMW és a VW Gruppe szárnyal. Érdekes, de míg nemrég arról adtunk hírt, hogy a Jaguar elbocsájt, most kaptunk egy vérbő sajtóközleményt, melyből kiderül, hogy nem is olyan drámai a helyzet. Az XF, úgy látszik, beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

 

A Jaguar eladási statisztikája 2008-ban…

A Jaguar 2008- ban több mint 65000 autót értékesített, ami 8 %-os emelkedést jelent a 2007 - es adatokhoz viszonyítva. Ezáltal a Jaguar az egyike azon keveseknek, akik évről-évre, folyamatosan növelni tudják eladásaikat.

Mike O'Driscoll ügyvezető az alábbiak szerint értékelte a vállalkozás 2008. évi eredményeit.
A 2008-as gazdasági év kihívásai ellenére a Jaguar gyár nagyon jól teljesített.
Bemutattuk a minden elemében új XF modellt, amely elnyerte az év autója díjat, két neves Angol szaklapnál, világszerte pedig még 30 különböző díjjal büszkélkedhetünk, mely komoly értékesítési eredményeket hozott.


Az XF modell az első lépés az új, izgalmas sport autók kifejlesztésének irányába, amely világszerte megfelel a szenvedélyes vezetők magas elvárásainak. Az autóinkat a világ több mint 60 országában értékesítjük. Külön köszönettel tartozunk importőreinknek, akik segítségével 50%-kal növeltük eladásainkat Oroszországban, 25%-kal a Közel Keleten és 35%-al Kínában.

A 2009 - es évet új generációs benzines és dízel motorjaink bemutatásával kezdjük, amelyekkel új standardot állítunk fel teljesítmény, gazdaságosság és hatékonyság tekintetében.
Bemutatjuk új diesel modellünket az XF-ben, amelynél jelentősen eredményeket értünk el CO2 kibocsátás, üzemanyag takarékosság és teljesítmény vonzatában. Az általunk gyártott modellek megfelelnek a modern világ kihívásainak, valamint az ügyfelek elvárásainak, oly módon, hogy mindezek mellett hűek maradnak a Jaguar „gyönyörű és gyors” autókról alkotott filozófiájához.

A Land Roverrel közösen, a Jaguar 400 millió fontot költ kutatás és fejlesztésre, valamint további 800 millió fontot szánnak kifejezetten új környezetvédelmi technológiák fejlesztésére. Az elmúlt évek fejlesztésének köszönhetően folyamatosan értékesítünk autókat az egyébként folyamatosan csökkenő gépjárműpiacon.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a 2009 - es év komoly kihívást jelent majd az autóipar részére, de biztosak vagyunk benne, hogy az intelligensen tervezett, fejlett technológiákat alkalmazó Jaguarok képviselik napjaink sportos autóit.

Nissan NV200

2009. január 7., 10:44 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Egyelőre csak számítógépes rajz, de annak szép. Hatágú, többszínű felnik, mokány sárvédő domborítások, lendületes bemetszések az oldallemezeken, penge, köralakú hátsó lámpák dobják fel a jó térkihasználáshoz elengedhetetlen dobozformát. De azért ha megnézzük közelebbről, látszik, hogy a vezetőoldali oldalablak mérete inkább formai játék, mint valós lehetőség és gyaníthatóan a nonfiguratív oldalminta sem lesz fekete kilincses, fehér alapváltozaton. De így azért nagyon vagány és 4,1 köbméternyi csempészárú fér bele.

 

 

A NISSAN NV200 KISHASZONJÁRMŰ A LEGJOBB TÉRKIHASZNÁLÁSÚ A KATEGÓRIÁJÁBAN

- A cég teljesen új kompakt haszonjárművének piaci bevezetését a kishaszon-gépjárművekre specializált értékesítési és vevőszolgálati hálózat támogatja - 

TOKIÓ — A Nissan Motor Co.Ltd. bejelentette, hogy 2009-ben kezdi meg az NV200 típusjelű kishaszonjármű értékesítését, amely a raktér térkihasználása szempontjából kategóriájában a legjobb lesz.  A Nissan mérnökei elérték, hogy egy kis külső méretekkel rendelkező haszonjárművel nagy raktér legyen megvalósítható (az NV200 akár 4,1 m3-es raktér kialakítására is alkalmas).     

Az NV200 egyben lehetővé teszi a raktér maximális kihasználását.  A raktér padlójának kialakítása olyan, hogy a hátsó kerékdobok között elfér egy szabványos Euro-raklap.    

“Az NV200 kulcsfontosságú a Nissan kishaszon-gépjármű üzletágának jövőbeli sikeressége szempontjából” - mondta Andy Palmer, a Nissan kishaszon-gépjármű részlegének alelnöke.   “Ezzel a modellel lehetőségünk nyílik arra, hogy a legfontosabb piacokon olyan új ajánlattal jelenjünk meg, amely az ügyfelek eddig nem teljesített követelményeinek is eleget tesz. Az NV200 új szegmenst képez a kishaszon-gépjármű kategóriában”– tette hozzá Palmer.     

Japánban a 2009-es első felében kerül sor az NV200 piaci bevezetésére, míg Európában az év második felében. Ezt követően kerül sor az érékesítés megkezdésére Kínában és egyéb piacokon.  

Az NV200 és további modellek sikeres piaci bevezetésének biztosítására a Nissan Kishaszonjármű Üzletága (LCV BU) megerősítette értékesítési, szerviz- és vevőszolgálati tevékenységét.  

A Pro-Shop stratégia keretében a Nissan-hálózatban világszerte külön központokat hoztak létre, melyek teljes körű értékesítési és vevőszolgálati szolgáltatást nyújtanak a kishaszon-gépjármű ügyfelek részére.  Japánban 230 kishaszongép-jármű értékesítési és szerviz-egységet alakítottak ki. Európában jelenleg 570 tagból a kishaszonjárműveket gondozó hálózat. A Pro-Shop rendszerben speciálisan képzett értékesítő, javító-szerelő és vevőszolgálati személyzetet alkalmaznak, akik ismerik és kielégítik a professzionális járműtulajdonosok és –üzemeltetők igényeit.

Tovább bővült a BMW márkakereskedelmi hálózata

2008. december 18., 17:59 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Nyíregyházán új BMW márkakereskedés és szerviz nyílt, a Wallis Motor Pest pedig elnyerte a BMW QMA minősítését

2008-ban tovább nőtt a BMW márkakereskedések száma, mivel tavasszal megnyitotta kapuit a nyíregyházi Magisz Kft. második BMW márkakereskedése, a Mag3 autószalon, amelyben nemrégiben elkészült a kilenc jármű befogadására alkalmas szervizműhely is. A beruházás teljes összege több mint 450 millió Ft volt, amelyből a bemutatóterem építésére 32.5, a szervizműhelyre pedig közel 20 millió Ft állami támogatást kapott a vállalkozás az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásának segítségével. A BMW csoport 2008-ban életbe lépő követelményeinek megfelelően kialakított új márkakereskedés Nyíregyházán a Debreceni út 233. szám alatt található. A Kovács Rita építész által tervezett épület ősszel elnyerte a 2008. évi „Év Háza” díjat is, amelyet a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei területi építész kamara hirdetett meg.

A 2430 négyzetméteres márkakereskedés jól megközelíthető helyen, a város dinamikusan fejlődő részén, 60 autó befogadására alkalmas parkolóval áll az ügyfelek rendelkezésére. Az épület tágas bemutatóterme – a motorkerékpárok mellett – összesen 18 személyautó kiállítására alkalmas. Az ügyfeleket az elegáns környezetben a prémium kategóriás autók és motorkerékpárok terén több éves értékesítési tapasztalattal rendelkező tanácsadók segítik. A Magisz Kft. új épületét a BMW csoport előírásainak megfelelően tervezték és építették annak érdekében, hogy a márkakereskedés és szerviz a legjobb minőségű szolgáltatásokat nyújtsa az ügyfeleknek.

Az 1999-ben alakult, elsősorban BMW személygépkocsik és motorkerékpárok értékesítésével és javításával foglalkozó Magisz Kft. nyíregyházi márkaszervizének szerelőműhelye kilenc jármű befogadására alkalmas. A BMW csoport által előírt legkorszerűbb műszaki és diagnosztikai berendezésekkel felszerelt szervizben négyállásos karosszériajavító-műhely, háromállásos fényezőműhely, autókozmetika és minden egyéb, a járművek javításához és karbantartásához kapcsolódó szolgáltatás várja az ügyfeleket.

Az idén egy másik BMW márkakereskedés is történetének jelentős mérföldkövéhez érkezett: Magyarország egyik legrégebbi hivatalos BMW márkakereskedése, a Wallis Motor Pest Magyarországon elsőként nyerte el a BMW QMA (Quality im Autohaus) minősítését. Az 1995-ben létrehozott elismerést világszerte kizárólag azok a márkakereskedések kaphatják meg, amelyek maradéktalanul teljesítik a BMW csoport saját minőségbiztosítási rendszerének magas követelményeit. Az egy egész esztendeig tartó rendszerbevezetést lezáró audit során a márkakereskedés teljes tevékenységét vizsgálták, többek közt az értékesítés, a szervizszolgáltatás, az ügyfélkezelés és a vállalatvezetés színvonalát. A rangos minősítést ünnepélyes keretek közt, 2008. december elején adták át a Wallis Motor Pest ügyvezetőjének, Antal Péternek.

A Škoda Auto megnyitotta új technikai központját

2008. december 18., 17:02 Módosítva: 2015.07.31 09:51

Ünnepélyes keretek között nyitotta meg december 16-án, Mladá Boleslavban Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, valamint a Škoda Auto képviselőiként Reinhard Jung, az igazgatótanács elnöke és Dr. Eckhard Scholz, az igazgatótanács a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja a Škoda Auto új műszaki centrumát.

A Škoda Auto az új központ létrehozásával tovább erősítette a teljes konszern műszaki fejlesztésében elfoglalt pozícióját. Az 1.159 millió cseh korona¹ értékű beruházás megvalósításával elsősorban gépész- és villamosmérnökök, illetve más magasan képzett specialisták számára mintegy 300 új munkahely jött létre, amelyeket már 2005 óta fokozatosan tölthetnek be a szakemberek. Ennek megfelelően folyamatosan emelkedik a legnagyobb cseh autógyártó műszaki fejlesztésében alkalmazottak száma. 1996 óta, amikor e területen a Škoda Auto mindössze 925 dolgozója tevékenykedett, számuk az idei év második felére immár 1563-ra növekedett.

Ezzel párhuzamosan a műszaki fejlesztés munkaterülete mintegy 70 százalékkal növekedett, s immár 44.432 négyzetmétert tesz ki. E bővítést a termékpaletta több új modellel történő szélesítése, az egyre növekvő műszaki illetve jogszabályi fejlesztés szerinti igények, valamint a mind magasabb vásárlói igények tették szükségessé.

„A Cseh Köztársaság műszaki felsőoktatása magasan képzett szakemberek állandó forrása, akik ismeretei és képességei egyaránt a legmagasabb világszínvonalat képviselik. Ennek alapján egyértelműen szükségesek és logikusak a Škoda Auto szakmai centrumként betöltött pozíciójának további erősítése érdekében tett erőfeszítéseink, hogy a Volkswagen Csoport keretein belül aktívan részt vállalhassunk a járműfejlesztés világméretű tevékenységében“ – hangsúlyozta Prof. Dr. Martin Winterkorn.

„A Škoda Auto új műszaki központja kulcsszerepet tölt be a Cseh Köztársaság tudományos és kutatási tevékenységének gyakorlati támogatásában. A műszaki centrum korszerű elemző és tesztelő berendezései óriási lehetőséget rejtenek a jövő diploma- és promóciós munkái számára, ideális kiegészítésül szolgálva a felsőoktatási tanulmányok számára. A Škoda Auto Mlada Boleslav-i jövőjét így a termelés mellett immár színvonalas saját műszaki fejlesztési központja is a szolgálhatja“ – emelte ki Reinhard Jung.

„Az új technikai központ létrehozása a Škoda Auto műszaki fejlesztése hosszú távú bővítési terveibe illeszkedik. Ez a Škoda Auto pozícióinak erősítését jelenti a konszern világméretű fejlesztői tevékenységében, egyben lehetővé teszi szerves kapcsolódásunkat a Cseh Köztársaság igen régi járműfejlesztési és -gyártási hagyományaihoz“ – fejtette ki Dr. Eckhard Scholz.

Az új műszaki centrumot a Škoda Auto eredeti műszaki fejlesztésének közvetlen szomszédságában elterülő egykori ipari és raktárterületen alakították ki. Mivel e helyszín árvízveszélyes területnek számít, a létesítmény cölöpökre épült, földszintjén 300 teszt- és szolgálati jármű számára biztosítva parkolási lehetőséget. A központ tevékenysége a megfelelő technikákkal felszerelve, 2009 közepére indulhat be teljes mértékben. Az irodák mellett a járműelektronika és -elektromosság illetve a futómű és főegységek fejlesztése, az akusztikai vizsgálatok és zajmérések, a speciális napsugárzás-szimulációs vizsgálatok, valamint a klímakamrás és fényalagutas tesztek fejlesztő-, labor- és műhelylétesítményei is helyet kaptak itt.

 

¹ 25,70 CZK/1 EUR árfolyamon számítva 45 millió euró

Pirelli K-PRESSURE

2008. október 30., 13:08 Módosítva: 2015.07.31 09:51

A Pirelli nyomásérzékelője, a K-Pressure, egy olyan okos és intuitív rendszer, amely valójában egy, az abroncs szelepére rögzíthető szenzor. A szenzor számos technológiai újítást egyesít; tömege 3,5 gramm és átmérője nem éri el a másfél centimétert sem. A terméket teljesen automatizált szerelősoron gyártják és az idei évtől Magyarországon is kapható.

Miért szükséges a gumiabroncs légnyomásának az ellenőrzése?

Az autógyártók becslései szerint a balesetek háromnegyede alacsony abroncsnyomással kapcsolatos meghibásodás miatt következik be. Csökkent abroncsnyomás mellett romlik a tapadás mértéke, a jármű kezelhetősége és irányíthatósága, valamint rosszabbodik a jármű stabilitása kanyarodás közben. Növekszik a féktávolság és romlik a stabilitás fékezéskor.

Nem csak a biztonságra van negatív hatással a nem megfelelő abroncsnyomás; 20 %-kal alacsonyabb légnymás 25 %-kal növeli az abroncs kopását és csökkenti az élettartamát 30 %-kal, amely már a pénztárcánkra is hatással van. Közvetlenül is érinti a fenntartási költségeinket, hiszen 3 %-kal növeli a fogyasztást – amely így sajnos a környezet-szennyezést is.

Sajnos, ezen adatok ellenére a vezetők többsége – közel 90 %-a – megerősítette, hogy ritkábban, mint évente ellenőrzi az abroncs légnyomását, és kétharmadunk ellenőrzi csak hosszabb utazás előtt.

Átlagosan egy abroncs 0,2 bar-t veszít 3 havonta. Ez azt jelenti, hogy ha egy átlagos gumiabroncs élettartamát 2 évnek vesszük, és nominális nyomása 2,0 bar, akkor kivétel nélkül mindegyik abroncs élettartama során négy alkalommal találkozik 20 %-os nyomáscsökkenéssel!

Miért kiváló a gumiabroncs légnyomásának az ellenőrzése a Pirelli K-Pressure szenzorával?

A Pirelli K-Pressure nyomásérzékelő előnyei közé tartozik, hogy könnyű a felszerelése, hiszen egyszerűen csak rá kell csavarni a szenzort a szelepre a szelepsapka helyére. Ezt bárki megteheti sajátkezüleg is, amelyhez mindössze pár másodperc szükséges. Felhelyezése semmilyen egyéb üzembehelyezést nem igényel, továbbá nincs sérülés veszélye a felszerelés és eltávolítás közben. Csak ki kell választani a jármű számára megfelelő K-Pressure szenzort (a gyártó által ajánlott abroncsnyomásnak megfelelően).

Könnyen ellenőrizhető segítségével az abroncsban uralkodó légnyomás, az érzékelő nyomáscsökkenés esetén fehérről piros színre vált. Az utazók teljes biztonságát ráadásul az is garantálja, hogy a szerkezet a nyomás esése után azonnal zárja a szelepet is, amely világszinten egyedi megoldás. A rendszer a TÜV Süd által is tanúsított.

További előnyei a K-Pressure-nek, hogy kis tömege – 3,5 gramm – miatt a kerék kiegyensúlyozottságára gyakorlatilag nincs hatással. Eltávolítása csak egy speciális kulccsal lehetséges, így megfelelően védelmet nyújt lopással szemben.

A magyarországi forgalmazást az Automax Szerviz Kft.
További információk:
www.pirelli.hu
www.automax.hu

Összefoglalva a Pirelli K-Pressure előnyei

Könnyen kezelhető
Minimális hatással van a jármű működésére
Gazdaságos
Könnyen és olcsón üzemeltethető (nem igényel karbantartást)
Biztonságos
Megbízható
Pontos
Tartós
Minden időjárási körülmény között használható
Hőmérséklettől függetlenül használható
Nincs sérülésveszély felszerelés/eltávolítás közben
Nem okoz problémát a kerék kiegyensúlyozottságában
Plug and play (könnyen üzembehelyezhető)
Lopásbiztos védelem
Teljes mértékben újrafelhasználható (nem tartalmaz elemeket, alacsony környezeti hatás)
Valóban biztonságos