The Best of Szürkeimport

Használtteszt: Toyota Highlander Hybrid (2006)

2011.01.07. 06:39

Első ránézésre testes darab a Highlander, egy arasz híján öt méter, és a hibrid változat két tonna fölött van. Kívülről azért furcsa, mert kicsit hasonlít a korábbi RAV-4-re és a Land Cruiserre is, ezért az ember nézi, és nem érti, hogy miért nem stimmelnek a méretek. Így fehérben látványos, szürkében viszont észrevehetetlen. Toyota ez, nem Lexus.

Belül tényleg Amerika. Karottát szíven üti, ahogy meglátja az ajtókon a műfát, a kőolajbázisú fa kicsit túlteng mindenhol, és nem túl szép. Amúgy a szokásos amerikai, enyhén csúszós bőr, sima, bőrszerű felszínű műanyag világba csusszan be az ember.

A fő momentum: a tér hatalmas. A második sorban is. De még leghátul is elfér egy gyerek, mázsa alatt, tudják, arrafelé ez szempont. Pohártartó hegyek, külön szabályozható klíma még leghátul is, érintőképernyő, és hasonlók. Más semmi megragadó nincs benne, tán a műszerek érdekesek egyedül. A képernyőn a szokásos Toyota-hibrid energiadiagram és az éppenmimegy-ábra, mint egy Priusban. Egyetlen apró különbséggel: itt van egy plusz villanymotor, ez hajtja a hátsó tengelyt, ha kell. Persze, nem minden Highlander AWD jelzésű, sőt, a 2008-ban bemutatott második generációból már létezik belőle fronthajtásos, 2,7 literes, négyhengeres benzinmotorú hibrid is. Régen ilyen még nem volt, de akad szimpla 2,4-es benzines alapverzió is.

Karottával elindulunk, de azon kívül, hogy elismerően csettintünk a csend miatt, majd megbeszéljük, hogy milyen átkozottul megy padlógázon – max. nyolc másodperc alatt lehet százon – valahogy elterelődik a figyelem az autóról. Még konstatáljuk, hogy kicsit billegős kanyarban, elég érzéketlen a kormány, meg hogy milyen bivaly a klíma, aztán az élet nagy dolgairól dumálunk, mint gyermek, és hasonlók. Megállapodunk, hogy az autóvásárlás-projekt végéig nem lesz cikk a Highlanderről, csak ha már megvette.

Mert ilyet akar. A célra tökéletes, a teljesen funkciócentrikusan helyváltozatásra termett izé az, Amerikába szánt bumfordi belső dizájnnal, de legalább elég ósdi ahhoz, hogy ne legyenek túl vastagok a tetőoszlopai, ki lehessen belőle látni, és hasonlók. Asszem, ennyivel el is intéztük volna az autót, ha nem készült volna pár kanyarodós fotó is vele. Mert akármilyen hihetetlen, így forszírozva a dolgot, a Highlander összeszedi magát, és elkezd dolgozni alatta a futómű. Igaz, dől, de közben SUV-mércével mérve betapad a gumi, nem gonoszkodik, jól irányítható és nem ostobán alulkormányzott. Szinte jó nézni. És a fékje váratlanul jól fog.

Hogy terepen milyen? Semmilyen. A Toyota az amerikai honlapján egyébként külön felhívja a figyelmet: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road, hogy azaz a Highlander Hybridet nem arra tervezték, hogy terepezzenek vele. A kocsi alá nézve elég nyilvánvaló, hogy miért: az akkucsomag alul van, a két tengely között, a benzintank előtt – a hét ülés miatt nem lehetett a csomagtartóba pakolni, mint a Prius, vagy a Lexus limuzinok esetében. Ezért aztán 16 centi a hasmagassága, ami alig több egy normál személyautóénál.

Viszont úton nagyon megy: ha a 211 lóerős benzinmotor, az első, 185 lóerős (136 kW) villanymotor mellett besegít a 76 lóerős (56 kW) hátsó, egész rémisztő a lendület. Amikor bekapcsol a V6-os, ugyan lesz motorzaj, de átkozott jó a hangja. Ennél már csak az a jobb, amikor csak villanymotorral gyorsítunk, előremenetben, normál gázkezeléssel 40-50-ig gond nélkül sikerül. Az össz-teljesítmény egyébként cirka 270 lóerő, mivel az áttételezések olyanok, hogy a három maximum nem egyszerre jelentkezik – ergo nem adhatók össze. De így sem rossz a Lexus RX 400h-ból átvett hajtáslánc.

Az ember végigpróbál mindent, és lenyugszik, hogy minden oké, megvannak a lovak és a kilowattok. Utána már csak azt nézegeti, hány jutalompontot kap az energiadiagramon. Gergő és feleségének stílusában picivel tíz liter fölötti az átlag, Gergő bevallása szerint, ha ő nem vezeti, lemegy tíz alá, városban járkálva is. Ez azért döbbenet, mindez csendben, szenvtelenül, és rugózva. Valószínűleg ez tetszett meg Karottának, el is eldöntötte, hogy ilyet vesz.

Már január van, és elárulhatom: végül nem lett semmi a dologból. Ennek számos oka van, többek között az a számos forint, amely végül hiányzott a büdzséből. Igaz, Toyota lett, és hibrid, hogy Dia is szívesen vezesse, és majd befér a hamarosan érkező baba is. A kutyát meg nem kérdezték: egy Prius II, szintén Amerikából. De az már egy másik történet.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Toyota Highlander

8,2
Nép
6.5
10
9
9
10

Az oldalról ajánljuk

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
  • Nepperűző

Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?

Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.

7 órája
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36