
Külsőleg csak pár embléma utal extra mivoltára, bár ha véletlenül alánézünk, szembetűnő a huncutság: a hátsó ülések alatt vaskos narancssárga kábel tekergőzik a kocsi orra felé. A megszokottól eltérően ugyanis a Yarisban az utasok alá suvasztották be az akkumulátorokat. Ezzel sikerült elérni, hogy közel tíz literrel (286) nagyobb a csomagtere, mint a nagyobb testvérének. Nem csak nagyobb, de két szintben variálható, és még egy igazi, bár mankó pótkerék is befért.
Beülve a megszokott szürke Toyota beltér fogad, fehér rücskös betétekkel, ami nem a legszerencsésebb választás, hiszen könnyen koszolódik. De legalább van valami világos is a kocsiban. Az utastérben nem sok minden utal a hibridségre, csak két gomb a kézifék mellett. Ebből az EV-vel a tisztán akkumulátoros módot lehet kikényszeríteni, így hangtalanul suhanhatunk, amíg finoman kezeljük a gázpedált, vagy elénk nem nem ugrik valami komolyabb emelkedő. Talán az egyetlen, amin fenn lehet akadni, a klasszikus dizájnú váltókar. Értem én, hogy így olcsóbb megoldani, de elég csúnyácska, főleg a hibrid testvérek kis dizájnos bogyóihoz képest.
A hátsó ülések alatt az akkuk laknak, így a csomagtér ugyanakkora, mint nem villanyos társának. Viszont, mivel eleve így tervezték, így az utasoknak sincs kevesebb helyük. Síkba ugyan nem lehet hajtani, de ha kell, meg lehet növelni a rakteret, így tényleg nem kell kompromisszumokat kötni a környezetbarát vezetéshez. Kivéve, ha autópályázni akarunk.
Nem vagyok spórolós sofőr, általában nem érdekel, mikor javasolja a kocsi a felváltást. Így újra elhívtuk a magyar Gerhard Plattnert, azaz André Zsoltot, tegye meg ugyanazt a fogyasztós kört, amit a Honda Jazz Hybriddel. Ez egy bő 240 kilométeres észak-magyarországi túra, amiben akad város, hegy, völgy, országút és autópálya is. Az eredményt pont ez utóbbi rontotta le, hiszen így a vége 4,2 literre jött ki a GPS-es távolságmérés és a tankolás alapján, míg az autó számítógépe 4,1-et mutatott. Zsolt elmondása szerint a budapesti szakasz után még 3,8 l/100 km volt az átlagfogyasztás, ami ugyan elmarad a gyárilag városra megadott 3,1-től, de azért el tudnánk viselni így is. Ezekkel az értékekkel egyébként megelőzte a másik japánt.
Én főképp városban használtam - nem csészelevél-gyűjtögetős módban 4 liter körül sikeredett. Egyébként itt már nem is tudunk gyűjtögetni, hiszen csak egyszerű grafikonokon tájékoztat a középkonzolon az éppen aktuális, és a korábbi fogyasztásunkról, illetve arról, mennyi energiát termeltünk vissza. De nem kell különösebben törnünk magunkat, kis odafigyeléssel le tud menni 4 liter alá is.
A másik, ami legalábbis az indulás utáni bemelegedési időszakban nagyon hatással lehet a fogyasztásra, a hideg. Az első tesztnapokon jó volt az idő, aztán bejött egy kis reggeli hideg, és mindjárt meglepett a kocsi néhány random, álló helyzetben való motorindítással. Amúgy városi tempónál alig hallani a motort, és szerencsére a gumik súrlódása se volt hangos, így már-már villanyautós csöndben suhanhattam a reggeli forgalomban. Ha az akkuk jól fel vannak töltve, és nem tapossuk eszetlenül a pedált, akár 60 km/h-val is autózhatunk villannyal. Persze nem túl sokáig, de ez a veszély a dugóban amúgy se fenyeget.
A merülőben lévő energiatárolót a motor gyorsan visszatölti, és nem csak menet közben, de álló helyzetben is. Érdekes volt figyelni a monitoron, hogy éppen merre áramlik az energia. Egyébként a szokásos módon, tehát gyorsításkor mindkét motor rásegít, de finom induláskor csak a villany kezd működni. Autópályán sajnos érezni, hogy ez városba készült. Egyfelől a fokozatmentes váltó miatt ilyenkor már eléggé hallatja a hangját, másfelől ilyenkor inkább holt súly a hibrid rendszer. De ez nem is oda készült; ha sokat autópályázunk, és annyira hibridet akarunk, vegyünk inkább valami nagyobbat.
Az autónak nem sok konkurense van, jelenleg az egy szál Honda Jazz küzd vele. A nálam lévő modell a legmagasabb Executive felszereltséggel 5,335 millióba kerül, és erre még ráugrik a Touch&Go érntős navi száznyolcvanezre, így már öt és fél millóra ugrik az ára. Ha azt nézzük, hogy egy alap Yaris 2,7-től indul és 4,2 a vége, nem kevés. De ha azt nézzük, hogy a Jazz 6,2 millió, már nem olyan rossz. És még kevesebbet is fogyaszt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.

