Spórolás kompromisszumok nélkül

Teszt: Toyota Yaris Hibrid Executive Touch&Go – 2012.

2012.10.24. 05:44

A Toyota egyik legújabb hibridjét észre se venni. Szinte pont ugyanúgy néz ki, mint nem hibrid társai, nem olyan futurisztikus mint a Prius vagy az Insight.

Külsőleg csak pár embléma utal extra mivoltára, bár ha véletlenül alánézünk, szembetűnő a huncutság: a hátsó ülések alatt vaskos narancssárga kábel tekergőzik a kocsi orra felé. A megszokottól eltérően ugyanis a Yarisban az utasok alá suvasztották be az akkumulátorokat. Ezzel sikerült elérni, hogy közel tíz literrel (286) nagyobb a csomagtere, mint a nagyobb testvérének. Nem csak nagyobb, de két szintben variálható, és még egy igazi, bár mankó pótkerék is befért.

Beülve a megszokott szürke Toyota beltér fogad, fehér rücskös betétekkel, ami nem a legszerencsésebb választás, hiszen könnyen koszolódik. De legalább van valami világos is a kocsiban. Az utastérben nem sok minden utal a hibridségre, csak két gomb a kézifék mellett. Ebből az EV-vel a tisztán akkumulátoros módot lehet kikényszeríteni, így hangtalanul suhanhatunk, amíg finoman kezeljük a gázpedált, vagy elénk nem nem ugrik valami komolyabb emelkedő. Talán az egyetlen, amin fenn lehet akadni, a klasszikus dizájnú váltókar. Értem én, hogy így olcsóbb megoldani, de elég csúnyácska, főleg a hibrid testvérek kis dizájnos bogyóihoz képest.

A hátsó ülések alatt az akkuk laknak, így a csomagtér ugyanakkora, mint nem villanyos társának. Viszont, mivel eleve így tervezték, így az utasoknak sincs kevesebb helyük. Síkba ugyan nem lehet hajtani, de ha kell, meg lehet növelni a rakteret, így tényleg nem kell kompromisszumokat kötni a környezetbarát vezetéshez. Kivéve, ha autópályázni akarunk.

Nem vagyok spórolós sofőr, általában nem érdekel, mikor javasolja a kocsi a felváltást. Így újra elhívtuk a magyar Gerhard Plattnert, azaz André Zsoltot, tegye meg ugyanazt a fogyasztós kört, amit a Honda Jazz Hybriddel. Ez egy bő 240 kilométeres észak-magyarországi túra, amiben akad város, hegy, völgy, országút és autópálya is. Az eredményt pont ez utóbbi rontotta le, hiszen így a vége 4,2 literre jött ki a GPS-es távolságmérés és a tankolás alapján, míg az autó számítógépe 4,1-et mutatott. Zsolt elmondása szerint a budapesti szakasz után még 3,8 l/100 km volt az átlagfogyasztás, ami ugyan elmarad a gyárilag városra megadott 3,1-től, de azért el tudnánk viselni így is. Ezekkel az értékekkel egyébként megelőzte a másik japánt.

Én főképp városban használtam - nem csészelevél-gyűjtögetős módban 4 liter körül sikeredett. Egyébként itt már nem is tudunk gyűjtögetni, hiszen csak egyszerű grafikonokon tájékoztat a középkonzolon az éppen aktuális, és a korábbi fogyasztásunkról, illetve arról, mennyi energiát termeltünk vissza. De nem kell különösebben törnünk magunkat, kis odafigyeléssel le tud menni 4 liter alá is.

A másik, ami legalábbis az indulás utáni bemelegedési időszakban nagyon hatással lehet a fogyasztásra, a hideg. Az első tesztnapokon jó volt az idő, aztán bejött egy kis reggeli hideg, és mindjárt meglepett a kocsi néhány random, álló helyzetben való motorindítással. Amúgy városi tempónál alig hallani a motort, és szerencsére a gumik súrlódása se volt hangos, így már-már villanyautós csöndben suhanhattam a reggeli forgalomban. Ha az akkuk jól fel vannak töltve, és nem tapossuk eszetlenül a pedált, akár 60 km/h-val is autózhatunk villannyal. Persze nem túl sokáig, de ez a veszély a dugóban amúgy se fenyeget.

A merülőben lévő energiatárolót a motor gyorsan visszatölti, és nem csak menet közben, de álló helyzetben is. Érdekes volt figyelni a monitoron, hogy éppen merre áramlik az energia. Egyébként a szokásos módon, tehát gyorsításkor mindkét motor rásegít, de finom induláskor csak a villany kezd működni. Autópályán sajnos érezni, hogy ez városba készült. Egyfelől a fokozatmentes váltó miatt ilyenkor már eléggé hallatja a hangját, másfelől ilyenkor inkább holt súly a hibrid rendszer. De ez nem is oda készült; ha sokat autópályázunk, és annyira hibridet akarunk, vegyünk inkább valami nagyobbat.

Az autónak nem sok konkurense van, jelenleg az egy szál Honda Jazz küzd vele. A nálam lévő modell a legmagasabb Executive felszereltséggel 5,335 millióba kerül, és erre még ráugrik a Touch&Go érntős navi száznyolcvanezre, így már öt és fél millóra ugrik az ára. Ha azt nézzük, hogy egy alap Yaris 2,7-től indul és 4,2 a vége, nem kevés. De ha azt nézzük, hogy a Jazz 6,2 millió, már nem olyan rossz. És még kevesebbet is fogyaszt.

Az oldalról ajánljuk

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

tegnap, 16:58
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36