Úgy tűnik, hogy a Nissan számára meghozza első gyümölcseit a Renault-val történt házasság: a japán gyártó számos gazdasági és logisztikai átszervezés után immár európai szellemiségű gyártmányokkal jelentkezik. A TotalCar által tesztelt 1,8-as Almera ráadásul jól illeszkedik a trendbe, melyet az autógyártók sportos családi autóként szoktak aposztrofálni.
![]() |
|
![]() |
|
A régi, unalmas vonalvezetésű - és valljuk meg, igénytelen anyagokat felvonultató - Almerára már jócskán ráfért egy alapos külső-belső átszabás. Ez persze nem olcsó mulatság: a Nissan angliai gyártóüzemét mintegy 200 millió fontos beruházással tették alkalmassá egy vadonatúj padlóváz sorozatgyártására. Igaz, ugyanez a padlóváz több új modell alapját is képezi - elég, ha csak az egyterű kategóriában ringbe szálló Tinóra utalunk.
![]() |
|
|
![]() |
A gazdaságossági megfontolások, a Renault karcsúsító politikája lehetővé tették, hogy a tervezők elrugaszkodjanak a korábbi fapados, középkategóriás gondolkodástól. Az autó ugyanis műfajában új és egyedi vonásokat tud felmutatni. A sportos, fiatalos dizájn, a hűtőmaszkot és a belső teret díszítő retrós krómbetétek, valamint a karosszéria tetővonalának lendületes hátsó befejezése egységes és újszerű tervezői fantáziára utal.
![]() |
|
![]() |
|
Ugyanakkor talán az első modell a japán palettáról - nemrég követte a megújult s szintén Angliában gyártott Honda Civic - amely, kihasználva a padlóváz adta lehetőségeket, a sportos küllemet képes jól párosítani a magas felépítménnyel. Ennek ugyanis a jobb belső térkihasználáson túl biztonsági szerepe is van: a kiskategóriás Toyota Yaris töréstesztje bizonyította, hogy a magasabban ülő utasok ütközés esetén jóval kevesebbszer szenvednek medencetörést
![]() |
|
|
![]() |
Az Almera 1448 milliméteres magassága a lapított farrész imponáló vonalai alatt is biztosít alaphelyzetben 355 liternyi csomagteret, amit az osztottan dönthető hátsó ülések lehajtásával 1200 literre bővíthetünk. Ha már a hátsó üléseknél tartunk, ismét a jól megtervezett padlóvázat kell dicsérni, hiszen ezeket sikerült a legminimálisabban ráültetni a kerékdobokra, ami magas növésűek hátsó utaztatásánál nem mellékes szempont. A jól megválasztott tengelytáv pedig szélesre nyitható, nagy hátsó ajtók beépítését tette lehetővé, ami a ki-beszállás kényelmét fokozta.
A kényelem kifejezés egyébként kulcsszó manapság a középkategóriában is, erre a legjobb példa az ülések kidolgozása: szakítottak a vékony héjszerkezettel és így biztonsági szempontokat is figyelembevevő valóságos fotelekben foglalhatunk helyet. Ezek párnázottságára szükségünk is van, hiszen, ami nem változott, az az Almerák kőkemény futóműve.
![]() |
|
![]() |
|
A magyar utak burkolatának minősége ugyanis olyan rossz, hogy amikor a motor egyébként imponáló teljesítményét úgy igazából ráeresztjük, a felsőkategóriásan könnyű szervokormány majd kiugrik a kezünkből. Ilyen körülmények között - és ilyen futóművel - szerencsétlen ABS sem tud mit kezdeni, úgyhogy a sportos családi autó leginkább higgadt családapáknak ajánlható.
Amit induláskor azonnal konstatálnunk kellett, hogy bizony a sok biztonsági és kényelmi felszerelés nemcsak a kocsi vételárát, hanem saját tömegét is alaposan feltornászta. Az 1,3 tonnás járművet az 1,8 literes motor is csak majd 15 másodperc alatt képes százas tempóra gyorsítani, ami nem éppen a sportosság netovábbja. Viszont ha belelendül, az Almera egyenrangú szereplő hosszabb, autópályás útvonalakon is - ezt éppen a súlynövelő belső komfort biztosítja.
![]() |
|
|
![]() |
Nos, talán itt érhető tetten leginkább a francia társtulajonos szakmai útmutatása: belső térben ennyi praktikus tárolóhelyet nem nagyon láttam még. Ráadásul nemcsak afféle jelképes zsebek és dobozok, hanem jól pozicionált pakolóhelyek, amelyek vezetés közben is kézre esnek.
A műszerfal középkonzolának tetején trónoló fedeles mélyedés azonban fedél nélkül kevésbé hasonlítana egy CD-lejátszó tetejére, ami talán egyértelműsítené ezt az autófeltörők számára is. Szintén vitatható a túlságosan tömör kivitelű kormánykerék küllői közé passzírozott rádiótávirányitó billentyűinek elhelyezése: egyenes haladáson kívül - tehát kanyarodás közben - képtelenség kezelni odapillantás nélkül.
![]() |
|
![]() |
|
Ami a 110 lóerős motort illeti, az induláskor tapasztalható lassú erőre kapás később már nem tapasztalható: magyarán előzéskor már szinte minden helyzetben elegendő energiát lehet mozgósítani. A városi 8 literes átlagfogyasztás kiválónak mondható, ugyanez áll az országúti 5,5 literes átlagra. Ez az érték lényegesen nem változott az előző generációhoz képest, mint ahogy az erőforrások, illetve azok szervizintervalluma sem.
A motorszerkezeti megújulás ezúttal elmaradt, mint ahogy a súlycsökkentést eredményező alumíniumalkatrészek alkalmazása is. Az általunk tesztelt full extrás modell listaára - 4,6 millió forint - jócskán magasabb az előző Almera generációéhoz képest. Azért ebbe bele kellett volna férnie egy korszerűbb motornak.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
