A 200 millió fontos autó

Teszt: Nissan Almera 1,8 Luxury - 2000

2000.12.05. 11:22

Úgy tűnik, hogy a Nissan számára meghozza első gyümölcseit a Renault-val történt házasság: a japán gyártó számos gazdasági és logisztikai átszervezés után immár európai szellemiségű gyártmányokkal jelentkezik. A TotalCar által tesztelt 1,8-as Almera ráadásul jól illeszkedik a trendbe, melyet az autógyártók sportos családi autóként szoktak aposztrofálni.

 
   
   

A régi, unalmas vonalvezetésű - és valljuk meg, igénytelen anyagokat felvonultató - Almerára már jócskán ráfért egy alapos külső-belső átszabás. Ez persze nem olcsó mulatság: a Nissan angliai gyártóüzemét mintegy 200 millió fontos beruházással tették alkalmassá egy vadonatúj padlóváz sorozatgyártására. Igaz, ugyanez a padlóváz több új modell alapját is képezi - elég, ha csak az egyterű kategóriában ringbe szálló Tinóra utalunk.

 
   
 

A gazdaságossági megfontolások, a Renault karcsúsító politikája lehetővé tették, hogy a tervezők elrugaszkodjanak a korábbi fapados, középkategóriás gondolkodástól. Az autó ugyanis műfajában új és egyedi vonásokat tud felmutatni. A sportos, fiatalos dizájn, a hűtőmaszkot és a belső teret díszítő retrós krómbetétek, valamint a karosszéria tetővonalának lendületes hátsó befejezése egységes és újszerű tervezői fantáziára utal.


 
   
   

Ugyanakkor talán az első modell a japán palettáról - nemrég követte a megújult s szintén Angliában gyártott Honda Civic - amely, kihasználva a padlóváz adta lehetőségeket, a sportos küllemet képes jól párosítani a magas felépítménnyel. Ennek ugyanis a jobb belső térkihasználáson túl biztonsági szerepe is van: a kiskategóriás Toyota Yaris töréstesztje bizonyította, hogy a magasabban ülő utasok ütközés esetén jóval kevesebbszer szenvednek medencetörést

 
   
 

Az Almera 1448 milliméteres magassága a lapított farrész imponáló vonalai alatt is biztosít alaphelyzetben 355 liternyi csomagteret, amit az osztottan dönthető hátsó ülések lehajtásával 1200 literre bővíthetünk. Ha már a hátsó üléseknél tartunk, ismét a jól megtervezett padlóvázat kell dicsérni, hiszen ezeket sikerült a legminimálisabban ráültetni a kerékdobokra, ami magas növésűek hátsó utaztatásánál nem mellékes szempont. A jól megválasztott tengelytáv pedig szélesre nyitható, nagy hátsó ajtók beépítését tette lehetővé, ami a ki-beszállás kényelmét fokozta.

A kényelem kifejezés egyébként kulcsszó manapság a középkategóriában is, erre a legjobb példa az ülések kidolgozása: szakítottak a vékony héjszerkezettel és így biztonsági szempontokat is figyelembevevő valóságos fotelekben foglalhatunk helyet. Ezek párnázottságára szükségünk is van, hiszen, ami nem változott, az az Almerák kőkemény futóműve.

 
   
   

A magyar utak burkolatának minősége ugyanis olyan rossz, hogy amikor a motor egyébként imponáló teljesítményét úgy igazából ráeresztjük, a felsőkategóriásan könnyű szervokormány majd kiugrik a kezünkből. Ilyen körülmények között - és ilyen futóművel - szerencsétlen ABS sem tud mit kezdeni, úgyhogy a sportos családi autó leginkább higgadt családapáknak ajánlható.

Amit induláskor azonnal konstatálnunk kellett, hogy bizony a sok biztonsági és kényelmi felszerelés nemcsak a kocsi vételárát, hanem saját tömegét is alaposan feltornászta. Az 1,3 tonnás járművet az 1,8 literes motor is csak majd 15 másodperc alatt képes százas tempóra gyorsítani, ami nem éppen a sportosság netovábbja. Viszont ha belelendül, az Almera egyenrangú szereplő hosszabb, autópályás útvonalakon is - ezt éppen a súlynövelő belső komfort biztosítja.

 
   
 

Nos, talán itt érhető tetten leginkább a francia társtulajonos szakmai útmutatása: belső térben ennyi praktikus tárolóhelyet nem nagyon láttam még. Ráadásul nemcsak afféle jelképes zsebek és dobozok, hanem jól pozicionált pakolóhelyek, amelyek vezetés közben is kézre esnek.

A műszerfal középkonzolának tetején trónoló fedeles mélyedés azonban fedél nélkül kevésbé hasonlítana egy CD-lejátszó tetejére, ami talán egyértelműsítené ezt az autófeltörők számára is. Szintén vitatható a túlságosan tömör kivitelű kormánykerék küllői közé passzírozott rádiótávirányitó billentyűinek elhelyezése: egyenes haladáson kívül - tehát kanyarodás közben - képtelenség kezelni odapillantás nélkül.

 
   
   

Ami a 110 lóerős motort illeti, az induláskor tapasztalható lassú erőre kapás később már nem tapasztalható: magyarán előzéskor már szinte minden helyzetben elegendő energiát lehet mozgósítani. A városi 8 literes átlagfogyasztás kiválónak mondható, ugyanez áll az országúti 5,5 literes átlagra. Ez az érték lényegesen nem változott az előző generációhoz képest, mint ahogy az erőforrások, illetve azok szervizintervalluma sem.

A motorszerkezeti megújulás ezúttal elmaradt, mint ahogy a súlycsökkentést eredményező alumíniumalkatrészek alkalmazása is. Az általunk tesztelt full extrás modell listaára - 4,6 millió forint - jócskán magasabb az előző Almera generációéhoz képest. Azért ebbe bele kellett volna férnie egy korszerűbb motornak.

Az oldalról ajánljuk

Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

tegnap, 17:22
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21