A Renault Mégane 225 lóerős, kétliteres turbómotorját továbbfejlesztették, így készült el a 205 lóerős Laguna GT. A motor még tovább fejlesztve a Vel Satisban már 170 lóerőt teljesít.
A 2005-ös Lagunát a gyári sajtóközlemény alapján már februárban bemutattuk . A fazonigazított középkategóriás mellé a kis krómmal, kis felniválaszték-bővítéssel, kis kipufogóvégekkel aktualizált Vel Satis is társult a magyar sajtóbemutatón. A powerpoint-bemutató üdvözlő diájára az Espace neve is felkerült. Gondolom csak azért, hogy együtt legyen a három nagy, egy üzemben készülő, öt-öt Euro-NCAP csillagot birtokló személy-Renault.
A rövid, pörgős sajtótájékoztatón Serge Yoccoz, a Renault Hungária vezérigazgatója és fiatal francia kollégája mondott el ezt-azt az új modellekről. A Laguna átalakításában a fő vezérelv az autó erősségeinek (biztonság, kényelem) kihangsúlyozása, valamint az állítólag jelentősen javított megbízhatóság kiemelése volt. Renault-ék azt a vágyukat is megfogalmazták, hogy a Lagunának a D-szegmensben a német modellek közé kell emelkednie az európai piacon. (Ez utóbbi törekvés jól tetten is érhető az új Laguna arcán: oda a karakter, oda a könnyedség, van viszont egy francia Passatunk.)
Egy kis filmet is megnézhettünk, melyben egy joviális francia Renault-dolgozó, aki leginkább a Saint Tropez-i Lütyő őrmester főnökére hasonlított, elmondta, hogy a Renault ugyancsak törekszik a minőség javítására, céljuk a Toyota legendás megbízhatóságának elérése. Csak így, lazán: a Toyota jobb, mint mi, de megpróbáljuk utolérni. Jó pont a Renault-nak az őszinteségért.
A sajtóanyag szerint az új Laguna gyártásához kreált jelmondat: "tökéletes illesztés és összeszerelés". Jó nyomon járnak, a japánok is mindig ilyen hülyeségeket skandálnak (kaizen, just in time, hibát ne végy át és ne adj tovább) - meg is van az eredménye. Ilyen újonnan felfedezett fegyverrel a birtokában csoda-e hát, ha 2010-re a Renault szeretne a világ három legnagyobb autógyártójának egyike lenni és négymillió autót gyártani.
A Vel Satis újdonságai: az autó rendelhető 170 lóerőre beállított kétliteres turbós benzinmotorral is, a 2,2 literes dCi három teljesítményszinten, 115, 140 és 150 lóerős kivitelben választható. Ezek és a háromliteres, V6-os dízel ötsebességes automata vagy hatsebességes kézi váltóval párosíthatók. A 3,5 literes Renault-Nissan fejlesztésű, 245 lóerős V6-os benzines továbbra is csak automatával kapható.
A motorválaszték bővítésén, a műszerfal cseréjén és a szokásos fényszórócseréken-krómozásokon kívül az autó kényelmi és biztonsági berendezésein fejlesztettek kicsinyt a mérnökök. Előre parkolóradar került, a Vel Satis is kártyás nyitást-indítást kapott, új navigáció, hifi, telefonkihangosító kérhető a kocsihoz. Immár a Vel Satison is van keréknyomás-ellenőrző, okosabb az ESP és jobban világít a xenonpilács.
A Laguna sem a régi már. Más az arc, más a far, kifinomultabb a futómű, jobb a fék, újak a színek és kerekek, 70%-ban áttervezték a műszerfalat is. Finomabbak és tartósabbak a kárpitanyagok, a műszerfalon pedig immár végigfut egy, a felszereltségi szintet jelző díszléc. A Lagunát minimum 1,6-os, 115 lovas benzinmotorral, maximum háromliteres, 210 lóerős V6-ossal választhatjuk. A kettő között van még kétliteres szívó (135 LE) és turbó (165 LE) benzines, 110 és 120 lóerős 1,9, valamint 150 lóerős 2,2 literes dCi.
És van egy sportmodell, a Laguna GT. A GT a Renault-nál Grand
Touringot jelent, ami azért vicces, mert a csúcsmodellből létezik kombi
is - amit teljes nevén
Renault Laguna Grandtour Grand Touringnak hívnak. Az autóba
egyedi vörös-fekete bőrbelső kerül, orrába pedig 205 lóerős, a
Mégane Sportból
ideszelídített kétliteres turbómotor. Na ilyet nem láttunk a bemutatón.
Felszereltségek, árak
A Laguna hatféle felszereltségben létezik: Authentique (egyszerűség, minőség, modern hangulat a sajtótájékoztató diái szerint), Expression (technológia, kényelem, letisztultság), Dynamique (sportosság, technika, irányítás), Dynamique Plus (sportosság, kényelem, felszereltség), Privilége (elegancia, kényelem, kifinomultság) és Initiale (státusz, luxus, gazdagság) - no meg ott a GT ("Grand Tourismo", vezetési élmény). Szegény PR-os, vért izzadhatott, mire meglett felszereltségenként a három fogalom.A Laguna árlistája Vectra-Mondeo-Passat vonalon mozog. Néhány jellemző ár: a legolcsóbb Laguna, az 1,6-os 115 lovas Authentique Berline, azaz négyajtós kivitelben 5 130 000, kombiként 5 330 000 forint. Villanyablakok csak elöl, manuális klíma, CD-s rádió, ESP-nek híre-hamva sincs. Egy jóféle dízel a középmezőnyből, a 150 lovas 2,2 dCi Dynamique 7 205 000, illetve 7 405 000 forint, kétzónás automata klímával, elektronyos kézifékkel. ESP még ebben sincs! A legdrágább Laguna 9 030 000 forintba kerül - ez pediglen a V6-os, benzines automata kombi, Initiale kivitelben. Bőrülés, villamosszék, xenon, fakormány, toronyóra lánccal.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
