Ötszáz kilométer volt benne, mikor elhoztuk, még le se vizsgázott, annyira új. Kari kolléga ment érte egy próbarendszámmal, ő is parkolta le a szerkesztőség épülete alá, a mélygarázsba, egy eldugott helyre, a sor végére, a fal mellé. Aztán beállt mellé egy másik, régebbi Laguna, olyan szorosan, hogy ihaj. Biztos irigységből.
Szép munka volt kicentizgetni a kocsit a sarokból. A Renault próbált segíteni, az agyonextrázott kocsiban elöl-hátul radar figyeli, minek akarunk nekimenni, csipogott is szorgalmasan mindkettő. Más-más tónusban. Egyszerre. Aztán kicsit ki kellett nyitnom az ajtót, hogy szemmel is megnézzem, hány milliméter van még a lökhárító és a fal között.
Ekkor megszólalt a harmadik szólam: a nyitott ajtóra is hangjelzéssel figyelmeztet a Laguna. És akkor kormánytekerés közben véletlenül beakadt a kezem az irányjelző karjába: pitty-pitty, pitty-pitty, hiszen a Renault immár hagyományosan kattogás helyett minden modelljében tévéfocihanggal jelzi az indexelést.
Majd szétment a fejem a rettenetes vernyogástól, sipítástól és ciripeléstől, mire nagy keservesen kipiszkáltam a kocsit a résből. Végre minden elkussolt, én meg boldogan indultam a fény, a rámpa végén nyíló szekcionált kapu felé, amikor az autó kedves csicsergéssel figyelmeztetett: nem vagyok bekötve. Most viszont inkább kiszálltam, és jól megnéztem kint, napvilágnál. És egy nagyon furcsa dolgot láttam. A Laguna Grandtour (a Renault most így hívja a kombikat, a Break-korszaknak vége) nem szép autó, de néha mégis.
Alapjában véve az egész egy szörnyen diszharmonikus műtárgy, van négy kereke és nagy ötödik ajtaja, de nem az a tipikus kombi, amilyet egy gyerek rajzol. Furák az arányai. Túl határozottan tart össze az oldalablaksor felső és alsó vonala. A motorháztető három értelmetlen domborítása is idegesítő.
Ugyanakkor vannak szögek, ahonnan kifejezetten kívánatos. Félelölről, félhátulról simán kéne, totál szemből is van benne valami mélytengeri ragadozós, Isten bocsássa meg, de még a régi Renault Alpine A310 sportkupé is eszembe jut róla. Nem szép, de legalább érdekes autó az új Laguna kombi, és ez mindenképp remek.
Az alufelnije meg kifejezetten tök jól néz ki, mint egy sokpengés húsdarálókés. Simán el tudom képzelni, ahogy küllői pörögve haladnak egy leleményes tömeggyilkos tervezte kínzóasztalon James Bond ágyéka felé, míg Őfelsége furfangos katonája el nem párologtatja a fogába épített minilézerrel. Szóval állat, na.
Odabent egy rossz szavam sem lehet a látványra, nekem most a Laguna belseje a legszebb a középkategóriában. Elbűvölő a vezetői környezet, a félbőr-félalcantara fotelek hívogatóan feketéllenek, a műszerfal izgalmas ívben feszül a szélvédő alatt. Az ember alig várja, hogy megmarkolhassa az alul lapított (F1-utánérzés, ugye), szépen formázott kormányt, hogy nekieshessen a szimmetrikus középkonzol és pszeudo-kardánalagút gombcsoportjainak.
Az első pofont az A-oszlop és a tető találkozásától kapom. Szó szerint. Idő kellett, amíg megtanultam úgy be- és kiszállni, hogy ez a gonosz sarok ne csapjon hókon. A szék kényelmes (motoros, persze, kilencmillióért jó hogy), a kormány jó fogású. a műszerek egyértelműek, a színes egérmozi, a gombok, kapcsolók szintén. Kivéve a tempomatét, ami valamiért a váltókar mögé került. A fűtéskonzol billentyűin nagyon jópofák: lefelé pöcögtetem, hűl, felfelé hevül a kabin. Milyen jópofát lehet kitalálni ilyen triviális téren, nahát!
A kormány mindenfelé állítható, aki harapni szereti, magára ránthatja, aki két ujjal lazán fogja alul, betolhatja. (Természetesen mindkettő elítélendő.) A pedálok jó helyen vannak, a gáz kicsit mélyen, de ez a szép új világ már csak ilyen: síkba rendezés helyett szinte minden kocsiban gumiperem óvja a jobb lábat a fék alá szorulástól. Szóval minden rendben, csak a plafon van túl közel, a hajamat birizgálja a tetőkárpit.
És mennyi?
A Renault Hungária szerint a tesztautó egy Dynamique, ami a középső fázis a Lagunák ranglétráján. (Az alap az Authentique, aztán jön az Expression, majd a Dynamique, a Privilege és végül az Initiale.) Ez a verzió csak 150 lovas, kétliteres dízellel kérhető, akár automatával is. Alapára kézi váltóval 7,3 millió forint, kétzónás automata klímával, pár elektromos vicikvacakkal.
Ehhez képest lekonfiguráltam a tesztautót a RH weboldalán: alcantarával, kártyakulccsal, villanyos, fűthető ülésekkel 8,88 millió forintra ugrott az ár. Szép.
Pontosan mennyivel kisebb a kombi Laguna, mint mások? A következő oldalon megmondjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
