Persze, vicces a négykerék-kormányzású Laguna, meg a hihetetlenül tágas hosszított Modus, a Renault tegnapi sajtóbemutatójának sztárja mégis a kis Twingo volt (amíg ki nem próbáltuk). Őt most már hivatalosan is lehet kapni a hazai kereskedésekben, pedig pár hónapja még úgy volt, hogy sosem lesz.
A seregélyesi Zichy-kastélyban állította glédába legújabb büszkeségeit a Renault Hungária. Kávé, pogi, rövid sajttáj, aztán sorbaálltunk a kulcsokért, és mehettünk egy-egy próbakört a Grand Modus-szal, a Laguna GT-vel, és persze a várva várt csöppséggel, aki mára jó nagyot nőtt: a 2008-as Twingóval.
Grand Modus: családok kis álma
Ezt az autót Csikós kolléga már futólag felboncolta élve tavaly karácsonykor a nemzetközi sajtóbemutatón. Akkor még úgy tudtuk, a megnyújtott kis egyterűt nálunk nem forgalmazza majd hivatalosan a Renault – erre tessék.
Érthető az importőr kezdeti kelletlenkedése. Az alap-Modus ugyanis elhibázott koncepción alapult: adjunk a népnek magas, de rövid, valójában igen rosszul kihasználható autót, méghozzá adjuk jó drágán, mert azt mondjuk róla, hogy divatos és menő. Hát ez nem jött be, a Modus kudarcáról még ezen a magyar sajtótájékoztatón is meglepő nyíltsággal beszéltek a Renault Hungária emberei.
De ez a Grand, ez sokkal ígéretesebb jármű. 110 millió eurót feccölt a Renault az elhibázott alap-Modusba (ennyibe került a spanyolországi üzem fejlesztése), és nem is ment pocsékba a pénz. Teljesen hátratolt hátsó üléssorral hihetetlenül tágas a négy méternél alig hosszabb autó, teljesen előretolttal csak úgy simán tágas lábtér van benne hátul, és a csomagtartó mérete is rendben van, egyenesen kompaktos: 410 liter előretolt paddal.
A pár tíz kilométeres próbaúton túl részletesen nem tudtam feldolgozni az autót, de úgy szálltam ki belőle, hogy a 86 lovas dízellel kifejezetten a kéne kategóriába esik. Meglepően csendes, még nagyon nagy tempónál is csak finom motorduruzsolás jár a klímaventilátor zúgása mellé. Egész dinamikus, ha egyszer végre elhagyjuk az 1800-as fordulat alatti nyomatékhiányos senki földjét. A Dynamique csúcsmodell ráadásul kellemes, igényes beltérrel is rendelkezik. (Az olcsóbbakban sokkal nívótlanabbak az anyagok.)
A lelkesítő és idegesítő apróságokról (például hogy milyen jó a hátsó szélvédő árnyékolója, milyen kezelhetetlen a sokgombos rádió) bővebben majd a tesztautó nyüstölése után számolunk be. Az árakról viszont itt és most.
A legolcsóbb Grand Modus a 75 lóerős, 1,2 literes benzines, 75 lovas Authentique 2,79 milla. Az Expression klímával, cédés rádióval, tempomattal ugyanezzel a motorral 3,05 millió, de ez már a remek 100 lovas 1,2-es turbóval (amit legutóbb egy Clióban szerettem nagyon), vagy 68 lóerős, másfél literes dízellel is kérhető (3,28. illetve 3,46 milla).
A legdrágább a hatlégzsákos, kívül-belül pihepuha és szép Dynamique. 100 ló turbóbenzinnel 3,5, 86 ló turbódízellel 3,81 millió forintot kérnek érte.
A Grand Modus meglehetősen vicces reklámfilmje:
Laguna GT: hátul is kanyarog
Na, ezt sajnos most nem vezettem. Nagyon sokan álltak sorba érte, mindenkit a nagy teljesítményű rétegmodell érdekelt. Aztán mire oda került volna a sor, hogy a Twingo és a Modus után ezt is megnézzem, valahogy elfogytak a kocsik. Szóval elnézést, de a hivatalos magyar bemutató után is csak pár elméleti jellegű információval, valamint árakkal szolgálhatok.
A GT vagy 200 lóerős, kétliteres, benzines és turbós, vagy 180 lóerős, kétliteres, dízel és turbós. Akár így, akár úgy, 8,3 millió forint az ára a szedánnak, 8,5 millió a kombinak. (Amit ugye Renault-éknál GrandTournak hívnak, tehát ez egy GrandTour GranTurismo.)
A kocsi legérdekesebb része nem a hímzett, fűtött bőrülés, nem is a bi-xenon fényszórók, de még csak az áttervezett, a mezei változatokénál sokkal szebb front sem. Hanem a hátsó futómű, ami kormányzott.
60 km/h felett alapesetben két fokig, de ha szükséges, az ESP nógatására 3,5 fokig képes a két hátsó kerék az első tengely kerekeivel egy irányban, 60 alatt azokkal ellenkező irányban elfordulni. Így kis tempónál javul a fordulékonyság (a Renault szerint a fordulókör így pont akkora, mint a Clióé), nagy sebességnél pedig javul a stabilitás.
Csináltak ilyet már korábban más gyártók is, főleg a japánoknál volt ez divat (Honda Prelude, Mitsubishi Galant), de aztán mindig felhagytak a bolondériával, egyebek mellett mert nehéz jól beállítani, nehéz javítani az ilyen extraigényes hátsó futóműveket. A Renault azt állítja, az ő rendszere mechanikailag annyira egyszerű, elektronikailag oly kifinomult, hogy nem fog elromlani soha.
A Leguna GT kevésbé vicces reklámfilmje:
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
