Valamennyire nálunk is ismertek a Taták, noha az indiai kocsik importja nem igazán működik. Hiába sírunk-rívunk, ezek az Indiát mobilizáló autók mifelénk nem elég vonzóak: tán a nevükkel volt baj, vagy az árukkal. Vagy azzal, hogy ma már a legritkább esetben veszik a terepjárót terepre.
A sok genfi újdonság között majdnem elsikkadt a BMW szerény külsejű háromajtós 1-ese, pedig a tanulmányautónak titulált M135i az egyik legizgalmasabb idei újdonság lehet.
A Genfi Autószalon talán legnagyobb hasraesése a Bentley debella SUV-ja volt. Még a konzervatív német Auto Motor und Sport is orosz maffiózók klingon cirkálójaként emlegeti; kihelyezett osztagunk mostanáig nem tért magához a letaglózó látványtól. A bemutató után alig egy nappal már el is kezdte a magyarázkodást a brit vezetőség - feltehetően már elő is vették a friss rajztömböt, hogy megpróbálják az ötletet emészthetőbb formába önteni.
Nehéz eldönteni, hogy egy fémtócsából felemelkedő T1000-es, vagy egy szaunában szétfolyt viaszfigura inspirálta a finn Valmet tervezőit, a Dawn névre keresztelt tanulmányautójukat mindenesetre nehéz elfelejteni, ha egyszer megpillantottuk. Pedig jó lenne.
A Shinari tanulmánnyal kezdődött minden, ott – ugyan kimondatlanul – de levegőben lógott a tény, hogy méreteiben, arányaiban ilyen lesz az új Mazda 6.
Több, mint harminc éve képes mindig újabb és újabb, meghökkentő dolgokat tolni az arcunkba, ami nem semmi, főleg annak fényében nem, hogy 1939-ben született. Hogy ilyen idősen mégis ennyire kreatív maradjon valaki, az már szép teljesítmény.
Az összecsukható keménytetős V8-as Ferrari az utóbbi években kissé háttérbe szorult a nagyobb és erősebb rokonság mellett, sőt, mára a legöregebb modellé vált, amelyet Maranellóban gyártanak. Most azonban megkezdték a felzárkóztatást, minden fronton.
Az ötlet nem új: vetítsük a tárgy elejére a mögötte elhelyezkedő tárgyak képét, így ha teljesen láthatatlan nem is lesz, beleolvadhat a környezetébe. A Mercedes most ki is próbálta a fantasztikus elképzelést, méghozzá eredményesen.
Először is, itt a kávékeverék-nevű kompakt-SUV, a Mokka. A névválasztást megmagyarázza a sajtóanyag. Hiszen a Coffea Arabica-kávészemekből készült kávé kifinomult, karakteres és gazdag ízzel. Ez komoly. Mindenesetre az biztos, hogy a VW Tiguan-méretű típussal leginkább a Nissan Qashqai és a Škoda Yeti babérjaira törnek.
Álljon itt egy kis egyveleg mindenből, amit külön már be is mutattunk a híreink között, és azokból az érdekességekből, melyek nem érdemelnek pár sornál többet.
A Lodgyt már egészen jól meglebegtette a Renault a közönségnek, amikor szénné verették vele a jégrali mezőnyét Prosték. A szériamodell azonban teljesen más, amit látnunk kellett, közelről. Vályi Pista önként felajánlkozott dummynak, aki mindenhová beül.
Igazából sok új információ nincs az Astonnál. Valahogy az ember elmegy egy ilyen genfi standra, ott áll pár tökegyforma autó, amelyek egyébként tökre másak. Mostanában annyit módosult a felállás, hogy ott áll még a Rapide, a négyüléses sportlimuzin és a Cygnet, az álcázott Toyota IQ. Mindegy, maradjunk annyiban, hogy az Aston kupék azért alig megkülönböztethetők egymástól.
A Volkswagennél most minden az MQB-platform körül forog, sőt, az új A3 képében megjelent már az első modell, amely erre a szabadon nyújtható, szélesíthető alépítményre épül. A Volkswagen Cross Coupét is az MQB-ból legózták, majd belepakoltak mindent, amit műszaki szempontból ma menőnek tartanak: dízel-plugin-hibrid-összkerékhajtás.
Gyorsan leszögezem, hogy elfogult vagyok. A német RUF ugyanis idén pontosan 35 éve testesíti meg azt, amit úgy hívok: valódi tuning. A definíció kicsit zavarosnak tűnhet, de majd talán megértik, ha virtuálisan körbevezetem önöket a standon.
Giugiaro mester családi vállalkozásából nemrégiben a Volkswagen házi stúdiója lett, de ez láthatóan nem változtatott a lényegen. A Brivido sportkocsi-tanulmány ugyan a VW technikájára épül, nem Fiatra, és Alfa jelvény sincs rajta, de akár lehetne is.
Az A3-as Audi a luxusautók Volkswagen Golfja, és nem csak műszaki értelemben. Népszerűségét kiszámítható lényének köszönheti: az Audi nem akarja meglepni a közönséget, csak az igényekhez és az aktuális divathoz igazítja az autóit egy-egy modellváltás során. Most is pontosan ez történt, és ennyi alighanem elég is lesz, hogy állja a sarat, hisz a lojális vevőkör tárt karokkal várja.
Nyitva a csomagtartója, tikfa, bőr és piknikbőrönd. Handcrafted by Bentley Motors, Crewe, England - hirdeti a felirat. Hopp, innen lemaradt a pride-szócska, vajon miért? Szép ez a nyílás, meg kell hagyni, hófehér és barna bőr, csillogó alubetét, a színek harmonizálnak, csak azok a hegyes csücskök, ahol a lámpatestek beleharapnak a hátsó sárvédőbe, azok elég elrettentően néznek ki.
A Renault egyértelműen az elektromos autók mellett tette le a garast – ennek a legújabb bizonyítéka a Zoe, az első, a kezdetektől elektromos üzemre tervezett szériamodelljük. A villanyautók legrosszabb tulajdonságait megpróbálták kiküszöbölni a francia tervezők, felemás eredménnyel.
Cisitalia. A név, amely pár jó ízlésű történelem-fanatikuson kívül nem mond senkinek semmit. Hogy is mondhatna, hiszen maga a márka 1952-ben megszűnt, ráadásul akkor még csak hatéves volt. Nem csoda, hogy nem ismerik.
Pedig...
A Ssangyong bravúrosan kerülte el az elmúlt évtizedekben a sikernek még a lehetőségét is, de úgy néz ki, most megpróbálnak felhagyni ezzel a gyakorlattal.
Márpedig az Artega GT egy ilyen autó.
A kis német gyártó ugyan 2010 közepén már beharangozta az autót, ennek ellenére piacra – jóformán – csak tavaly került. Ehhez képest a száz eladott példány nagyon szép eredmény, főleg a kisszériás sportautók szegmensében. Talán ez mutatja leginkább, hogy van keresnivalójuk a nap alatt.
Bár a Mercedes számára nem az volt a legfontosabb infó az új A osztályról, hogy hol fogják gyártani, minket magyarokat a típus már csak a kecskeméti gyártás miatt is jobban érdekel. Noha a típusról jelentek már meg képek, a világpremiert Genfben tartották, így nem csoda, hogy a három kiállított autót elég nehéz volt kibányászni a rárakódott embertömeg alól. De úgy tűnik, önmagában a látványért megérte.
A kora reggeli nagy nyüzsgés és roham elmúltával meglepően nyugodt volt a BMW-stand környéke. Mindenki összenyálazta már az új M6-ost, amely méltatlanul eldugva ácsorgott egy hátsó sarokban, míg előtte a sok dízel izé parádézott a forgó színpadon. Nincs mit tenni, a sok pénzt hozó modelleket kell a nagyérdemű arcába tolni, a rétegmodell rétegtípusa maradjon csak a háttérben.
A Volvo standján akkora volt a tumultus, hogy első nekifutásra még csak az autó közelébe sem lehetett kerülni. A V40 úgy tűnik, fontos modell, és nem szimplán a Volvo számára, valamiért az emberek fantáziáját is megmozgatja.
A Polo családban eddig jó nagy lyuk éktelenkedett a kínálaton az 1,2 literes, 105 lóerős polgári csúcsmodell és a 180 lóerős GTI között. Ezt a rést foltozzák be a Blue GT-vel, amelyet igazi mindenesként próbálnak tálalni a gyáriak.