A Fiat régóta küzd azért, hogy az Alfa Romeót a prémium-kategóriában is komolyan vegyék, eddig azonban nem jártak sikerrel. Most új trükkel próbálkoznak: segítségül hívják a Ferrarit.
Egy teljes modellváltáshoz ugyan nem elég öreg a Kangoo, de a frissítés már ráfért a Renault legkisebb haszonjárművére. A változások első pillantásra nem forradalmiak, de akad köztük kifejezetten hasznos is.
A Volkswagen az utóbbi években sikert sikerre halmozott, különösen Kínában – nem csoda, hogy a gyengélkedő Opel épp a konkurens cég kínai részlegének vezetőjét ültette a vezérigazgatói székbe. Karl-Thomas Neumann, aki márciustól irányítja a GM európai részlegét, csodát várnak: azt, hogy tizenöt rossz év után ismét nyereségessé tegye az Opel-Vauxhall működését.
A Ssangyong Rodius kilenc éve gyilkos külsejével döbbentette meg a világot. Talán lett volna esélye a sikerre, hisz ilyen hatalmas, luxus-felszereltségű utazóautó kevés akadt akkoriban, de a rémes formaterv a lehetséges vásárlók nagy részét is elriasztotta. Most itt a második generáció, jóval kevésbé feltűnő külsővel, és hasonlóan célszerű, hatalmas belső térrel.
Mit csinál egy kissrác, ha elveszik a labdáját? Első lépésben szól az anyukájának. Autóba ülnek, történetesen egy hét személyes Santa Fe-be, és összeszedik az erőbajnok baráti kört. Aztán irány vissza a parkba, a labdáért. Hogy a történet, hogy folytatódik már mindenkinek a fantáziájára van bízva.
Tavaly október óta lehet megrendelni az Opel Adamot, és ezt a lehetőséget mintegy 20 ezren használták ki eddig. Ez pedig azért nagy szó, mert a kisautót csak január közepén kezdték bevezetni, azaz korábban alig nyílt alkalom arra, hogy bárki alaposabban szemügyre vegye – csak néhány nagyobb autókiállításon bukkant fel az autó. A fiatalos, színes stílus azonban sokakat így is vásárlásra ösztönzött.
Pörög az élet a Kia háza táján. Megirigyelték a Nissantól a Juke babérjait, GT-t faragtak a Ceedből és adományokat gyűjtenek szuperhősök segítségével. Most az új szabadidőautójukról mutattak meg egy sejtelmes grafikát.
A Chang-an Európában szinte ismeretlen márka, ám Kínában egyike a legnagyobb gyártóknak. Legújabb modelljük, az ötajtós Eado nem csupán önálló konstrukció, de még jól is néz ki.
Váratlan módon derült fény a következő M3/M4 teljesítmény-adataira. Az Észak-Amerikában futó prototípusokhoz a helyi szabályoknak megfelelően ki kell tölteni a forgalmi engedély adatait, mivel odaát nincsen afféle szabadon cserélgethető rendszám, mint nálunk a próbarendszámok.
2003-ban mutatta be az Alfa Romeo a Kamal tanulmányt. Akkor két évvel későbbre ígérték a szériaérett autó bemutatását. Aztán teltek az évek, és a bemutató elmaradt, sőt, a hobbiterepjáróról csak 2008-ban esett újra szó. Ekkor 2010-re becsülték a premier időpontját. 2009-ben fel is tűnt egy álcázatlan, késznek tűnő szabadidőautó, de a bemutatóra ismét hiába vártunk. Most megint eljött az ígérgetés ideje, és ahogy már megszokhattuk, ismét két évet adott magának az Alfa a kész modell elkészítésére.
Nem tudni, hogy a Bejrutban székelő W Motors az arab milliárdosok hazafias érzéseire játszik-e, de a 3,4 millió dolláros vételár még annak fényében is meglepő, hogy ismerjük a felhasznált anyagokat. A Lykan Hypersport elnevezésű sportkocsi ugyanis arannyal szegett kárpitozást és gyémánt-berakásos LED-fényszórókat kapott – egyébként viszont csak egy az ismeretlen szupesportkocsik hosszú sorában.
A Lamborghini egyike azon kivételes sportkocsigyáraknak, amelyek soha nem remekeltek a versenypályákon. Az elmúlt évtizedben ugyan próbálkoztak néhányszor, de eddig még nem nyertek rangosabb autóversenyt. Talán majd ezzel sikerül.
Mi is lehetünk hősök (We can be heroes) címen indított közös akciót a DC Entertainment, az Egyesült Államok egyik legnagyobb képregény-kiadója, és a Kia. Céljuk az afrikai szárazság és éhínség áldozatainak megsegítése – ennek érdekében a nagyobb autós rendezvényeken különböző Kia modelleket bújtatnak az igazság ligája tagjainak jelmezeibe.
A világ legnagyobb törpeautó-gyűjteményét árverezi el az RM Auctions február közepén – a bő kétszáz darabos gyűjteményben akad jónéhány különlegesség is.
A VW a kezdetektől úgy tervezte az egységes MQB padlólemezt, hogy biztosítsa a helyet az összkerék-hajtásnak, nem csoda, hogy a hetedik Golf premierje után nem sokkal megérkeztek az összkerék-hajtású kivitelek is. Egyelőre csak dízelmotorral, de később nyilván bővül a választék.
A BMW és a Toyota összeborulása után egy héttel újabb, - hidrogén üzemű hajtáslánc fejlesztéséről szóló - világszintű együttműködés jött létre. A Ford, a Mercedes és a Nissan-Renault vezetőinek a célja felgyorsítani az üzemanyagcellás technológia piaci megjelenését.
Több honlapon is felbukkantak képek egy lehetséges CLA kombiról. A rajzok nem egy személytől származnak, mégis közös bennük, hogy a kombi kialakításhoz a CLS Shooting Brake-ből merítettek ihletet.
Már a legelején egyértelművé tette a Tata, hogy nem csak Indiában szeretne tarolni a minimalista Nano típussal, de Európában is. Most úgy néz ki, még komolyabban veszik a külföldi terjeszkedést, mint bárki várta volna: helyi gyárat is alapítanának a kisautó előállítására.
Már évek óta folyik a harc a legnagyobb autógyártó címért a Toyota és a General Motors között, csakhogy most már a Volkswagen is felzárkózott az amerikai és a japán óriáshoz.
Bár amióta a Tata átvette a Fordtól, a Jaguar szekere egyre jobban megy, még mindig törpének számít a márka a maga évi 60 ezres eladásaival. Kellene néhány elérhetőbb árú, népszerűbb modell, és úgy hallani, már döntöttek is egy középkategóriás Jaguar típuscsalád kifejlesztéséről. A kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt sikerül piacra küldeni az újdonságokat, amelyek az Audi A4-es, a 3-as BMW és a Mercedes C osztály vetélytársai lehetnek.
A márciusi Genfi Autószalonra időzítik a Golf R következő generációjának bemutatóját. Ez lesz a sorozat sportos csúcsmodellje, igazán nagy teljesítményű kétliteres turbómotorral és összkerék-hajtással.
Ahogy várni lehetett, a Peugeot és az Opel nagy szabású, közös fejlesztési programot indít, hogy hosszabb távon ezzel is csökkentsék gyártási költségeiket. A végeredmény persze még messze van, de úgy hallani, minimum négy modell alapjait fektetik le közösen a német és francia mérnökök.
Igen, nem tévedés, a jelenlegi, F10 generációról van szó, melyet máris egy kis kozmetikai kezelésnek vetnek alá és most éppen az Északi-sarkkörön próbálgatják. A várhatóan a szeptemberi Frankfurti autószalonon bemutatkozó fészliftes 5-ös BMW eleje és hátulja válik markánsabbá. Ez nem is meglepő, hiszen éppen a hűtőmaszk és a farrész az a terület, ahol a gyárak a lemezprés-szerszámok cseréje nélkül, vagyis alapveteőn olcsóbban nyúlhatnak egy meglévő modell külsejéhez.
Az Egyesült Államok autóklubja (AAA) által létrehozott közlekedésbiztonsági alapítvány friss tanulmánya szerint, azok az autósok akik kézben tartott telefonnal vezetnek, általában más módon is kockáztatják a saját és a környezetük életét. A tanulmányból kiderül, a telefonhasználati tilalmat áthágó amerikaiak hatvanöt százalékának volt már gyorshajtási ügye, negyvennégy százalékukkal előfordult, hogy elbóbiskoltak az úton. A felmérésben résztvevők mintegy fele írt e-mailt, vagy küldött sms-t telefonjáról, és közel harmadukat büntették már meg azért, mert nem csatolta be a biztonsági övet, mielőtt elindult.
Minden eddigi rekordot megdöntött tavaly a Hyundai profitja annak ellenére, hogy a negyedik negyedévben csökkent a nyeresége. A hozzátartozó Kiával együtt a dél-koreai autógyártó az ötödik a világ vezető autóipari vállalatai között.