Hírek

Alpina, BMW M3-as helyett

2013. február 18., 17:02 Módosítva: 2013.02.18 18:22
67

Az Alpina eddig is rendre megelőzte a BMW sportos modelljeit. Ezúttal a 3-as sorozatot vették kezelésbe, és tették közel olyan erőssé, amilyen várhatóan az M3-as lesz. Ráadásul ugyanúgy csinálták, ahogy a gyáriak is tervezik: a 3 literes hathengeres turbómotor teljesítményét növelték meg alaposan.

Távolról sincs vége, olvasson még

SS: itt a Chevrolet családi izomautója

2013. február 18., 16:57 Módosítva: 2013.02.18 16:57
44

Sokáíg úgy tűnt, Észak-Amerikában már senki nem kíváncsi a nagy, hátsókerék-hajtású cirkálókra, csak terepjáró és pick-up kell a népnek, de úgy tűnik, mégsem ilyen egyértelmű a helyzet. A Chrysler 300C és a Dodge Challenger töretlenül népszerűnek tűnik, és a GM sem mondott volna le annak idején a Pontiac G8-asról, ha magasabb gazdasági érdekek miatt nem szüntetik meg az egész márkát. Most visszatér a G8, csakhogy Chevrolet jelvénnyel, finoman áttervezett formában, hogy ismét legyen egy gyors, hátsókerekes négyajtós a kínálatban.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Ferrari a legerősebb márka

2013. február 18., 16:02 Módosítva: 2013.02.18 16:02
61

A Global 500 felmérés évente sorba rakja a világ márkaneveit, majd a listát kiadják így az év elején. Eddig jellemzően olyan nevek uralták az élmezőny, mint az Apple, a Microsoft, a Google vagy az IBM, de az idén meglepően kezdődik a lista: az első helyre a Ferrarit sorolták.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Nissan új népautója, nekünk

2013. február 18., 10:54 Módosítva: 2013.02.18 11:39
8

A Renault mellett a Nissan eléggé háttérbe szorul Európában. Mivel hagyományos személyautókat egyáltalán nem kínál a márka, jó eséllyel a francia anyavállalat nyomására, egyterűekkel és szabadidő-autókkal próbálja fenntartani magát a kontinensen. Így lehet, hogy a Nissan Note, amely a legtöbb gyártónál csupán egy rétegmodell lenne, a Nissannál kulcsfontosságú típus lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lesz a Ferrari F150?

2013. február 18., 05:42 Módosítva: 2013.02.18 05:42
21

Noha már csak heteket kell várni, és a Genfi Autószalonon a Ferrari megmutatja végre a régóta titkolt Enzo-utódot, az egyelőre F150 név alatt futó új csúcsmodellt, vannak, akik várakozás helyett inkább megalkotják az autót a saját elképzelésük szerint.

Távolról sincs vége, olvasson még

Négyajtós kupéval megy Genfbe az Alfa

2013. február 17., 18:35 Módosítva: 2013.02.17 18:35
99

A 4C szériaváltozata mellett egy érdekes tanulmánnyal érkezik az Alfa Romeo a hamarosan kezdődő Genfi Autószalonra. Az olaszok standján ott lesz egy Gloria nevű koncepció, mely egyelőre inkább tűnik egy jól sikerült dizájnmunkának, mint olyan autónak, ami közel állna ahhoz, hogy piacra küldje az Alfa.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lenyesték a Toyota GT86 tetejét

2013. február 17., 13:54 Módosítva: 2013.02.17 13:54
16

Bár Genfben koncepcióként mutatják majd be, úgy tűnik, a déli féltekén tomboló nyárban már javában tesztelik a Toyota GT86 vászontetősét. Lesifotós kapta le a nyitott változatot Fokvárosban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Autószervizekben tartott ellenőrzést a NAV

2013. február 17., 10:43 Módosítva: 2013.02.18 14:55
53

Autószervizekben tartott szoftverellenőrzést a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), az akció során hét számítógépet azért foglaltak le, mert azokon nem jogtiszta szoftver működött, három szervizben pedig egyáltalán nem találtak legális szoftvereket - közölte a hivatal vasárnap az MTI-vel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Négyszáz taxit vertek szét

2013. február 17., 09:51 Módosítva: 2013.02.17 09:51
89

Több száz engedély nélküli taxit semmisített meg a kínai hatóság Hefei városában. A helyi bűnszervezetek által jogtalanul üzemeltetett járműveknek kalapácsokkal, feszítővasakkal esett neki a végrehajtó személyzet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Önvezérlő autó a britektől

2013. február 17., 06:57 Módosítva: 2013.02.26 15:14
5

Egészen olcsó lehet az önmagát vezető autó "robotsofőri" képességét biztosító brit technika, akár 100 fontra (35 ezer forintra) is lemehet az ára – jövendöli Paul Newman, az Oxfordi Egyetem professzora.

Távolról sincs vége, olvasson még

A csúcs-Ferrari számokban

2013. február 16., 18:16 Módosítva: 2013.02.17 09:38
30

Ez nagyon izgalmas. A világ lélegzetvisszafojtva várja, hogy a Ferrari a március elején kezdődő Genfi autószalonon hivatalosan bemutassa az évek óta emlegetett, tesztelgetett, kémfotózgatott csúcsmodelljét, az F150-et, vagy ahogy majd akkor hívják, amikor ráakasztják az árcédulát a szalonokban.

A gyárhoz közeli források szinte mindent feltártak mostanra a szupersportautóval kapcsolatban, mi pedig csak kapkodjuk a levegőt az ámulattól. Az új Ferrari legérdekesebb adata talán nem is a 900 lóerős összeteljesítmény, hanem, hogy ezt egy V12-es szívómotor és a HY-KERS-nek nevezett elektromotor-rendszer segítségével állítja elő.

A villanyhajtás teljes tömege állítólag 150 kiló lesz, melyből ötvenet a motor, a többit az akkumulátor teszi majd ki. Hogy az autó össztömege ne haladja meg jelentősen az Enzo 1,3 tonnáját, a gyár a Forma1-ben szerzett tapasztalatait felhasználva, szénszálas vázat készített, mellyel rengeteg kiló megspórolható. Az ülések is szénszálasak lesznek, ezeknek helyzetét nem lehet majd egyszerűen változtatni, mint egy hétköznapi autóban, hanem az összes kezelőszerv, a pedálok és a kormánykerék igazítható majd a megfelelő végtagtávolságra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az oroszok lenyomják az Audit

2013. február 16., 15:05 Módosítva: 2013.02.16 20:08
126

Képzeljük, hogy összerezzentek a fentebb felsorolt német presztízsgyártók igazgatótanácsában, amikor megtudták, hogy Oroszországban állami pénzt különítenek el egy saját, széles közönség számára elérhető luxusautó elkészítésére. Elvégre az mégsem járja, hogy a helyi gazdagok mind nyugat-európai luxuskocsikkal járnak, amikor nyugodtan behuppanhatnának egy olyan szórakoztató ZiL 4112R típusú limuzinba, mint amilyet nemrég egy orosz tévécsatorna riporternője próbált ki. Mi is részletesen írtunk a fiaskóról, de itt a videó:

Horror az autópiacon

2013. február 16., 08:36 Módosítva: 2013.02.16 08:36
19

Tavaly már az ötödik egymást követő évben csökkentek az autóeladások Európában, ebből azonban nem minden márka került ki vesztesen: a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda új modelljeinek köszönhetően növelni tudta eladásait - írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.

Ahhoz képest, hogy 2012-ben az európai autópiaci forgalom 8 százalékkal 12,6 millióra csökkent, a Land Rover eladásainak 35 százalékos növelésével rekord számú, 100 ezer 698 autót értékesített. A márka eladási sikere elsősorban a Range Rover Evoque-nak volt köszönhető, amiből 50 ezret, az előző évi mennyiség háromszorosa fogyott. A Land Rover eladásainak további növekedését várja, mivel az Evoque népszerűsége nem csökken, és az idén bemutatták a Range Rover negyedik generációját.

A második legnagyobb növekedést meglepetésre a Jeep érte el Európában tavaly: eladásait 19 százalékkal 28 ezer 263-ra növelte. Az előző évben, 2011-ben a Jeep eladásai nőttek a legnagyobb mértékben Európában. Tavaly ez volt az egyetlen az anyavállalat, a Fiat portfóliójából, amely növelni tudta értékesítési számát. A többi Fiat márka kétszámjegyű százalékos csökkenést szenvedett el.

A "tömegautók" között a dél-koreai Hyundai és Kia márka, valamint a Skoda jött ki nyertesen a 2012-es európai autópiaci visszaesésből. A Kia 15 százalékkal 337 ezer 466-ra, a Hyundai pedig 9 százalékkal 432 ezer 240-re növelte értékesítését. A két márka együttesen a nyolcadik legnagyobb piaci szereplő Európában a Volkswagen, a PSA/Peugeot-Citroen, a Renault, a General Motors, a Ford, a BMW és a Fiat után. A Skoda, a Volkswagen érdekeltsége tavaly 491 ezer 951 autót adott el, 2 százalékkal többet, mint 2011-ben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Soknyelvű KRESZ-vizsga Magyarországon

2013. február 16., 07:59 Módosítva: 2013.02.16 07:59
18

Aki Magyarországon él, és nem beszél magyarul, eddig komoly nehézségekbe ütközött, ha jogosítványt szeretett volna szerezni. Korábban csak tolmácssal volt lehetséges, ezen túl azonban efféle komplikációk nélkül vizsgázhatnak a románul, németül vagy angolul beszélők is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Máltáról jön a jövő luxusautója

2013. február 15., 18:00 Módosítva: 2013.02.15 18:00
15

Ha valahol versenyképes lehet egy villanyautó, az épp a luxusmodellek piaca – itt ugyanis nem gond, hogy sokat kell fizetni az akkumulátorért, sőt, sokszor a drágasága adja el a járművet. Alighanem erre épít a máltai székhelyű Silex Power is, amely eddig elsősorban környezetbarát energetikai megoldások szállításával foglalkozott.

Távolról sincs vége, olvasson még

AMG - vizen a leggyorsabb

2013. február 15., 15:55 Módosítva: 2013.02.15 15:55
4

Mercedes modell inspirálta hajót mutatottak be a Miami Nemzetközi Hajó Show-n. A készitő a Cigarette Racing nevű hajóépítő cég, amellyel a német autógyár már dolgozott hasonló projekten. A mostani viszont egyedülálló.

Távolról sincs vége, olvasson még

Profi kínai autók Európának

2013. február 15., 15:44 Módosítva: 2013.02.15 15:44
12

Korábban csak néhány vázlaton és gyenge minőségű fotón láthattuk a kínai-izraeli márka kompakt szedánját, de most egy zártkörű eseményről nyilvánosságra került mindhárom típus, amelyet a Genfi Autószalonra szánnak. A szedán mellett kombi, és ötajtós szabadidő-autó is készül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Meglesték az új Mazda 3-ast

2013. február 15., 12:36 Módosítva: 2013.02.15 12:36
33

A Mazda 3-ast az első generáció megjelenése óta csak toldozgatta-foldozgatta a gyártó – a 2009-es modellváltás nem volt sokkal több, mint egy alaposabb frissítés – de az idén bemutatkozó harmadik generáció minden ízében korszerű modellnek ígérkezik. Ráadásul a formaterv is hasonlóan ütősnek tűnik, mint a 6-osé, így sokkal jobbak az esélyei, mint az elődeinek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Spark 540 Nm-rel

2013. február 15., 07:21 Módosítva: 2013.02.15 10:40
14

A gyártó Észak-Amerika után Európában is elérhetővé teszi legkisebb modelljének konnektorról tölthető változatát. Az villanymotor 130 lóereje és 542 Nm nyomatéka 8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra a kis karosszériát. A szükséges energiát egy 20 kWh-s, vízhűtéses akkumulátorcsomag tárolja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy óra vétlen száguldás, kétszázzal?

2013. február 14., 17:36 Módosítva: 2013.02.14 17:36
92

Frank Lecerf érdekes, sőt, őszintén szólva teljesen hihetetlen sztori főszereplője volt Franciaország északnyugati csücskében. A férfi állítólag csak a közeli nagyáruházba indult Pont-de-Metz-i otthonából, és 100 km/h körüli tempóval közlekedett, amikor állítólag beragadt valami, és fékezésre gyorsulni kezdett a Renault Laguna. Egészen 200 km/h-ig emelkedett a sebesség, és úgy is maradt egy órán keresztül, míg ki nem fogyott a benzin.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gulf Lotus X12: igényes ocsmányság

2013. február 14., 17:03 Módosítva: 2013.02.14 17:03
30

Amikor megláttuk a képeket, csúnyán megnyúlt az arcunk – leginkább a hitetlenkedéstől. Nem hittük volna, hogy egyenként igényes, jól kitalált alkatrészekből ilyen rémséget lehet építeni. Pedig ez a gép nem valami beteg virtuális tuning végeredménye: Dubaiban fut az utakon legalább egy példány.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályaszörny lesz az új McLaren?

2013. február 14., 14:36 Módosítva: 2013.02.14 14:36
17

A brit modellről újabb adag kép jelent meg, és új pletykák is napvilágot láttak. Amelett, hogy az autó nagyon jól mutat a képeken, nagyon gyorsnak is igérkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így fognak kinézni a jövő terepjárói?

2013. február 14., 13:37 Módosítva: 2013.02.14 13:37
4

A Mitsubishi a hírek szerint két új koncepciót tartogat a Genfi Autószalonra, egy platós GR-HEV névre keresztelt dízel-hibrid terepjárót, illetve a CA-MiEV nevű állításuk szerint új generációs elektromos személyautót.

Távolról sincs vége, olvasson még

300 SLC – Merci retró, ízlés nélkül?

2013. február 14., 11:58 Módosítva: 2013.02.14 11:58
22

A Gullwing America, vagy röviden GWA úgy látszik, futószalagon gyártja a retró-sportkocsik terveit . Zömmel régi Mercedesekből merítik az ihletet, de akadt már az áldozatok közt Ferrari is. Néha egész jól egészítik ki egymást a régimódi és modern formai megoldások, de van olyan, amikor a két stílus keményen üti egymást. Ahogy most is, amikor a 300 SC kupét próbálták összehozni egy modern SLS alapjaival.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gigantikus veszteség a Peugeotnál

2013. február 14., 08:08 Módosítva: 2013.02.14 12:36
7

Azt eddig is tudtuk, hogy a Peugeot-Citroen nagy bajba került, de nem voltunk egészen tisztában a probléma mértékével. Az 5 milliárd eurót megközelítő veszteség azonban példátlan a cég történetében.

Távolról sincs vége, olvasson még