Pályanap

Mit kell tudnom a pályanapról?

2013. augusztus 30., 10:30 Módosítva: 2014.05.16 13:29
78

Már csak órák vannak hátra. Amikor önök ezeket a sorokat olvassák, a Hungaroringen már hurcolják a székeket-asztalokat, vasalódnak a terítők, épül-szépül minden, teljesen úgy érezzük magunkat, mint egy kis csitri, aki az első randira készül.

Csak hogy jó legyen. Az utolsó simításokat végeztük még tegnap késő délután a pálya biztonsági főnökével és a résztvevőkkel, bejártuk a gyönyörű gödöllői kastély fotóhelyszínét, semmit nem szeretnénk a véletlenre bízni.

Totalcar-Hungaroring Pályanap, programterv

Szombat (augusztus 31)
A BM Országos Katasztrófavédelem bemutatója: 12:30-13:30, 16:00-17:00
7:00 – Kapunyitás, érkezés és regisztráció folyamatosan
9:15 – Eligazítás az első kétórás session résztvevőinek (old- youngtimer)
09:30 – 11:30 – Old- és youngtimerek a pályán
11:30 – 12:15 – Ebédszünet, eligazítás
12:30 - Michelisz Norbi dedikál a Totalcar-standon
12:30 – 13:30 – Time Attack I.
13:30 – Trackday-eligazítás, ötven regisztrált autónak, két csoportban
14:00 – 14:25 – I.csoport 1.
14:30 – 14:55 – II. csoport 1.
15:00 – 15:25 – I. csoport 2.
15:30 – 15:55 – II. csoport 2.
16:00 – 17:00 – Time Attack II.
17:05 – 17:30 – I. csoport 3.
17:35 – 18:00 – II. csoport 3.
18:05 – 18:30 – I. csoport 4.
18:35 – 19:00 – II. csoport 4.

VASÁRNAP (szeptember 1)
A BM Országos Katasztrófavédelem bemutatója: 11:00-12:00, 15:00-16:00
7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:20 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele, box- és transzponderbérlés, eligazítás
09:30 – 09:55 – Első csoport / 1
10:00 – 10:25 – Második csoport /1
10:30 – 10:55 – Harmadik csoport /1
11:00 – 11:25 – Negyedik csoport /1
12:00 – 12:25 – Első csoport /2
12:30 – 12:55 – Második csoport /2
13:00 – 13:25 - Harmadik csoport /2
13:30 – 13:55 – Negyedik csoport /2
14:00 – 14:25 – Első csoport /3
14:30 – 14:55 – Második csoport /3
15:00 – 15:25 – Harmadik csoport /3
15:30 – 15:55 – Negyedik csoport /3
16:00 – 16:25 – Első csoport /4
16:30 – 16:55 – Második csoport /4
17:00 – 17:25 – Harmadik csoport /4
17:30 – 17:55 – Negyedik csoport /4

És önnek tényleg csak két dolgot kell tudnia:

1. Ha ön látogató, akkor nincs más teendője, mint a főbejárat melletti kapun behajtani a látogatóknak fenntartott parkolóba. Itt zajlik majd a katasztrófavédelmisek bemutatója, itt lesz felállítva a füst-sátor is, ahol bárki kipróbálhatja, milyen érzés egy füsttel teli házban oxigénpalackkal a háton, maszkban nézni a világot (természetesen ártalmatlan füst és minden készülék fertőtlenítve van és lesz a használat után), innen gyalog (pár perc) alatt megközelíti a paddockot és a young- és oldtimer parkolót, valamint a bringaparkot, az ugrálóvárat és mindent, amit ingyen adunk. És az nem kevés.

A motorosok a paddock alatti halszálka-parkolóban (a vezetéstechnikai tréningen résztvevők számára kijelölt helyen osztozva) parkolhatnak motorjaikkal.

2. Ha ön bármelyik programunkra regisztrált (Sokadalom pályahasználattal, Sokadalom pályahasználat nélkül, szombati illetve vasárnapi pályanap), akkor járnűvét parkolja le a Hungaroring bejárata előtti parkolóban (telítettség esetén a MOL-kút alattiban) és jöjjön be a regisztrációs sátorba a főbejárattól jobbra. Miután itt elintéztünk minden formalitást, a kapott matricát ragassza a szélvédő felső sarkába és már be is hajthat a Hungaroring területére a sorompón keresztül. Innen már minden világos, a táblák vezetik a résztvevőket. Az old- és youngtimereket a saját parkolójukba, a vezetéstechnikai tréning résztvevőit a paddock alatti halszálka parkolóba, a pályanapi csapatás résztvevőit pedig a paddock területére.

Ha ön vezetéstechnikai tréningre jelentkezett...

...akkor ezt fontos tudnia:

SZOMBAT (Célszerű 15 perccel a kezdés előtt a gyülekezőhelyen lenni!)
1. csoport
10.30-12.00 Vezetéstechnikai tesztelés 3 csoportban 3 különböző pályarészen

2. csoport
12.00-13.30 Vezetéstechnikai tesztelés 3 csoportban 3 különböző pályarészen

3. csoport
14.00 - 18:00 Vezetéstechnikai tesztelés 4 csoportban 4 különböző pályarészen

VASÁRNAP
1. csoport
08.30 Találkozó a kijelölt találkozási pontnál, eligazítás
09.00-13.00 Vezetéstechnikai tréning 4 csoportban 4 különböző pályarészen

2. csoport
13.00 Találkozó a kijelölt találkozási pontnál, eligazítás
13.30-15.00 Vezetéstechnikai tréning 3 csoportban 3 különböző pályarészen

3. csoport
14.30 Találkozó a kijelölt találkozási pontnál, eligazítás
15.00-16.30 Vezetéstechnikai tréning 3 csoportban 3 különböző pályarészen

4. csoport
16.00 Találkozó a kijelölt találkozási pontnál, eligazítás
16.30-18.00 Vezetéstechnikai tréning 3 csoportban 3 különböző pályarészen

A Találkozási pontnál keressék a Vezetéstechnikai Centrum feliratával ellátott autót és az instruktort!

Ilyen egyszerű. Csak figyeljék a táblákat! Nézzék a térképet!

És van még hely? Miért nem lehet már regisztrálni a vezetéstechnikai tréningre?

Van ám! És lehet, de már csak a helyszínen, egyenesen a Totalcar-shop (pályanapos póló és miegymás eladó!) felállított Tanpálya regisztrációs ponton! Jöjjön bátran, a tanpálya munkatársa felveszi az adatait és ha szerencséje van, akkor a következő csoporttal már mehet is!

És nem utolsó sorban: hozza a családot, mert csodálatos dolgok mozognak majd egész hétvégen az ország egyetlen Forma-1-es pályáján és minden partnerünknél várja egy ajándék ingyen (a gyerekeket is), kis szerencsével pedig (nem is egy) nagy. Autodiagnosztikától-gumiszervizig, ásványvíztől sültkolbászig, biciklitől tűzoltóautóig, lesz itt minden. Még kis KRESZ-pálya is a tetőn és igazi premier!

A helyszínről hamarosan jelentkezünk, ne hagyja ki, idén nem lesz több!

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Pályanap, lesz meglepetés!

2013. augusztus 30., 07:57 Módosítva: 2013.09.02 12:04
6

Nagyon jó volt a Bogárral körözni, bizonyított a gép, ha a benzinkifogyásos user errort nem számítjuk, akkor teljesen hibátlan volt.

Nem tagadom, az is nagyon jó érzés volt, hogy sokan jöttetek oda hozzám gratulálni és megnézni a kis szörnyet, Frankenstein kreálmányát. A kis Bogárka pedig megszólalt, mint a műben a szörny és azt mondta, én jót akartam és jó voltam, a nyomorúság faragott belőlem démont, hiszen mindannyian tudjuk, hogy az én igazi álmom, mindig is egy igazi léghűtéses, öreg 911-es volt. De az messze van kicsit árban, így megalkottam ezt a negyedig Porsche, negyedig valami és félig Bogár autót. Ő azonban hálásan bizonyított, sőt, azóta még a Kisnémedi hegyi felfutón sem szerepelt rosszul, egy szavam sem lehet. Ezek azok a pillanatok, amikor odajönnek megnézni, amikor szépen muzsikál, amikor sokan dicsérik, amelyek kárpótolnak a leszakadt lendkerékért, amikor ez a blokk még a régi autómban volt. Meg a sok munkáért és az elmaradhatatlan kudarcokért, amelyek együtt járnak a tuninggal, mint a nyereg, meg a ló.

DSC 1863

Most azonban merényletre készülök. A 47 lóerős, teljesen széria Fiat 127-essel jövök. Igen, nem beszélek félre, nem álltam sokat a napon, nem ütöttem be a fejem, most azzal megyek a time attackra.

A Bogár bizonyított, a kis híján 140 lóerő elég volt amire elég volt, megtapasztaltam a viselkedését, láttam, hogy nem melegszik az olaj, láttam, hogy a fékek nagyon jók. Tudnék még többet kipréselni, de inkább az csiklandoz, hogy az év autójának is megválasztott, hihetetlen vezetési élményt nyújtó, azonban gyengécske széria olasz kis gyösz mit tud a pályán csinálni. Mikor melegszik el a féke, mikor kezd megúszni a segge, mikor vált alulkormányozottból túlkormányozottba? Mit tudnak a 135-ös gyári gumik, a tenyérnyi kis dobfék hátul és kistányérni tárcsa elöl? Mit gondolt Torinóban Giuseppe vagy Salvatore, amikor papírra tette ezt a kis bevásárló autót? Mert valami biztos járt a fejében, amikor a nyomórudas pici blokkra olyan hengerfejet tett és vezérműtengelyt rakott bele, hogy a maximális teljesítménye 6000 körül van és 7000-ig elforog a kis oldschool nyomórudas OHV motor. Lesz olajnyomásom 25 perc körözés után?

Nem félek. A Belsőség találkozóról hazafelé az autópályán sokáig toltam a padlógázas tempót, a fordulatszámmérő 7000-en tanyázott, amikor pedig megálltam, a kis motor pontosan olyan szépen ketyegett, mint korábban. Vízforralás? Olaj túlmelgedés? Viccelsz, bolondozol?

Annyira jó, hogy rá kell próbáljam a pályára. Szólok is a Pistának, húzza ki a Bogarat a nevem mellől.

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Meleg a BMW, megoldottam

2013. augusztus 29., 10:47 Módosítva: 2013.09.02 15:51
69

Stump Bandi azonban összehozott Zsolttal, aki BMW Challenge autókat üzemeltet, és aki hasznos tanácsokkal látott el (köszi!). Kiderült, hogy mindegyik BMW-nek ellöttyen a benzine, nemcsak az enyémnek, mert egyszerűen ez egy ilyen konstrukció. Hétköznapi használatban ez nem jelent problémát, mert egyrészt ilyen hosszú kanyarok jellemzően nincsenek a közutakon, másrészt normál forgalomban nem kap ilyen kanyarterhelést az autó.

A tank két zsákból áll, középen megy át a kardán. A jobb oldali zsákban van az üzemanyagpumpa, ezért - amikor a jobbos kanyarokban átfolyik a benzin a baloldalra – az AC levegőt szív. A két zsák alját összekötő kis átmérőjű csövön folyik vissza az üzemanyag a jobb oldalra, de a cső kis átmérője miatt nem elég gyorsan, így benzin nélkül megy a szivattyú.  A versenyautókban vagy lefelezik a tankot vagy puffertartályt tesznek be.

A felezés az én esetemben nem opció, mert a kis tartállyal nem lehet a téli éjszakákon csúszkálni, túl hamar fogy ki, és lehet benzinkutat keresni. Maradt a puffertartály. Ezt ki kellett találni. Szerintem sikerült.

Kimentem a vastelepre és vettem egy saválló anyagból készült csövet, amit Sipos Úr ismerőse, Gyuri bácsi befenekelt, illetve hegesztett rá három csonkot. A középső csövön nyomja be az első AC a benzint a tartályba, a második AC az alsó csövön keresztül szívja ki, és nyomja a motor felé. A legfelső csövön át távozik a fölösleges benzin a tank felé. A puffertartályban így mindig van egy liter üzemanyag. A kis átmérő - valamint a nagy magasság okán - nem tud ellöttyenni a kanyarban.

Magát az üzemanyagtankot megforrasztottam a múltkori pályanap előtt. Legalábbis én ezt gondoltam róla, aztán a helyszínen kiderült, hogy nem jól. Az említett szakember megjavította a tankomat is, le is nyomáspróbázta, így most lehet, hogy nem leszek benzinszagú.

A melegedésnek két oka lehet. Az egyik, hogy az ellöttyenő benzin miatt szegény volt a keverék, a másik, hogy a nagyméretű dízel hűtő nem a gyári helyén van, hanem néhány centivel magasabban. A hűtőt most lesüllyesztem a gyári helyére, a szegény keverék problémáját pedig remélem most már tényleg sikerült megoldani. Hétvégén kiderül.

A fék hűtését úgy tervezem megoldani, hogy a köténylemezen belépő levegőt a féktárcsák közepéhez vezetem egy flexibilis csővel. A flexibilis cső-beszerzése azt gondoltam, hogy nem lesz bonyolult dolog, de elég sok telefonálásba, kérdezősködésbe került mire sikerült szerezni.

Az autó eleje egy kicsit magas még szerintem, ezért tervezek még néhány centi ültetést is. Megmérem mennyit képes a lengéscsillapító összeülni, nehogy túlvágjam a rugókat, és a lengéscsillapító koppanása jelezze a rugóút végét. Az ültetéssel nyerek talán némi kerékdőlést is, aminek nagyon tudnék örülni. A múltkori pályanapra szerettem volna betenni a megvásárolt állítható toronycsapágyakat, de a magyar királyi posta másfél hónap alatt juttatta vissza a küldeményt a címzetthez. Még szerencse, hogy fizettem sürgősségi felárat és tértivevényt is, amit a mai napig nem kaptam meg. Sajnos mivel dolgozni is kell, iszonyatos csúszásban vagyok mindennel. A poszt megjelenésekor még nem fog menni az autó, ez az egy dolog, ami biztosnak látszik. Szombatra azonban – ha az ég leszakad is – igen.

Miért érdemes kijönni akár látogatóként is a pályanapokra?

Mert értékes nyereményeket lehet nyerni (téligumi-szett a Continentaltól, autóápolási csomag a Motultól, kedvezmény a Densiontól és visszanyerhető készülék-ár a Bitframe-től).

Mert remek programokkal készülünk kicsiknek-nagyoknak egyaránt (bemutató a katasztrófavédők jóvoltából, füstalagút, ahol bárki kipróbálhatja, milyen egy égő házban dolgozni, veterán tűzoltóautó, gyermek tűzoltóruha, autóztatás szinte minden standon, gyermeksarok, bringás élménypark a Shimanónak köszönhetően, klimatizált pihenőhely a gyermekeknek-szülőknek büfével, mini KRESZ-park a tetőn és még tucatnyi más érdekesség.)

Mert olyan autókat láthat mindenki mozgás közben, melyeket talán még sosem látott, vagy nem is fog (a szombati Totalcar Oldtimer Sokadalom járművei között igazi ritkaságokkal, a Time Attack mezőnyben az ország leggyorsabb autóival).

Mert a jelenlegi hazai autóversenyzők krémje is jelen lesz (Turán Frici, Walter Csabi és persze Michelisz Norbi is.)

Mert a nevezési listák hosszúak és helyenként meglepő járműveket tartalmaznak.

És ez még csak a kezdet. Reggel héttől este hétig, szombaton és vasárnap áll a bál a ringen. Ne maradjanak otthon!

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Szabad helyek a hétvégi Pályanapra

2013. augusztus 27., 16:09 Módosítva: 2013.09.02 15:52
97

Szombaton és vasárnap is több hely szabad még a hétvégi Totalcar Pályanap vezetéstechnikai tréningére. A tiezenötezer forintos másfél órás, valamint a huszonnégyezer forintos négyórás, nyomott áras tréningekre egyaránt lehet még jelentkezni csütörtök délig. Regisztrálni itt, a Vezetéstechnikai Centrum regisztrációs oldalán tudsz.

Az akció része, hogy a résztvevők közül (beleértve az eddig regisztráltakat) egyvalaki utólag visszakapja a befizetett díjat, míg egy másik szerencsés egy újabb tréningre jogosító vouchert kap, amit átruházhat vagy felhasználhat ő maga.

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Kockáztassak?

2013. augusztus 26., 18:44 Módosítva: 2013.09.02 15:53
32

A legutóbbi pályanapról úgy hajtottam el a Sierrával, hogy kevés nálam elégedettebb ember volt a környéken. Még az öreg gumikon is egész normálisan kanyarodott a vén kombi, tudta azt a tempót, ami elvárható tőle. Semmilyen műszaki probléma nem volt vele. Ha nem számoljuk, hogy a fék valahogy még mindig nem az igazi. Új a tárcsa elöl, újak a betétek, átnéztem a hátsó dobot, átmozgattam az önbeálló mechanikáját, a kézifék-bowdent, kicseréltem a főfékhengert, mindent átnéztem, de továbbra is bosszantóan kevés fékerő jut hátra. Most már nem annyira hajlamosak kis pedálerőre blokkolni az első kerekek, de érezni, ha két-három kattintásnyit ráhúzok a kézifékre, határozottan javul a fékhatásom. Csak ilyenkor meg folyamatosan érintőre veszi a fékpofa a dobokat, hosszabb távon ez nem megoldás. Ugyanez a nyűg már megvolt legutóbb is, akkor azt hittem, sikerült úrrá lennem rajta. De nem.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályanap: csoportbeosztások, időterv

2013. augusztus 26., 10:24 Módosítva: 2013.09.02 15:54
517

Szombat (2013 augusztus 31):

BM Országos Katasztrófavédelem bemutatója: 12:30-13:30, 16:00-17:00
7:00 – Kapunyitás, érkezés és regisztráció folyamatosan. A munkamenetet meggyorsítandó célszerű kitöltött felelőségvállalási nyilatkozattal érkezni sofőrnek-utasnak egyaránt. A Totalcar Oldtimer Sokadalom pályhasználó résztvevőinek nyilatkozata innen letölthető, a délutáni (és vasárnapi), 4x25 perces pályanap használók nyilatkozata pedig innen. Alapvető szabályokról itt olvashat. A regisztráció- és befizetés a főbejárathoz közeli regisztrációs központban történik, behajtani csak ezt követően lehetséges, felragasztott matricával. Ugyanitt lehet boxot- és transzpondert is bérelni.


9:15 – Eligazítás az első kétórás session résztvevőinek (old- youngtimer), kötelező!


09:30 – 11:30 – Old- és youngtimerek a pályán (két csoportban, csoportonként egy óra pályahasználattal). A pályára felhajtók a paddockon keresztülhajtva, a boxutca végén sorolnak be és hajtanak keresztül a boxutcán, majd ki a pályára.


11:30 – 12:15 – Ebédszünet, eligazítás
12:30 – 13:30 – Time Attack I.
13:30 – Trackday-eligazítás, ötven regisztrált autónak, kötelező!
14:00 – 14:25 – I.csoport 1.
14:30 – 14:55 – II. csoport 1.
15:00 – 15:25 – I. csoport 2.
15:30 – 15:55 – II. csoport 2.
16:00 – 17:00 – Time Attack II.
17:05 – 17:30 – I. csoport 3.
17:35 – 18:00 – II. csoport 3.
18:05 – 18:30 – I. csoport 4.
18:35 – 19:00 – II. csoport 4.

Vasárnap (2013 szeptember 1.)

BM Országos Katasztrófavédelem bemutatója: 11:00-12:00, 15:00-16:00
7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:20 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele, box- és transzponderbérlés, eligazítás
09:30 – 09:55 – Első csoport / 1
10:00 – 10:25 – Második csoport /1
10:30 – 10:55 – Harmadik csoport /1
11:00 – 11:25 – Negyedik csoport /1


12:00 – 12:25 – Első csoport /2
12:30 – 12:55 – Második csoport /2
13:00 – 13:25 - Harmadik csoport /2
13:30 – 13:55 – Negyedik csoport /2

14:00 – 14:25 – Első csoport /3
14:30 – 14:55 – Második csoport /3
15:00 – 15:25 – Harmadik csoport /3
15:30 – 15:55 – Negyedik csoport /3


16:00 – 16:25 – Első csoport /4
16:30 – 16:55 – Második csoport /4
17:00 – 17:25 – Harmadik csoport /4
17:30 – 17:55 – Negyedik csoport /4

Most pedig a látványosság és a csoportbeosztások:

Távolról sincs vége, olvasson még

A leghasznosabb program

2013. augusztus 25., 06:21 Módosítva: 2013.09.02 15:55
9

Ezerrel dübörög a csoportbeosztás-készítés, az összegzés, folyamatosan dolgozzuk fel a beérkezett jelentkezéseket és hoppá, egyszerre csak teltház lett!

Úgy látszik, megint sikerült, egy pazar hétvégét rakunk össze minden benzinvérűnek: kicsinek-nagynak egyaránt.

Természetesen időn túl is özönlenek a jelentkezők e-mailjei, de sajnos nincs hely, illetve van, talán a hétvége leghasznosabb programjára lehet még jelentkezni. Önjelölt versenyzőket kötelező jelleggel íratnék be egy-egy ilyen tréningre, nagyhangú szimulátor-bajnokokat úgyszintén, de nem is értem, hogy manapság a 130 ezer forintos jogosítványba miért nem fér bele kötelező jelleggel egy-egy ilyen kurzus. Talán hasznosabb lenne, mint a helyben állás vagy a paprikáskrumpliért szaladgálás gyakorlat címén.

A Totalcar-Hungaroring Pályanapok alatt a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban bárki próbára teheti saját- és autója képességeit, teljesen biztonságos körülmények között.

Bármelyik programot választja, biztos lehet abban, hogy a trénerek-instruktorok mindent megtesznek azért a helyes reflexek kialakulásáért. Ugyanúgy, ahogy mindenki, mi is azt hittük, ésszel és hideg gondolkodással mindent meg lehet oldani, de nem. Amikor tizedmásodpercek alatt kell dönteni, akkor csak a helyes reflex és az ösztönszerűen jól kivitelezett mozdulatsor segíthet. Sokkal-sokkal gyorsabban történik minden, mint ahogy az a képernyőkön látszik. És ezen akár az életünk is múlhat, nem vicc, ez _tényleg_ hasznos dolog. Még az olyan hétpróbás, hegesztett difis kavicságylakó, mint Sipos úr is tanulságosnak mondta.

Aki a rövid programot választja, az egy rövid elméleti eligazítást követően másfél órán keresztül gyakorolhat a Vezetéstechnikai Centrum három tesztpályáján – lejtő, szlalom és rántópad – szakképzett instruktorok irányításával.

Ha valaki a hosszú - négyórás programot választja - az a 45 perces elméleti képzést követően mind a négy tesztpályán gyakorolva készülhet fel a közutakon előforduló váratlan helyzetekre.

Hogy mitől egyedi ez az alkalom? Nos, a válasz egyszerű: mert lenyomtuk az árakat, amennyire csak lehetett. És nem csak a centrum, hanem a hasonló tréningek áraihoz képest is.

A rövid program ára: 15 000 Ft

A hosszú program ára: 24 000 Ft

És hogy miként lehet ehhez a páratlan lehetőséghez hozzájutni?

Nos, nem kell mást tenni, mint regisztrálni itt, és kijönni augusztus 31-én vagy szeptember 1-én a Hungaroringre.

Ja, még valami: ha netán hasznos és emlékezetes ajándékot keres, ez lehet az.

Kérdése van? Itt választ kaphat rá!

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Túl jó volt, inkább elrontottuk

2013. augusztus 23., 10:55 Módosítva: 2013.09.02 15:56
229

Ki is élveztük a mámort, hogy két év tetemes szabadidő-feláldozásának meglett a gyümölcse, és kimondatlanul is megérett bennünk a döntés, hogy itt nem hagyjuk abba. Lehet, hogy hibát követünk el, mert ez volt Corollánk történetének csúcspontja, de ez mindig csak utólag lesz világos. Mi viszont mindent megteszünk, hogy az ellenkezője derüljön ki.

A műszaki bravúr ellenére azért sok tanulsága volt a pályanapnak. Egyrészt a rituális guminyomás és kerékcsavar-meghúzás ellenőrzések túlbecsülhetetlen jelentősége, másrészt az, hogy van még mit reszelni a Toyotán. De mennyivel jobb a fejlesztéseken agyalni, mint a károk elhárításán dolgozni...

A meseszép és kényelmes Subaru-ülésekről, amiket kábé egy egész napos munkával faragtam be az AE86-osba, kiderült, hogy túl magasak. Sejtettük persze már a próbaülések alkalmával, de a padlólemeznél mélyebbre csavarozni nem lehetett volna őket, és mivel ezek voltak kéznél, felhasználtuk őket. A pályanapon viszont egyértelművé vált, hogy még sisak nélkül is csak görnyedve tudjuk vezetni a gépet, ami tarthatatlan. Bukót és normális üléspozíciót akartunk, de ízibe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályanap: 2. regisztrációs kör és némi infó

2013. augusztus 22., 13:00 Módosítva: 2013.09.02 15:58
65

Tegnap szépen belecsaptunk a lecsóba, azt meg kell hagyni. A két óra alatt - amennyi ideig a regisztrációs kapu nyitva állt a pályanaposok előtt - a szombati nap szinte megtelt (csupán 2-3 szabad helyünk maradt), a vasárnap több, mint a felén áll és a Totalcar-Oldtimer Sokadalom résztvevői is jönnek hosszú, tömött sorokban.

Közben zajlanak az utolsó simítások és egyeztetések a Hungaroring maximálisan készséges csapatával, gőzerővel dolgoznak a pólógyártóink, hogy ezúttal a kis üzletünkben végre pólót is árulhassunk, nyomódnak a matricák, izzítja a szerkocsit a katasztrófavédelmis brigád és persze idegesek vagyunk, megpróbálunk mindenre gondolni, ami csak ilyenkor felmerülhet.

Megállító- és irányítótáblák, transzponderek, boxbérlés, látogatók- és résztvevők elhelyezése, volt itt minden, a lényeg azonban a következő.

Regisztráció menete a IV. Totalcar-Hungaroring Pályanapon

Mindenki, aki regisztrált résztvevő (azaz a Sokadalomra vagy a szombati/vasárnapi csapatásra ill. a vezetéstechnikai tréningre regisztrált) leparkol a kapu előtti parkolóban vagy kicsit feljebb, a MOL-benzinkút alattiban. Ezek után gyalogosan bejön a regisztrációs központba (közvetlenül a bejárat mellett jobbra, ki lesz táblázva), ahol befizet, megkapja a belépésre feljogosító matricát, rajtszámot (pályanaposok) és az ajándék pólót. A vezetéstechnikai tréningen résztvevők be kell, hogy mutassák a tanpály számlájára való átutalás igazolását!
Ugyanitt lehet transzpondert- és boxot bérelni a pályanap idejére (a Sokadalom pályahasználata alatt nem lehetséges a transzponderbérlés, mivel szigorúan NEM versenycéllal hatjhatnak a pályára a résztvevők). Ezek után a matricát a szélvédő sarkába fel kell ragasztani és csak ezzel hajthatnak be a regisztrált résztvevők a sorompón át a Hungaroring területére. A matrica könnyedén eltávolítható, a rajtszám pedig csak egy egyszerű lap lesz, nem öntapadós, ezt az ajtóra/oldalablakra kell felragasztani (elég odabent, a paddockban).
A látogatók számára a főbejárat melletti kapu lesz megnyitva, ezen keresztül jutnak a látogatói parkolóba, melynek egyik részén az OKF-bemutatója is zajlik majd, naponta kétszer. A térkép sokat segít, böngésszék.
Azok a motorosok, akik látogatóként érkeznek és igénylik vagy jelzik, használhatják a paddock alatti halszálka-parkolót, utóbbi van kijelölve a vezetéstechnikai tréningen résztvevők számára is. Minden ki lesz táblázva, érthetően.

Amely látogató a nap folyamán igénybe venné Novoth Tibi autódiagnosztánk szolgáltatásait, az jelezze a parkolóőrnek és a vizsgálat után ugyanúgy álljon vissza a látogatói parkolóba. Kényelmetlennek tűnik, de kérem, tartsa mindenki szem előtt, hogy a paddock-béli tumultus elkerülése a cél, így is nagyon sok jármű kerül ott elhelyezésre.

Érdemes figyelni partnereink Facebook-oldalát, hiszen tudjuk, hogy játékokkal készülnek a pályanap idejére, autóztatást és egyéb dolgokat lehet nyerni. De ezekre - jó eséllyel - helyben is lesz mód.

Jöjjön a család, jöjjenek az autók, érdemes lesz. Most pedig hess, regisztrálni, van még pár hely kiadó, itt, a jobb oldalon felül lehet még, egészen ma 17:00-ig!

Kérdése van? Itt választ kaphat rá!

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Pályanap, regisztráció

2013. augusztus 21., 09:58 Módosítva: 2014.05.16 11:26
182

Mivel legutóbb többen is lecsúsztak a regisztrációról (és ezáltal a részvételről) azért, mert az adott - nagyon rövid időintervallum - alatt nem voltak éppen számítógépközelben, ezért ezúttal több hullámban fogadjuk a regisztrációkat.

Ez az első, pontosan ma 12:00-ig tart azoknak, akik NEM a Totalcar-Oldtimer Sokadalomra regisztrálnak. A Totalcar-Oldtimer Sokadalomra regisztrálók számára mostantól kezdve szabad a gazda egészen augusztus 26-ig, amikor is minden regisztrációt lezárunk, ha megteltek a szabad helyek, ha nem.

FIGYELEM! Minden Totalcar-Oldtimer Sokadalom résztvevőnek regisztrálnia kell, erre azért van szükség, mert a parkoló kapacitása véges és mi nem kivételezünk: egyforma jó helyet szeretnénk biztosítani mindenkinek. Aki ezen felül 5000 forint ellenében fel szeretne hajtani a Hungaroringre, az a regisztrációs e-mailben ezt külön jelezze.

Arról, hogy mi mindent találhat az idei második Totalcar-Hungaroring Pályanapon itt olvashat bővebben.

A másfél ill. négyórás vezetéstechnikai tréningre (15 ill. 24 ezer Ft) itt, a Vezetéstechnikai Centrum regisztrációs oldalán lehet jelentkezni. Senki ne feledja el megadni a pólóméretét, a Hungaroring bejáratánál található regisztrációs központban pólót kap!

A szombati- és vasárnapi napon egyaránt 25 ezer forint ellenében tölthet el boldog, felhőtlen csapatással mindenki 4x25 percet az ország egyetlen Forma-1-es pályáján, aki elküldi regisztrációs e-mailjét.

Amit az e-mailnek tartalmaznia kell: - sofőr neve, pólómérete, autó típusa, rendszáma (ha van, ha nincs, akkor egyéb, egyedi azonosítója) ill. azt, hogy a szombati vagy a a vasárnapi napra jelentkeznek-e.

Minden regisztráltnak visszaigazoló e-mailt küldünk! Aki ezt az e-mailt megkapta, az a szombati ill. vasárnapi napon a Hungaroring bejáratánál felállított regisztrációs központban fizet be ill. veszi át matricáját (és rajtszámát) valamint ajándékát. Ezek után hajthat be a paddock ill. az Old- youngtimer parkoló területére.

Ugyanitt lehet transzpondert bérelni az időméréshez (1500 Ft) ill. boxot (10 000 Ft/nap).

Célszerű, ha mindenki, aki a pályára hajt, az magával hozza a kitöltött felelőségvállalási nyilatkozatot. A Totalcar Oldtimer Sokadalom résztvevőié itt vannak, a pályanap résztvevői pedig itt. Érdemes átböngészni az alapvető szabályokat is, a tudás hatalom!

A látogatók számára az alsó, nagy parkoló lesz nyitva, őket a biztonsági őrök egyenesen ide terelik.

És most a fekete leves:

Aki Totalcar-Oldtimer Sokadalomra jelentkezne, az itt megteheti (augusztus 26-ig ill. amíg van hely).
Aki a vezetéstechnikai tréningre jelentkezne, az ide kattintson (augusztus 26-ig ill. amíg van hely).
Aki pedig a szombati és/vagy vasárnapi, 4x25 perces pályanapra jelentkezne, az itt tegye meg (ne feledje feltüntetni, hogy melyik napra!) ma (augusztus 21) 12:00-ig!

A következő regisztrációs kapu holnap (augusztus 22, csütörtök) 13:00-17:00 között lesz nyitva.

Hajrá!

Kérdése van? Itt választ kaphat rá!

Fű, ez kemény volt, a mai regisztrációs kör letelt, maradt még hely (szerencsére), találkozunk holnap. A Totalcar Oldtimer Sokadalom résztvevői továbbra is regisztrálhatnak.

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Újra miénk a Grand Prix-pálya!

2013. augusztus 19., 18:02 Módosítva: 2013.08.20 09:10
171

Idén kicsit félve ugyan, de belevágtunk. A Hungaroring csapatának segítségével egy olyan hangulatos pályanapot hoztunk össze, amilyen még eddig nem volt. Nehéz rátenni még egy lapáttal, de megpróbáljuk, hiszen célunk az, hogy ne csak a nettó autó-őrültek, hanem azok is megtalálják a magukét, akik még csak ismerkednek az autózás csodás világával. És mindegy, hogy nő, férfi vagy gyermek, azt akarjuk, hogy mindenki jól érezze magát ezen a benzingőzzel átitatott családi hétvégén.

Gördítsenek le, nézzék meg partnereink hosszú sorát. 2013-ban nem kevés optimizmusra volt szükségük, de velünk vannak, mellénk álltak és csináljuk. Bíznak bennünk, mi bízunk olvasóinkban, a jó időben és magunkban is. E nélkül nem megy. De megcsináltuk már háromszor és most is meg fogjuk, akkor is, ha havazik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Győzelem vagy halál

2013. augusztus 12., 17:06 Módosítva: 2013.08.19 14:58
473

Készüljön mindenki: csapatós srácok, hétvégi kocaautósok, amatőr- és profi versenyzők, apa, anya és gyerekek is. Utóbbiaknak igazi Kánaánt szervezünk idén, az iskolakezdéssel járó stresszt könnyebb lesz így feldolgozniuk. És – természetesen – nem éppen szokványos módon képzeljük ezt.

Hiszen mikor máskor van lehetőségük a srácoknak egy tetőn kialakított KRESZ-parkban csapatni a villanyautókkal- és motorokkal? Vagy egy hűvös, klimatizált teremben legózni, autózni, hancúrozni egy jó babzsákon-játszószőnyegen, miközben anya vagy apa pihen és figyeli a versenypálya történéseit? Ugrálóvár? Persze. Az ország legnagyobb, mobil bringás parkját a Shimano hozza, az is lesz. A paddock teteji VIP-szekció és az egyik parkoló teljes mértékben a családé, ingyen és bérmentve. Biztos, hogy valamit kifelejtettem, de a lényeg: ez egy igazi, családi móka lesz.

És persze ez még nem minden. A Continental jóvoltából lesz itt egy apró kis gumigyár, ahol megnézhetik, hogyan készül az abroncs, szombaton lesz még Totalcar Old- és Youngtimer Sokadalom (itt meg lesz adva az esély minden – 25 évnél idősebb – autónak, hogy 5000 forint ellenében mehessen a pályán – nem is keveset - és természetesen fotó is készül róla (nem csak) itt). Lesz hivatalos Time Attack-futam, az ország leggyorsabb autóival és természetesen döngetés 50 regisztrált résztvevőnek (szombaton, vasárnap pedig a szokásos 100-110-nek), látványos és zajos-hangos bemutató a BM Országos Katasztrófavédelem  jóvoltából...

És persze kipróbálható új autók, nyeremények (több téligumi-voucher pl.), körözés profi versenypilótákkal (szeretnél menni egy kört Michelisz Norbi, Walter Csabi vagy Turán Frici mellett ülve?), szimulátorok és természetesen vezetéstechnikai tréning, kicsit többért ellenben jelentősen hosszabb időtartammal. Természetesen mobil (és ingyenes) diagnosztika-állomásunk is kivonul, naná, hogy lesz mobilgumis is, aki ingyen dobja le a rongyos abroncsot és rakja fel a centrírozott újat.

És ez még nem minden, de olyan iszonyatos fordulaton dübörög a gépezet jelenleg, hogy mindenre nincs is idő és hely. Hamarosan kezdünk, kiírjuk a regisztrációs időpontokat szombatra, a Totalcar-Oldtimer Sokadalomra és vasárnapra, valamint a vezetéstechnikai tréningre is. Így adjuk meg az esélyt azoknak, akik éppen nincsenek számítógép előtt. Figyeljék a Totalcart és a Totalcar Facebook-oldalát, jönnek a nyeremények és az infók, hamarosan.

Mindent megteszünk, hogy mindenki megtalálja a magáét augusztus 31 - szeptember 1-én a Hungaroringen. Ne maradjanak otthon!

Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Elhagytam a kerekemet

2013. június 29., 06:36 Módosítva: 2013.06.29 06:36
9

Télen, tíz év óta először, nem voltam a hegyekben csapatni, ezt meg is kaptam a drága Sipos úrtól minden beszélgetésünk alakalmával. A pályanapra már be fog indulni? Megint fellocsolod a pályát benzinnel? Beindult-e már a BMW? Miért nem veszel egy jó Fordot? Majd viszlek egy kört, mert a Ford mindig beindul.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályanap. A film

2013. június 27., 06:53 Módosítva: 2013.06.27 06:53
189
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Felborulok? Összetöröm?

2013. június 25., 14:27 Módosítva: 2013.06.25 14:27
77

Mivel a rántópadon és az egyéb pályarészeken fellocsolt műgyantán lehet határeseteket szimulálni, sokkal kevésbé teszi kockára az ember a saját és az autója épségét. Természetesen nem kockázatmentes a dolog, de először inkább itt tapasztalnám meg a W108-as Mercedes lengőtengelyes hátsó futóművének gonosz trükkjeit, mint élesben, egy forgalmas főúton. Ezért is kellet gyorsan hazaugranom két hungaroringes Sierra-etap között a vén Mergáért.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem pont így terveztem...

2013. június 22., 06:25 Módosítva: 2013.06.22 10:04
77

Szerencsére lett négy megfelelő méretű abroncs, de előbb még ki kellett logisztikáznunk Csikóssal a Pontont a Hungaroringre. Ahogy besoroltam Csikós mögé (hogy hátulról védjem), rádöbbentem, mennyi idő telt el, mióta utoljára előttem gurult a Ponton. Basszus, három év után, végre megint láthattam a vén szaros seggét. Mármint a Mergára gondolok. A pénteki naplementében annyira jó volt nézni a környezetéből ennyire kilógó, aranyosan duci testét. Csak közben besötétedett, gumim meg még nem volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Én voltam a pályanap balfácánja

2013. június 20., 18:07 Módosítva: 2013.06.21 01:45
50

Nem bíztam az autóban a pályanap előtt, mert kevés utcai kilométert tettem meg vele, és mindig volt valami apróság. A pálya pedig kihozza a rejtett bajokat, itt a műszakilag gyenge könyörtelenül elvérzik. Itt nincs séta, csak nagy gáz és nagy fék, motorfék és kigurulás szinte soha. Nincs idő visszahűlni, minden másodpercben keményen terhelve van. Mindezek ellenére az autó tökéletes volt, a gyenge láncszem a rendszerben én voltam. Vállalom.

Kezdődött úgy, hogy az első menetben kifogyott a benzin. Magyarázhatnám mindennel, felakadó szintjelző úszóval, de bizony az most is jól működik. Akkor viszont esküszöm, hogy negyedet mutatott, mégis üresen ment a villanyos benzinszivattyú. Azonnal tudtam, hogy ezt bebuktam. A szervizúton beletöltöttem öt litert, és kimentem a depóba. Nagyon sokan kérdezték mi történt, el kellett áruljam, hogy pancser voltam.

Aztán kétszer rámentem a tiltott vonalra a boksz utca végénél, amelynek egy szóbeli figyelmeztetés és egy kétperces stop-and-go büntetés lett a vége. Nem szándékos volt, csak tudatlanság. Mondták, hogy ne is érintsem a vonalat, mondtam, hogy jó, de nem tudtam, melyik vonalról van szó, így nem csak érintettem, hanem kereszteztem. A pályabíró, mint apa a hülye gyerekét, figyelmeztetett, de megcsináltam másodszor is.

Ahogy elkezdődött a körözés, nem nagyon tudtam az ívekre figyelni, csak azt néztem, hogy hogyan viselkedik a Bogár a pályán. Ebben a konfigurációban, ezzel a futóművel, motorral még nem volt pályán, akármi is megtörténhetett volna. Durva túlkormányozottság, kanyarban fékre keresztbe állás, vagy egyszerűen kifossa a motor az olajat a pályára.

Ahogy mentek a körök, jött meg a bizalom, és minden kiállás után örömmel konstatáltam, hogy az olaj nem folyik, az alapjárat szép, az olajhőfok pedig alig több 90 foknál. Ezután elkezdtem kicsit nagyobbakat fékezni, kicsit tovább forgatni a motort. Nem volt bennem vágy, hogy bárkit is megelőzzek, és a többi résztvevőn is azt éreztem, mindenki tisztában van vele, hogy ez nem verseny, hanem örömautózás. A kettes csoportban nagyon fegyelmezett autósok voltak, ez biztos.

Kicsit bennem volt a félelem, hogy esetleg autót törünk, és ez senkinek nem lenne jó. Veszélyes jelenetnek, necces szituációnak azonban közelében sem voltunk. Ez pedig nagyon jó. Csak egy zavaró körülmény volt, felengedtek a pályára egy bontószökevényt, amely elől, mellől igyekeztem menekülni, mert sem kerék, sem fék nem volt rajta. Szerencse, hogy a fiatal suhancok jól terelgették a szebb napokat látott totálkáros romot.

A célegyenesre kigyorsításkor néha összemértük az autókat, kicsit szomorúan konstatáltam, hogy a fehér Escort RS turbo könnyedén megy el nekem, meg a 325-ös E30-asokkal sem tudtam a lépést tartani, legfeljebb 110-120-ig. Viszont nagyon elégedett voltam az autó stabilitásával, a fék működésével és összességében a technika általános stabilitásával. Állta a gyorsabb köröket is, a fék az első féktávon pont úgy viselkedett, mint az utolsón. Ez a Brembo nagyobb igénybevételre van méretezve.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Toyota a pokolban is Toyota

2013. június 18., 16:54 Módosítva: 2013.06.18 18:04
226

Új név kell neki. A pályanap után teljesen biztos vagyok benne. Az autó, amit egyszer Shitgunnak hívtak, olyan parádésan csinálta végig 2013 első Totalcar pályanapját, hogy sok milliókból épített szörnyeteg szégyenben maradt mellette. Ez volt az a nap, amit két éve tologattunk magunk előtt, de eljött, és most boldogok vagyunk. Meg egy kicsit büszkék is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályanapi időeredmények!

2013. június 17., 15:43 Módosítva: 2013.06.17 15:43
2

Ki mit tudott összehozni, szektpridőkkel, összesítve. Tessék csak tessék, innen letölthetőek az eredmények. Hamarosan masszív képgalériánkkal is jelentkezünk, egyelőre gyűjtjük őket a létező összes forrásból.

Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Minden a helyén

2013. június 15., 16:25 Módosítva: 2013.06.15 16:25
99

Ebédidő után sem laposodott el a hangulat a ringen. Szép sorban mennek a csoportok a pályán, a Becsületesnepper is visszatért. Dezsőt, a Pontont továbbra is körbeállják a kíváncsiskodók, ahogy Powered Ákos Compactját is. A Hangyász még szétszedve várja a sorsát. Az utolsó csoport a vezetéstechnikai pályán fél ötkor indul. Pista nemrég sorsolta ki a Radical SR szerencsés utasát. Az S 600-as Hondától kezdve a Ferrariig annyi féle autó, és egyéb jármű van itt, hogy azt még felsorolni is sok lenne, nézzék meg inkább a képeket!

Pályanap félidő

2013. június 15., 14:17 Módosítva: 2013.06.15 14:17
65

Miután Pista kisorsolta a Federal nyereményjáték győztesét, volt egy gyors gumidarabka takarítás a célegyenesnél és folytatódhattak is a körök. A legtöbb standon játékok várják a betévedőket. A Carreranal az is mehet pár kört a Hungaroringen akinek még jogosítványa sincs, ők felépítették a pálya kicsinyített mását. A Volkswagennél is lehet kisautókkal versenyezni, de itt ehhez bicikliket kell tekerni, azok adják a hajtást. Akinek ez kevés az beülhet akár szimulátorozni is. A Nissannal már töltik a Leafet és viszik a pályára. A Totalcar háza táján is folyik az élet, Bandi és Pista Corollája, a Shitgun eleget tett az elvárásoknak, fülig érő szájjal jöttek le a pályáról a második menet után is, Sípos Úr Sivatagi patkánya is teszi a dolgát. Motordoktor Bogara és Karotta Hangyásza az első menetben csak pár óvatos kőrt mentek. A Hangyásznak azóta már kikapták a diffijét, gőzerővel folyik a szerelés . Igazán pórul járt szegény Becsületesnepperünk, akinek kitört a bal első kereke, de a helyreállítás már folyamatban van. Egy pórul járt CRX elfolyatta az olaját, a takarítás miatt egy negyed órás csúszással kell számolni, de ettől még nem dől össze a világ. Aki most indul, a naptejet ne felejtse otthon!

Üvöltő motorok, pazar hangulat!

2013. június 15., 12:11 Módosítva: 2013.06.15 12:29
30

Eddig minden terv szerint történt, reméljük ez nem is fog változni. Lement a regisztráció, a tájékoztatás és megnyílt a pálya. A hangulat pazar, nem látni unatkozó arcokat. Van, akit a parkolóban tanyázó veteránok kötnek le, másokat az épített csodák, vagy a kiállított szupersportautók, a GT-R, a Radical vagy a Gallardo. Időközben elkezdődtek a menetek a vezetéstechnikai és az offroad pályán is. A parkoló sorai között sétálgatva az ember azt sem tudja, hogy hova kapja a fejét, a bőség zavara. Nemrég a negyedik csoport résztvevői, és köztük a Hangyász is, megkezdték az első köreiket. Baleset (kopp-kopp) nem volt. Egy korai ebéd után is lesz itt még látnivaló, ki lehet hozni az egész családot. Lapozzák végig a galériát, kedvet csinál, ha eddig nem lett volna.

 P1120078 

Mindjárt kezdünk!

2013. június 15., 09:48 Módosítva: 2013.06.15 09:48
59

Folyamatosan érkeznek az autók a ringre, gyűlik a tömeg, szól a zene. Eddig úgy néz ki, az időjárás is kedvez nekünk, süt a Nap, egy felhő sincs az égen. Mindenki lázasan pakol, gumiz, elvégzi az utolsó simításokat az autóján. A standok kipakoltak, akadnak érdekességek bőven. Novoth Tibiék már javában diagnosztizálnak. A regisztráció folyik, pár perc és Pista megkezdi az eligazítást, amin mindenkinek részt kell vennie, aki felmegy a pályára. Nem kell attól félni, hogy látogatóként nincs mit csinálni, bőven van mire nyálat csorgatni, a standokon játékok, a gyerekeknek ugrálóvár. Tedd magad szabaddá, és irány a Hungaroring!

Tudnivalók, parkolás, nyitvatartás

2013. június 14., 12:16 Módosítva: 2013.06.14 14:03
93

Beléptidíj: a látogatóknak nincs. Csak a vezetéstechnikai tréningen ill. a pályán körözésben résztvevők fizetnek. Másoknak ingyenes a belépő, a szimulátorozás, partnereink programjai, Novoth Tibi diagnosztikai állomása, Gumis Peti műhelye és az ugrálóvár, a kismotorok. A tanpálya melletti gyermek KRESZ-pálya is ingyenes!

Nyitvatartás: A főkapu reggel hétkor nyílik, azért, hogy a 9:30 perckor tartandó eligazításon mindenki ott lehessen, aki a versenypályára hajt (a csak a veztech. tréning résztvevőinek nem kötelező).

Parkolás: A boxutca mögötti paddockban, szépen, rendezetten,a  Hungaroring munkatársai ott lesznek, irányítanak, segítenek. Amint a paddock megtelt, a látogatók át lesznek irányítva a nem egész 50 méterrel távolabbi, aszfaltozott parkolóba.

Bejárhatóság: A szabály az, hogy mindenhová lehet menni, ami nincs kordonnal lezárva, vagy őrizve. Ez nagyon fontos, mivel a szerviz- és menekülőutakat minden esetben szabadon kell hagyni. A paddock tetejéről ill. magából a paddockból remekül belátható szinte az egész pálya.

Időmérés: Az időméréshez szükséges transzpondereket a regisztrációs pultnál lehet bérelni 1500 Ft/darab áron, kaucióként a személyi igazolványt vagy a jogosítványt kell otthagyni érte. A transzpondert ezek után a regpultnál kapott duct tape-pel célszerű az autó hátsó oldalablakára ragasztani. (De a szalagot visszahozni ám utána!) Ugyanitt kapja meg mindenki a rajtszámát, az lényegében egy A4-es lap, amit szintén celluxxal fel kéne ragasztani jól látható helyre. Az időeredmények természetesen két monitoron is nyomonkövethetők és minden egyes menet után kinyomtatva kifüggesztjük őket az információs táblára.

Boxbérlés: Szintén a regisztrációs pultnál, 10 000Ft/nap áron, ami igazán baráti a 4x12 méteres helyért.

Étel/ital: Büfé és a Hungaroring étterme nyitva áll, az árak nem vészesek, senki nem fog szomjan/éhen halni.

Egyéb: Várhatóan rekkenő hőség lesz, gyermekeknek naptejet mindenki hozzon, a hidratálás fontos, leleményesebbek egy összecsukható horgászszékkel sokat javíthatnak a komfortérzetükön.

A vezetéstechnikai tréningen résztvevők a jól láthatóan megjelölt gyülekezőponton várakoznak a trénerre, aki lekíséri őket a tanpályára.

Ugyanolyan jól megjelölve lehet benevezni az offroad taxira, időtöltésnek remek, pláne, hogy a kormány mögé is beülhet az érdeklődő.

És akad még meglepetés, nyeremény.

Hogy mi lesz még?

- A Federal Tire a regisztrált, pályanapi résztvevők között (tehát azok között, akik a Hungaroringen koptatják a gumit) pedig kisorsol egy garnitúra 215/45*17 RSR utcai használatra is homologizált verseny-abroncsot, amely - természetesen - értékegyeztetéssel más méretűre is cserélhető. A résztvevők a regisztrációs pultnál kapják meg kártyájukat, melyet kitöltve be kell dobni a Federal-stand gyűjtődobozába, melyből 12.00-kor Pista saját bal kezével fogja előhúzni a nyertes nevét. Komoly cucc, érdemes volt regisztrálni.

- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera elhozza a Hungaroring általuk épített 1:32-es méretarányú mását, melyen bárki kedvére játszhat. (És természetesen nyereményjátékkal is készülnek.)

- A SimTechsRacing két, élethű mozgó szimulátorral képviselteti magát és én mondom: remek szórakozás, pláne, hogy a másodperceket nem saját, utcai autónkkal kell kergetnünk.

- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.

- Gumis Peti is kivonul mobil szervizével, ingyen és bérmentve dobja le a karkaszra kopott gumit és rakja fel a friss, ropogósat.

- Aki bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen. Ma tudtam meg, hogy plusz diagnosztikai-műszer lavinával készül. Ha gondja-baja van, Tibort megtalálja a Totalcar-boxnál, az oszcilloszkóptól balra.

- A gyermekeknek persze ugrálóvár, kis villanyautó- és motor a paddock alatti aszfaltozott parkolóban. A Hungaroring Kart Center pedig jelentős kedvezményt ad áraiból, így egy menet 1500 forint a felnőttnek és 1200 a gyerekeknek. Nem kizárt, hogy mi is itt kötünk ki Bandistul-Karottástul, ha netán autóink feladnák a küzdelmet, amire - valljuk be - mindig van esély.

- Standdal képviselteti magát a Bitframe, az elektronikai kütyük frissen indult webshopja, ahol minden látogató (figyelem, nem csak a regisztráltak) 10 százalékos kedvezményt kapnak az amúgy sem húzós akciókamera-kínálatból. Velük karöltve pedig a magyar Time Attack bajnokságot szervezők is ott lesznek, talán érdemes megnézni, mit hoznak ki a fiúk a talán legolcsóbban űzhető autósportból.

- Bónusz, hogy a Hungaroring Off Road központja is becsatlakozik és az ő programjuk egész élvezetes, pláne, hogy bárki a kormány mögé ülhet. Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc.

- A Prokite Kft., a CamOne Infinity forgalmazója a helyszínen ingyenesen felszereli kameráit az érdeklődők autójára és a felvételeket - természetesen - egy pendrive-ra (vagy DVD-re) feltöltve átadja azoknak, akik igényt tartanak erre és feliratkoznak standjukon a listára. A nap folyamán mindössze 32 autót tudnak így felkamerázni, érdemes lesz sietni, feltéve, ha megnézbéd magad odahaza HD-ben. Természetesen minden regisztrált 25 százalékos kedvezményt is kap az akciókamera árából, ha netán rákíván egyre.

- A Time Attack szervezőinek jóvoltából pedig Szalai Szabolcs, a biztoskezű és villámgyors Radical SR5-tulaj mellett pár szerencsés megtapasztalhatja, mi a különbség a gyorsnak mondott és a tényleg gyors autó között.

- Ezen felül képviselteti magát a Nissan, Toyota, Honda, Mercedes, Mazda és a VW-csoport is. Ki versenyautóval, ki utcaival és lesz olyan, akinél vezetni is lehet.

- Étel-ital, étterem, büfé, természetesen biztosított. Ahogy a zenei aláfestés is.

Mindenkit sok-sok szeretettel várunk, Hangyásszal, Pontonnal, Shitgunnal és Bogárral, remek muzsikával és - remélhetőleg - verőfényes napsütéssel. Fotózni-filmezni lesz mit bőven, ebben biztosak vagyunk. Friss információval folyamatosan jelentkezünk a totalcar.hu/palyanap - oldalon. Kérdése/észrevétele van? Itt tegye fel!

Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Hazajött a Ponton!

2013. június 13., 14:06 Módosítva: 2013.06.13 17:31
409

Jól mondtam a múltkor, a legutóbbi poszt megírása és megjelenése között eltelt néhány napban kiderült – Csabi (a lakatos) és Tomi (a fényező), valamint a futóművesek számára már nincs több teendő az autón, az a maradék csinosítgatás, ami van, továbbá a legalizálás már a gazdira, azaz rám vár.

Távolról sincs vége, olvasson még