Árpádnak nagyjából hat ilyen járgánya van. A pontos szám nem mondható meg, mert néhányuk mozgásképes, mások alkatrészbányaként szolgálnak, a legjobb talán le is lesz vizsgáztatva.
Egyszerű, benzines szívómotorral próbáltuk a Peugeot 308-at. Ilyen egy francia kompakt, több mint 220 ezer kilométer után.
Talán soha nem volt még ennyire ronda japán erős autó. Viszont döbbenetes, milyen könnyű és biztonságos vele a bunkóskodás.
Levegőt se vehet az ember, akkora itt a zsibongás – Seaték kicsi Aronája nagyjából a századik idén bemutatott kis crossover, vagy csak én érzem így? Nagyot kell ütnie, ha azt akarja, észrevegyék.
Így képzelik a japánok a féktelen luxust. Vajon az origamizott kárpit és az üvegbetét az ajtóban elég lesz a németek ellen?
Ki gondolta volna a rettenetes Crossland X után, hogy azonos műfajban, más méretben akár jól is elsülhet az Opel-PSA-házasság?
Címkék: opel, grandland x, dízel, peugeot, 3008
Alig egy tonna, 160 lóerő és egy elképesztő forma. A Renault 17 TS Gordini sokak tudatalattijába beégett.
Címkék: joy of driving, renault, gordini, r17
Az Audi RS5 egy remek autó, sőt, amire kitalálták, arra tökéletes. Csak szeretni nagyon nehéz.
Hárommillióról indul, de már messze nem csak az ára adja el: az új Dustert komolyan kell venni.
Mit várhat az ember 30 millióért? Gyorsulást, menést, agyeldobást. De működik mindez a hétköznapokban?
Rövid, kegyetlen alku következett; nem kértük a rozsda kijavítását, így az árat 845-re tudtuk lenyomni.
Próbálták megtippelni, mennyibe fájhat, de a 12-15 milliós tippekkel a valóság közelében sem jártak.
Címkék: vw, kisbusz, bulli, multivan
Az újkorában tízmilliós Škodát négyévesen kevesebb mint féláron megvehetjük. Tényleg ilyen jó vétel a családnak egy alaposan felextrázott Superb?
Címkék: skoda, superb, tdi, common rail
Nem lehet más, hiszen a vak is látja, hogy Rolls-Royce, a királynő is ilyennel járt. De nem. A motorja sportkocsié, a teste könnyűszerkezetes, a múltja zűrös. És igen, a királyi szál megvan.
Ha bárki azt mondta volna, hogy az ezres, háromhengeres Polót szeretni fogom, kiröhögöm. Vesszenek az előítéletek!
Címkék: volkswagen, polo, tsi, bea
Most is zúg a fejem, az életem egy életre megváltozott. DTM-pilóta lettem, még ha vetélytársak nélkül, egy kicsi pályán és csak négy körre is. De élesben. Az idei bajnok Audijában.
Másnak akar látszani, mint ami valójában: crossovernek nem, de autónak egész jó a Kia Stonic.
Az amerikai izomautót nem a biztonsági felszereltsége miatt veszik, de azért a Mustang így is problémás.
Terepgumi, összkerékhajtás, emelt kivitel: targoncából is van ilyen. Nem kell hozzá tükörsima beton, hogy bármit arrébb tegyen a sártengerben.
Címkék: manitou, m30-4, tereptargonca
Tulajdonképpen ilyet kéne vennie mindenkinek, de vajon felismernéd az utcán?
Címkék: volkswagen, vw, sportsvan
Egy kisebb parkolónyi Seat Ibizát törtek össze az Euro NCAP-nél, vajon kispórolták belőle a biztonságot?
Az autó, amit nem kell tuningolni. Ha erősebbet akarsz, akkor vegyél belőle egy erősebbet, mert amúgy csak elrontani tudod.
9 litert fogyaszt, de ha kell, 4,7 másodperc alatt van százon. Bár, ahogy kinéz, az sem számítana, ha 50 köbcentis motor hajtaná.
Íme az autó, ami tényleg csak a minimális gondoskodást kapja meg, és rendesen elhasználták.
Címkék: chrysler, pt cruiser
Ennél nagyobb kombájn nincs, gyorsabban arat bárminél, de mit keres Pátyon? És tényleg csak arra jó, hogy 20 méterrel beljebb akadjon el a mocsárban?
Címkék: new holland, kombájn, agro
Oda lép az XC40, ahol Volvo még sosem járt: az Audi Q3, BMW X1, kicsit talán még a Mercedes GLA, azaz a kicsi, prémium SUV-k kategóriájába. És nemcsak első próbálkozásnak nem rossz.
A Mercedes, ami miatt még a BMW főnöke is beszólt, ráadásul nem igazán Mercedes, hanem egy jó Nissan.
Címkék: mercedes benz, pickup, teszt, 2017, bemutató
Az Alpina ötelete az volt, hogy beleraknak egy másfélszer akkora motort a hármasba, mint amekkorát a BMW mert. Még hogy downsizing? V8!
2,7 millióért vehető, őrületes méretű csomagtartója van és alig fogyaszt. De meddig él?
Jó ránézni, jó beleülni, csak menet közben olyan, mintha recés kést forgatnának a hallójáratban. Van rá mentsége?
De előtte mennyit kell ácsorognia a töltőnél? A Honda a hidrogéncellákban is látja a jövőt. Viszont szívesen ücsörögnél egy 700 baros tartályon?.
Címkék: honda, clarity, fuel cell
Az Ampera-e nagyon jövőbe mutató technikára épült, de nem szabad elfelejteni a biztonságot se.
Címkék: opel, ampera-e, euroncap
Amikor valaki azt mondja – sose fognak már ilyen autókat készíteni -, jó eséllyel egy ilyen Mercedesre gondol. Persze az is lehet, hogy nem, de akkor csak alulinformált.
Címkék: mercedes, mercedes-benz, veterán
Te mit áldoznál fel azért, hogy konnektorból tankolhass és ingyen parkolj? - kérdezi a Toyota. Ezt még otthon is tele tudod nyomni árammal.
Címkék: toyota, prius, plug-in, hybrid
Szoktuk volt mondani, manapság a BMW csinálja a legjobb Mercedeseket. Néha viszont a Mercedestől érkezik egy istentelenül jó BMW.
Címkék: teszt, mercedes benz, c63, amg
Nem különösebben erős, nem is annyira gyors. Ellenben Senna szerette, és még kicsit reszelte is, lehet akkor rossz?
Nekimennél fejjel a falnak, ha tudod, hol az ajtó? A BMW sem tette, így született az új X3.
Minden idők legrusnyább BMW-je utódért kiáltott: Quasimodo felegyenesedett, arca kisimult.
Címkék: bmw, 6gt, gran turismo
Ha nagyképű akarnék lenni, azt mondanám, keresztbe raktam egy 700 lóerős Nissan GT-R-t. Pedig igazából a GT-R rakott keresztbe engem.
Fillérekből töltöd, ingyen parkolsz, viszont kétszer lassabban utazol vele messzire. Kéne?
Címkék: renault, zoe, elektromos autó
Ez nem autó. Négy kereke van, persze. Meg kormánya meg ülése meg lámpája meg motorja – úristen milyen motor az, 7,7 literes. Nem evilági dolog.
Címkék: rolls-royce, phantom, phantom i, 1926, veterán
Az első kettőtől erősebb lesz a motor, az utóbbi kettő viszont tönkremehet és akkor lesz egy új barátod: a szerelő, aki imádni fog.
Címkék: volkswagen, jetta, tsi
Vigyázni kell a Cayenne-nel, először a fizikát gyalázza meg, aztán a tudatot. Végre kész a kéttonnás gokart.
Címkék: porsche, cayenne, bemutató
Lehet vitatkozni, melyik minden idők legjobb BMW-je, de ha a legszebbről lesz szó, ez azonnal hazavágja a bulit.
Címkék: bmw, oldtimer, 635csi, használt autó
Tízsebességes váltó, hipermodern hibridhajtás, folyamatosan fejlődő önvezető rendszer, 23 hangszóró és minden, amit egy japán luxusautó adhat.
Egy elérhető árú középmotoros, kétüléses élményautó, melyben az önfeledt szórakozásnak van helye, de a csomagoknak nincs.
Az év antiautója eddig, és még bő két hónap hátravan! Pedig anyám mérhetetlenül elégedett lenne velem, ha ilyen autót vennék.
Címkék: teszt, használt, használt autó, ford, focus, kombi, 2013
Eddig sem volt rossz, de most megjött minden területi képviselő álma: a 260 lovas, összkerekes OPC-line Insignia.
Az új Ford Fiesta a Kia Rio és a Suzuki Baleno ellen bizonyíthat. Száz lóerő körüli teljesítmény, de melyik a jobb, az olcsó vagy a még olcsóbb?
Címkék: ford, fiesta, kia, rio, suzuki, baleno
Nem az Infiniti Q60S töri majd meg a 911-es Porsche királyságát a sportkocsik világában, de a sportos és exkluzív kupék németek által uralt játszóterén okozhat némi felfordulást.
Fogták a Világ Legjobb Autóját, és néhány sunyi trükkel erősen feljavították.
Címkék: mazda, mx 5, fiat, 124 spider, abarth
Egy akkori 911-esnek 200 lóerő kellett volna, hogy úgy menjen, mint a zseb-Fiat, de csak 130 volt neki. Ez a Fityó úgy evett Porschéket, hogy azok még rángatóztak egyet a szájában. Ma is zúzós!
Címkék: fiat, abarth, 1000tc, 1968
Milyen a Subaru Impreza, amikor nem tüsszög a turbó és nem sikít a gumi?
Az élet a németeken túl: a hiperúj, bizonyító-Hyundai, az i30 kompakt a szintén harmatosan friss, új szemléletű Honda Civic ellenében.
Címkék: hyundai, i30, honda, civic, tannistest 2017
Itt a Kodiaq-méretű Volkswagen, de vajon tud-e annyival többet, mint amit elvárunk a németektől?
Címkék: volkswagen, tiguan, allspace, suv
Szeretjük az újhullámos Volvókat, még a dugong XC90-est is. Ellenben, ha nem érzed magadénak a kéttonnás hegyomlások terelgetését, a Volvo megcsinálta a legjobb kompromisszumot.
Kimondhatjuk – Európa legkeresettebb autói jelenleg a kisméretű szabadidőautók; ide csöppen most be a második generációs Subaru XV. És szembemegy minden divattal.
Címkék: subaru, xv, tannistest 2017