Szinte mindent tudtunk már a Twizyről a Genfi Autószalon előtt is, csak azt nem, hogy mennyibe fog kerülni. Vége a találgatásnak: 6900 euró, vagyis körülbelül 1,8 millió forint lesz a kedvesen őrült városi törpe ára. Plusz havi 45 euró az akkumulátorért.
Sok szép tanulmányautót mutattak be a Genfi Autószalonon, de nem lehet mindig csak a jóra koncentrálni. A kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében helyezzünk el itt egy szép nagy ellensúlyt, mondjuk a Hamann Guardiant.
Nincs egy hete, hogy megnyitott a Genfi Autószalon, de olasz szupersportkocsiból már a pult alól sincs: a Ferrari FF-ből és a Lamborghini Aventador LP700-4-ből egy évre előre eladták az összeset.
Merész húzás volt a Renault-tól, amikor feltámasztotta a kelet-európai fülnek kellemetlenül csengő Dacia márkát, de bejött. Ráadásul nem csak az úgynevezett fejlődő piacokon, hanem a finnyás nyugaton is komoly darabszámokat adnak el, amire végképp senki nem számított. Most is emelkednek a szemöldökök az internetes forgalmazás híre hallatán, pedig könnyen lehet, hogy ezzel teszik fel a franciák a pontot az i-re.
Mindenki ismeri már a Ferrari FF képeit, a négyüléses puttony rég lerágott csont. A szépségről különben sem érdemes vitatkozni, főleg, ha ilyen érdekes műszaki megoldást takarnak a gömbölyű idomok.
Benzines létére elég szép eredményt ért el az Aston Martin a tavalyi 24 órás Le Mans-i versenyen , olyan feltételek mellett, amelyek egyértelműen a dízeleknek kedveztek. Idén más lesz a felállás, megváltoztak a szabályok, de míg az Audi és a Peugeot továbbra is a dízelben hisz, az Aston ragaszkodik a benzinmotorhoz. Nem is akármilyet fejlesztettek az idei, AMR-One névre keresztelt LMP1-es prototípusukba.
Több mint fél éve tart már a böjt, tavaly július óta nem lehet kapni M5-öst a BMW-nél. Az új F10-es 5-ösből már minden tuningcég megcsinálta a maga csúcsmodelljét, élükön az Alpinával, akik sem minőségben, sem stílusban nem szoktak elmaradni a gyári M-ektől. Ha sokáig várnak még a Müncheniek, minden potenciális M5-ös vevő átpártolhat a félgyári konkurenciához.
Sűrű köd van az 1-es főút Bicske környéki szakaszán, ahol egy szombat reggeli balesetben ketten sérültek meg. Az érintett útszakaszt lezárták, a forgalmat a 8101-es útra terelik; az M1-es autópályán az előzetes információval szemben nem történt baleset, ott a forgalom zavartalan.
Eddig nem tudtuk, hogy a dajkapók (Cheiracanthium) szereti a benzinszagot, de valószínűleg a Mazda sem. Most 52 ezer autót hívnak vissza miatta.
A Hyundai vezetőségét „megdöbbentette”, hogy a BMW új almárkájához az i előtagot használja. Jogi szakértőkkel vizsgáltatják, nem sértik-e a müncheniek a védjegyüket, hiszen ők már jó ideje használják az i plusz egy szám kombinációt európai típusaikhoz.
Egyetlen szalonjuk volt Londonban, újságírónak szinte soha nem adtak autót, modellválasztékukra pedig csak jóindulattal lehet ráerőltetni az eklektikus jelzőt. Inkább az a csoda, hogy élte túl a Bristol az elmúlt 65 évet.
Eredetileg olasz autók tuningolásával vált híressé Carlo Abarth, saját fejlesztésű gépet soha nem küldött utcára. Igaz, ma már a Fiat birtokában van a márkanév, a Genfben kiállított Abarth Scorp-Ion viszont több szempontból is úttörő.
Tíz generáció után úgy tűnik, evolúciós zsákutcába került a Mitsubishi. A japánok ugyan megerősítették, hogy 2013-ig még gyártják az Evo X-et, de már dolgoznak az utódon. Az pedig egészen más lesz, mint az eddigiek.
Bevethető formaterv még nincs, így üveg-karosszériában mutatták meg a műszaki tartalmat a közönségnek.
Kívülről, de még az adatokat nézve is olyan, mint az elődei, pedig a felszín alatt fényéveket ugrott előre a technika.
Kiskorúak társaságában tiltaná a dohányzást az új módosító indítvány, amelyet a Fidesz egyik képviselője nyújtott be a nemdohányzók védelméről szóló kormánypárti törvényjavaslathoz.
Míg az 5-ös gyári sportváltozata nincs sehol, az Alpina tarolhat azok közt, akik 500 lónál nem adják alább. Most már a kombi sem hiányzik a kínálatból.
Amikor bemutatták a Shinarit, akkor hintették el a Mazdánál először a Kodo varázsszót. Úgy szólt a fáma, hogy egy új formavilágot testesít meg a nyúlánk négyajtós kupé, amelyet a jövőben minden modellnél alkalmaznak majd. Túlzás lenne ugyan dizájnforradalomnak nevezni a Minagit, amely a Kodo második képviselője, de a lépés iránya nem tűnik rossznak.
Nem szerencsés, ha egy új autónál a számok láttán viszket a tenyér, de nem bírunk ránézni a vágy tárgyára. A Wiesmann Spydernek minden adottsága megvan ahhoz, hogy zseniális sportkocsi legyen, csak nehéz olyan szögből megközelíteni, hogy a minden bizonnyal szédületes vezetési élményt ne előzze meg vizuális trauma.
Úgy adott pluszt a Renault a Meriva ajtóelrendezéséhez, hogy igazából elvett. Az R-Space tanulmányautón a B oszlop hiánya akár praktikussá is teheti a vitatható használati értékű szembe nyíló ajtókat.
Nagy összegben fogadnánk rá, hogy az S Concept az új Swift Sport prototípusa. A technika és a karakter legalábbis stimmel.
A Volkswagen elnöke megduplázná az Alfa Romeo eladásait – már ha a márka az övé volna. Az olaszok viszont nem adják.
Így kell feltámasztani egy karriert: ha már nem jut más az eszünkbe, szeleteljünk. A hatás garantált.
A sportos Audi formaterv és az üvöltő ábrázat talán eléri, amit a levesestányérnyi VW jelvénynek nem sikerült: az európaiak megvesznek egy kompakt szedánt.