Az olasz karosszériaépítők érdekes jószágot faragtak a Fiat kisautójából: felül sportkupé, alul viszont maradt a megszokott stílus.
Ez a japánok második próbálkozása az FT-86-ossal, és láthatóan tanultak a korábbi hibákból. Az új változat látványosabb formákat vonultat fel, így jobb esélyei vannak megnyerni a közönséget.
Tudjuk, hogy jóval kevesebb lehetősége van tesztelésre, mint a menőknek, tudjuk, hogy a büdzsé is szűkebb, ennek ellenére ott van és megy, teszi a dolgát, töri a borsot és nyomja a gázt.
Ahogy a szezonkezdés közeleg úgy szaporodnak a pletykák körötte, pedig valójában még csak egy dolog biztos: elhagyja a Seatot. A spanyolok a szezont a tavaly használt dízelekkel kezdik majd, mivel nem készül el idejében az 1.6-os turbómotor, így jelentős lépéshátrányba kerülnek majd a többiekkel szemben és valószínűtlen, hogy a szezon közepétől kezdődően érdemben beleszólnának a bajnokság állásába.
A BMW persze kézenfekvő megoldásnak tűnik, de ott sem minden olyan egyszerű, kemény tárgyalások folynak, hogy Norbi egyáltalán a gyárival megegyezően felkészített autót kaphasson, talán amolyan tisztázásképpen küldött a Zengő Dension Team egy baráti hangú körlevelet. Minden során érződik a feszültség, de nagyon drukkolunk, hogy sikerüljön ott lennie az élmezőnyben. Hogy június 19.-én ne hiába zarándokoljon ki a Totalcar-olvasók keménymagja Brnóba. (Erről lesz még szó a jövőben.)
Amikor néhány éve bemutatták a 8C Competizionét, egy pillanatra felcsillant minden alfás szeme. Nyolc henger és hátsókerék-hajtás - ilyen csodát évtizedek óta nem termelt ki magából az Alfa Romeo. De a kupé ötszázas szériájából csak kevés kiváltságos vásárló kaphatott, elérhetetlen álom maradt a 8C. Kétségtelen, hogy a kistestvér, az új 4C Concept a 2011-es Genfi Autószalon egyik sztárja, és pont ezért csinálták.
A németek már másodszor mutatnak be olyan tanulmányt, amely a legendás Samba buszra emlékeztet. Az előzőből, amelyet 2001 januárjában mutattak be a közönségnek, némi ígérgetés után végül nem lett semmi, ez az újabb változat azonban még megvalósulhat.
A csehek új stílus meghonosítására készülnek, ezt szondázzák most az ötajtós tanulmányautóval, amelyből könnyen a márka következő kompakt modellje lehet.
A Mercedes szupersportkocsija gyári állapotban sem épp visszafogott, de a Mansory agresszív vadállatot csinált belőle.
A B-Max a kategória egyik legerősebb versenyzője lehet, tolóajtóval, középső tetőoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa.
Van rá némi halvány esély, hogy a Seat szűk esztendőinek vége – legalábbis erre enged következtetni a cég legújabb modellje, az IBX.
A luxusautó-konvoj mégsem hagyhatja le a rendőri kíséretet, így ötven Octavia RS-sel bővül a flotta.
Nem valószínű, hogy a Genfi Szalonon lesz csillogóbb autó, mint az MTM R8-asa. A német tuningcég itt mutatja be az R8 V10 Biturbo nevű modelljét. Az alapvető paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.
Valójában már tavaly, a Párizsi Szalonon is kirakták a ferdehátú Cruze-t a Chevrolet standjára, azonban ez még úgymond csupán tanulmányautó volt. Akkor még a csomagtartóját is lezárták, hogy ne lehessen megnézni, valójában mekkora.
A Koenigsegg kicsit hozzányúl az egy éve bemutatott Agerához. Az R utónevű verziónak a felára kétszázezer dollár. Hatvanöt lóerővel erősebb az eredetinél, aminek már az alapára is meghaladja az 1,2 millió dollárt.
A svéd cég nagy mestere annak, hogy tíz néven eladja lényegében ugyanazt. Az Agera R lesz a tizenegyedik. Megtartották az eredeti Agera V8-as motorját, de az ötliteres biturbón kicsit feltekerték a töltőnyomást. Az 1115 lóerős teljesítmény nem a létező legtöbb, amivel ma személygépkocsiként árult jármű tud: a Bugatti Veyron 16.4 Supersport ugyan 1200 lóerő, ám az lényegesen nehezebb.
A 99d igazi álomjárgány. Egyszerre gyors és takarékos, kár, hogy nem a gyáriaknak jutott az eszükbe.
Hiszik vagy sem, a képen az új Charade látható. Persze a háttérben megint a spórolás áll: a Daihatsunak arra a két évre, amíg még Európában marad, nem érné meg valódi újdonságokat hozni.
A külsejében nincsen semmi meglepő, de belül még túl igényes az egyterű, amit az Opel Genfben állít ki néhány nap múlva. Talán ezért nevezik tanulmányautónak.
Az MTI híre szerint, ha a spekuláció és a földközi-tengeri politikai bizonytalanság miatt tovább emelkedik a kőolaj ára, és gyengül a forint a dollárhoz képest, két héten belül átlépheti a 400 forintot az üzemanyagok literenkénti ára a magyar piacon, az viszont bizonyos, hogy a jövő héten ismét emeli az árakat a Mol.
Az emelés 4-5 forint is lehet, de szakértők szerint, ha a Mol minden tényezőt figyelembe venne a nagykereskedelmi árak alakításánál, akkor 10 forintos növekedés sem lenne elképzelhetetlen.
Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató ügyvezető igazgatója szerint a 400 forintos ár nagyon közel van, ezt akár a következő egy-két héten is elérhetik az üzemanyagok. Ugyanígy látja a folyamatokat Tarjányi Dániel, a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank Magyarországi Fióktelepe vezető kereskedője is.
Hegedűs Miklós ugyanakkor úgy vélte, ha a piacok megnyugszanak, akkor amilyen gyorsan nőtt az üzemanyagok és a kőolaj ára, ugyanolyan gyorsan csökken is majd, és a hordónkénti ár ismét tartósan 100 dollár körül lesz. Az már más kérdés, hogy erre e MOL is az árak csökkentésével reagál-e majd.
Tarjányi Dániel kifejtette, hogy a több arab országban kialakult konfliktusok miatt nagyon nagy a bizonytalanság a világpiacon. Ha ez tovább tart, akkor hamarosan tartósan 120 dollár, vagy e fölötti lesz egy hordó olaj ára, s utána már a 140 dolláros szint következik.
Hegedűs szerint az ár döntően attól függ, hogyan alakulnak a líbiai események, s meddig marad fönn a bizonytalanság a térségben. Jóllehet Líbia a világ kőolajtermelésének csupán mintegy 2 százalékát adja, a feszültség nem kedvez az áraknak, amelyeket a negatív várakozások, az ellátással kapcsolatos félelmek és az ezzel összefüggő spekuláció tovább emelhetnek. Hozzátette azonban, hogy szerinte a helyzet előbb-utóbb javulni fog, s akkor megnyugszanak a piacok is.
Tarjányi állítja: Líbia, Marokkó és Egyiptom is nagyon kényes helyek ebből a szempontból, s ha a konfliktus átterjed Bahreinre, ahol amerikai hadihajók is állomásoznak, akkor újabb fejezetéhez érkezik a válság és lendületet kap áremelkedés. Hiszen, ha ott gyengül az amerikai jelenlét, akkor veszélybe kerülhet a térségben húzódó olajvezetékek biztonsága is.
A magyarországi üzemanyag-árakra azonban nemcsak ez hat, hanem az is, hogy miképp alakul a forint/dollár árfolyam. Sok függ attól, hogyan értékeli a piac a jövő héten bejelentendő reformlépéseket. Ha elegendőnek és jónak tartják a kormány intézkedéseit, akkor a forintpiac megnyugodhat, ám ha nem, akkor tovább gyengülhet a magyar valuta, ami tovább nyomja felfelé az üzemanyagárakat.
A héten a Mol bruttó 5 forinttal emelte a 95-ös benzin és 2 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát. Ezzel a benzin átlagára 364-365 forintra, a gázolajé pedig 362 forintra nőtt. Mivel a kutaknál akár 30 forintos árkülönbségek is vannak, már most van olyan töltőállomás, amelyik majdnem 400 forintért adja az üzemanyagok literjét.
Százkét éves konstrukciót támasztottak fel, modern alkatrészekből. Nehéz eldönteni, hogy félelmetes, vagy izgalmas.
A holland cég a továbbiakban inkább a Saab felvirágoztatására koncentrál, így az eredeti tevékenységét feladja. A gyárat és a különleges sportkocsik gyártási jogát egy brit karosszéria-építő cég vásárolja meg.
A történelem ismétli önmagát: a japán gyártó ismét hatalmas mennyiségű autót kénytelen visszahívni, méghozzá megint a beszoruló gázpedálok miatt.
A praktikus jármű azoknak készült, akik csak egy-egy napra szeretnének autót, mondjuk kiránduláshoz, vagy bevásárláshoz, viszont nem akarnak szervizbe rohangálni és teljesítmény-adót fizetni.
Ha Stohl András lennék, akkor T-alakban összetenném a kezem, és azt mondanám, visszaszámlálás és itt a vége. Jövő héten kedden, március másodikán Bende Tibor besétál az Országos Választási Bizottsághoz és leadja az összegyűlt íveket.
Jelenleg 20401 aláírás van a szerkesztőségünkben, de rengetegen, az igazán nagy gyűjtőhelyek – MOL, Škoda, Suzuki – még nem küldték vissza. Meggyőző a kupac, Angéla alig győzi a borítékok bontogatását és a számlálást. Van aki egy darabot hozott be, van aki 1700-at – ezt a rekordot Volner János, a Jobbik parlamenti képviselője hozta össze.
Mivel nagyon sokan még nem küldték vissza, fogalmunk sincs, hány ívvel tudunk beballagni a hivatalba. Akinél még van, kérjük hozza be vagy postázza vissza – ismerve a Magyar Postát jobb, ha elsőségivel adja fel, hisz csak az időben leadott aláírások számítanak a B125 népi kezdeményezésben.
Köszönjük, hogy együttműködtek velünk ebben a kalandnak is beillő kezdeményezésben. Önök nélkül sehol sem tartanánk.
A parkolási díjat próbálta megúszni, de a rendőrség lefülelte. Súlyosbító körülmény, hogy bokszer és egy működőképes sziréna is volt az autóban.
A legolcsóbb szabadidő-autó három csillagot kapott, pedig a zúzást még jól bírta. A hiányos felszereltségen és a kemény orr-részen múlt, hogy nem kapott magasabb pontszámot.
Ezeket az autókat már nem a gyári kutyaütők rajzolták, hanem az Italdesign profijai. Nem feltűnő egyik sem, de unalmasnak sem neveznénk.