A napelemes járművek kategóriájában feltétel volt az idén, hogy a célba érkező járművek pozitív energiamérleggel, azaz az induláshoz képest több energiával fejezzék be a versenyt. A feladatot legjobban a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy nevű csapata teljesítette.
A BMW Gran Coupé koncepcióautót csupán egy hete mutatták be a Beijing Motor Show-n, de a visszajelzések alapján máris úgy tűnik, a közönségnek borzasztóan tetszik a tárgy, amit a gyár a Mercedes CLS egyeduralmának megtörésére alkotott meg.
A mérési szabvány megváltoztatását tervezi az Unió, hogy az eredmények tükrözzék az autók valódi fogyasztását. A cél az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás és a tisztább levegő, no meg némi plusz adóbevétel lenne.
Ezer év múlva aligha értik majd a régészek, hogy miért temettek valaki négykerekű gránittömb alá. Igazából mi sem értjük, pedig az autókkal mi is közeli kapcsolatban állunk.
Varrógéphangú turbómotorokat kap a BMW kisautójának következő generációja. Az ok természetesen a fogyasztás csökkentésének kényszere, és a spórolás: három hengerrel a motor belső alkatrészeinek negyede megtakarítható.
Érdekes eredményeket hozott a tavalyi meghibásodási adatok elemzése a német autóklubnál. A legtöbb kategóriában a Mercedes szerezte meg az első helyet, de a sokak által ócsárolt Citroën is remekelt: a legkisebb kategóriát a C1 vezeti, a kis egyterűek között pedig a Picasso bizonyult a legmegbízhatóbbnak.
A páncélozott pick-upot elsősorban hadseregeknek szánják, de más fegyveres testületek és veszélyes helyen kiránduló magánszemélyek számára is hasznos lehet.
Pehelykönnyű, bivalyerős és még formás is – a hat hónap alatt feltámasztott Chevron márka méltó módon mutatkozik be.
A Type 57SC Atlantic állítólag 30 és 40 millió dollár közti összegért kelt el, így a világ legdrágább autójának számít.
A motortervezés új divatirányzatának Stuttgartban sem állnak ellen: az 500-as modellekben használt 5,5 literes nyolchengerest egy kisebb, két turbófeltöltőssel váltják le. A végeredmény nagyobb teljesítmény és kisebb fogyasztás – legalábbis az adatok ezt ígérik.
Okosan ismerték fel az Audinál, hogy a kettes Golfot porig ültető, fóliázott üveg mögött basszust döngető ifjakból is lehetnek később vastag pénztárcájú vásárlók, ezért próbálnak ők is villantani néhány gyárilag pimpelt A1-essel a Wörthersee melletti híres GTI-találkozón.
Állítólag már csak néhány hétig vesznek fel rendelést a Volkswagennél a retróhisztériát egykor előidéző Beetle-re, mielőtt végleg leállítanák a gyártást. Így is ez a cég kínálatának egyik legrégebbi modellje – leszámítva talán néhány típust Kínában és Latin-Amerikában.
A képek mellé megérkeztek az első gyári adatok is. Ahogy sejthető volt: az Uno tökéletesen passzol a Punto és a Panda közé, mind méretben, mind teljesítményben.
A D5 motor ezen túl nem lesz egyedül a svéd gyártó dízelmotor-kínálatában: jön a D2, a D3 és a D4 is.
4 forinttal lett drágább a kilencvenötös, 8 forinttal a gázolaj. Két hétig nem emelt a MOL, most viszont szép nagyot. Sose volt még ilyen drága az üzemanyag.
Új sportváltozatot készül bemutatni a Porsche a 911-es sorozat csúcsára, amelyet a napokban mutattak meg a kereskedőknek.
Ha igaz, a rajzok a gyári formatervezők munkái, és a Volkswagen legkisebb szedánját mutatják. A kiszivárgás nyilván nem véletlen, az autó néhány hónapon belül bemutatkozik.
A vagány kisautóból négy méternyi középszerűség lett három generáció alatt, de a franciák szerint a következő más lesz.
Ha minden igaz, több mint 200 lóerős lesz a Polo R, de fronthajtású. Legkorábban két év múlva érkezik.
A japánoknak hiányzott egy komolyabb motor, de segítettek magukon. A végeredmény bő száz lóerő teljesítménytöbblet, igaz, egyelőre kísérleti jelleggel.
A lényeg marad, csak a részletek változnak, már ha hihetünk a vázlatnak. A Peugeot és a Toyota közös kisautóját három év múlva váltják fel.
Használható teljesítményt és minimális fogyasztást ígér az új, ezerkétszázas háromhengeres. Ez lesz a Volkswagen legolcsóbb és legnagyobb mennyiségben gyártott dízelmotorja, olyan típusokba kerül, mint a VW Polo vagy a Skoda Fabia.
Togliattiban már ott süvölt a változás szele: megtanulták a modellfrissítés fogalmát, igaz, vagy harminc évet késtek vele.