A Volkswagen lerántotta a leplet az NMS-ről (New Midsize Sedan): a detroiti autóshow kezdőnapjának délelőttjén annyi már kiszivárgott, hogy az új szedán a Passat nevet viszi tovább, estére pedig mindent tudni lehetett az autóról. Mint korábban írtuk, meglehetősen fantáziátlan, a kisebb VW modellek arányos nagyításával jöttek létre a formák, azonban a 2012-es Passat adatlapján ott van minden, amitől a gyár csodát remél.
A Hyundai egy, a Csendes-óceán keleti peremétől az Atlanti-óceánig tartó tesztúttal akarta bizonyítani Sonata hibridje takarékosságát. A kísérlet sikerült: a hegyeken-völgyeken, az Amerikai Vízválasztón és a Mississippi folyón átívelő 3651 kilométeren mindössze egyszer kellett újratankolni az autót – a végső elszámolásnál 3,95 literes száz kilométerenkénti átlagfogyasztásra jutottak.
A Volkswagen nem viccel: az elkövetkezendő hét év távlati terveinek alapköve, hogy USA-beli eladásait megháromszorozza – és persze egyáltalán nem tettek le arról a tervükről sem, hogy a világ legnagyobb autógyártójává nőjék ki magukat.
A GM a Powermat elektronikai vállalattal kötött szerződést: 2012-re széria-felszereléssé akarják tenni a vezeték nélküli mobiltelefon töltést az autóikban.
A Nissan és a Chevrolet után a Ford is beszáll a szériagyártású elektromos autók gyártásába: a Leaf EV és a Volt konkurenseként a Focus Electric 2011 év végén kerülhet ki az amerikai piacra – az európai szállítást egyelőre nem tervezik előbbre, mint 2013 első negyedéve.
A Saab 129 százalékos növekedést könyvelhetett el az év utolsó negyedévében, ám így is csupán 31 696 autót értékesített a 2010-es évben. Ezzel ugyan teljesítették az általuk előirányzott 30-35 ezres darabszámot, de a cég veszteséges, és ha az új modellek nem dobják meg az eladásokat, az is marad.
Ismét a Lexus lett az Egyesült Államok legsikeresebb prémiumautókat gyártó cége: összesen 229 329 kocsit értékesítettek a 2010-es évben, amivel megint beelőzték a német riválisokat.
Úgy tűnik, rájöttek a Hyundainál, most már elég nagyok ahhoz, hogy elszállt tanulmányautókkal szondázzák a közízlést. A nemsokára induló Detroit Auto Show-ra egy olyan kompakt szabadidőautó-tanulmányt visznek, amely a legkisebb eséllyel sem pályázhat arra, hogy valaha is sorozatgyártásba kerüljön.
Teljes nevén az Extázis Szelleme, de a barátainak csak Emily – született 1911 január 6-án, azaz tegnap múlt száz éves.
Nem ment rosszul a Škodának 2009-ben sem, 684 ezer autót sikerült eladniuk abban az évben, amikor a GM csődközeli helyzetbe jutott. Tavaly viszont ezen a szép eredményen sikerült hozniuk még 11,5 százalékot.
Luigi Colani elveszett, negyven éves Miura prototípusa felbukkant az e-bayen – pontosabban az, ami megmaradt belőle.
Lesz Mini-rivális városi kisautó, luxus-kompakt és hatalmas luxuslimuzin – a GM-nél mindent elkövetnek, hogy lenyomják a német és japán konkurenciát.
Négyajtós luxus-kupé viselheti a legnagyobb egyjegyű számot az Audinál, amely a Porsche Panamera alternatívája lehet.
Három igazgatóját vádolja a francia autógyártó azzal, hogy stratégiai terveket szivárogtattak ki.
A töredékére zsugorodott kereslet ellenére javulásban reménykednek az autókereskedők: azt mondják, 2010 volt a mélypont.
Egyelőre a BMW és a Tesla tervezi beépíteni a 17 hüvelykes kijelzőt, amely akár az összes műszert kiválthatja az autókban. A rendszert a számítógép-ipari óriás, az Nvidia fejleszti, és elvben bármely autógyártó számára hozzáférhető.
Egy kis tuningcégnél készült el az, amihez a Mercedesnél senki nem volt elég bátor. A C111 szupersportkocsira 41 éve vágynak az autóbuzik tömegei, de eddig még csak fel sem merült, hogy a Mercedes elérhetővé tegye a középmotoros álomautót.
Meglepő következtetésre jutott egy brit kutatócsoport: a járdaszegélyek, és más biztonsági elemek nélkül kevesebb lenne a baleset.
Évek óta várjuk az Új Közepes Szedánt – nos, így néz ki ponyva alatt. Alighanem ez az utolsó előzetes a világpremier előtt.
Elkészült a legutolsó autó a vízesés-hűtőmaszkkal, és ezzel vége lett egy korszaknak. A Mercury márka mostantól történelem.
Az olaszok célja az, hogy abszolút irányítást szerezzenek a detroiti autógyártó felett. A Fiat eddig lényegében ingyen jutott Chrysler-részvényekhez, de azért, hogy megszerezzék az amerikai vállalat 51%-át, akár jelentős összeget is hajlandóak volnának fizetni.
Ilyen fura öszvért eddig csak a BMW tudott sikerre vinni, de most a Hyundai próbálkozik a praktikus élményautóval. Az FS kódjelű modell elvben mindenre jó, és mint ilyen, eleve gyanús.
Ha minden igaz, három év múlva készen lesz az XC30-as, a svédek kompakt szabadidő-autója.