A Phaetonról mára mindenki lemondott a szakmában, csak a VW vezetői nem: még egyszer megpróbálják sikerre vinni, ezúttal Kínában.
Egyszerre több új modellen dolgoznak Maranellóban, így évente két újdonság is jut a következő három esztendőre.
A Nissan nem vásárol több kisautót a Suzukitól, inkább maga fog hozzá a fejlesztéshez.
Mégsem a Subarutól jön a motor, és igazán olcsó sem lesz a hátsókerék-hajtású sportkocsi. Szomorúan hangzik, de a marketingesek szerint csak így lehet üzleti siker.
Az öreg 9-5-ös támad fel először BAIC C71 néven, persze alaposan átfaragott orral.
Kitalálják, hogy ki jegyzi ezt a komoly megjelenésű prototípust? Legyilkoljuk a poént: a Hyundai színeiben versenyez majd az idei Pikes Peak hegyi felfutón.
Akár nagyra növesztett kínai játékautónak is nézhetnénk a vörös kupét, pedig ez valaha a legszebb Mercedes volt.
Erőteljes stílus és kimutatható használati érték – ez a kettő mostanság nem igazán jött össze a Mercedes rétegmodelljeiben. Talán itt az első kivétel?
Luca di Montezemolo elvégezte a feladatot, amit elvállalt, így most visszaadja az elnöki széket az Agnelli család új generációjának.
Van az a pénz, amiért egyedi sportautót épít a Zagato stúdió. Az átadás előtt azonban megmutatják a nagyközönségnek is, hogy legyen miről nedveset álmodnunk.
A franciák villanyautó-inváziójára reagálva a Volkswagen is gyorsan összeszögelt egy elektromos tanulmányautót, amit ezúttal taxinak szánnak, mutatós zöld-fekete fényezéssel.
Egyes feltételezések szerint ezzel az ötajtós variánssal váltanák le a Fiat kínálatában a Pandát, mások azt mondják, a két modellsorozat továbbra is párhuzamosan fut majd.
Ki nem találnák, melyik márka egyterűjére hasonlít az új Seat családi buszlimuzin. Elárulom, ha valaki még nem jött volna rá: a Volkswagen Sharanra.
A bő negyvenéves TVR Tuscant éleszti újjá, méghozzá egy brutális amerikai V8-assal az orrában. A Classic World Racing egyelőre ismeretlen, de az autójuk szép, villámgyors, sokakban felkelti a birtoklási vágyat és még csak nem is túlzottan drága, így könnyen lehet belőle sláger.
Elsőre mi is meghökkenve olvastuk a szenzációt: márciusban a Ford adta el a legtöbb autót Európában. Hogy lehet ez, hiszen februárban még stabilan vezetett a Volkswagen, húszszázalékos piacrészesedéssel. Nem fordult a világ ekkorát négy hét alatt, nem kell megijedni, csak a PR-esek bűvészkedtek a számokkal.
A japán gyártó ott spórol, ahol tud – többek közt néhány rétegmodellről is lemondanak, hogy jobban alakuljon az idei mérleg. Az egyik ilyen halálra ítélt típusváltozat a Civic négyajtós változatából készülő Type-R, amelyet eddig Japánban és Észak-Amerikában lehetett kapni.
Az a hír járja, hogy a VW-Suzuki házasság Volkswagen-jelvényes japán autókkal kezdődik. Legalább az egyik alighanem Esztergomban készül majd.
Ekkora francia luxusautót rég nem láttunk: a Metropolis nagyobb, mint egy nyújtott tengelytávú Audi A8-as. Most még csak tanulmány, de a kínaiak kedvéért akár gyártásba is kerülhetne.
Nem csak az Aston Martin hegyezi a karmait a május 12-i 24 órás versenyre, a VW is benevezett három autót – persze nem ugyanabban a kategóriában. Továbbfejlesztették a tavalyi győztes Scirocco GT24 CNG versenyautójukat, és egyértelműen az eredmény megismétlése a céljuk.
Lássuk a számokat: 412 lóerős, 1638 kilós és 12,7 másodperc alatt teszi meg a negyed mérföldet. Ezek a 2011-es Ford Mustang GT adatai. És hogy áll az M3-as? 414 lóerő, 1657 kg és 12,7 mp. Világos, hogy nem lehet számokban lemérni egy autó minőségét, de a látványos fölény, amivel az M3-as eddig oktatta a mezőnyt, olvadni látszik.
Nem mindig lehet első látásra megérteni az angol stílust - a szigetországban mindig is kicsit másképp gondolkodtak. A Rolls-Royce Phantom vagy tetszik valakinek, vagy nem - a szépségről kár lenne vitát nyitni. Az araboknak mindenesetre sikerült az egyedit még egyedibbé tenni: az első Abu-Dzabiban rendezett nagydíj tiszteletére készítettek egy speciális Phantom sorozatot.
A Prius fokozatosan kibontakozó sikertörténete után érthetetlen, hogy a Toyota miért nem bővítette eddig szorgalmasabban a hibrid modellpalettáját. Most viszont pótolják a hiányt, mégpedig egy családi méretű hétülésessel.
Lassan ott tartunk, hogy jobban tenné a Toyota, ha autószalonok helyett autókölcsönzőket üzemeltetne. Megint kilöttyent valami a biliből: most közel egymillió autóval kell elzarándokolni a márkakereskedőhöz.
Energiaéhes társadalmunk az évmilliók alatt létrejött fosszilis tartalékok felélése után egyre inkább rászorul a matéria körforgásának felgyorsítására. Biogáz-erőműveket építünk, energiaerdővel fűtünk, repceolajat tankolunk. Igaz, hogy sokszor csak látszatra környezetkímélők az új technológiák, de az irány alapvetően helyes. Viszont arra, hogy a közúthálózatot trágyával lehetne burkolni, eddig még nem gondolt senki.
Kémeink már két hete jelentették, hogy elkészült, valóban létezik a teljesen elektromos Kangoo, és a közkedvelt Fluence-ról is híresztelik már egy ideje, hogy hamarosan elérhető lesz villanymotoros hajtással. Most már hivatalos: jövőre érkeznek a zéró emissziós Renault-k.