Hírek

Tűzveszélyes Jazzeket hív vissza a Honda

2010. február 1., 10:00 Módosítva: 2010.10.22 17:14

Az elektromos ablakemelő kapcsolója gyulladhat ki, ezért világszerte több, mint 600 ezer Jazzt rendelnek átvizsgálásra a szervizekbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Golfból vadállatot

2010. január 31., 08:12 Módosítva: 2010.10.22 17:14
2

A GTI hálás tuningalany: különösebb erőlködés nélkül kijön belőle bő 300 lóerő. Már csak az lehet vadabb, amikor a Golf R az átalakítás alapja.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Ford is kapott a beragadó gázpedálból

2010. január 30., 08:35 Módosítva: 2010.10.22 17:14

Ugyanaz az alkatrész, amely a Toyota gigantikus visszahívásának okozója volt, a Fordnál is felbukkant a beszállító jóvoltából.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kémfotókon az új BMW M5

2010. január 29., 20:28 Módosítva: 2010.10.22 17:15
6

A késztől még messze van az ötös legerősebb változata, de a fejlesztés nagy tempóval folyik, így talán már az év vége felé leleplezhetik a kész autót.

Távolról sincs vége, olvasson még

Alfa Romeo sportkocsi a Pininfarinától

2010. január 29., 15:23 Módosítva: 2010.10.22 17:16
1

A Fiat prémium-márkája ismét arculatának megújításához keres ötleteket. A munkára a három leghíresebb formatervező stúdiót kérték fel: a Stile Bertone, az Italdesign Giugiaro és a Pininfarina is elkészíthet egy-egy tanulmányt az Alfa pénzén, ahol bemutathatják, hogyan képzelik el a márka egy-egy jövőbeli modelljét.

pininspider
Távolról sincs vége, olvasson még

Ferrari 599-es mosógép-motorral

2010. január 29., 14:19 Módosítva: 2020.08.04 10:20

Az olaszok az F1-hez kifejlesztett KERS rendszer elemeit is felhasználták a fejlesztéshez. A Genfi Autószalonra várható hibrid sportkocsit gyártásra szánják, bár elképzelhető, hogy egyelőre csak tanulmányautóként állítják ki.

599hf
Távolról sincs vége, olvasson még

Házi tuningcéget alapít a Volkswagen

2010. január 29., 14:19 Módosítva: 2010.10.22 17:17

Az Opel OPC-hez és a Ford Team RS-hez hasonló, nagy teljesítményű autók fejlesztésével foglalkozó részleget hoznak létre a VW márka számára. Az R Gmbh megalapítását állítólag az idei Genfi Autószalonon jelentik be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Turbó és közvetlen befecskendezés az új Volvo motorban

2010. január 29., 11:39 Módosítva: 2010.10.22 17:17

A svéd gyártó is megkezdi az átállást a takarékos turbómotorok új generációjára, valószínűleg még Ford segítséggel.

Távolról sincs vége, olvasson még

2,7 milliárd dollár nyereséget hozott a Ford

2010. január 29., 07:01 Módosítva: 2010.10.22 17:18

Csodának tűnhet, hogy a legkeményebb válságévben vaskos nyereséget könyvelhet detroiti autógyártó, miközben a szomszédság csak állami beavatkozással kerülhette el a felszámolást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fotókon a következő VW Touareg

2010. január 28., 17:36 Módosítva: 2010.10.22 17:19

Két meglehetősen kis felbontású kép került nyilvánosságra az új modellről, de ez is csoda így, legalább másfél hónappal a premier előtt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megkezdődött a Mercedes SLS gyártása

2010. január 28., 16:12 Módosítva: 2010.10.22 17:19
6

Hosszú évtezedek óta először készül ismét valódi szupersportkocsi a Mercedes egyik német üzemében, Sindelfingenben. Az első SLS-ek még tavasszal megérkeznek új gazdáikhoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új turbómotor a Skoda Octaviában

2010. január 28., 14:17 Módosítva: 2010.10.22 17:19

A Yeti után az Octavia is megkapja a Volkswagen csoport 1,2 literes turbós benzinmotorját, amely hosszabb távon valószínűleg az 1,6 literes szívó benzinest váltja fel a kínálatban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Carlsson C25: újraálmodott Mercedes

2010. január 28., 13:32 Módosítva: 2010.01.28 13:32
6

A német tuningcég a felismerhetetlenségig átalakította a legerősebb Mercedes SL-t, így a C25 már-már önálló típusnak látszik.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Európában is kétmillió Toyotát hívhatnak vissza

2010. január 28., 11:32 Módosítva: 2010.10.22 17:22

Kontinensünkön is milliós nagyságrendű autót érinthet a beragadó gázpedálok problémája, de európai modellek forgalmazását nem kell felfüggeszteni: a hibára hajlamos alkatrészeket már az aktuális típusok egyikébe sem építik be.

auto/TOYOTA/RAV4 2006-/XLARGE/01fs
Távolról sincs vége, olvasson még

Kutyavilág jön a közép- és kelet-európai autógyáraknak

2010. január 28., 11:31 Módosítva: 2010.02.18 17:05

Az ágazaton belül mindeddig a közép- és kelet-európai autógyártás állt ellen a legjobban a válságnak, de az igazán kemény év 2010 lesz - írta hétfői számában a Wirtschafblatt osztrák gazdasági lap.
A termelés hat százalékos visszaesésével még „a Kelet Detroitja” sínylette meg a legkevésbé a válságot, a számos nyugat-európai országban bevezetett roncsprémium-programnak köszönhetően - idézte a Fraunhofer Austria kutatóintézet friss jelentését.
Ezek a programok részben mesterségesen táplálták a keresletet a kicsi és költséghatékony autók iránt. Most azonban ideje felkötni az alsóneműt, miután az autócsere-programok véget értek, 2010-ben csökkenni fog a vásárlókedv. Ehhez járul még, hogy az olcsó munkaerő jelentette előny is mérséklődni fog.
A versenyképességhez középtávon már nem lesz elegendő az alacsony bérköltségekből eredő előny, amely valamikor a térségbe vonzotta az autógyártókat. Most a kiváló működésre lesz igény - mondta René Leitner, az intézet munkatársa. Ha ezt a házi feladatot elvégzi a közép- és kelet-európai gépkocsigyártás, továbbra is vonzó telephely lesz az európai piacot kiszolgáló autóipar számára. Előnyt jelent majd, hogy a kicsi, olcsó gépkocsik egyre keresettebbek lesznek - állt a cikkben.

 

Tavasszal jön Európába a Suzuki nagykocsija

2010. január 28., 08:37 Módosítva: 2010.10.22 17:22

Japánban és Észak-Amerikában már bemutatták, de márciusban Európába is megérkezik a Kizashi szedán, a japán gyártó első saját tervezésű középkategóriás modellje.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Jaguar feltámasztja a gázturbinás autót?

2010. január 27., 17:56 Módosítva: 2010.10.22 17:23
3

Több mint ötven éve folynak a kísérletek a gázturbinával hajtott személyautókkal, eddig eredménytelenül. Egy, a Jaguar vezette brit konzorcium most ismét elővette a régi ötletet, hátha sikerül gyártásra éretté fejlesztenie.

turbinecar
Távolról sincs vége, olvasson még

Veszteséges, de itthon bővít a Bosch

2010. január 27., 16:42 Módosítva: 2010.01.27 16:42

A második világháború vége, 1945 óta tavaly zárta első veszteséges évét a német autóipari beszállító.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erősebb lesz a Fiat Punto Abarth

2010. január 27., 14:38 Módosítva: 2010.10.22 17:24

Kétszáz lóerős változatról is hallani, ami a kategória élvonalába repíthetné a legpaprikásabb Punto Evót.

punto10abarthpv
Távolról sincs vége, olvasson még

Mercedesből dögunalom, pénzért

2010. január 27., 14:38 Módosítva: 2010.10.22 17:24

Az E kupé alaphelyzetben sem feltűnően izgalmas autó, de a Lorinser tuningkészletével gyakorlatilag láthatatlanná változtatható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyolc Toyota típus forgalmazását állítják le

2010. január 27., 12:36 Módosítva: 2010.10.22 17:26
1

Tovább gyűrűzik a beragadó gázpedálok körüli botrány: már nem csak a már eladott autókat hívják vissza, de egyes modellek árusítását is beszüntetik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egymilliárd dollárra perelik a Porschét

2010. január 27., 10:50 Módosítva: 2010.10.22 17:26
6

Néhány amerikai befektetési alap nagyot bukott a tőzsdén a VW és a Porsche részvény-ügyleteivel, és most perrel próbálnak visszanyerni valamit a veszteségből.

02
Távolról sincs vége, olvasson még

Háromhengeres motorokon dolgozik a Ford

2010. január 27., 07:01 Módosítva: 2010.10.22 17:27

Tovább bővül a turbós Ecoboost benzinmotorok sora, méghozzá egész kis hengerűrtartalmú típusokkal: a 900 és 1200 köbcentis háromhengeresek a legnépszerűbb szívó négyhengereseket váltják a Focusban és a Fiestában.

fs
Távolról sincs vége, olvasson még

Megmenekült a bezárástól a Saab

2010. január 26., 22:32 Módosítva: 2010.10.22 17:28
24

A Spyker sportkocsigyár vásárolta meg a svéd autómárkát a General Motorstól, lényegében az utolsó utáni pillanatban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Brabus GL: féltéglával 300 felett

2010. január 26., 17:50 Módosítva: 2010.10.22 17:29
5

Valószínűleg az eddigi legtohonyább külsejű Porsche-alázó született meg Bottroppban: az eleve megalomán GL-t tuningolták odáig, hogy komoly sportkocsikat is letolhasson maga elől a német autópályán.

Távolról sincs vége, olvasson még