Az elektromos ablakemelő kapcsolója gyulladhat ki, ezért világszerte több, mint 600 ezer Jazzt rendelnek átvizsgálásra a szervizekbe.
A GTI hálás tuningalany: különösebb erőlködés nélkül kijön belőle bő 300 lóerő. Már csak az lehet vadabb, amikor a Golf R az átalakítás alapja.
Ugyanaz az alkatrész, amely a Toyota gigantikus visszahívásának okozója volt, a Fordnál is felbukkant a beszállító jóvoltából.
A késztől még messze van az ötös legerősebb változata, de a fejlesztés nagy tempóval folyik, így talán már az év vége felé leleplezhetik a kész autót.
A Fiat prémium-márkája ismét arculatának megújításához keres ötleteket. A munkára a három leghíresebb formatervező stúdiót kérték fel: a Stile Bertone, az Italdesign Giugiaro és a Pininfarina is elkészíthet egy-egy tanulmányt az Alfa pénzén, ahol bemutathatják, hogyan képzelik el a márka egy-egy jövőbeli modelljét.
Az olaszok az F1-hez kifejlesztett KERS rendszer elemeit is felhasználták a fejlesztéshez. A Genfi Autószalonra várható hibrid sportkocsit gyártásra szánják, bár elképzelhető, hogy egyelőre csak tanulmányautóként állítják ki.
Az Opel OPC-hez és a Ford Team RS-hez hasonló, nagy teljesítményű autók fejlesztésével foglalkozó részleget hoznak létre a VW márka számára. Az R Gmbh megalapítását állítólag az idei Genfi Autószalonon jelentik be.
A svéd gyártó is megkezdi az átállást a takarékos turbómotorok új generációjára, valószínűleg még Ford segítséggel.
Csodának tűnhet, hogy a legkeményebb válságévben vaskos nyereséget könyvelhet detroiti autógyártó, miközben a szomszédság csak állami beavatkozással kerülhette el a felszámolást.
Két meglehetősen kis felbontású kép került nyilvánosságra az új modellről, de ez is csoda így, legalább másfél hónappal a premier előtt.
Hosszú évtezedek óta először készül ismét valódi szupersportkocsi a Mercedes egyik német üzemében, Sindelfingenben. Az első SLS-ek még tavasszal megérkeznek új gazdáikhoz.
A Yeti után az Octavia is megkapja a Volkswagen csoport 1,2 literes turbós benzinmotorját, amely hosszabb távon valószínűleg az 1,6 literes szívó benzinest váltja fel a kínálatban.
A német tuningcég a felismerhetetlenségig átalakította a legerősebb Mercedes SL-t, így a C25 már-már önálló típusnak látszik.
Kontinensünkön is milliós nagyságrendű autót érinthet a beragadó gázpedálok problémája, de európai modellek forgalmazását nem kell felfüggeszteni: a hibára hajlamos alkatrészeket már az aktuális típusok egyikébe sem építik be.
Az ágazaton belül mindeddig a közép- és kelet-európai autógyártás állt ellen a legjobban a válságnak, de az igazán kemény év 2010 lesz - írta hétfői számában a Wirtschafblatt osztrák gazdasági lap.
A termelés hat százalékos visszaesésével még „a Kelet Detroitja” sínylette meg a legkevésbé a válságot, a számos nyugat-európai országban bevezetett roncsprémium-programnak köszönhetően - idézte a Fraunhofer Austria kutatóintézet friss jelentését.
Ezek a programok részben mesterségesen táplálták a keresletet a kicsi és költséghatékony autók iránt. Most azonban ideje felkötni az alsóneműt, miután az autócsere-programok véget értek, 2010-ben csökkenni fog a vásárlókedv. Ehhez járul még, hogy az olcsó munkaerő jelentette előny is mérséklődni fog.
A versenyképességhez középtávon már nem lesz elegendő az alacsony bérköltségekből eredő előny, amely valamikor a térségbe vonzotta az autógyártókat. Most a kiváló működésre lesz igény - mondta René Leitner, az intézet munkatársa. Ha ezt a házi feladatot elvégzi a közép- és kelet-európai gépkocsigyártás, továbbra is vonzó telephely lesz az európai piacot kiszolgáló autóipar számára. Előnyt jelent majd, hogy a kicsi, olcsó gépkocsik egyre keresettebbek lesznek - állt a cikkben.
Japánban és Észak-Amerikában már bemutatták, de márciusban Európába is megérkezik a Kizashi szedán, a japán gyártó első saját tervezésű középkategóriás modellje.
Több mint ötven éve folynak a kísérletek a gázturbinával hajtott személyautókkal, eddig eredménytelenül. Egy, a Jaguar vezette brit konzorcium most ismét elővette a régi ötletet, hátha sikerül gyártásra éretté fejlesztenie.
A második világháború vége, 1945 óta tavaly zárta első veszteséges évét a német autóipari beszállító.
Kétszáz lóerős változatról is hallani, ami a kategória élvonalába repíthetné a legpaprikásabb Punto Evót.
Az E kupé alaphelyzetben sem feltűnően izgalmas autó, de a Lorinser tuningkészletével gyakorlatilag láthatatlanná változtatható.
Tovább gyűrűzik a beragadó gázpedálok körüli botrány: már nem csak a már eladott autókat hívják vissza, de egyes modellek árusítását is beszüntetik.
Néhány amerikai befektetési alap nagyot bukott a tőzsdén a VW és a Porsche részvény-ügyleteivel, és most perrel próbálnak visszanyerni valamit a veszteségből.
Tovább bővül a turbós Ecoboost benzinmotorok sora, méghozzá egész kis hengerűrtartalmú típusokkal: a 900 és 1200 köbcentis háromhengeresek a legnépszerűbb szívó négyhengereseket váltják a Focusban és a Fiestában.
A Spyker sportkocsigyár vásárolta meg a svéd autómárkát a General Motorstól, lényegében az utolsó utáni pillanatban.
Valószínűleg az eddigi legtohonyább külsejű Porsche-alázó született meg Bottroppban: az eleve megalomán GL-t tuningolták odáig, hogy komoly sportkocsikat is letolhasson maga elől a német autópályán.