Alig két és fél évvel a premier után sor került a legnagyobb Mazda első átszabására. A változtatások persze nem igazán mélyrehatóak, de a japánok sietsége így is szokatlan.
A kínai Geely még meg sem vásárolta a svéd autógyárat, de már benyújtotta kérelmét egy új összeszerelő üzem felépítésére, ahol évi 300 ezer Volvo készülhet.
A Spyker maradt az utolsó jelentkező, amely még megveheti a Saabot, miután a Genii Capital és Bernie Ecclestone F1-mogul visszavonta közös ajánlatát.
A két gyártó lecseréli a Master-Movano párost két vadonatúj modellre, így tovább erősíthetik piaci részesedésüket a 2,8-4,5 tonnás kategóriában.
Eddig csak négyen ülhettek a nagydarab, sportos szedánba, de úgy néz ki, túl sok vásárlót veszített azon az egy férőhelyen a Volkswagen.
A tiltakozók által kifogásolt kormányrendelet-módosítás szerint 2010 elejétől az eredetiségvizsgálattal foglalkozó vizsgálóállomásoknak egységes feltételeket kell alkalmazniuk a korábban alkalmazott ötféle vizsgálati technológia helyett.
A hatóságok szerint így egyszerűbb és egymásnak megfeleltethető lett a különböző vizsgálóállomásokon végzett eredetiségvizsgálat, míg az ötféle vizsgálati metodikát kidolgozó öt vállalkozás szerint a kormány szerződést szegett, amivel több mint 3 ezer munkahelyet sodort veszélybe. Az új vizsgálati módszerre vonatkozó megbízást ugyanis egy új cég kapta meg.
Balla Béla, az érintett öt cég egyikének, az IHG Zrt.-nek a vezetője az MTI-nek elmondta: a korábbi technológiákat birtokló vállalkozások azért elégedetlenek, mert a kabinet egyeztetések nélkül, jogszerűtlenül bontotta fel velük a 2011 január 31-ig szóló szerződésüket.
Az IHG Zrt., a Transholding Group Kft., az NJL Kft., valamint a Metálelektro Kft. és az Elektromobil Kft. 2010 március 31-ig ugyan közreműködőként folytathatja az eredetvizsgálatot, azonban ezt követően egy számukra rendkívül előnytelen, üzletileg nem kifizetődő szerződést kell kötniük a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (NKH). Az eredetiségvizsgálattal foglalkozó szakemberek többsége így várhatóan kénytelen lesz a pályaelhagyás mellett dönteni, a szakemberek kikerülése pedig - a munkanélküliség növekedése mellett - közvetetten akár az autólopások számának emelkedését is maga után vonhatja - fejtette ki Balla Béla.
Az eredetiségvizsgáló szakember szerint elgondolkodtató, hogy a kifogásolt kormányrendelet 2009. december 22-én született, míg a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) egy nappal később már ki is írta az új technológiáról szóló pályázatot, amit az ünnepek alatt elbíráltak, majd az Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt. az év első napján már több milliárd forintért le is szállította az új támogató központi informatikai rendszert.
Balla Béla rámutatott: az érintettek polgári peres útra terelik ügyüket, amennyiben nem járnak sikerrel a miniszterelnöknél. Az öt korábbi technológia-tulajdonos egyebek mellett a szerződésfelbontás miatt kieső bevételeket, valamint a meg nem térült befektetések és költségek összegét is számon kérheti az államtól - fűzte hozzá.
Az eredetiségvizsgálók petíciójához csatlakozott az Eredetiség Ellenőrzés a Gépjármű Bűnözés Elleni Egyesület, valamint az Autótulajdonosok Országos Érdekvédelmi Egyesülete is.
Korábban a Magyar Autóklub is tiltakozott a 2010. január elseje óta hatályos új eredetiségvizsgálati szabályozás ellen, és két minisztériumnál is kezdeményezte az új rendszer megváltoztatását. A szervezet szerint ugyanis a rendelkezés a vizsgálat mértékével nem arányosan nagy terhet ró azokra a gépjármű-tulajdonosokra, akik 2006. január 1-jét megelőzően, Magyarországon márkakereskedéstől, újként vásárolták a gépjárművet, és azóta is ők a jármű tulajdonosai. Ezek a gépjárművek rendelkeznek a jogszabályoknak megfelelően kiállított törzskönyvvel, és a tulajdonos tekintetében sem történt változás, így a nyilvántartás hiányosságainak a költsége nem hárítható az autótulajdonosokra - hangsúlyozza a szervezet.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) ugyanakkor január elején arról számolt be, hogy zökkenőmentes volt az átállás a járművek előzetes eredetiségvizsgálatának új rendjére. Véleményük szerint az egységesítés mellett a hatósági ügyintézés úgynevezett "egyablakossá", illetve elektronikussá tételének lehetősége is az egyszerűséget és a gyorsaságot szolgálja.
A KEKKH a Közbeszerzési Értesítő január eleji számában tette közzé, hogy a járművek előzetes eredetiségének hatósági megállapítását támogató központi informatikai rendszer üzemeltetésére hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást folytatott le, és ez alapján az Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt. nettó 4 milliárd 950 millió forintért végzi el a módosítását, és négy évig üzemeltetheti a rendszert.
Az előzetes eredetiségvizsgálatot 1998-ban vezették be, elsősorban bűnmegelőzési szempontok miatt. A vizsgálat 2004-től működik hatósági eljárás keretében. A bevezetést követően jelentősen, mintegy évi 5 500 darabra csökkent a gépjármű-lopások száma.
Tovább folytatódik a Suzuki kisautó utódjának tesztelése – ezúttal a háromajtós változat hidegtűrés-próbáinak egyikén készült néhány felvétel az egyik prototípusról.
A Blastolene Indy Special a legszebb orrmotoros pályaversenyautókat idézi, csak a mérete kétszer akkora.
Az év végére ismét kaphatók lesznek az angol gyártású MG modellek Európa nagy részén – legalábbis ezt ígéri a márka tulajdonosa, a Shanghai Automotive.
A típusjelzés becsapós, az új szedán valójában a 308-as lépcsős hátú rokona, a kombi nyújtott tengelytávú padlólemezén, ám úgy néz ki, a Peugeot fontosabb szerepet szán a típusnak, mint a korábbi kompakt négyajtósoknak.
Ismét Corollásan unalmas, de így talán többeknek kell majd az átdolgozott Toyota kompakt. Ahogy korábban is sejtettük, a külső átalakítások ugyanazok, amelyekkel a típus Japánban már tavaly ősz óta kapható, csak a motorválaszték igazodik az európai ízléshez.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kínáló biztosítók negyedévente a kgfb biztosításból származó díjbevételük negyed százalékát kötelesek befizetni a Magyar Biztosítók Szövetsége által kezelt kártalanítási alapba.
Kína lett a BMW negyedik legnagyobb piaca, ahol a prémium kategóriájú kocsik német gyártója 2009-ben a leggyorsabb növekedést tapasztalhatta - nyilatkozta a BMW kínai csoportjának vezérigazgatója a Hszinhua hírügynökségnek.
Tavaly 4,3 millió autót hívott vissza a Toyota, mert a gázpedáljuk beragadt a szőnyeg alá. A probléma ezúttal is hasonló, megint a gázpedál ragad be, de ezúttal a szőnyeg sem kell hozzá.
Szokatlan megoldáshoz folyamodott egy norvég kisváros, hogy felhívja az autósok figyelmét a gyakori vadbalesetekre: az utakon elgázolt jávorszarvasok vérét nem takarítják fel.
A mozgáshoz ugyan nincs szüksége plusz energiára, fűteni viszont bioüzemanyaggal fűt az elektromos C30.
A Generali-Providencia Biztosító vizsgálati csoportja 2008-ban több mint 200 biztosítási csalást derített fel, és a jogalap nélküli, elutasított kárigények összértéke 550 millió forintot tett ki. A nemzetközi Generali csoport tapasztalata szerint a gépjárművekkel követik el a legtöbb biztosítási csalást - közölte a biztosító az MTI-vel.
A Mercedes legújabb szupersportkocsijához, a sirályszárnyas SLS AMG-hez tervezett cipőket egy olasz divatház.
Tiszteletlenség lenne kerek perec kijelenteni I. János Károlyról, hogy autóbuzi, de annyi bizonyos, hogy rajong a jó kocsikért.
Az E63 AMG a csúcsmodell. Az AMG, a Mercedes házi tuning cége húzta 525 lovasra. Bár valószínűleg ekkora teljesítmény az emberek 99,9 százalékát kielégíti, a VÄTH Automobiltechnik azért csak nekiesett, és még jobban kihegyezte.
A Pagani Zonda a világ egyik legszebb és leggyorsabb szupersportkocsija. Jelenlegi formájával, tudásával még évtizedekig megállná a helyét riválisai között, a fejlődés azonban megállíthatatlan, a tervező, Horacio Pagani már faragja a következő változatot, a C9-et.
Az országos közúthálózat kétharmadán a burkolat állapota nem felel meg az előírásoknak. A felújítások forintmilliárdokat emésztenek fel, a jelenlegi ütemben mégis 15-20 év kellene minden út rendbetételéhez – írta a Népszabadság.
Amikor a TechArt úgy döntött, kezelésbe veszi a Porsche GT2-t, aligha sejtette, hogy a végeredmény ennyire brutális lesz.
Horror áron adja a Lexus az LFA-t. Az új szupersportkocsi ára még Amerikában is bő hetvenmillió forint, ennek ellenére óriási az érdeklődés iránta.