Az autógyártók többsége a chiphiány miatt arra kényszerül, hogy jelentősen átalakítsa korábbi stratégiáit, ez alól a világ egyik legnagyobbja, a Toyota sem kivétel. A japán vállalat az általa meghonosított "lean/Toyota Production System" termelésmenedzsmentet alakítja át, amelynek lényeges eleme, hogy a gyárak csak minimális mennyiségű alkatrészt raktároznak.
A Rolls-Royce terepjárójából egyelőre nincs gyári páncélozott változat – vagy ha mégis lenne, egyelőre nem mutatták meg nyilvánosan – viszont a Klassen nevű, luxusautó-átalakítással foglalkozó cég készített egyet.
A brit Autocar értesülései szerint a BMW-nél elindult az új 3-as sorozat fejlesztése, arra a Neue Klasse platformra, amelyet már villanyautók számára is terveztek.
Több mint 250 ezerrel kevesebb személyautót gyártanak az idén a félvezetők hiánya miatt Csehországban a vártnál, ez a cseh autóipar számára mintegy 200 milliárd koronás (2800 milliárd forint) veszteséget jelent - közölte a cseh autóipari szövetség vasárnap.
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.
Továbbra is a belső égésű motorral szerelt modellek adják a német sportautógyár eladásainak nagy részét, ám 2021 első kilenc hónapja fordulópontot jelent: több fogyott az elektromos Taycan modellből, mint a márka velejét adó 911-esből.
Már a záróhétvége szombati napján eldőlt, kié a 2021-es kamion Európa-bajnokság bajnoki címe: 2014 és 2015 után újra Kiss Norbi lett a sorozat bajnoka. Akárcsak azokat a címeket, az ideit is egy magyar csapattal szerezte, ezúttal a tavaly alapított Révész Racinggel nyert.
Úgy tűnik, a Tesla de facto kisajátította a mennyiségjelölő prefixumokat, így a Semi, a Gigafactory és a Supercharger után hamarosan a Megacharger is beépülhet a villanyautós szakzsargonba. Legalábbis erre utal, hogy a rendszeresen bennfentes infókat közlő Tesla-befektető, Sawyer Merritt a minap új képeket tett közzé a gyár épülő telepéről, azon belül is egy sor töltőről.
Múlt héten mutatta be a Lexus a legterebélyesebb modelljét, a luxusterepjárónak szánt LX-et. Ezzel egyidőben, az online sajtóbemutató végén került elő a márka eddigi legkisebbje is, amit Off-Highway Recreational Vehicle Conceptnek neveztek el (Műúton/Autópályán Kívüli Szabadidős Jármű), és ami a látszat ellenére igazán egyedire sikerült: a jármű egy luxus-ATV (All Terrain Vehicle), amelyet benzin helyett hidrogén működtet.
A Hyundai Motors Működésért felelős vezetője, Jose Munoz nyilatkozata szerint a dél-koreai vállalat hamarosan saját chipek gyártásába kezd, hogy kevésbé legyen kitéve az autógyártókat sújtó chiphiánynak.
Szépen szalad a Volkswagen szekere, hiszen 2021 első félévében 2,5 millió járművet adtak el, mely különösen annak tekintetében remek eredmény, hogy az autóipart lassan nem csak a chiphiány, hanem az acélhiány is szorongatja majd. A vállalat vezére, Herbert Diess azonban hosszabb távon gondolkozik és épp ezért fejezte ki az aggodalmát szeptember végén az igazgatótanács előtt.
Rengeteg szempontból előnyös az autógyártók számára, hogy a világ különböző pontjain ugyanazt a modellt árulják, de leginkább a pénzügyesek örülnek a jelenségnek. Ahogyan hasznos az olyan szabadon variálható platform is, mint a BMW CLAR-ja, amire a 3-astól az X7-esig épülnek az autók, így lehet simán hosszított tengelytávú 3-ast is csinálni.
A Renault már 2019-ben mutatott két hidrogén-hajtású furgont, és ezek közül a nagyobbikat most egy új együttműködésben valósították meg.
A Dongfeng Forthing M4 lehetne egy közönséges családi egyterű is, ha nem jön a cég formatervező brigádja, és nem ötlenek ki valamit, ami kiemeli a tömegből a típust, ha nem is épp a legkellemesebb módon.
A Hondajet 2600-ast egyelőre tanulmánynak mondják, de egyértelműen gyártásra szánják. Az új gép nagyobb, mint a jelenlegi Hondajet modell, és a legfontosabb újdonsága, hogy már parttól partig át lehet vele repülni az Egyesült Államokon.
Az ORFK és a Magyar Közút átnézett száz olyan esetet az elmúlt három évből, amikor autósok forgalommal szemben hajtottak fel az autópályára. Tették mindezt azért, hogy kiderüljön, tipizálható-e bármilyen téren az a sofőr, aki ilyet tesz – nagyon úgy tűnik, hogy nem.
A több mint négy éve megtartott bemutatón még 2019-es gyártásindításról volt szó, de ez nem jött össze. A vártnál lassabb fejlesztés mellett a járványhelyzet is visszavetette a projektet, de úgy tűnik, most ismét van egy ígéret a gyártás beindítására, ami 2022 közepére szól.
A Skoda eddig elsősorban saját típusait fejleszthette, de úgy néz ki, most emellett egy olyan feladatot is megkap a cég, amit eddig kizárólag a VW csoport német részlegei végeztek. A továbbiakban itt fejlesztik a cégcsoport legkisebb autóinak alapját adó MQB-A0 padlólemezt.
A Moke International nevű cég ugyan 2012 óta gyártja újra a csővázas Mini-származék, a Moke egy új változatát, de Európában csak tavaly jelent meg a típus. Ezért is meglepő, hogy a benzines változat kikerül a kínálatból, és a továbbiakban már csak villanymotorral lesz kapható.
Az új elektromos modelleket Kínában mutatta be a Honda, e:N sorozatként. Két típus, az e:NS1 és az e:NP1 tulajdonképpen az új HR-V elektromos változatainak tűnik – ezek már jövő tavasszal gyártásba mehetnek – a másik három viszont szokatlan megjelenésű, sarkos-szögletes tanulmány.
A NASCAR évtizedeken át az egyik legmaradibb autóverseny-típus volt: a benzinbefecskendezésre is csak 2012-ben tértek át, és azóta is nagy V8-as szívómotorokkal mennek. Ám a legújabb hírek szerint megpróbálnak ezen változtatni.
Az utóbbi évek a belsősáv-pucolás új szintjét hozták el: miközben az olcsó autók a környezetvédelem nevében lassan teljesen kihalnak, elegendő pénzért bárki kap két tonna feletti óriásterepjárót, ami elég gyors és ijesztő, hogy csak a látvánnyal elkergessen bárkit maga elől.
Elég hamar, bő három év után újul meg a Ford Focus. A recept a megszokott: az autó elejét teljesen átdolgozták, ám a többi részlethez csak módjával nyúltak hozzá, és a műszaki tartalom is csak itt-ott változik.
Bár egyelőre nincs jól működő önvezető autó, a Volkswagen haszonjármű-részlegénél már most olyan koncepciókon dolgoznak, amelyek ezt a lehetőséget is figyelembe veszik.