A BMW digitális szolgáltatásokat fejlesztő részlegének vezetője szerint a legújabb kihívás, amivel találkoztak, az, hogy az autóban éneklés új formája terjed Kínában.
Bár a Chevrolet Bolt hírnevét rendesen megtépázták a tűzesetek, úgy tűnik, a gyártó General Motorsnak nem lesz túl sok anyagi vesztesége az ügy kapcsán. A 2 milliárd dollárból, amibe a visszahívás kerül, 1,9 milliárdot vállalt fel az akkumulátorokat gyártó LG Chem.
Emmanuel Macron elnök így, hat hónappal az ottani választások előtt már kampány-üzemmódra váltott – sokak szerint ennek is köszönhető az új France 2030 program, amely elsősorban a francia ipar megerősítését szolgálja.
A Toyota és a Suzuki közti megállapodás értelmében a Suzuki hibrid Toyotákkal bővítette európai kínálatát, másutt viszont Suzukikat kezdenek forgalmazni Toyota márkajelzéssel. Dél-Afrikában például most jelent meg a Toyota Rumion, ami egy 4,4 méteres családi egyterű, és eredetileg Suzuki Ertiga a neve.
A Porsche sportrészlegénél manapság valószínűleg azoknak is kevés a dolguk, akik még ott dolgoznak. Ma már csak a 911-es alapú versenyautók fejlesztése és gyártása folyik itt eladásra – alighanem ezért merült fel, hogy valamit csinálni kellene a raktárban porosodó régi versenygéppel.
Miközben az egész autóipar hangzatos kijelentésekkel fordul a fenntarthatóbb jövő felé, határozott dátumokhoz kötik az elektromos átállást és még a valódi bőrkárpitot is kiűzik az utastérből, azért van egy párhuzamos univerzum azoknak, akik a hagyományos luxust és az egyediséget szeretik egy olyan autóban, mint az S-osztály. Nekik szól a Mercedes-Benz Manufaktur, ahol nem néznek furcsán, ha valaki nem feketét vagy ezüstöt választ.
Az AMG első, saját néven bemutatott típusáról már akkor sejthető volt, hogy búcsúzik, amikor tavaly megérkezett a Black Series változat. Úgy hallani, az idén vége is lesz, legalábbis az első generációnak, bár már pletykálnak az utódról is.
A nagyszabású Ford-Volkswagen szövetség első kézzelfogható eredményét most mutatták be: ez az új Ford Tourneo Connect, ami egy alaposan átrajzolt orrú VW Caddy.
Egy ideje már hallani, hogy jön az új Skoda, a Slavia, egy kis családi szedán, amelyet elsősorban Indiának szánnak. Most azonban meg is mutatták, egy olyan álcázással, ami majdhogynem kiüti az ember szemét.
Az EQS bemutatása idején 770 km-es hatótávról volt szó, persze az optimista WLTP szabvány alapján – nos, az EPA mérése alapján úgy néz ki, ez az elektromos csúcs-Mercedes valós körülmények között ritkán fogja tudni elérni.
Nehezen született meg a több szempontból is jelentős Nincs idő meghalni, hiszen ez a huszonötödik James Bond film és egyben az utolsó, amiben Daniel Craig alakítja az angol titkosügynököt. 2018 augusztusában nézeteltérés miatt távozott a stábból a forgatókönyvíró és a rendező is, majd 2019 áprilisában össze tudtak állni a forgatásra. A Bond 25 projektnév alatt futó filmet eredetileg 2020-ban mutatták volna be, de akkor épp az egész világ otthon ült és nem mehetett moziba, így idén, tehát 2021. szeptember 30-án tartották a premiert Amerikában és itthon is.
Október 18-ától egészen év végéig nagyon lecsökkenti a termelését a Skoda a Mladá Boleslav-i és a Kvasinky-i üzemeiben. A más gyártókhoz hasonlóan a globális félvezető-hiánnyal küzdő márkánál még az sem kizárt, hogy teljesen leállítják a gyártósorokat az idei évre, akkora a baj.
Hétfőtől egy héten át fokozottan ellenőrzi a teherautókat, buszokat, valamint vezetőiket a rendőrség az ország közútjain.
Guiness világrekord távolságot ment Dél-Kaliforniában a Toyota hidrogén-cellás autója, a második generációs Mirai. Egy töltéssel - ami nagyjából 5 percet vett igénybe - 1360 kilométert sikerült megtenni.
50 ezren írták alá azt a Berlin Autofrei csoport által indított petíciót, amiben a német főváros jelentős részén megtiltanák a személyautók behajtását. A tiltás az S-Bahn elővárosi vasúti gyűrűn belüli 88 négyzetkilométerre vontakozna. Összehasonlításképpen, ez Budapest közigazgatási területének 16 százalékának felel meg, ezzel a mérettel a világ legnagyobb autómentes városi övezetté válna Berlin központja.
A sportautók, a szupersportautók és a hipersportautók után hamarosan már ultrasportautót is választhat a felső egy százalék: november elsején leplezik el az SP Automotive Chaos nevű modelljét, ami árban és teljesítményben is a tucat-Bugattik fölé céloz. Az autót eredetileg a tavalyi Genfi Autószalonon mutatták volna be, de az esemény a vírus miatt elmaradt.
A McLaren F1 úgy tudott a korának leghíresebb és legmenőbb szupersportautójává válni, hogy nem szimplán lapos lett erős, hanem beteges aprósággal farigcsálták minden porcikáját a lehető legkönnyebbre, mert az élmény (és a tempó) ott kezdődik. A szénszálas központi váz azóta kötelező építőelem a műfajban, de az F1 mágiájának fontos kelléke a polgárpukkasztó, messziről üvöltően semmi-se-túl-drága-ide típusú súlyfaragás. A legcsillogóbb példa a színarany hővisszaverő-fólia a motortérben (ami kétségtelenül könnyebb, mint egy matracnyi szálas hőszigetelés, amit amúgy is csak megenne a nyest).
A VW villanyautó-gyártásának kifizetődő mivoltáról ugyan nem tudunk sokat, viszont egy előnye már most is biztosan van: új vevőket vonz a márkához.
Elég meglepő átszervezési tervről hallani a Stellantison belülről: állítólag kiszerveznék az Opel Automobile alól az Eisenachban, illetve a Rüsselsheimben működő gyártelepet.
A Rivian rengeteg pénzt gyűjtött az elmúlt években. Többek közt az Amazontól is, amely le is tett egy 100 ezer furgonra szóló megrendelést. Ez viszont most állítólag akadályozza, hogy a cég a saját modelljeiből nagyobb mennyiséget készítsen.
Először láthatunk részleteket az új Lexus terepjáróról, ám az érkezése nem meglepő, hiszen az LX mindig a nagyobbik Toyota Land Cruiser közeli rokona volt. Abból pedig nyáron mutattak be egy teljesen új változatot.
A szervezők úgy döntöttek, jövőre mégsem tartják meg a Genfi Autószalont, annak ellenére, hogy úgy tűnt, az anyagi problémák megoldódtak, és a szervezés is jól halad.
Az önvezetés ígérete egyelőre nem teljesült, és ezen biztosan nem a General Motors most bejelentett Ultra Cruise rendszere változtat majd. Hivatalosan ez is olyan vezetéstámogató rendszer, ami emberi felügyelettel vezet, viszony a ma elérhető Super Cruise-nál állítólag sokkal többet tud majd.
Ezúttal már nem a megszokott fekete-fehér álcamintával igyekeznek akadályozni a részletek megfigyelését, inkább új, kék-fehér-fekete nagypixeles fóliába húzták az autót. Néhány részlet viszony így is felfedezhető.
A Lancia márkát irányító Luca Napolitano a Corriere Della Serra című lapnak nyilatkozva megerősítette, hogy lesz új Delta.