50 ezren írták alá azt a Berlin Autofrei csoport által indított petíciót, amiben a német főváros jelentős részén megtiltanák a személyautók behajtását. A tiltás az S-Bahn elővárosi vasúti gyűrűn belüli 88 négyzetkilométerre vontakozna. Összehasonlításképpen, ez Budapest közigazgatási területének 16 százalékának felel meg, ezzel a mérettel a világ legnagyobb autómentes városi övezetté válna Berlin központja.
A sportautók, a szupersportautók és a hipersportautók után hamarosan már ultrasportautót is választhat a felső egy százalék: november elsején leplezik el az SP Automotive Chaos nevű modelljét, ami árban és teljesítményben is a tucat-Bugattik fölé céloz. Az autót eredetileg a tavalyi Genfi Autószalonon mutatták volna be, de az esemény a vírus miatt elmaradt.
A McLaren F1 úgy tudott a korának leghíresebb és legmenőbb szupersportautójává válni, hogy nem szimplán lapos lett erős, hanem beteges aprósággal farigcsálták minden porcikáját a lehető legkönnyebbre, mert az élmény (és a tempó) ott kezdődik. A szénszálas központi váz azóta kötelező építőelem a műfajban, de az F1 mágiájának fontos kelléke a polgárpukkasztó, messziről üvöltően semmi-se-túl-drága-ide típusú súlyfaragás. A legcsillogóbb példa a színarany hővisszaverő-fólia a motortérben (ami kétségtelenül könnyebb, mint egy matracnyi szálas hőszigetelés, amit amúgy is csak megenne a nyest).
A VW villanyautó-gyártásának kifizetődő mivoltáról ugyan nem tudunk sokat, viszont egy előnye már most is biztosan van: új vevőket vonz a márkához.
Elég meglepő átszervezési tervről hallani a Stellantison belülről: állítólag kiszerveznék az Opel Automobile alól az Eisenachban, illetve a Rüsselsheimben működő gyártelepet.
A Rivian rengeteg pénzt gyűjtött az elmúlt években. Többek közt az Amazontól is, amely le is tett egy 100 ezer furgonra szóló megrendelést. Ez viszont most állítólag akadályozza, hogy a cég a saját modelljeiből nagyobb mennyiséget készítsen.
Először láthatunk részleteket az új Lexus terepjáróról, ám az érkezése nem meglepő, hiszen az LX mindig a nagyobbik Toyota Land Cruiser közeli rokona volt. Abból pedig nyáron mutattak be egy teljesen új változatot.
A szervezők úgy döntöttek, jövőre mégsem tartják meg a Genfi Autószalont, annak ellenére, hogy úgy tűnt, az anyagi problémák megoldódtak, és a szervezés is jól halad.
Az önvezetés ígérete egyelőre nem teljesült, és ezen biztosan nem a General Motors most bejelentett Ultra Cruise rendszere változtat majd. Hivatalosan ez is olyan vezetéstámogató rendszer, ami emberi felügyelettel vezet, viszony a ma elérhető Super Cruise-nál állítólag sokkal többet tud majd.
Ezúttal már nem a megszokott fekete-fehér álcamintával igyekeznek akadályozni a részletek megfigyelését, inkább új, kék-fehér-fekete nagypixeles fóliába húzták az autót. Néhány részlet viszony így is felfedezhető.
A Lancia márkát irányító Luca Napolitano a Corriere Della Serra című lapnak nyilatkozva megerősítette, hogy lesz új Delta.
Egyelőre hagyományos megoldásai köré épít újabb típusokat a Mazda. Észak-Amerikában három, azon kívül két további CX SUV-t terveznek bemutatni, benzin- és dízelmotorokkal, illetve többféle hibrid hajtással.
A Müncheni Autószalonon ugyan mutattak egy tanulmányautót, a Concept #1-et, de az után, hogy az európai védjegy-bejegyzésekkel foglalkozó EUIPO közzé tette a szériamodell vázlatait, már az sem titok, hogy hol változtatnak még az első kínai Smart formáján.
A Renault sportos márkája már most is versenyez a WEC futamain, de egyelőre a Rebellion R-13-ast vették a nevükre, amelyet még az LMP1-es szabályoknak megfelelően fejlesztettek.
Pár nappal azután, hogy kiderült, év végéig bezárja németországi Eisenachban működő gyárát az Opel, az anyavállalat, a Stellantis bejelentette, a Bécs melletti üzeme is bezár januárig a globális félvezető-hiány miatt.
A Piech márkáról először 2019 elején lehetett hallani. Úgy néz ki, az akkor bemutatott Mark Zero elektromos sportkocsit GT néven gyártásba is veszi a cég: a tervek szerint 2024-ben kezdenék forgalmazni Európában, Kínában és az Egyesült Államokban.
Mindig van igény a nagyobbra, az erősebbre és a gyorsabbra is, így az sem csoda, hogy a hosszabb, izmosabb, sebesebben száguldó Bugatti Chiron első nyolc példányának már van gazdája, pedig 1,3 milliárd forintot kell kicsengetni érte. Elképesztő mennyiségű pénz van tehát ezeken a képeken, és vele együtt nagyok sok henger és annál is több lóerő. De ezeket számolja ki valaki, aki nálam sokkal jobb volt matekból, mert a lényeg sokkal inkább maga az autó.
A nyáron még úgy tűnt, hogy akár a tárgyalásig is kész elmenni a GM annak érdekében, hogy megfúrja a Ford BlueCruise rendszerének nevét, ám úgy néz ki, a nyári meleggel együtt ez is elmúlt.
Úgy néz ki, az egyterű-vásárlók eltűnése után a BMW tervezői is úgy igyekeztek megmenteni a 2-es Active Tourert, ahogy a Peugeot az 5008-ast. A lényeg, a magas tetővonal és viszonylag tágas belső megtartása mellett elvitték a formát a bakancs-irányba.
Az amerikai NHTSA vizsgálata nyomán hívnak vissza durván 460 ezer, 2001 és 2009 között gyártott Volvót. Az ijesztő a dologban az, hogy a probléma hasonlít a Takata giga-visszahívását okozóhoz, de ezekhez az autókhoz más gyártó szállította a légzsákokat.
A Mini, az Escort RS Cosworth, többféle Ferrari és McLaren formatervezője, Frank Stephenson tavaly, a járvány idején kezdett a youtube-ra videókat készíteni, természetesen autótervezésről. A legutóbbin épp egy best-of sportkocsit készített, stílusosan saját alkotásaiból, így plágiummal biztosan nem vádolják majd.
A Toyota egy hátsó lámpával kezdi az új Aygo X bevezető kampányát, a premiert az ősz végére ígérik. Az eddig napvilágot látott információk szerint az újdonságnak nem lesz köze az elődjéhez, annál inkább az aktuális Yarishoz.
Elég komoly változtatások jönnek a Formula-1 szabályrendszerében a jövő évtől. Az új aerodinamikától azt várják, hogy növelje az előzés esélyét, de a McLaren pilótája szerint az autót nem olyan kellemes vezetni, mint idei elődjét.
Astrovan a hivatalos neve annak a járműnek, amely az űrhajósokat a kilövőállásba szállítja. A bő 14 kilométeres úthoz külön jármű kell, amelyben kényelmesen elfér a teljes legénység, már szkafanderbe öltözve.
A színpompás külső el is tereli a figyelmet az átdolgozott részletekről, pedig a versenyre szánt ID.4-et a Rhys Millen Racing és a Tanner Foust Racing műhelyekben alaposan átdolgozták.