Több mint húsz év után megkezdődhetett pénteken a dániai Lolland szigetét a németországi Fehmarnnal összekötő, tenger alatti alagút építése.
Azután, hogy 2019-ben a 20 millió dollárra büntette hasonló okokból a Mercedest, most az anyacég teherautós vállalatának is kiosztott egy nagyobb bírságot az NHTSA. Pontosabban a Daimler Trucks visszahívási gyakorlatával van gondja az USA közlekedési hatósági feladatait ellátó ügynökségnek.
Lovagi kitüntetés várományosa Lewis Hamilton, miután Michael Schumacher rekordját elérve hetedik világbajnoki címét nyerte az idei szezonnal. Bonyolították a helyzetet Hamilton adóügyi visszásságai, amiket a döntőbizottság végül rendben talált, illetve a tény, hogy az állandó lakhelye nem az Egyesült Királyságban van, hanem Monacóban. Végül a diplomaták és tengeren túliak listájára került.
Rövid időre kézi erővel pótoltak egy meghibásodott célszerszámot a soron, most hívhatnak vissza minden érintett autót, mert laza lehet a motortartó bak rögzítése. 1300 Ford Explorer és 100 Lincoln Aviator mehet soron kívüli szervizre a baki miatt.
Hat héten át kapott kockázatos fékpedálokat egy beszállítójától az Audi, így most kénytelen visszahívni a július-augusztusban gyártott győri Q3-asokat a vállalat.
Mégsem lesz hulladékszállító teherautója a Nikolának, ezzel együtt pedig elbukott egy 2500 darabos megrendelést az amerikai majdnem járműgyártó. A hat éve ígéretes jövőképpel érkező vállalatnak ez a sokadik pofonja rövid időn belül.
Az ausztráliai Bathurst 12 órás versenyen adott interjút Mike Flewitt, a McLaren vezérigazgatója. A beszélgetés során erős, de őszinte kijelentések hangzottak el a márka és a sportautó szegmens jövőjével kapcsolatban.
Albániáról sok minden eszébe juthat az embernek - tiranai utcák, Enver Hoxha, marihuána -, de autós témában valahogy nem ez az első ország, ami szóba kerül. A szupersportkocsik kapcsán is legfeljebb a durrësi éjszakában baljósan vonuló, tájidegen Ferrarik sejlenek fel: ezen változtatna most Qendrim Thaqi, Németországban tevékenykedő autótervező, az Arrera Automobili alapítója. Célja, hogy támogatót találjon az Illyrian Pure Sport nevű projektjéhez, amihez állítása szerint mérnöki és gyártó-csapata már van.
Január 15-én kezdődik a Tokiói Autószalon, ami a vírushelyzet miatt a többi, hasonló méretű autóshow-hoz hasonlóan csak a virtuális térben lesz megtartva. Már pezsdülni is kezdtek a japán márkák, egyre több premier és bejelentés érkezik a szigetországból, és a szokásos furcsaságok is megjelentek. A furcsaságokban pedig kevés erősebb versenyző van a Daihatsunál, itt egy csokor a két hét múlva bemutatandó komolytalan, de szerethető koncepcióikból, amik a Daihatsu Village Colorful Carnival részeiként debütálnak majd.
Kereken egy évvel ezelőtt mutatta be a Volkswagen a robotöltőjét, ám az akkor még csak fantázia-, és tervrajzokon létező koncepció most már videón is látható. Az alapötlet változatlan: a Mobil Töltő Robot a foglalt töltőhelyekre kínál megoldást azzal, hogy autonóm módon egy-egy komód-méretű akkumulátor-egységet húz a töltést kérő autóhoz, a karjával csatlakoztatja, majd visszatér a helyére, és várja az újabb kéréseket.
Bizarr közlemény jelent meg a Police.hu-n egy fonyódi konfliktusról, amiben egy autó utasa azt sérelmezte, hogy a szűk utcában szemből közlekedő sofőrje nem húzódott le elég gyorsan.
A jövő évben az indiai piacon is megkezdi elektromos autói értékesítését a Tesla, és az érdeklődés függvényében megvizsgálja összeszerelő üzem létesítésének vagy a helyi gyártás megkezdésének a lehetőségét is - erősítette meg Nitin Gadkari szállítási és közútfejlesztési miniszter az Indian Express lapnak adott interjúban.
A villanyautózásban nem kapkodja magát, de egy új elektromos mopeddel azért kijött a Toyota. A tavaly még Ultra-Compact BEV néven emlegetett koncepcióból lett most szériaautó, íme a pár centi híján 2,5 méteres C+pod.
Az ellentmondásos, kamuszagú - és amúgy sem hivatalos - sebességrekord után nemrég megpróbált egy hiteles rekordot bemutatni az SSC a Tuatarával. A kísérleten az 508 km/h-s átlagsebesség (532-es csúcstempó) közelébe se jutottak.
A nyári bejelentés óta nagy volt a csönd, de most újra hírt adott magáról az Izera: a sziléziai Jaworzno városában épül fel a közvetve állami tulajdonú új autógyártó első üzeme.
A Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság vizsgálatot indított a Volkswagen-csoport és a Jaguar Land Rover vitájában, hogy megtudják, valóban történt-e szabadalomsértés. A tét nem kicsi, akár az eladások nagy részéért felelős SUV-ok forgalmazását is megtilthatja a bíróság, bár valószínűbb, hogy külön egyezségre jut majd a két vállalat.
A SsangYong sorsa már eddig is meglehetősen hányatott volt:az összeroskadó Daewootól a kínai SAIC vette meg a márka 51%-át, ám a rossznyelvek szerint ők valódi befektetések helyett csak a technológiát lapátolták ki belőle. Komolyabb fejlesztések híján a 2008-as gazdasági világválsággal gyakorlatilag fegyvertelenül nézett szembe a márka, 2009-ben csődközelbe is jutott. Akkor a Mahindra-felvásárlás mentette meg őket, az indiai óriás 463 millió dollárért nyert 74,65%-os részesedést a cégben.
Mivel a klasszikus versenyautók általában több százezer euróért kerülnek kalapács alá a különböző aukciókon, a hétköznapi embernek esélye sincs hozzájuk jutni, bár a szinte lehetetlen alkatrészutánpótlás miatt az üzemben tartásuk egyébként is nehézkes lenne. Erre kínál megoldást a Wheeler Dealers-ből ismerős Ant Anstead Tipo 184-es projektje: egy Mazda donorautóhoz megvásárolható kit-autó készlet.
December 23-án elkészült az utolsó e-Golf a drezdai üvegpalotában, ezzel vége a rövid életű villanyosnak, a Volkswagen első tömegesen gyártott villanyautójának. Az ID3 kapja meg a helyét.
A dél-koreai LG Electronics technológiai konszern és a kanadai Magna International Inc. autóipari alkatrész beszállító vállalat közös vállalatot hoz létre LG Magna e-Powertrain néven villanymotorok és elektromos hajtáslánc-berendezések gyártására és fejlesztésére - jelentette be szerdán a honlapján az LG Electronics.
Luca de Meo január 14-én vázolja majd a cég jövőjére vonatkozó, átfogó terveket, de egy Automobilwoche által megszerzett belső levelezésből már most tudni lehet, mik az átalakítás kulcsterületei.
Normál esetben nem feltétlenül írnánk egy új McLaren-változatról, hiszen manapság hemzsegnek a millió dolláros hiperautók, a hírértékük pedig fordítottan aránylik a számukhoz. Ám a rengeteg teljesen elektromos, vagy minimum hibrid bejelentés közepette kötelességünknek érezzük megemlékezni egy vegytiszta benzines, kizárólag belső égésű motorral szerelt sportautóról.
Az olvasó már a szemöldökét se mozdítja, ha kiszivárgott adatokról olvas. A mostani eset annyiban érdemel figyelmet, hogy nem egy akármilyen, hétköznapi modellt vagy 1000 lóerős hipersportkocsit sikerült leleplezni, hanem egy teljesen új márka legelső modelljét. A Hyundai elektromos almárkájának nemrég még a nevét sem tudtuk (Ioniq lesz), de most már a 2022-ben érkező Ioniq 5-ösről is egész pontos elképzelésünk van.
A minap felszínre került, hogy hosszú szünet után az Apple folytatja az autóipari tervek szövögetését. A két nagy rivális, a Tesla és a Volkswagen részéről nem maradt el a kommentár.
Végre egy jó hír a szerencsétlen 2020-as szériában: a Corriere della Sera olasz lap szerint biztató jeleket mutat Alex Zanardi, miután júliusban súlyos balesetet szenvedett.