A Nissan kifejezetten katasztrófahelyzetekre ajánlaná legújabb tanulmányautóját, amely a Re:Leaf nevet kapta.
A Buick Electra évtizedekig egyet jelentett a hatalmas, puha és kényelmes luxusmodellekkel a Buicknál. És bár a 80-as évek ezt a típusjelzést is rendesen elkoptatta, ahogy a GM legtöbb, korábban jól hangzó nevét, most távolodik csak el igazán az eredeti jelentésétől.
Kifejezetten látványos lett az MG 5 nevű modell, amelyet a napokban mutattak be a Pekingi Autószalonon. A formáján kívül a másik érdekessége, hogy a neve átfedésben van egy Nagy-Britanniában forgalmazott elektromos kombiéval, amire amúgy halványan sem emlékeztet.
Úgy hallani, valamiféle átszervezés biztosan lesz a három rétegmárkánál, amelyek alig kapcsolódnak Volkswagen csoport fő üzletéhez, de az eladás lehetősége sem kizárt.
Ha a 4-es kupé sokaknál kiverte a biztosítékot, a kabrió valószínűleg még többeknél ki fogja. Nem mintha nagyon különböznének, de a kupé elegáns teteje nélkül a látvány, mondhatni, még kíméletlenebb.
A Fiat 500-as már csak méregdrága elektromos modellként készül – bár a régi benzineseket egyelőre tovább gyártják – de úgy hallani, a Fiatnál egy új változaton dolgoznak, amely kényelmesebb beszállást tenne lehetővé.
Majdnem négy éve, hogy bejelentették a Lynk & Co márkát, de eddig csak Kínában lehetett ilyen autóhoz hozzájutni. A márka hivatalosan csak most indul Európában, méghozzá egy teljesen új értékesítési modellel: 500 euró, azaz kb. 183 ezer forint havidíjért kínálnak autót, egyelőre egyfélét, biztosítással és szervizszolgáltatással, amit a vásárló aztán megoszthat másokkal, csökkentve a költségeit.
A 30 milliós kategóriában már nem az a kérdés, hogy prémium, hanem az, hogy mennyire. Ezért a pénzért legtöbbünk az utolsó szükségtelen kiegészítőt is hozzá tudná konfigurálni álomautójához, és még mindig beleférnénk a keretbe. Ezt végiggondolva még inkább irreálisan drágának tűnnek azok a 68 éves ülések, amiket eBay-en kínálnak eladásra 90 ezer dollárért, azaz 28 millió forintért.
Nem először van az az érzésünk az idei Pekingi Autószalon újdonságait látva, hogy egyes autók a rutinosabb játéktervezők segítségét veszik igénybe. A Songsan Motors nevű cég kreációi egyértelműen emlékeztetnek egy-egy autóipari legendára, de az arányok itt is annyira esetlegesek, hogy másolatoknak ezeket aligha nevezhetjük.
Abban nincs semmi meglepő, hogy Kína számára megnyújtott változatokat készítenek a luxusautó-gyártók: ott a kisebb Audikat, BMW-ket, Jaguarokat és Mercedeseket is sofőrös használatra veszi a vásárlók egy jelentős része, ahol elfogadhatatlan, ami Európában teljesen megszokott, hogy a hátsó lábtér felnőttek számára szűkös egy olcsóbb prémium-autóban.
Évtizedekkel ezelőtt az európai és amerikai autógyártók bombázták a közönséget kreatív, bár sokszor értelmetlen tanulmányautókkal. Most mintha több ilyet látnánk a kínai márkáktól, amelyeket sokszor legfeljebb hírből ismerhetünk.
Idő kell ahhoz is, hogy az ember feldolgozza a látványt: a Great Wall jelvény nélküli tanulmányautója fejlett formatervezői képességekről, és némi humorérzékről árulkodik.
A Genesis egyre egyértelműbben készül Európába, de még hiányzik a kínálatból egy lényeges sarokkő: egy errefelé is átlagosnak tekinthető méretű SUV jellegű modell, a nagydarab GV80 kisebb testvére. Ez lehet a GV70, amelyet egyelőre egy érdekes, ferde rácsmintás álcafóliában mutattak meg a gyáriak.
Negyven lóerő, ennyivel lesz erősebb a Scania V8-as dízelmotorjának csúcsváltozata, ám ez az apróság szimbolikus jelentőségű: ezzel visszaszerzik a legerősebb kamion címét a Volvo 750 lóerős FH16 változatától. Ez pedig azoknak a figyelmét is felkeltheti, akik amúgy nemigen foglalkoznának a Scania motorfejlesztők erőfeszítéseivel.
Hetekkel ezelőtt néhány képen már láthattuk, hogyan fog kinézni a három új alap-Dacia, azonban a hivatalos bemutatón a belső teret is megmutatták, és számos más részletre is fény derült.
Kifejezetten érdekes autót mutatott a Honda Pekingben: egy kétajtós, de egyértelműen szabadidő-autó jellegű gépet, amelyről egyelőre annyit mondtak, hogy elektromos hajtású, és előzetese valaminek, amit sorozatban szeretnének gyártani, valamikor később.
Ismét bebizonyosodott, hogy elegendő szélesítéssel, kötényezéssel és hátsó szárnnyal bármiből lehet dögös versenygépet faragni: a Hyundai Elantra tényleg elég megosztó formájú, de a versenyautó-gúnya ennek is jól áll.
A Polestar a Volvo legjobb tervrajzaival kezdhette el a pályafutását, de lassan kezd leválni a svéd örökségről. A Volvo tanulmánynak indult Polestar 1 és Polestar 2 után gyártásba küldik a Precept tanulmányt is – valószínűleg más néven – amellyel a luxus-villanyautók közt taposna helyet magának a kínai villanyautó-márka.
Az Audi egy kicsit lassan reagált a kisebb prémium-terep-kupék divatjára, hiszen a BMW X4 hat éve van piacon, de a Mercedes GLC Coupé is négy éves modell. Ráadásul úgy néz ki, igyekeztek egyszerűen megoldani a feladatot: ahogy a neve alapján is sejteni lehet, a Sportback elsősorban az övvonal felett különbözik a nemrég felújított Q5-östől.
Duplázza a németországi akkumulátorgyártó üzemei számát a BMW: a dingolfingi üzem mellett hamarosan Lipcsében is gyártanak majd akksikat a németek. 100 millió eurót pumpálnak az új üzembe, ahol 2021-ben indulhat a termelés.
Nem volt titok, hogy a Volkswagen újabb rekordra készül, de nem a Blister Bergről volt szó, mint következő vadászterület az ID.R számára. Ennek ellenére összejött nekik egy új pályacsúcs, méghozzá brutális fölénnyel.
Bár nem ezek a legsikeresebb évei, elérte a harmincmilliós darabszámot a Lada. Egy csütörtökön elkészült piros Granta lett a történelmi darab.
Markus Söder bajor kormányfő pártja szombati konferenciáján felvetette, hogy Németországban is tiltsák meg 2035-től a belső égésű motorral szerelt autók regisztrálását, hasonlóan Kalifornia amerikai állam tervéhez.
A Peuegot csoportban még 2014-ben szerzett részesedést a kínai Dongfeng Motor, de úgy néz ki, hamarosan teljesen kiszállnak a francia vállalatból. A részvényeik egy jelentős részét maga a PSA vásárolja vissza, míg a többség eladására kötelezettséget vállaltak a kínaiak.
A rendőrség Pofátlantanítás nevű akciósorozata több mint egy éve töretlenül folytatódik. Már senki nem gondolkodik azon, hogy mennyire etikus hatósági jelzéssel nem ellátott autóból vadászni a szabálysértőkre, hiszen egyrészt számos országban zajlanak hasonló akciók. Másrészt mostanra kiderült, hogy tényleg rengetegen teszik félre a legelemibb KRESZ-szabályokat amikor azt gondolják, hogy nincs a közelben rendőr. Ha a képsorokhoz hozzáképzelünk egy-egy baleseti beszámolót, nem nehéz megtalálni az összefüggéseket.