Az érdekes, békapofa Puma sportváltozatát stílusosan szép világoszöld színben mutatták be. Az adatok alapján jól is ugrik, már a kategóriában megszokotthoz képest.
Korábban tanulmányautóként láthattuk, ám mostanra elkészült a legerősebb utcai Peugeot sorozatgyártásra kész változata is.
Az Uljanszki Autógyár (UAZ) 1965-ben mutatta be a 452-es terepjáró kisbuszt. A járművet külalakja miatt az orosz köznyelv Buhankának (cipó, vekni) keresztelte el. Az elmúlt 55 évben rengeteg változat készült a Buhankából, például hatkerekes (6x6-os), platós, mentő, tűzoltó és persze a legelterjedtebb, a 11 személyes busz változat. A 452-es UAZ-t a mai napig, gyakorlatilag változatlan formában gyártják. A 2001-es facelift kimerült a tükrök, kilincsek és a zsanérok lecserélésében, valamint egy korszerűbb (Euro II) motor beépítésében. A járművet amennyire lehetett korszerűsítették az elmúlt években és már egy ideje Euro VI-os motorral is rendelhető a kisbusz.
Nem az év rejtélye, mindenesetre érdekes baki lehet ennek a Jeepnek a közelmúltjában. A fekete Wrangler egy San Bernardino környéki hegygerincen felejtődött, a képek alapján jó eséllyel egy pánikba fulladt elmegyezott után.
Még vége sincs a szeptembernek, máris ezer fölött jár a hónapban az eladott Volkswagen ID3-asok száma Norvégiában. A Polestar 2 is nagyon megy a villanyautós kirakatpiacon, miközben a Tesla sem panaszkodhat.
Már a szezonnyitó fordulón is kiszállással fenyegetőzött a Hyundai sportfőnöke, Andrea Adamo a WTCR-sorozat szerinte igazságtalan teljesítménykiegyenlítése miatt, és úgy tűnik, nem vették kellően komolyan a panaszait. A címvédő márka így az utolsó pillanatban lemondta a német fordulót, ami azt is jelenti, hogy a címvédő Michelisz Norbi sem áll rajthoz hétvégén a Nordschleifén.
Kaliforniában 2035-ig megszüntetik a benzinnel működő, a dízel, valamint a hibrid autók forgalmazását - jelentette be Gavin Newsom, az Egyesült Államok nyugati parti államának kormányzója, aki szerdán rendeletet is aláírt erről.
Amióta Luca de Meo elhagyta a Seatot januárban – mint később kiderült, a Renault vezérigazgatói széke kedvéért – a spanyol márka élén nem állt első számú vezető. Ennek a helyzetnek azonban vége: Wayne Griffiths veszi át a gyártó irányítását, aki eddig a Cupra igazgatója, és a Seat marketingért felelős alelnöke volt.
Európában már több elektromos modellt is bemutatott a Volkswagen, de az ID.4 az első, amelyet tényleg globális szerepre szánnak. Viszonylag olcsó ugyan csak Észak-Amerikában lesz, de másutt sem tartozik a megfizethetetlen kategóriába, és látszik, hogy igyekeztek vele az aktuális autó-divat közepébe találni.
Model S Plaid a neve az új Tesla csúcsmodellnek, amellyel a jelek szerint ismét a leggyorsabb szériagyártású villanyautó címére pályázik a Tesla.
Vannak egyszerű dolgok, mint hogy nem fordulunk be balra az autópályán, vagy hogy a tilos jelzésnél nem hajtunk be a vasúti átkelőbe, amiről azt gondolja az ember, hogy mindenki, álmából felébresztve is tudja. Az különösen, aki autót vezet, de mindenki más is. Hiszen úgy logikus, mindenki úgy csinálja. Aztán kiderül, itt a bizonyíték rá, hogy minden alól van kivétel.
Az európai változat legfontosabb újdonsága, hogy csak hibrid hajtásokkal lesz elérhető.
A villanyautók vásárlási támogatása után a villanymotoros kerékpárokét is támogatja az állam. A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretében 1 milliárd forintos keretösszeget hirdettek meg az idei évre, amelyet EU-s források fedeznek.
Nagyon nagy várakozások előzték meg az idei Tesla Battery Day-t, amely egy exkluzív, elsősorban befektetőknek szóló szűk körű rendezvény. Elon Musk tett is néhány komolyan hangzó ígéretet, ám úgy néz ki, ezúttal nem volt elég meggyőző.
A BMW bemutatta az M3-as és M4-es legújabb változatát. Az autók formáját már korábban láthattuk néhány kiszivárgott fotónak köszönhetően, most azonban az is kiderült, hogy mi van a lemezek alatt.
A Maybach önálló márkaként elég kellemetlen bukásnak bizonyult, de a Mercedes okosan hasznosította újra, ami ebből megmaradt. Az S mellett most már a GLS osztály csúcsváltozata is magán viseli a patinás jelvényt, és jön a folytatás is.
A típussal kapcsolatban persze nem maradt sok meglepő részlet: a képeket és adatokat már korábban ismertették, így kevés, még hiányzó részlet maradt.
Alapvetően változna meg a Genfi Autószalon jellege, ha az új javaslatra ráharapnak a kiállító autógyártók. Bár hivatalosan bejelentették, hogy elmarad a 2021-es rendezvény is, kiszivárgott egy brosúra, amely szerint a szervező GIMS Foundation más formában, de mégis megrendezné azt.
A BMW állítólag ma este tartja két új sportmodelljének világpremierjét, de már most nyilvánosságra került néhány kép. Nagy meglepetésről persze szó sincs, bár a 3-as sorozaton először láthatjuk a márkahűséget is próbára tevő új giga-veséket.
A turbófeltöltőket gyártó Garrett Motiont 2018-ban szervezték ki a Honeywell International nevű óriáscégből, de úgy néz ki, nem a legjobb pillanatban. A koronavírus-járvány, a Honeywell felé fennálló tartozások és egy kártérítési ügy miatt jelentett fizetésképtelenséget a cég.
Tízezer embert kérdeztek meg nyolc országban a Castrol kutatásában arról, hogy mit gondolnak, mikor lenne számukra vonzó az elektromos autózás, és vajon mikorra várható az átállás az új megoldásra.
Azóta hangos minden a Nikola Motors körüli botránytól, amióta megkötötték a megállapodást a GM-mel a Badger pickup gyártásáról: a lépés nem tetszett azoknak, akik a részvények esésére játszottak a tőzsdén.
Az apró karosszériaépítő cég, a Touring Superleggera megint előállt valamivel, amihez hasonló nemigen jön szembe, bár helyenként talán túlzásba is vitték a különleges formai megoldásokat.
Bár már az év elején megmutatták az álcázott prototípust, az EQA, amelynek az ígéretek szerint egy-két hónapon belül meg kellene érkeznie, 2021 tavasza előtt aligha mutatkozik be.
Rég nem hallottunk a Toyota készülő sportkocsijáról, de a hét végére halasztott Le Mans-i 24 órás kapcsán megmutatták az autót menet közben is, igaz, némi álcázással.