Hírek

2016. március 10., 17:05 Módosítva: 2016.03.13 08:23
152

A Honda vagy másfél évtizede dolgozik saját üzemanyagcellás autóin, de csak mostanra jutottak el oda, hogy megvehető a Clarity Fuel Cell elnevezésű négyajtós. A világ első ötszemélyes, hidrogénüzemű szedánja, mondják a gyáriak. Persze, hisz a Toyota Miraiba csak négyen férnek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 10., 14:20 Módosítva: 2016.03.14 11:05
165

A Volvo a közeljövőben több új hibrid modell bemutatását tervezi, sőt, ha minden a tervek szerint halad, három éven belül elkészülnek az első, tisztán elektromos hajtású modellel is. Ám a fejlesztések kapcsán hamar beleakadtak a töltőállomások csatlakozóinak sokféle kialakítása okozta problémába. Jelenleg nincs igazi világszabvány – más csatlakozót alkalmaz a Tesla a Supercharger hálózatban, mást támogat a Nissan, és mást az európai autógyárak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 10., 11:33 Módosítva: 2016.03.16 06:30
107

Amerikai lapértesülések szerint egy középmotoros, hibrid hajtású sportkocsival kísérletezik a japán gyártó.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 10., 06:10 Módosítva: 2016.03.14 11:56
21

Igazán váratlanul ért mindenkit az év elején Sergio Marchionne bejelentése, amely szerint egyszerűen beszüntetik az olcsóbb, fronthajtású személyautók gyártását a Chryslernél. A bejelentés szerint a Dodge Dart és az alig két éves Chrysler 200 gyártását egyaránt megszüntetik másfél éven belül, de a legfrissebb hírek szerint lehetséges, hogy egyszerűen kiszervezik a gyártásukat egy másik vállalathoz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 9., 17:53 Módosítva: 2016.03.14 14:34
159

A következő i modellről Henrik Wenders beszélt, a BMW környezetbarát almárkájának termékfejlesztési igazgatója. Úgy néz ki, ezúttal valami hasznosabbat szeretnének összehozni, amely akár első autóként is megállná a helyét. Ennek érdekében az egyelőre i5-ként emlegetett modell is elérhető lesz hatótávnövelő benzinmotorral, bár azt még nem döntötték el, hogy milyen stílusú legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 9., 14:53 Módosítva: 2016.03.16 13:58
114

Az amerikai gumigyártó az önvezető autók kapcsán vette elő a gömb alakú gördülőelem ötletét. Keréknek fura lenne nevezni az Eagle 360-at hisz szabálytalan felületű gumilabdáról van szó, amelyet mágneses mező köt össze az autó karosszériájával, és lényegében bármerre gurulhat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 9., 13:43 Módosítva: 2016.03.12 06:38
37
Bizonyított alapokra tett luxusautó? Egy legendás név elkoptatása? Görcsös feltörekvési kísérlet? Túlfújt krómszappan-buborék? Zseniális biznisz-ötlet? Mi a Vignale? Az új modellek mellett besurranunk a kulisszák mögé.

Mi ez az egész? Rátesznek egy krómmaszkot a Mondeóra, nyújtott, délies amerikaiban a jólöltözött menedzserek a világba harsogják a 301-es Bose-okon át, hogy "vöjjnyaajléééjj", oszt máris lehet kopasztani az ügyfeleket? Vagy van ebben az egészben ennél több is? Winkler, az általam ismert egyetlen ember, aki elég sokat ült már Mondeo Vignaléban, úgy gondolja, túlfújt sztori az egész. Bevallom, mint az igazán régi autók és legendás nevek önjelölt dajkája a Totalcarnál, én is rettegek tőle, hogy Alfredo Vignale hajdan volt csodás karosszériaépítő cégének az utolsó emlékmorzsáját ugyanolyan dicstelenül a földbe koptatja majd a Ford, ahogy azt a még sokkal nevesebb Ghiáéval már megtette egyszer, azt hiszem, ezt egy korábbi cikkemben elég élesen ki is fejtettem.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 9., 12:46 Módosítva: 2016.03.16 06:30
59

A General Motors európai leányvállalata nem igazán kapta el a terepjáró-divatot, és ezzel a cégvezetés is tisztában van. Úgy néz ki, a kifutó Antara helyére egy nagyobb szabadidő-autó érkezik, amely akár az Opel márka csúcsmodelljévé is válhat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 9., 06:43 Módosítva: 2016.03.13 08:23
349

Ahogy Elon Musk ígérte, a három Tesla típusjelzéséből ki lehet majd rakni a SEX szót, bár ehhez egy karaktert meg kell fordítani. De mi is ez a Model 3, amely rövidesen bemutatkozik?

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 8., 15:40 Módosítva: 2016.03.11 17:04
598

A Peugeot csoport olyat tett, amit régóta egyetlen gyártó sem mert Európában: a valóságot modellező körülmények között mért fogyasztási adatokat közöltek. Az eredmény azt igazolja, amit már régóta sejtettünk: az európai szabvány mérési ciklusnak nincs sok köze a valósághoz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 8., 14:30 Módosítva: 2016.03.16 06:30
7

Korábban olyan pletykák bukkantak fel névtelen beszállítói körökből, hogy hónapokat csúszott az Alfa Romeo Giulia gyártása, valamiféle komoly tervezési hiba miatt. Ám az Alfa Romeo márkaigazgatója, Fabrizio Curci azt mondja, nem egészen így volt. Valóban volt ugyan csúszás, de messze nem több hónapos, csupán néhány hetes.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 8., 12:52 Módosítva: 2016.03.11 14:42
99

A Volkswagen marketingért felelős alelnöke beszélt a szuperolcsó márka létrehozásának nehézségeiről. Jürgen Stackmann szerint bizonyos területeken semmiképp nem szeretnének kompromisszumokat kötni, ami megnehezíti az olcsó autók létrehozását, de még vizsgálják a lehetőségeket.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 8., 10:47 Módosítva: 2016.03.11 14:42
19

A jelenség valahol érthető: a Bentley éveken át csak beszélt egy lehetséges SUV fazonú modellről, így mire elkészültek vele, alaposan felgyűltek az érdeklődők. Így hiába gyorsítottak már a gyártáson az eredeti tervhez képest, még mindig közel két évre előre le van kötve minden autó.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 8., 06:14 Módosítva: 2016.03.11 14:42
233

A DB11 az első Aston Martin, amelybe Mercedes eredetű motort építenek, és úgy néz ki, sokan vártak erre a pillanatra: a genfi bemutató óta eltelt néhány nap alatt 1400 példányt rendeltek az új típusból, ami az autó árát nézve meglepően nagy mennyiség.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 7., 17:41 Módosítva: 2016.03.10 16:42
22

Úgy tűnik, lassan a versenyképességét veszélyezteti az a gyártó, amely nem próbál meg házon belül valamiféle modulrendszerre építkezni. A japán gyártók tartottak ki a legtovább, de mára a Toyota és a Nissan is felhagyott azzal a gyakorlattal, hogy minden modell számára újra fejlesztettek számos alkatrészt, és most a Subaru is bemutatta saját rugalmas platformját, amely néhány éven belül minden autójukban ott lesz valamilyen formában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 7., 15:26 Módosítva: 2016.03.11 08:03
55

Most ünnepli fennállásának századik évfordulóját a bajor gyártó, amely eredetileg vadászrepülőgép-motorok gyártására alakult az I. világháború alatt, mára pedig a világ egyik legnagyobb prémium autógyártójává vált. Ennek örömére készítették el a Vision Next 100 nevű tanulmányt, egyfajta jövőképet, amely koncepciójában igencsak emlékeztet a BMW i8-asra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 7., 14:09 Módosítva: 2016.03.09 13:46
53

Bár a kezdetekkor nagyrészt az autók is fából készültek, ma már a fabetét is műanyag – ennek fényében igazán különös, hogy a Toyota épp egy nagyrészt fából gyártott tanulmányautót készített.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 7., 13:25 Módosítva: 2016.03.10 17:27
156

A Bugatti kapcsán eddig fel sem merült a nyereség lehetősége, pedig a Veyron sem volt olcsó. Az elhúzódó fejlesztés és az autóban felhalmozott űrtechnika azonban már előre elvitte a profitot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 7., 06:44 Módosítva: 2020.07.02 10:32
31

Youngjin Shim és további tizenegy mesterképzésen tanuló diák álmodta meg az autózás jövőjét. A Torinóban működő IED európai formatervező-iskola hallgatóinak munkáját a Genfi Autószalonon láthatta először a nagyközönség.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 7., 06:08 Módosítva: 2016.03.08 10:08
86
Jó reggelt kívánunk március hetedikén, hétfőn, Tamás és Tomaj névnapján. Az előrejelzések szerint egész héten felhős időnk lesz, olykor pedig még az eső is eleredhet. Napsütéssel mindenesetre keveset fogunk találkozni. De ne engedjük, hogy a borult idő rányomja bélyegét a kedvünkre is. Inkább szorítsuk erősen a kávéscsészét, dörzsöljük meg szemeinket, itt van a friss, ropogós Hidegindító!

Hírsaláta a reggeli mellé

  • Egy sejtelmes kedvcsináló fotóval igyekszik felhívni a figyelmet új modelljére a BMW. A bajor autógyártó idén ünnepli fennállása századik évfordulóját, az ünneplést pedig éppen a mai nappal kezdik meg. Harald Krüger, a márka elnöke szerint a vállalat mindig meg tudott újulni, és újra fel tudta találni önmagát. Ez pedig a jövőben is így lesz. A centenáriumi modellt ma délután leplezhetik le. (autocar)

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 6., 16:39 Módosítva: 2016.03.08 08:43
22

Napjaink egyik legjobban várt autója kétségkívül az új Honda NSX. Technikai paramétereiről, külsejéről már lényegében mindent tudunk, hamarosan pedig már akár az utcán is találkozhatunk vele. Na persze nem minden kilométeren ilyen sportkocsi jön majd szembe, hiszen egyáltalán nem lesz olcsó.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 6., 14:37 Módosítva: 2016.03.09 11:06
15

A Fiat 124 Spider újabb változatával készültek az olaszok a Genfi Autószalonra. Ezúttal az Abarth vette kezelésbe a sportkocsit, és készítette el a jelenlegi legerősebb változatot. Igaz, utcán aligha találkozhatunk majd vele, de a versenypályákat meghódítaná.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 6., 12:52 Módosítva: 2016.03.09 14:54
301

Az Alpinánál hagyománya van a 7-es BMW-k sportossá alakításának. Mivel korábban a gyár nem csinált hasonló változatot, ezért mindig komoly figyelmet kaptak az Alpina 7-esek. Az új B7 Biturbót a Genfi Autószalonon mutatta be a BMW-k átalakítására szakosodott cég.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 6., 09:32 Módosítva: 2016.03.11 06:32
12

Igazán hősiesen igyekezett megmenteni az úton átkelő fiatalt egy fehérorosz rendőr. A tinédzsert saját testi épségét is kockára téve próbálta elrántani egy érkező egyterű elől, az autó azonban végül mindkettejüket elütötte. Komolyabb bajuk szerencsére nem esett.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 6., 09:05 Módosítva: 2016.03.09 11:06
6

A holland Spyker az utóbbi időben nem sokat hallatott magáról. 2013-ban bemutatták a B6 Venator koncepcióját, majd a keménytetős mellett egy Spyder változaton is elkezdtek dolgozni. Az azóta tartó nagy csöndet az idei Genfi Autószalonon, a C8 Preliatorral törték meg.

Távolról sincs vége, olvasson még